Onko muilla ollu vastaavaa ongelmaa? Mulla 05 corolla ja aika usein saa vaihtaa ajovalojen polttimot.Taitaa olla tyyppi vikaa.Onko joku löytäny kestävemmät polttimot?
Toyotan polttimot!!!
15
7369
Vastaukset
- vaihdettu
Toinen alkuperäinen. En minä ainakaan polttimomerkkiä vaihtaisi.
- obiu
Miksi ihmeessä vaihtaa polttimomerkkiä ? mittaa tai mittauta mikä on laturin latausjännite . 1 voltti enemmän jännitettä lyhentää polttimon käyttöikää 20 %
En usko että sultakaan kuitenkaan, vaikka vaihtaisit molemmat polttimot yhtä aikaa , ne lakkaavat palamasta eri aikaan. Jos autossa on alennettu päivävalojen jännite , kestää polttimot olellisesti pitempään. - d
niillä vanhantyyppisillä ja alkuperäisillä aja turvallisesti,
kyllä ne kestävät, minä en niillä uskalla ajaa.
mutta uudentyyppiset tehokkaammat kyllä poksahtelevat,
toiset enemmän, toiset vähemmän,
niissä uusissa on myös hurjasti eroja, poksahtele jokaisessa automerkissä, meilläkin on 5 eri merkkiä.
- Oli...
Aikanaan samaa vaivaa, mutta sitten hain alkuperäiset polttimot ja sen jälkeen ei ole pahemmin tarvinnut vaihdella. Maksoivat muistaakseni 2kpl/19.90€. Kaverilla oli samaa vaivaa ja lopulta, kun uskoi mua niin ongelma loppui.
- yksi niistä
useista leluauton tyyppiviosta,moottorivaihdon lisäksi.Onhan se helpompaa korjaamolla vaihdattaa polttimo kuin kone.Tuskin tyypilliseen toyota tapaan edes itse pysrtyy polttimoa vaihtamaan(avensis).
- molemmat samaan
aikaan. Corolla -06, mittarissa 65000 km. Toinen polttimo pimeni 40000 km paikkeilla ja vaihdoin molemmat. Vaihdoin Toyotan alkuperäiset polttimot, niistä on hyvät kokemukset jo edellisestä autosta.
- Frantic72
Kiitos!! Täytyypä kokeilla ja hakea alkuperäset!
- kuten sinulla
yksi niistä kirjoitti:
useista leluauton tyyppiviosta,moottorivaihdon lisäksi.Onhan se helpompaa korjaamolla vaihdattaa polttimo kuin kone.Tuskin tyypilliseen toyota tapaan edes itse pysrtyy polttimoa vaihtamaan(avensis).
kyllä minä ainaskin olen vaihtanut aveen polttimon ja onnistu heti ekalla kertaa eli ei siinä mitään ihmeellistä ole ollut ja kun ottaa vielä huomioon että en ole ihan niitä pieni kätisempiä,mut ehkäpä peukalo ei ole keskellä kämmentä..
- on tumpelo
yksi niistä kirjoitti:
ni ei pysty.Helppoa ku heinän teko.Mikä siinä muka on niin vaikeeta?Ei oo tojotaan vielä tullu vastaan sellasta osaa jota en oo osannu vaihtaa."Korjaamollahan"ei korjata mitään,vaan vaihdetaan osia.
- alkuperäiset
molemmat samaan kirjoitti:
aikaan. Corolla -06, mittarissa 65000 km. Toinen polttimo pimeni 40000 km paikkeilla ja vaihdoin molemmat. Vaihdoin Toyotan alkuperäiset polttimot, niistä on hyvät kokemukset jo edellisestä autosta.
H7-polttimot on osramin long-life lukee polttimon kannassa, eli aivan samoja myy myös varaosaliikkeet, mutta ei toytotan pakkauksessa, vaan osramin pakkauksessa.
- longlife polttimot
Bilthemasta saa longlife polttimoita, pitää katsoa tarkaan paketin kannesta tuo maininta. Kestävät H7:na hyvin ja maksavat muutaman euron. Turha maksaa toyotalle tyhjästä.
- Toyota laatua?
Paksumpaan hehkulankaan ja himmeämpään valotehoon. Sama idea on Toyotan omissa polttimoissa. Valoissa on tyyppivikana polttimoiden lyhyt kestoikä. Vikaa ei korjata takuuseen, sen sijaan takuuseen sai vaihdattaa palaneita polttimoita. Normaali valotehon tarjoavien polttimoiden asemesta takuuhuollossa asenneltiin himmeitä Toyota-longlife Takuun päätyttyä Corollan omistajilla on auto jossa on joko usein kärähtelevät polttimot tai himmeät valot.
- Tojokölli
Toyota laatua? kirjoitti:
Paksumpaan hehkulankaan ja himmeämpään valotehoon. Sama idea on Toyotan omissa polttimoissa. Valoissa on tyyppivikana polttimoiden lyhyt kestoikä. Vikaa ei korjata takuuseen, sen sijaan takuuseen sai vaihdattaa palaneita polttimoita. Normaali valotehon tarjoavien polttimoiden asemesta takuuhuollossa asenneltiin himmeitä Toyota-longlife Takuun päätyttyä Corollan omistajilla on auto jossa on joko usein kärähtelevät polttimot tai himmeät valot.
nyt sitten näkyä lexuksen ja toyotan erot. Mulla on 10v vanhassa lexuksessa ollu samat polttimot yli 5v lukuunottamatta yhtä takavalopoltinta. Lexuksissa on jännitteensäätäjiä/alentajia, minkä asentamista tojotan autoissa valmistuskustannukset rajoittaa(eli niitä ei ole).
Se on kiva vaikka tuntuukin pikkuseikalta. Tosin tojokin on yksi luotettavimmista autoista mutta ei niin luotettava kuin lexus. - Tietäjä iänikuinen
Tojokölli kirjoitti:
nyt sitten näkyä lexuksen ja toyotan erot. Mulla on 10v vanhassa lexuksessa ollu samat polttimot yli 5v lukuunottamatta yhtä takavalopoltinta. Lexuksissa on jännitteensäätäjiä/alentajia, minkä asentamista tojotan autoissa valmistuskustannukset rajoittaa(eli niitä ei ole).
Se on kiva vaikka tuntuukin pikkuseikalta. Tosin tojokin on yksi luotettavimmista autoista mutta ei niin luotettava kuin lexus.Miten muuten laturin jännitettä saisi suitsittua kuin jännitteensäätimellä? Corolla on pakko olla jännitteensäädin, mutta säädin on liian halpa ja huono.
- Anonyymi
Ajovalopolttimot on Toyotan harmillinen perusvika. Mulla on ollut 15kpl tojota autoja uusia ja vähän ajettuja, kaikissa sama polttimovika jota merkkikorjaamokaan ei myönnä. Asiaa ei paranna vaihtaako polttimot toyota liikkeessä vai normi korjaamolla. Takuu varmaa on se että jompikumpi ajovaloista on pimeenä. Seuratkaa liikenteessä vastaantulevia yksisilmäisiä autoja ne ovat lähes poikkeuksetta Toyotia. Vika on kaikissa tojotissa vaikka muutoin ovat hyviä autoja mutta pienellä pilattuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818