Näin helpoa on mennä jonkun Linux säätäjän koneelle
ja vaihtaa salasana.
Tuohan antaa ymmärtää että tuntematon voi tulla ja päästä
koneen tiedostoihin käsiksi.
Eli Linuxsissa salasanoilla ei ole mitään merkitystä.
http://opensuse.fi/Vaihda_unohtunut_root_salasana
Mitä? Menikö Linux piiri hiljaiseksi?
Taas on Linux väki kyykytetty 1-0 :)
Root salasana
33
536
Vastaukset
- WindTiedottaja.
Salasanat eivät suojaakun laitat live linux CD:n koneeseen ja käynnistät,sitten onkin kaikki tiedostotkopioitavissaja vietävissä.Tämän vuoksi varsinkin yritykset eivät luota linuxiin.
- riensi näköjään
taas paikalle latomaan omaa FUDIA JA PASKAA.
Linux ei ole turvaton, pikemminkin se sun rakas vistasi on turvaton.
"Salasanat eivät suojaakun laitat live linux CD:n koneeseen ja käynnistät,sitten onkin kaikki tiedostotkopioitavissaja vietävissä.Tämän vuoksi varsinkin yritykset eivät luota linuxiin."
Just joo, kyllä linux on tuhat kertaa luotettavampi ja turvallisempi kuin joku wintoosa. Kyllä siihen wintoosaan löytyy ihan keinot millä siihen pääsee jos on unohtanut salasanansa!
Ja kuule Pentti/Wind-tiedottaja...miten SINÄ HOITAISIT sellasen tapauksen että joku on unohtanut root-salasanansa ja koneelle pitäisi päästä??? Kerro parempi keino kun leikit niin tietäväistä!!! - tiedostojärjestelmä..
linuxiinpa saa täysin salatun tiedostojärjestelmänkin. windowsissa se ei ole mahdollista ilman kolmannen osapuolen softaa.
- toista on
"live linux CD:n koneeseen ja käynnistät,sitten onkin kaikki tiedostotkopioitavissaja vietävissä."
wintoysilla. Kun laitat nt nelkussa olleen levyn kiinni xp-koneeseen, niin saat ilmoituksen että levy on lukukelvoton. Taattua mikki$otku ohteen sopivuutta. Piti kopioida tiedot talteen Linuxilla.
P.S. Noi samat kutut koskee myös kaikkia versioita windowsista. Linuxin live CD koneeseen ja kaikki widowsin tiedostot voi lukea. Se on sitä mikki$otkun turvallisuutta.
- sä mitään
tai ketään ole kyykyttänyt!
"Näin helpoa on mennä jonkun Linux säätäjän koneelle
ja vaihtaa salasana.
Tuohan antaa ymmärtää että tuntematon voi tulla ja päästä
koneen tiedostoihin käsiksi."
Niin JOS pääsee! On vähän vaikeaa jos ei tiedä keinoja tai jos ei pääse fyysisesti koneen äärelle! Tota kun ei voi tehdä etänä!
"Eli Linuxsissa salasanoilla ei ole mitään merkitystä."
Onko Windowsissa salasanoilla mitään merkitystä? EI! Windowsissakin pystyy nuo kyllä vaihtamaan vaikka olis unohtanut! Joten älä innostu ennenaikojasi. Muistaakseni windowsissa on jopa keino tehdä levykkeet sitä varten että voi "murtautua" koneeseen jonka salasanan on unohtanut.
"Mitä? Menikö Linux piiri hiljaiseksi?"
Vastahan tässä alkuun päästiin!
Lisää kuulet varmasti kunhan porukka tänne tulee.
"Taas on Linux väki kyykytetty 1-0 :)"
Luulet vaan! Et kyykyttänyt ketään tai mitään! - windowsit
vaatii vain vähän enemmän työtä
http://www.raymond.cc/blog/archives/2006/10/22/reset-or-change-administrator-password-on-windows-xp/
vastaavis ohjeita löytyy pilvin pimein. Tuohan on aivan helppo estää ;D
Siis jos joku pääsee fyysisesti koneelle ja on uhka että tekee tuollaisia niin
a) Levyjärjestelmän salaus
b) Biosista buuttiesto ulkopuolisille laitteille (cd, usb yms.)
c) Grubin suojaus salasanalla
Tuon voi siis yksinkertaisimmin estää pistämällä käynnistämisen grubin salasanan taakse.
Löytyyhän windsonkin admin-salasanan murtamiseen konstit.- kyllä..
"Löytyyhän windsonkin admin-salasanan murtamiseen konstit."
Toden totta ja ainakin XP antaa jopa tehdä levykkeet joilla voi "murtaa" itsensä sisälle vaikka password olis unohtunut. Tuo löytyi ihan jostain Windows XP-kirjastakin tuo juttu. - jotain..
biosinhan saa resetoitua jos koneen kotelon saa auki. siksi kannattaakin hitsata kotelo umpeen, kunhan sen on ensin pultannut lattiaan kiinni :)
- Varmasti
Nyt kyllä lähti Linux koneelta lopullisesti!
- lupaatko myös
olla tulematta tänne, tai muillekaan keskustelufoorumeille "ilmaa saastuttamaan"? Meinaan aina kun sä aukaiset sanaisen arkkusi niin tulee kovaa paskanhajua. :D
- Pentti Nelonen
Se että olen voittanut taisteluita niin nyt myös koko sodan.
Linux porukka tarpoo kuin muukalaislegioona aavikolla näännyksissä
jalat rakoilla nähden kangastuksia, Hohhoo
Teidät on kyykytetty ja tullaan kyykyttämään erilaisilla faktoilla.
Ensin meni root salasanat jalkojen alta, mitä seuraavaksi?
http://www.youtube.com/watch?v=KOtqg0REUrI- saat
bsod:tä jatkuvasti tarkoittaa vain että olet valinnut käyttiksesi huonosti. Siihen käyttikseesi kun tullaan sisään jopa verkon puolelta ilman että itse edes huomaat.
- vaan..
"Se että olen voittanut taisteluita niin nyt myös koko sodan."
Sä et ole voittanut yhtään mitään. Kenties vain sen yhden Pentti-snacksin voitit joka oli melkein jo tippumassa lattialle sun reiästäs mut sait napattua sen sontaa ja Fudia suoltavaan leipäläpeesi, ääliö!
"Linux porukka tarpoo kuin muukalaislegioona aavikolla näännyksissä
jalat rakoilla nähden kangastuksia, Hohhoo"
Kuvittelet vaan ja ne kangastukset on kyllä sun silmissäs.
"Teidät on kyykytetty ja tullaan kyykyttämään erilaisilla faktoilla."
Ei ole kyykytetty ja siksi toisekseen sä et ole esittänyt YHTÄÄN FAKTAA!
"Ensin meni root salasanat jalkojen alta, mitä seuraavaksi?"
Ei muuten menneet, kukaan ei edelleenkään pääse mun koneelle! Että se siitä sun märästä päiväunestas!
Kenen Linux-distron tiedottajana oikein toimit? Aivan tahallasi kerrot Linuxeista aina "totuuksia", joissa Linuxit hakkaavat Windowsin 6 - 0.
Windowsiin tunkeudutaan Linux Live -levyllä kuin telttaan, tiedät sen kyllä itsekin. ;)- salasanoittaja..
Ainahan Windowsin administraatorin salasanan on saanut resetoitua nopeammin kuin mitä käyttis itse latautuu. esim. Hiren's CD:ltä buuttaamalla.
Siinä on vain se ongelma, että oikea käyttäjä huomaa asian helposti.
Viime viikolla kokeilin ensimmäisen kerran ophcrackia Ubuntussa ja huomasin, miten helposti ja nopeasti sillä rainbow tauluilla saa XP:n adminin salasanan selville. Täytyypä ladata Vistaa varten ne suuremmatkin taulukot, jos joku tuttava unohtaa salasanansa (joka muuten useimmiten on "kissa"). salasanoittaja.. kirjoitti:
Ainahan Windowsin administraatorin salasanan on saanut resetoitua nopeammin kuin mitä käyttis itse latautuu. esim. Hiren's CD:ltä buuttaamalla.
Viime viikolla kokeilin ensimmäisen kerran ophcrackia Ubuntussa ja huomasin, miten helposti ja nopeasti sillä rainbow tauluilla saa XP:n adminin salasanan selville. Täytyypä ladata Vistaa varten ne suuremmatkin taulukot, jos joku tuttava unohtaa salasanansa (joka muuten useimmiten on "kissa").No kyllä sen huomaa linuxissa yhtä lailla jos joku on vaihtanut salasana sillä kun oma ei kelpaa niin pitää taas käyttää tuota init=/bin/bashia jotta pääsee itse sisään ;D
exergy kirjoitti:
No kyllä sen huomaa linuxissa yhtä lailla jos joku on vaihtanut salasana sillä kun oma ei kelpaa niin pitää taas käyttää tuota init=/bin/bashia jotta pääsee itse sisään ;D
Tai buuttaa livellä ja nyppää /etc/shadowsta hashin pois, toimii samalla tavalla.
- Pentti Nelonen
exergy kirjoitti:
No kyllä sen huomaa linuxissa yhtä lailla jos joku on vaihtanut salasana sillä kun oma ei kelpaa niin pitää taas käyttää tuota init=/bin/bashia jotta pääsee itse sisään ;D
Linuxsiin menään sisään kuin vanhaan veräjään, vaikka verkosta käsin, Hohhoo
Tuo ominaisuus on suorastaan bugi.
Kyllä Linuxsia nyt viedään kuin halpaa makkaraa, huono
vertaus, makkarahan maksaa helvetti
ja on parempaa. - Pentti Nelonen
exergy kirjoitti:
Tai buuttaa livellä ja nyppää /etc/shadowsta hashin pois, toimii samalla tavalla.
Onnistuu LIVE pelaaminen, eikä kävellä sisään kuin kauppaan.
Huipputurvallinen myös tämäkin kuin Vista.
Maailman edistynein pelikonsoli Xbox360
http://fi.wikipedia.org/wiki/Xbox_360 Pentti Nelonen kirjoitti:
Linuxsiin menään sisään kuin vanhaan veräjään, vaikka verkosta käsin, Hohhoo
Tuo ominaisuus on suorastaan bugi.
Kyllä Linuxsia nyt viedään kuin halpaa makkaraa, huono
vertaus, makkarahan maksaa helvetti
ja on parempaa.Kylläpä nyt munasit itsesi emävalheella ;D
- Pentti Nelonen
exergy kirjoitti:
Kylläpä nyt munasit itsesi emävalheella ;D
Kyllä nyt on exergy vauhdissa kuin Duracell-pupu, Hahhaa
Ei se mitään totuuts sattuu kuulijan korviin, älä suotta masennu.
Ota känni tai kaks ja olo helpottuu.
Vaikka parit tujaukset Jim Beam huippulaadukasta viskenii
Selitys vielä, minä en ota paukkuja murheeseen,
vaan iloon ja huvin vuoksi, (joskus) HEHHEH salasanoittaja.. kirjoitti:
Viime viikolla kokeilin ensimmäisen kerran ophcrackia Ubuntussa ja huomasin, miten helposti ja nopeasti sillä rainbow tauluilla saa XP:n adminin salasanan selville. Täytyypä ladata Vistaa varten ne suuremmatkin taulukot, jos joku tuttava unohtaa salasanansa (joka muuten useimmiten on "kissa").Jaa, itse en tarkoita Windowsin adminin salasanan nollausta, vaan sen sieppausta. "Uhrin" kiintolevykin on hommaa tehtäessä vain lukutilassa, eikä mitään jälkiä jää.
Noh, jos se ei ollutkaan yleistä tietoa, niin ei siitä sitten sen enempää. ;)
Eka kysymys, MIKSI et koskaan (juurikaan koskaan) vastaa mun viesteihin? ;-)
SItten itse asiaan, miten murrat salasanan tästä GNU/Linux järjestelmästä (jahka sit joskus tulee tarvis omaa läpytintä päivittää, niin sekin muuttuu tällaiseksi)?
http://tech.xerces.com/full-system-encryption-for-linux.geek
;-)- Pentti Nelonen
Olenhan näyttänyt miten Linuxsiin mennään kuin vessaan.
Hieman komentoriviä ja voila, ruokanne on katettu, Hahhaaa
Linuxsin tietoturva on huonoa, Vista on kuin pommisuoja.
Vistaan ei ole viruksia eikä uuteen 7:kaan
7 tulee ja polkee lopullisesti nämä marginaalikäyttikset maanrakoon.
Ja taas Linux virittelijää viedään 1-0, Hohhoo Pentti Nelonen kirjoitti:
Olenhan näyttänyt miten Linuxsiin mennään kuin vessaan.
Hieman komentoriviä ja voila, ruokanne on katettu, Hahhaaa
Linuxsin tietoturva on huonoa, Vista on kuin pommisuoja.
Vistaan ei ole viruksia eikä uuteen 7:kaan
7 tulee ja polkee lopullisesti nämä marginaalikäyttikset maanrakoon.
Ja taas Linux virittelijää viedään 1-0, Hohhoo"Olenhan näyttänyt miten Linuxsiin mennään kuin vessaan"
Ja minä olen näyttänyt miten se estetään joten miten se siis tapahtuikaan, kerrohan uudestaan?- Pentti Nelonen
exergy kirjoitti:
"Olenhan näyttänyt miten Linuxsiin mennään kuin vessaan"
Ja minä olen näyttänyt miten se estetään joten miten se siis tapahtuikaan, kerrohan uudestaan?Linux on vapaata ja avoina koodia, takaportteja on keksitty.
Tämäkin yksi niistä helpoimmista
"anna käynnistylataajalle parametriksi init=/bin/bash rw ja paina enter. Kone käynnistyy tekstitilaan jossa voit antaa komennon passwd jolloin sinun pyydetään antamaan uusi root salasana."
Windowsin tiukka koodin valvonta takaa vaakaan ja luotettavan koodin,
niitä ei ole kaikenmaailman säätäjät väsäämässä vaan
ammattitaitoinen henkilökunta joille MAKSETAAN kunnon liksaa.
(Oli kova ilta, pää jyskyttää kuin katupora,
oloa on korjattava, Hahhaa) Pentti Nelonen kirjoitti:
Linux on vapaata ja avoina koodia, takaportteja on keksitty.
Tämäkin yksi niistä helpoimmista
"anna käynnistylataajalle parametriksi init=/bin/bash rw ja paina enter. Kone käynnistyy tekstitilaan jossa voit antaa komennon passwd jolloin sinun pyydetään antamaan uusi root salasana."
Windowsin tiukka koodin valvonta takaa vaakaan ja luotettavan koodin,
niitä ei ole kaikenmaailman säätäjät väsäämässä vaan
ammattitaitoinen henkilökunta joille MAKSETAAN kunnon liksaa.
(Oli kova ilta, pää jyskyttää kuin katupora,
oloa on korjattava, Hahhaa)Kuten sanoin niin tuo on helppo estää grubin salasanalla joka esitellään "lock" optiolla jolloin et pääse edes siihen käynnistysvalikkoon ilman kryptattua salasanaa eli tuo juttusi ei oikein toimi. Menu.lst pitää vielä chmodata arvoon 600 jolloin ulkopuoliset eivät pääse lukemaan sitä koneen ollessa käynnissä. Kaikki tämä siis jos joutuu pelkäämään että joku tosiaan yrittää tunkea koneeseesi omalta tuoliltasi käsin.
Taas huomataan ettet ymmärrä linuxista juutajaata mutta puhua pullistelet senkin edestä. Mistä muuten johtuukaan että Microsoftin säätäjät osaavatkin väsätä niin reikäisen käyttiksen? Windowsin murtosoftaa on nettipullollaan joten kyllä senkin salasanan selville saa.exergy kirjoitti:
Kuten sanoin niin tuo on helppo estää grubin salasanalla joka esitellään "lock" optiolla jolloin et pääse edes siihen käynnistysvalikkoon ilman kryptattua salasanaa eli tuo juttusi ei oikein toimi. Menu.lst pitää vielä chmodata arvoon 600 jolloin ulkopuoliset eivät pääse lukemaan sitä koneen ollessa käynnissä. Kaikki tämä siis jos joutuu pelkäämään että joku tosiaan yrittää tunkea koneeseesi omalta tuoliltasi käsin.
Taas huomataan ettet ymmärrä linuxista juutajaata mutta puhua pullistelet senkin edestä. Mistä muuten johtuukaan että Microsoftin säätäjät osaavatkin väsätä niin reikäisen käyttiksen? Windowsin murtosoftaa on nettipullollaan joten kyllä senkin salasanan selville saa.No Pentti, otas tuppi pois suusta ja selitä miten pääset tuosta ohi? No ei tarvi, ymmärrän että olet kyykyssä, älä jännitä ettei pöllähdä suolikaasuja ilmaa pilaamaan.
- Pentti Nelonen
exergy kirjoitti:
No Pentti, otas tuppi pois suusta ja selitä miten pääset tuosta ohi? No ei tarvi, ymmärrän että olet kyykyssä, älä jännitä ettei pöllähdä suolikaasuja ilmaa pilaamaan.
Linuxmies
Mä oon Linuxmies, säätönä alas
Koodeja takana, bugeja alla
Jo poikana päätin; mä oon Linuxmies
Vaikka moni saa puuronsa helpommalla
Mä oon Linuxmies, oon hitto soikoon
Ei tullu poliisii, ei virkamiestä
Kulkeva konttori on Linuxmiehen hotelli
Ja pennit revittävä irti tiestä
kertosäe:
Tuhansia töitä, valvottuja öitä
Vuosia vielä, saan kerneliä niellä
Silmiä painaa, ei uni anna lainaa
Hei Linuxmies, mikä pitää miehen tiellä
Jne...
Hohhoo, vitsi Hahhaa
Tuota pitäisi parannella... - kävi näin
Pentti Nelonen kirjoitti:
Linuxmies
Mä oon Linuxmies, säätönä alas
Koodeja takana, bugeja alla
Jo poikana päätin; mä oon Linuxmies
Vaikka moni saa puuronsa helpommalla
Mä oon Linuxmies, oon hitto soikoon
Ei tullu poliisii, ei virkamiestä
Kulkeva konttori on Linuxmiehen hotelli
Ja pennit revittävä irti tiestä
kertosäe:
Tuhansia töitä, valvottuja öitä
Vuosia vielä, saan kerneliä niellä
Silmiä painaa, ei uni anna lainaa
Hei Linuxmies, mikä pitää miehen tiellä
Jne...
Hohhoo, vitsi Hahhaa
Tuota pitäisi parannella...Loppuiko taas argumentit? Sua vietiin taas kuin likasankkoa! ;)
- Penguin
Siksipä Linuxilla onkin tajuttoman helppoa salata halutut osiot. Et saa selkoa niistä Livecd:llä sen jälkeen. Ubuntun palvelin ja alternate levykuvilla tulee mukana salaustyökalut ja jo asennuksessa kysytään että mitä haluat kenties salata. Mitenkä onnistuu Vistassa?
Windows-osioita tosin voi näppärästi lukea vaikka Ubuntun LiveCD:llä. Meneekö Pena hiljaiseksi nyt? - Pentti apua...
Vistan salasana hukassa, osaako pena neuvoa ? Eikö ?
Näin helppoa:
http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/tp/passrecovery.htm
http://4sysops.com/archives/three-ways-to-reset-a-windows-vista-admin-password/
Tietysti jos käyttäjä on fiksu niin unohtaminen ei haittaa jos tuo salasanapalautuslevy on tallessa vielä...
http://www.vista4beginners.com/How-to-reset-your-password
Vistako muka turvallinen ???? Eikä tulevaisuus paranna tilannetta yhtään "In a test on a Windows 7 PC, Ophcrack recovered the 10-character password to my administrator account in 40 seconds. Ophcrack supports Windows 7, Windows Vista, and Windows XP. ".... Eli Windows 7 on yhtä helppo. Miksi noihin Microsoftin reikäkasoihin edes vaivaudutaan laittamaan salasanoja ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448299Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462268Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262132- 951728
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811667- 321467
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081093Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870