Toyotan polttimot!!!

Frantic72

Onko muilla ollu vastaavaa ongelmaa? Mulla 05 corolla ja aika usein saa vaihtaa ajovalojen polttimot.Taitaa olla tyyppi vikaa.Onko joku löytäny kestävemmät polttimot?

15

6761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihdettu

      Toinen alkuperäinen. En minä ainakaan polttimomerkkiä vaihtaisi.

      • obiu

        Miksi ihmeessä vaihtaa polttimomerkkiä ? mittaa tai mittauta mikä on laturin latausjännite . 1 voltti enemmän jännitettä lyhentää polttimon käyttöikää 20 %
        En usko että sultakaan kuitenkaan, vaikka vaihtaisit molemmat polttimot yhtä aikaa , ne lakkaavat palamasta eri aikaan. Jos autossa on alennettu päivävalojen jännite , kestää polttimot olellisesti pitempään.


      • d

        niillä vanhantyyppisillä ja alkuperäisillä aja turvallisesti,
        kyllä ne kestävät, minä en niillä uskalla ajaa.

        mutta uudentyyppiset tehokkaammat kyllä poksahtelevat,
        toiset enemmän, toiset vähemmän,
        niissä uusissa on myös hurjasti eroja, poksahtele jokaisessa automerkissä, meilläkin on 5 eri merkkiä.


    • Oli...

      Aikanaan samaa vaivaa, mutta sitten hain alkuperäiset polttimot ja sen jälkeen ei ole pahemmin tarvinnut vaihdella. Maksoivat muistaakseni 2kpl/19.90€. Kaverilla oli samaa vaivaa ja lopulta, kun uskoi mua niin ongelma loppui.

      • yksi niistä

        useista leluauton tyyppiviosta,moottorivaihdon lisäksi.Onhan se helpompaa korjaamolla vaihdattaa polttimo kuin kone.Tuskin tyypilliseen toyota tapaan edes itse pysrtyy polttimoa vaihtamaan(avensis).


      • molemmat samaan

        aikaan. Corolla -06, mittarissa 65000 km. Toinen polttimo pimeni 40000 km paikkeilla ja vaihdoin molemmat. Vaihdoin Toyotan alkuperäiset polttimot, niistä on hyvät kokemukset jo edellisestä autosta.


      • Frantic72

        Kiitos!! Täytyypä kokeilla ja hakea alkuperäset!


      • kuten sinulla
        yksi niistä kirjoitti:

        useista leluauton tyyppiviosta,moottorivaihdon lisäksi.Onhan se helpompaa korjaamolla vaihdattaa polttimo kuin kone.Tuskin tyypilliseen toyota tapaan edes itse pysrtyy polttimoa vaihtamaan(avensis).

        kyllä minä ainaskin olen vaihtanut aveen polttimon ja onnistu heti ekalla kertaa eli ei siinä mitään ihmeellistä ole ollut ja kun ottaa vielä huomioon että en ole ihan niitä pieni kätisempiä,mut ehkäpä peukalo ei ole keskellä kämmentä..


      • on tumpelo
        yksi niistä kirjoitti:

        useista leluauton tyyppiviosta,moottorivaihdon lisäksi.Onhan se helpompaa korjaamolla vaihdattaa polttimo kuin kone.Tuskin tyypilliseen toyota tapaan edes itse pysrtyy polttimoa vaihtamaan(avensis).

        ni ei pysty.Helppoa ku heinän teko.Mikä siinä muka on niin vaikeeta?Ei oo tojotaan vielä tullu vastaan sellasta osaa jota en oo osannu vaihtaa."Korjaamollahan"ei korjata mitään,vaan vaihdetaan osia.


      • alkuperäiset
        molemmat samaan kirjoitti:

        aikaan. Corolla -06, mittarissa 65000 km. Toinen polttimo pimeni 40000 km paikkeilla ja vaihdoin molemmat. Vaihdoin Toyotan alkuperäiset polttimot, niistä on hyvät kokemukset jo edellisestä autosta.

        H7-polttimot on osramin long-life lukee polttimon kannassa, eli aivan samoja myy myös varaosaliikkeet, mutta ei toytotan pakkauksessa, vaan osramin pakkauksessa.


    • longlife polttimot

      Bilthemasta saa longlife polttimoita, pitää katsoa tarkaan paketin kannesta tuo maininta. Kestävät H7:na hyvin ja maksavat muutaman euron. Turha maksaa toyotalle tyhjästä.

      • Toyota laatua?

        Paksumpaan hehkulankaan ja himmeämpään valotehoon. Sama idea on Toyotan omissa polttimoissa. Valoissa on tyyppivikana polttimoiden lyhyt kestoikä. Vikaa ei korjata takuuseen, sen sijaan takuuseen sai vaihdattaa palaneita polttimoita. Normaali valotehon tarjoavien polttimoiden asemesta takuuhuollossa asenneltiin himmeitä Toyota-longlife Takuun päätyttyä Corollan omistajilla on auto jossa on joko usein kärähtelevät polttimot tai himmeät valot.


      • Tojokölli
        Toyota laatua? kirjoitti:

        Paksumpaan hehkulankaan ja himmeämpään valotehoon. Sama idea on Toyotan omissa polttimoissa. Valoissa on tyyppivikana polttimoiden lyhyt kestoikä. Vikaa ei korjata takuuseen, sen sijaan takuuseen sai vaihdattaa palaneita polttimoita. Normaali valotehon tarjoavien polttimoiden asemesta takuuhuollossa asenneltiin himmeitä Toyota-longlife Takuun päätyttyä Corollan omistajilla on auto jossa on joko usein kärähtelevät polttimot tai himmeät valot.

        nyt sitten näkyä lexuksen ja toyotan erot. Mulla on 10v vanhassa lexuksessa ollu samat polttimot yli 5v lukuunottamatta yhtä takavalopoltinta. Lexuksissa on jännitteensäätäjiä/alentajia, minkä asentamista tojotan autoissa valmistuskustannukset rajoittaa(eli niitä ei ole).

        Se on kiva vaikka tuntuukin pikkuseikalta. Tosin tojokin on yksi luotettavimmista autoista mutta ei niin luotettava kuin lexus.


      • Tietäjä iänikuinen
        Tojokölli kirjoitti:

        nyt sitten näkyä lexuksen ja toyotan erot. Mulla on 10v vanhassa lexuksessa ollu samat polttimot yli 5v lukuunottamatta yhtä takavalopoltinta. Lexuksissa on jännitteensäätäjiä/alentajia, minkä asentamista tojotan autoissa valmistuskustannukset rajoittaa(eli niitä ei ole).

        Se on kiva vaikka tuntuukin pikkuseikalta. Tosin tojokin on yksi luotettavimmista autoista mutta ei niin luotettava kuin lexus.

        Miten muuten laturin jännitettä saisi suitsittua kuin jännitteensäätimellä? Corolla on pakko olla jännitteensäädin, mutta säädin on liian halpa ja huono.


    • Anonyymi

      Ajovalopolttimot on Toyotan harmillinen perusvika. Mulla on ollut 15kpl tojota autoja uusia ja vähän ajettuja, kaikissa sama polttimovika jota merkkikorjaamokaan ei myönnä. Asiaa ei paranna vaihtaako polttimot toyota liikkeessä vai normi korjaamolla. Takuu varmaa on se että jompikumpi ajovaloista on pimeenä. Seuratkaa liikenteessä vastaantulevia yksisilmäisiä autoja ne ovat lähes poikkeuksetta Toyotia. Vika on kaikissa tojotissa vaikka muutoin ovat hyviä autoja mutta pienellä pilattuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe