Tarkoitus olisi ottaa remonttimies hommiin noin 31 neliön kokoiseen yksiöön.
Tässä hommat mitä täytyisi tehdä:
-Vaihtaa vanhan parketin tilalle laminaattilattia.
-Repiä vanhat tapetit seinistä ja maalata seinät. (Tän homman voisin tarvittaessa tehdä itsekin, jos arvelette että käy kovin kalliiksi muiden hommien yhteydessä)
-Lisäksi olisi tarkoitus vaihtaa keittiössä (todella pieni keittiö) kaappien ovet. Myös tasot uusiksi ja uuden altaan sekä hanan asennus. Kaappia pitäisi hieman muokata, että siihen saa astianpesukoneen. Myös keittiön kaakelit vaihdettaisiin hieman nykyaikaisemman näköiseksi ja kaappien pohjaan tulisi jonkinlaiset spottivalot.
-Uuden suihkun asennus
Mutta siis, miten tällaista hommaa nyt kannattaisi lähteä toteuttamaan?
Onko jokin firma pk-seudulla joka hoitaisi nämä kaikki hommat puolestani vai onko esim. järkevää ottaa erikseen keittiöremonttia tekemään jokin firma (mikä firma on hyvä?) ja joku toinen saisi hoitaa sitten nuo loput työt (mikä firma tähän olisi hyvä)?
Eli siis kokemuksia myös käyttämistänne yrityksistä mikä kannattaisi valita tällaisiin töihin ja muutenkin ehdotuksia miten tilannetta lähtisi "purkamaan".
Kiitos avusta!
Hyvä remonttifirma
8
493
Vastaukset
- Pk-seudulta?
Niin ja laminaattia tulisi siis noin 20m2 alueelle. Keittöön tarkoitus hankkia myös uusi liesi mutta sen varmaan asentavat siitä yrityksestä, josta se nyt päätetään hommata.
- pahoja kokenut
Olen kokenut lukuisia pieleen menneitä remontteja, suosituksista yms. sopimuksista huolimatta. Aina pitää selvittää, onko tekijällä vakuutus, vaadi paperi. Tee kirjallinen sopimus ja sopimussakot asioille, jos eivät tee, unohda se porukka.
Parasta olisi, jos saisit jonkun tutun kautta suositellun yksityisen tarkan reiskan, jonka jälkeä voit käydä jossain katsomassa. Moni ei osaa esim. maalata siististi ja moni sanoo osaavansa laatoittaa, mutta...voi voi.
Itse tiedän yhden porukan, mutta en muista kuin etunimen, heh. Ja on niin hyviä, että luulen, ettei heillä olisi aikaa. - Teetä muuten kohteessa kosteustarkastus, pari porareikää varuiksi. Siitäkin on kokemusta, turhasta remontista, kun piti purkaa jälkikäteen kaikki. Lohjalta esim. Jorma Saarinen on hyvä ja kokenut mittaushemmo. Onhan noita mittaajia kyllä paljon. - Voisi tuntea hyviä remonttimiehiäkin, luulen.
Onnea. Ole tarkka! - stoneage
pahoja kokenut kirjoitti:
Olen kokenut lukuisia pieleen menneitä remontteja, suosituksista yms. sopimuksista huolimatta. Aina pitää selvittää, onko tekijällä vakuutus, vaadi paperi. Tee kirjallinen sopimus ja sopimussakot asioille, jos eivät tee, unohda se porukka.
Parasta olisi, jos saisit jonkun tutun kautta suositellun yksityisen tarkan reiskan, jonka jälkeä voit käydä jossain katsomassa. Moni ei osaa esim. maalata siististi ja moni sanoo osaavansa laatoittaa, mutta...voi voi.
Itse tiedän yhden porukan, mutta en muista kuin etunimen, heh. Ja on niin hyviä, että luulen, ettei heillä olisi aikaa. - Teetä muuten kohteessa kosteustarkastus, pari porareikää varuiksi. Siitäkin on kokemusta, turhasta remontista, kun piti purkaa jälkikäteen kaikki. Lohjalta esim. Jorma Saarinen on hyvä ja kokenut mittaushemmo. Onhan noita mittaajia kyllä paljon. - Voisi tuntea hyviä remonttimiehiäkin, luulen.
Onnea. Ole tarkka!jolla virolainen puuseppä ja laattamies apuna. remppamikko nro oli 0456780546, luulen kyllä että kannattaa varata ajoissa, mekin varasimme kaverit hommiin 5 kk aikaisemmin. Tulivat sovitusti ja tekivät tarvittavat työt eikä ollut purnattavaa.
- Remonttimies
stoneage kirjoitti:
jolla virolainen puuseppä ja laattamies apuna. remppamikko nro oli 0456780546, luulen kyllä että kannattaa varata ajoissa, mekin varasimme kaverit hommiin 5 kk aikaisemmin. Tulivat sovitusti ja tekivät tarvittavat työt eikä ollut purnattavaa.
Terve! Homma kiinnostaa ja aikataulusta ja hinta-arviosta voisi soitella puh:0505929466 Marko.(asun itse Tikkurilassa ja olen ihan kotimainen Kaveri.)
- taloyhtiön edustajaan
..myös. Eli taloyhtiön hallitus tms. haluaa kyllä tietää ainakin märkätiloihin tehtävistä asennuksista hyvissä ajoin.
(Vesieristeisiin jos koskette missään kohtaa, silloin erityisesti oltava taloyhtiön "hyväksyntä" ym. Asiallinen remppafirma tietää ne pykälät myös, mutta
hyvä itsesikin ilmoittaa taloyhtiölle!)
Autotalossa Helsingissä, Runeberginkatu 5, 2. krs (sisään Hot.Helgan puoleisista ovista), on arkipäivisin rakennusneuvontaa. Sieltä saat (en muista maksaako jotain) hyvän kirjasen, jossa esiteltynä iso liuta remontointialan firmoja.
Siellä on myös näyttely (jatkuva?) mm. materiaaleista ym.
Ystävällistä palvelua on ollut aina!
Myös Kiinteistöliitolla on hyviä kirjoja, ainakin taloyhtiön toimintaan liittyviä.
Kuluttajaviraston sivuilla voit käydä myös vilkaisemassa, siellä saattaa olla
tärkeää tietoa osakkeen omistajan velvollisuuksista ja oikeuksista.
Kirjallisena pyydä tarjous. Ei missään nimessä pimeänä kannata teettää ainakaan
mitään sellaista, joka koskee kylppäriin tai keittiöön tehtäviä asennuksia.
Ja jos takuutyö, sen parempi.
Muista myös, että firmoja tullut nyt viimeisen vuoden aikana kuin sieniä sateella kun moni remppamies työttömyysuhan alla tms. perustanut firman.
www.inoa.fi -sivuilta näät hakemalla firman nimellä sen taustatietoja. Itse en välttämättä ottaisi ihan äskettäin perustetulta firmalta palveluksia, ELLEI ole hyvät suositukset (aidot sellaiset ei firman omistajan kamujen antamat!)
Tarvittaessa pyydä että pääsisit katsomaan firman työnjälkeä jossain äskettäin tehdyssä kohteessa. - örkkiii
on rustholli!!
- LN Rakennussiivous
Haluatko halvan ja huonon,edullisen ja hyvän
vai hyvän ja ylihinnoitellun
mailaa [email protected]
tai soita 0445509074
koko tai osa urakkatarjoukset - AnonyymiUUSI
Jos on noin tumpelo ettei osaa mitään itse tehdä,edes löytää omin voimin tekijää,kannattaa jättää koko remontti tekemättä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦585405Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.1284293En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v153713Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k353355- 503341
- 443130
- 102860
- 232537
- 462277
- 392226