tästä tuotteesta.Kärsin hikoilun ja sun muun inhottavia oireita näiden hiton vaihkareiden takia.Nyt on tullut paha virtsanpidätysvaiva jolloin en meinaa keretä paria metriä vessaan kun kusi meinaa tulla housuun.Olen pulassa kun pitäisi uskaltaa mennä ulos ja kun sitten alkaa kuuma aalto,ensin huono olo,sitten sekoamisen tunne ja sen jälkeen hikivyöry perään ja samalla kauhea virtsaamisen tarve.Minulla on todella vaikea pidättää sitä ja pelkään koko ajan että kusen housuihin.Todella ahdistavaa.Nyt kokeilen vagifem emätinpuikkoja ja toivon niistä olevan jotakin apuja.Hikoiluun nämä eivät auta vissiin,mutta jos sais vähän tuota pitoo tuonne alakertaan,että kaupassa uskaltaa käydä.Onko kenelläkään käytössä?Kerro minulle auttoiko,tai haittoiko? Tämä naisten loppusuora on sitten kurjaa kun sekä yläpää ja alapää kuivuu ja rypistyy yhtä aikaa-ei paljon kesäterasseille ole enää asiaa minulla.Nyyh!
Vagifem 25 mikrog?
36
16612
Vastaukset
- hikihulda
Minulle Vagifem aiheutti kutinaa ja kirvelyä, eikä poistanut emättimen kuivuuden ongelmaa.
Vaihdoin Ovestiniin, jota saa apteekista ilman reseptiä. Se imeytyi hyvin ja vaivat helpottuivat.
Virtsanpidätysongelma oli minulla samanlainen ja se kiusa helpotti, kun estrogeeni alkoi vaikuttamaan alapäässä.
Kokeile myös Cicatrinida-kuuria 10 tai 20 päivän ajan. Sitä voi käyttää samaan aikaan hormonien kanssa, tosin ei tietenkään aivan samanaikaisesti laitettuna.
Cicatrinidaa voi käyttää muulloinkin tarpeen mukaan.
Itse en raaski ostaa Tena-siteitä vaan käytän halpoja Vuokkoset-siteitä, kun menen ihmisten ilmoille. Tuntuu turvallisemmalta, kun tietää, että on varmuusvara pöksyissä.
Ennen minulla ei ollut minkäänlaista pidätysvaivaa, joten vanhuus ei tule yksin vaan tuo "vaipat" tullessaan.
Vatsalihasliikkeitä teen säännöllisesti, olen hoikka ja lenkkeilen. Silti nämä vaihtarit ovat tehneet minusta neuroottisen pissaliisan (kirjaimellisesti), aina pitää katsoa onko vessaa lähistöllä saatavissa.- miten tämä vaikuttaa
kun olen testannut viikon tätä vagifemiä.Toivon että olisi jotain pientäkin apua.Syön vaikka mitä päästäkseni eroon tästä kiusallisesta vaivasta.
- Hikihulda
miten tämä vaikuttaa kirjoitti:
kun olen testannut viikon tätä vagifemiä.Toivon että olisi jotain pientäkin apua.Syön vaikka mitä päästäkseni eroon tästä kiusallisesta vaivasta.
Hups!
Ovestin ja Cicatrinida eivät ole syötäviä, vaan emättimeen laitettavia puikkoja. Niin kuin Vagifem myös. - pikku vikari
Hikihulda kirjoitti:
Hups!
Ovestin ja Cicatrinida eivät ole syötäviä, vaan emättimeen laitettavia puikkoja. Niin kuin Vagifem myös.kyllähän minä sitä emättimeen laitan.Heh heh,
- että lopetin jo
pikku vikari kirjoitti:
kyllähän minä sitä emättimeen laitan.Heh heh,
kolmen käyttökerran jälkeen kun tuli verenvuotoa emättimestä-kipu emättimessä -alavatsan voimakas kipu-oksentelua-ym.Taidan kärsiä nämä vaihkarit pois ja odotan jos ne menisivät ohi edes joskus.Olen muutenkin sen sorttinen ihminen,että minulle on vaikea löytää erillaisia lääkkeitä(esim.mielialalääkkeitä) kun saan niistä anafylaktisia reaktioita ym.slaakeja.
- hikihulda
että lopetin jo kirjoitti:
kolmen käyttökerran jälkeen kun tuli verenvuotoa emättimestä-kipu emättimessä -alavatsan voimakas kipu-oksentelua-ym.Taidan kärsiä nämä vaihkarit pois ja odotan jos ne menisivät ohi edes joskus.Olen muutenkin sen sorttinen ihminen,että minulle on vaikea löytää erillaisia lääkkeitä(esim.mielialalääkkeitä) kun saan niistä anafylaktisia reaktioita ym.slaakeja.
Kun emätin on hyvin kuiva ja limakalvot olemattomat, jopa haavaumilla, niin estrogeeniä sisältävä emätinpuikko voi ärsyttää ja aiheuttaa lisää kipua, tulehdusta ja hiivatulehdusta.
Kokeilepa Cicatrinidaa, joka kosteuttaa ja vaikutus tuntuu hetkessä. Ei sisällä estrogeeniä. - kautta nautitittuna
hikihulda kirjoitti:
Kun emätin on hyvin kuiva ja limakalvot olemattomat, jopa haavaumilla, niin estrogeeniä sisältävä emätinpuikko voi ärsyttää ja aiheuttaa lisää kipua, tulehdusta ja hiivatulehdusta.
Kokeilepa Cicatrinidaa, joka kosteuttaa ja vaikutus tuntuu hetkessä. Ei sisällä estrogeeniä.suostun syömään jos jonkun aloitan.Sen verran vaikeaa on töhertää noiden puikkojen kanssa,kun helpommallakin pääsee.
- minä käytän..
pikku vikari kirjoitti:
kyllähän minä sitä emättimeen laitan.Heh heh,
Ovestinia, mutta voit hyvin aloittaa sillä Vagifemillä. Samaan vaivaan ovat molemmat. Estrogeenin puutteesta johtuvaan limakalvojen kuivuuteen, niin emättimen, kuin virtsarakon limakalvoihin tarkoitettu hoito. Sulla on virtsavaivat sen verran pahat, että käytä pakkauksen ohjeen mukaan ensin 2-3vko joka ilta yksi puikko. Sen jälkeen riittää pari puikkoa viikossa. Kun olet saanut limakalvosi kuntoon aloita sitten vaikka korvaamaan Cicatrinilla joka toinen toinen kerta. Itse käytin useamman kuukauden Ovestinia ja nyt olen siirtynyt kokonaan Cicatriniin, sekä otan suun kautta Karpalactia. Ei ole virtsavaivat enää kiusana:)
ps.teen myös säännöllisesti alakerran lihasjumppaa - Hikihulda
kautta nautitittuna kirjoitti:
suostun syömään jos jonkun aloitan.Sen verran vaikeaa on töhertää noiden puikkojen kanssa,kun helpommallakin pääsee.
Ei auta suun kautta estrogeeni siinä vaiheessa, kun alkaa emätin kuivumaan ja virtsatietulehdukset.
Yleensä vaihdevuodet alkavat hikioireilla ja unettomuudella ja vasta myöhemmässä vaiheessa tulevat kuivan alapään vaivat. Ja niihin tarvitaan sitten puikkojen ja rasvojen kanssa pelaamista.
Sinulla ei kai ole tämä mummoilu vielä niin pitkällä. Olen satavarma, että kun kuivuus kunnolla tulee, se ajaa sinut etsimään helpotusta tähän äärettömän kiusalliseen vaivaan.
Itsekin söin suun kautta estrogeenia pari vuotta. Gyne sanoi, että emättimen kuivuuteen se ei auta, vaan täytyy olla paikallinen hoito. Että silleen! - elikkä..
Hikihulda kirjoitti:
Ei auta suun kautta estrogeeni siinä vaiheessa, kun alkaa emätin kuivumaan ja virtsatietulehdukset.
Yleensä vaihdevuodet alkavat hikioireilla ja unettomuudella ja vasta myöhemmässä vaiheessa tulevat kuivan alapään vaivat. Ja niihin tarvitaan sitten puikkojen ja rasvojen kanssa pelaamista.
Sinulla ei kai ole tämä mummoilu vielä niin pitkällä. Olen satavarma, että kun kuivuus kunnolla tulee, se ajaa sinut etsimään helpotusta tähän äärettömän kiusalliseen vaivaan.
Itsekin söin suun kautta estrogeenia pari vuotta. Gyne sanoi, että emättimen kuivuuteen se ei auta, vaan täytyy olla paikallinen hoito. Että silleen!vv-vaivani alkoivatkin virtsavaivoilla. Emättimen kuivuuden ekat merkit tulivat jo pikkasen alle viiskymppiä. Virtsavaivat tulivat kuvaan mukaan 52veenä. Sen jälkeen alkoi menkat heitellä ja kun ne olivat pidempään pois, niin alkoi myös ajoittainen hikoilu. Olen nyt 54 ja samaa jatkuu edelleen. Hormooneita en käytä muuta, kuin paikallishoitona, enkä sitäkään jatkuvasti.
- hiukan helpottaa
minä käytän.. kirjoitti:
Ovestinia, mutta voit hyvin aloittaa sillä Vagifemillä. Samaan vaivaan ovat molemmat. Estrogeenin puutteesta johtuvaan limakalvojen kuivuuteen, niin emättimen, kuin virtsarakon limakalvoihin tarkoitettu hoito. Sulla on virtsavaivat sen verran pahat, että käytä pakkauksen ohjeen mukaan ensin 2-3vko joka ilta yksi puikko. Sen jälkeen riittää pari puikkoa viikossa. Kun olet saanut limakalvosi kuntoon aloita sitten vaikka korvaamaan Cicatrinilla joka toinen toinen kerta. Itse käytin useamman kuukauden Ovestinia ja nyt olen siirtynyt kokonaan Cicatriniin, sekä otan suun kautta Karpalactia. Ei ole virtsavaivat enää kiusana:)
ps.teen myös säännöllisesti alakerran lihasjumppaakun olen vagifemiä käyttänyt nyt useita päiviä.Ei enää niin pakottavaa tarvetta kun ennen.Tästä taitaa olla apuja. Käyn kyllä gynellä ja toivon pillerin muodossa olevaa estrogeeniä tai geelimuodossa jos ne minulle sopii.Tälläisten puikkojen kanssa tuhertaminen on joskus hankalaa kun on jossain matkoilla tms.Mutta kyllä tämä vähän tuntuu jeesaavan.
- Hikihulda
hiukan helpottaa kirjoitti:
kun olen vagifemiä käyttänyt nyt useita päiviä.Ei enää niin pakottavaa tarvetta kun ennen.Tästä taitaa olla apuja. Käyn kyllä gynellä ja toivon pillerin muodossa olevaa estrogeeniä tai geelimuodossa jos ne minulle sopii.Tälläisten puikkojen kanssa tuhertaminen on joskus hankalaa kun on jossain matkoilla tms.Mutta kyllä tämä vähän tuntuu jeesaavan.
Suun kautta otettava estrogeeni ei auta limakalvojen kuivumiseen tai siitä johtuviin virtsatievaivoihin.
Puikkojen ja rasvojen kanssa joutuu valitettavasti tuhertamaan. Kokeile myös Cicatrinidaa Vagifemin ohella. Tehokas yhdistelmä se! - -murmeli-
Hikihulda kirjoitti:
Itsekin söin suun kautta estrogeenia pari vuotta. Gyne sanoi, että emättimen kuivuuteen se ei auta, vaan täytyy olla paikallinen hoito. Että silleen!Tiedän,mstä puhut,siis ohentuneista limkalvoista.Olen kohta 51v,kohtu poistettu napukkoineen 46v.Synnyttänyt 3 lasta..ja nyyh,se iltatähti jäi sitten unelmaksi vain.Nyt on alkanut tulehduskierteet,epäspesif.yms.ei hiivaa,vakiliitto,ei s.puolitauteja..mutta nuo limakalvot,epätoivon partaalla ryven.Vereslihalla,sexiä ei voi aatellakaan,EI,varmaan repeäisin kipuun,hui!FLAGYL-kuuri loppu eilen ja lekurin suosituksesta aloitin TAAS Ovestinen kuivuuteen,verta tippui alapää.ja kosketusarka,lisäksi hirmu kalliita vaci-c puikkoja kokeilin eka kerran,arvaa kirvelikö ja poltti,kaupassa köpöttelin kippeenä.Ei oo helppoo,en keksi ratkaisua vaivaan:( PS.munasarjat jätettiin,mutta kystista ikäni kärsineenä,NYT löytyi oikealta puolen TAAS nestekysta,huihui.Seurannassa tämän ikäsellä tyttelillä,josko ei puhkeakaan..mars leikkaus odottaa,ei kiva.Oli mulla kysymyskin:Onkos tuo cicatrini reseptivapaa ja siis hyvä k.o vaivaan,kun tuntuu mullakin ärsyttävän enemmän nuo estrog.puikot ? Hyvää kesän jatkoa ja täytyy jaksaa...
- miten ankaria
-murmeli- kirjoitti:
Tiedän,mstä puhut,siis ohentuneista limkalvoista.Olen kohta 51v,kohtu poistettu napukkoineen 46v.Synnyttänyt 3 lasta..ja nyyh,se iltatähti jäi sitten unelmaksi vain.Nyt on alkanut tulehduskierteet,epäspesif.yms.ei hiivaa,vakiliitto,ei s.puolitauteja..mutta nuo limakalvot,epätoivon partaalla ryven.Vereslihalla,sexiä ei voi aatellakaan,EI,varmaan repeäisin kipuun,hui!FLAGYL-kuuri loppu eilen ja lekurin suosituksesta aloitin TAAS Ovestinen kuivuuteen,verta tippui alapää.ja kosketusarka,lisäksi hirmu kalliita vaci-c puikkoja kokeilin eka kerran,arvaa kirvelikö ja poltti,kaupassa köpöttelin kippeenä.Ei oo helppoo,en keksi ratkaisua vaivaan:( PS.munasarjat jätettiin,mutta kystista ikäni kärsineenä,NYT löytyi oikealta puolen TAAS nestekysta,huihui.Seurannassa tämän ikäsellä tyttelillä,josko ei puhkeakaan..mars leikkaus odottaa,ei kiva.Oli mulla kysymyskin:Onkos tuo cicatrini reseptivapaa ja siis hyvä k.o vaivaan,kun tuntuu mullakin ärsyttävän enemmän nuo estrog.puikot ? Hyvää kesän jatkoa ja täytyy jaksaa...
oireita sinulla on. Käsittääkseni tuo Cicatrina, tai sinne päin, on käsikauppalääke, jota saa apteekista. Olen jo monta vuotta syönyt sinkkitabletteja ja sinkkiä olen laittanut alapäähänkin (Natusan sinkkivoide), minulla ei ole ollut mitään muuta vaivoja kuin lievää kuivumista alapäässäni. Ei siis mitään pissa- yms. tulehduksia. Olen 55 vuotias ja vaihtarit kestäneet viitisen vuotta.
Hikoillessa ihminen menettää juuri kivennäis- ja hivenaineita. Magnesiumia ja sinkkiä erityisesti. - Hikihulda
-murmeli- kirjoitti:
Tiedän,mstä puhut,siis ohentuneista limkalvoista.Olen kohta 51v,kohtu poistettu napukkoineen 46v.Synnyttänyt 3 lasta..ja nyyh,se iltatähti jäi sitten unelmaksi vain.Nyt on alkanut tulehduskierteet,epäspesif.yms.ei hiivaa,vakiliitto,ei s.puolitauteja..mutta nuo limakalvot,epätoivon partaalla ryven.Vereslihalla,sexiä ei voi aatellakaan,EI,varmaan repeäisin kipuun,hui!FLAGYL-kuuri loppu eilen ja lekurin suosituksesta aloitin TAAS Ovestinen kuivuuteen,verta tippui alapää.ja kosketusarka,lisäksi hirmu kalliita vaci-c puikkoja kokeilin eka kerran,arvaa kirvelikö ja poltti,kaupassa köpöttelin kippeenä.Ei oo helppoo,en keksi ratkaisua vaivaan:( PS.munasarjat jätettiin,mutta kystista ikäni kärsineenä,NYT löytyi oikealta puolen TAAS nestekysta,huihui.Seurannassa tämän ikäsellä tyttelillä,josko ei puhkeakaan..mars leikkaus odottaa,ei kiva.Oli mulla kysymyskin:Onkos tuo cicatrini reseptivapaa ja siis hyvä k.o vaivaan,kun tuntuu mullakin ärsyttävän enemmän nuo estrog.puikot ? Hyvää kesän jatkoa ja täytyy jaksaa...
Samanlaista vaivaa on täälläkin ollut pari vuotta!
Äärettömän kiusallinen vaiva, joka on varjostanut koko arjen kulumista, sitä ei siis voi ymmärtää kuin sellainen, joka itse kokee samaa. Ei edes kaikki gynet!
Kaikessa noissa Ovestineissa ja Cicatrinidissa (saa apteekista ilman reseptiä) on, että muistaa työntää puikot tarpeeksi syvälle.
Laittamisen jälkeen pysy selälläsi tarpeeksi pitkään, ei siis kyljellään.
Ovestinin kohdalla on niin, että se kirvelee pahemmin, jos pääsee "ennenaikojaan" valumaan ulos emättimestä, ja silloin lääke ärsyttää haavautuneita limakalvoja ulkopuolelta.
Cicatrinidi ei kirvele, mutta vaikuttaa paremmin, kun pysyy sisällä mahdollisimman pitkään.
Teen myös niin, että ENNEN virtsaamista laitan limakalvoille BevitaR -rasvaa ja virtsaamisen jälkeen myös. Siis yhtä rasvaamista tämä on.
Veden kanssa pesemisen kanssa: mahdollisimman harvoin limakalvoille vesipesua. Pesun voi suorittaa ACO Intimate Puhdistusöljyllä ILMAN vettä.
Syön myös kalaöljykapseleita ja lisäksi otan ruokalusikallisen suun kautta rypsiöljyä. Valkeaa vehänjauhoa vältän, samoin sokeria ja sokerisia tuotteita syömästä ylenmäärin hiivatulehdusta välttääkseni.
Kaikki nuo mainitsemasi oireet olen kokenut ja nyt alkaa helpottaa, näillä eväillä olen pärjännyt.
Mieskin on otettu karenssin jälkeen käyttöön. Yhdyntäasento kannattaa hakea sellainen, mikä tuntuu vähiten ärsyttävän ja missä pystyt itse hallitsemaan tilanteen.
Jaksamista vaivasi kanssa. Kyllä se helpottaa ennen pitkää! - Hikihulda
miten ankaria kirjoitti:
oireita sinulla on. Käsittääkseni tuo Cicatrina, tai sinne päin, on käsikauppalääke, jota saa apteekista. Olen jo monta vuotta syönyt sinkkitabletteja ja sinkkiä olen laittanut alapäähänkin (Natusan sinkkivoide), minulla ei ole ollut mitään muuta vaivoja kuin lievää kuivumista alapäässäni. Ei siis mitään pissa- yms. tulehduksia. Olen 55 vuotias ja vaihtarit kestäneet viitisen vuotta.
Hikoillessa ihminen menettää juuri kivennäis- ja hivenaineita. Magnesiumia ja sinkkiä erityisesti.Millä nimellä sinkkitabletteja myydään? Mistä niitä saa? Onko auttanut? Kiinnostaisi kokeilla....
- niitä saa
Hikihulda kirjoitti:
Millä nimellä sinkkitabletteja myydään? Mistä niitä saa? Onko auttanut? Kiinnostaisi kokeilla....
muistaakseni nimi oli Kelasin sinkki, hinta jotakin alle 10 euroa. Kokeile, ei ainakaan pahitteeksi ole, eikä myrkyllistä.
- onko toivoa
hikihulda kirjoitti:
Kokeilepa Cicatrinidaa, joka kosteuttaa ja vaikutus tuntuu hetkessä. Ei sisällä estrogeeniä.ensimmäinen minua kiinnostava asia, vaikka en ole ehtinytkään lukea kuin pari ennen tätä. kerro lisää... saako ilman reseptiä ja onko luonnonaineita mukana ja jos on niin mitä, kun minulla on aikalailla allergioita (esim. mehiläisvaha, soija, vehnä, riisi jne, etc........)
- ....
Jospa kävisit omalla TK -lääkärillä ja kertoisit virtsankarkailusta hänelle ja pyydät häntä kirjoittamaan lähetteen omatarvikejakeluun Tena Lady vaippoja varten, jolloin sinun ei tarvitse itse kustantaa tuota.
- toivottavasti riittää
Minulla on sillon tällöin 'otettuä Ovesten puikko auttanut..
- määrätään joskus
käytettäväksi viikon joka päivä yksi pilsu mahdolliseen virtsatulehdukseen.Sen jälkeen 2 kertaa viikko.Tällä kuviolla minä menen ja virtsaongelmat on kohta kohdallaan.Lääke on hyvä tyohon alapään kuivumiseen,mutta hikoilu jatkuu kun niagaran putouksessa.Siihen hikiongelmaan minä tarvitsisin jonkun kunnon estro-lääkityksen,kun se tässä pahinta on,sekä todella synkkä mieliala.
- kamala
määrätään joskus kirjoitti:
käytettäväksi viikon joka päivä yksi pilsu mahdolliseen virtsatulehdukseen.Sen jälkeen 2 kertaa viikko.Tällä kuviolla minä menen ja virtsaongelmat on kohta kohdallaan.Lääke on hyvä tyohon alapään kuivumiseen,mutta hikoilu jatkuu kun niagaran putouksessa.Siihen hikiongelmaan minä tarvitsisin jonkun kunnon estro-lääkityksen,kun se tässä pahinta on,sekä todella synkkä mieliala.
hikoileminen on tänä kesänä näemmä ikäänkuin "muotia" meillä puolivuosisataisilla. Nimittäin sellaisetkin naiset, jotka eivät ole kärsineet aiemmin kovasta hikoilusta, sanovat kärsivänsä tänä kesänä. Ilmankosteus ja lämpötila nyt kesällä ilmeisesti lisäävät hikoilemista. Minun ei kestäisi tehdä mitään raskasta työtä, sillä jos alan hikoilla vaikka siivotessa, niin se ei lopu koko päivänä alkuun päästyään. Vettä valuu niin, että silmälasin linssitkin kastuvat ja vaihtarit ovat kestäneet jo yli viisi vuotta. Turvotus on samoin kamalan pahana, nyt olen yrittänyt syödä jotakin kaliumpitoista, se auttaa turvotukseen. Illalla laitoin mineraalisuolaa voileivälle reilusti, ei turvotus siitä ainakaan pahentunut, eikä hikikään ole vielä noussut pintaan.
- juoda
kamala kirjoitti:
hikoileminen on tänä kesänä näemmä ikäänkuin "muotia" meillä puolivuosisataisilla. Nimittäin sellaisetkin naiset, jotka eivät ole kärsineet aiemmin kovasta hikoilusta, sanovat kärsivänsä tänä kesänä. Ilmankosteus ja lämpötila nyt kesällä ilmeisesti lisäävät hikoilemista. Minun ei kestäisi tehdä mitään raskasta työtä, sillä jos alan hikoilla vaikka siivotessa, niin se ei lopu koko päivänä alkuun päästyään. Vettä valuu niin, että silmälasin linssitkin kastuvat ja vaihtarit ovat kestäneet jo yli viisi vuotta. Turvotus on samoin kamalan pahana, nyt olen yrittänyt syödä jotakin kaliumpitoista, se auttaa turvotukseen. Illalla laitoin mineraalisuolaa voileivälle reilusti, ei turvotus siitä ainakaan pahentunut, eikä hikikään ole vielä noussut pintaan.
mineraalivettä jota saa kaupasta.Se on paras juoma vaihkareihin.
- että lääke on
auttanut.Tässä on gyne viikon päästä ja sitten otan kyselyyn tuon yläpään,joka tietysti tutkitaan alpäästä.Virtsavaivat jäivät pois joitakin pieniä ongelmia vielä on mutta hallinnassa.Onneksi.Minä olen kävelevä apteekki.Minulla on sellainen aavistus,että minun psyyke-uni- ym. lääkkeiden tarve saattaa johtua osittain vaihkareista.Jos hyvä tuuri käy,olen enempi kuin valmis lääkevieroitukseen.Toivon todella hartaasti että minulle löytyy sopiva lääkitys näihin kirottuihin vaihkariongelmiin.No trallaati taas lentää hiki >:( edellisestä hikipuuskasta olikin jo ½ tuntia aikaa.Nooh mennääs taas etiä päin.
- Nainen 57v.
Olen nyt käyttänyt sen pari viikkoa joka päivä ja aloitin kestokuurin, 2xviikossa. Enpä muistanut kysyä gyneltä, jatkuuko näiden käyttö *ikuisesti*, vai onko tämä vain sen vuoden kuuri, mihin reseptin mukaan emätinpuikot riittävät??
- Hikihulda
Nainen 57v. kirjoitti:
Olen nyt käyttänyt sen pari viikkoa joka päivä ja aloitin kestokuurin, 2xviikossa. Enpä muistanut kysyä gyneltä, jatkuuko näiden käyttö *ikuisesti*, vai onko tämä vain sen vuoden kuuri, mihin reseptin mukaan emätinpuikot riittävät??
Jos Vagifemit sopivat, niin saattaapi määrätä eli uusia reseptin toiseksikin vuodeksi.
Itselläni meni Vagifemiä 1,5 vuotta ja sen jälkeen vaihdoin itse omin päin Ovestiniin, joka sopi paremmin. - ensin..
Hikihulda kirjoitti:
Jos Vagifemit sopivat, niin saattaapi määrätä eli uusia reseptin toiseksikin vuodeksi.
Itselläni meni Vagifemiä 1,5 vuotta ja sen jälkeen vaihdoin itse omin päin Ovestiniin, joka sopi paremmin.pari vuotta Vagifemiä ja sitten vuoden verran Ovestinia. Nyt olen käyttänyt muutaman viikon Cicatriniä. Mulle ainakin gyne sanoi, että paikallishoitoa voi käyttää "hamaan loppuun" asti. Eipä kyllä maininnut tuosta Cicatrinistä mitään. Yhden Karpalactkapselin otan myös päivittäin, sekä vehnäalkioöljyä, joka sisältää luonnollista E-vitamiinia. Näillä olen nykyään pärjännyt, mutta kyllä kolmisen vuotta sitten, kun limakalvo kuivuuteni(myös virtsa)alkoivat olin aika kuivassa kunnossa. Ajattelin alusta asti, että jossain välissä jätän noi hormonaaliset paikallishoidot:)
- aiheuttaa minulle
ensin.. kirjoitti:
pari vuotta Vagifemiä ja sitten vuoden verran Ovestinia. Nyt olen käyttänyt muutaman viikon Cicatriniä. Mulle ainakin gyne sanoi, että paikallishoitoa voi käyttää "hamaan loppuun" asti. Eipä kyllä maininnut tuosta Cicatrinistä mitään. Yhden Karpalactkapselin otan myös päivittäin, sekä vehnäalkioöljyä, joka sisältää luonnollista E-vitamiinia. Näillä olen nykyään pärjännyt, mutta kyllä kolmisen vuotta sitten, kun limakalvo kuivuuteni(myös virtsa)alkoivat olin aika kuivassa kunnossa. Ajattelin alusta asti, että jossain välissä jätän noi hormonaaliset paikallishoidot:)
vuotoa ja kirvelyä sekä alapäässä on selvästi haavaumia.Taidan vaihtaa ovestin voiteeseen.Ei pääse helpolla ei, kun mikään ei tunnu sopivan ilman haittavaikutuksia.Kyllä on vaikeeta.Voi v....
- haavaumat
aiheuttaa minulle kirjoitti:
vuotoa ja kirvelyä sekä alapäässä on selvästi haavaumia.Taidan vaihtaa ovestin voiteeseen.Ei pääse helpolla ei, kun mikään ei tunnu sopivan ilman haittavaikutuksia.Kyllä on vaikeeta.Voi v....
missä kohdin, limakalvoilla vai nivuksissa? On olemassa monia ihotauteja, jotka (ihme ja kumma) tuntuvat aktivoituvan juuri vaihdevuosi-iässä. Tädilleni puhkesi erittäin vaikea psoriasis ja sekin voi oireilla alapäässä.
- vaihdoin
sitten Ovestiniin joka on auttanut todella hyvin
- Hikihulda
Kokeile mieluummin emätinpuikkona kuin voiteena niin kauan kuin limakalvoilla on haavaumia. Laita edellisenä iltana Cicatrinida-emätinpuikko. Se kosteuttaa sopivasti ja rauhoittaa haavaumia. Seuraavana iltana Ovestin-puikko.
Ja sitä seuraavana taas Cicartinida rauhoittamaan.
Nimittäin estrogeeni ärsyttää ja polttaa, jos limakalvo on pahoin haavaumilla.
BevitaR on myös rauhoittava voide ulkoisille limakalvoille, sitä voit laittaa ennen ja jälkeen virtsaamisen, silloin kun paikat ovat haavoilla. - nyt Activelle
Hikihulda kirjoitti:
Kokeile mieluummin emätinpuikkona kuin voiteena niin kauan kuin limakalvoilla on haavaumia. Laita edellisenä iltana Cicatrinida-emätinpuikko. Se kosteuttaa sopivasti ja rauhoittaa haavaumia. Seuraavana iltana Ovestin-puikko.
Ja sitä seuraavana taas Cicartinida rauhoittamaan.
Nimittäin estrogeeni ärsyttää ja polttaa, jos limakalvo on pahoin haavaumilla.
BevitaR on myös rauhoittava voide ulkoisille limakalvoille, sitä voit laittaa ennen ja jälkeen virtsaamisen, silloin kun paikat ovat haavoilla.tapahtuu kuulemma lekkurin mukaan jotakin vasta 3 kk :n päästä. Hidasta hommaa,kun ottaa huomioon että voi olla ihan turhake koko lääke.
- Nainen pian 58v.
nyt Activelle kirjoitti:
tapahtuu kuulemma lekkurin mukaan jotakin vasta 3 kk :n päästä. Hidasta hommaa,kun ottaa huomioon että voi olla ihan turhake koko lääke.
Aloitin Vagifem 25 mikrog:n käytön viime vuonna, kuten reseptissä oli. Pari viikkoa joka päivä, sitten alkoi *hoitokuuri* eli kahtena päivänä viikossa. Nyt ennen Joulua piti soittaa gynelle ja sopia, milloin otetaan papa, mutta kun ennen Joulua oli kaikenlaista, unohdin koko jutun, kuten emätinpuikkojen käytönkin.. jos sitten huomenna ja sitä huomista ei tullut koskaan. Nyt muistaakseni olen ollut käyttämättä runsaat kolme viikkoa :(
Onko teille kelleen käynyt näin... siis Vagifemin käytön suhteen.. noin pitkä tauko. Jos, miten olette toimineet.. jatkaneet *hoitokuuria* vaiko uudelleen parin viikon jokapäiväinen käyttö? Vai kannattaako keskustella gynelle, milloin muistan soittaa..*jos soittaisin huomenna* - Ovestinia
Nainen pian 58v. kirjoitti:
Aloitin Vagifem 25 mikrog:n käytön viime vuonna, kuten reseptissä oli. Pari viikkoa joka päivä, sitten alkoi *hoitokuuri* eli kahtena päivänä viikossa. Nyt ennen Joulua piti soittaa gynelle ja sopia, milloin otetaan papa, mutta kun ennen Joulua oli kaikenlaista, unohdin koko jutun, kuten emätinpuikkojen käytönkin.. jos sitten huomenna ja sitä huomista ei tullut koskaan. Nyt muistaakseni olen ollut käyttämättä runsaat kolme viikkoa :(
Onko teille kelleen käynyt näin... siis Vagifemin käytön suhteen.. noin pitkä tauko. Jos, miten olette toimineet.. jatkaneet *hoitokuuria* vaiko uudelleen parin viikon jokapäiväinen käyttö? Vai kannattaako keskustella gynelle, milloin muistan soittaa..*jos soittaisin huomenna*Hei, itse olen jatkanut ihan vaan normaalisti, jollei ole mitään kuivumisvaivoja ilmaantunut. Luin tässä taannoin, kun joku gyne kirjoitti, että paikallishoitoa voi välillä käyttää vähän useamminkin kuuriluontoisesti ja palata sitten taas normaaliin annostukseen. Moni myös käyttää ihan vaan kuurilla ja on sitten välillä ilman ja kattelee, että kuinka pärjää..
- Anonyymi
Yhtenä lisänä tyrninmarja kapselit ovat erittäin hyviä limakalvoille. Vagifem ennen auttoi, nyt ei tunnu auttavan, vaikka kyne niitä suositteli. Ovestin voide, vahvempi versio on auttanut. Mutta yksi sopii yhdelle toinen touselle.
- Anonyymi
Ovestinia kirjoitti:
Hei, itse olen jatkanut ihan vaan normaalisti, jollei ole mitään kuivumisvaivoja ilmaantunut. Luin tässä taannoin, kun joku gyne kirjoitti, että paikallishoitoa voi välillä käyttää vähän useamminkin kuuriluontoisesti ja palata sitten taas normaaliin annostukseen. Moni myös käyttää ihan vaan kuurilla ja on sitten välillä ilman ja kattelee, että kuinka pärjää..
Jos pitää pitempää takoa kyllä limakalvot pääsee kuivumaan ja pahaa kirvelyä tulee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1317105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654350Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543442Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4933096Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932070Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361733Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201651- 911563
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151426