Pankitilin avaus Australiassa

Lähtö syyskuussa

-Kuinka tapahtuu pankkitilin avaus Australiassa ?
-Kuinka Suomen rahat siirretään avatulle tilille ?
-Minulla on Visa Electron kortti.
-Myös Alianssi antoi ohjeet avata tili netin kautta
Suomessa ennen lähtöä, onko turvallista, onko
kokemusta.

Voisiko joku kertoa ja vastailla , kellä on kokemusta, tai
tietää näistä asioista.

Kiitos etukäteen.

5

1531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janivvv

Ite avaan tilin paikanpäällä.
      Pankista kysyin niin suosittelivat että ihan ulkomaantilisiirtona aussitilille, tosin kannattaako sitä kaikkea siirtää kerralla jos vaan on nettipankkitunnarit(huom jos et käytä 6kk ni menee sulki-sampo).
      Visa electron käy kuulemma melkein yhtä useassa paikassa kuin suomessakin. Pankkitilin avaus onnistuu ainakin ANZ pankissa(toivottavasti lyhenne meni oikein) netin kautta ja varmaan muualtakin.
      kurkkaas dundernews.com sieltä hakuun pankkitilit ni johan löytyy apua

• ja siirrä

sitten netin kautta rahaa suomalaiselta tililtäsi.

Tai nosta rahaa Visa-kortillasi, ilman tilin avaamista.

Jos tulet Queenslantiin, suosittelen pankkia nimeltä Suncorp http://www.suncorp.com.au/suncorp/personal/everyday_banking_accounts/compare.aspx

tai Heritage Building Society'ä http://secure.heritageonline.com.au/Personal-Banking/Saving-and-Access-Accounts.aspx

Muista osavaltiosta en tiedä. National Australia Bank on kamala - aina pitkät jonot. ANZ, Commonwealth Bank ja Westpac saattavat olla ok, ainakin ne ovat isoja - niillä on kuitenkin isommat palvelumaksut kuin ensin mainitsemillani. Heritagella on tilejä, joilla ei ole ollenkaan maksuja, jos pitää nostot rajoitusten sisällä.

• -----

kavelet vaan siaan pankkiin ja sanot, etta haluisit avata tilin.
      Ma avasin pankkitilin commonwealth pankissa Sydneyssa heti samana paivana ku saavuin australiaan.
      Commonwealthin konttoreita ja automaatteja loytyy kasittaakseni lahes kaikista kaupungeista (joissa ylipaataan on pankki), joten varma valinta.
      Palvelu oli hyvaa ja mastercad tuli tosi nopeasti (toisin ku ANZ:n kortit kuulema).

• bondi girl

Itselläni on ollut Westpack ja nyt Common wealth. (syy vaihtoon oli se että tulin takaisin suomeen ja comonwealth on lähempänä missä nyt asun).
      Kaikkialla voit avata tilin, kesttä 10 min. Viisumista riippuen tilit maksaa muutaman dollarin vuodessa (opiskeliat saa kampuksen pankista ilmaisen tilin ainakin UNSW:ssa).
      Suosittelen hyvin suuresti että otat comonwealthin, westpackin tai ANZ(tästä ei kokemusta, mutta varmaan ihan jees). Syy tähän on se että jos nostat rahaa muiden (tai tietyistä automaateista) siitä menee nosto palkkio $2-4. ei ole siis paljon mutta ärsyttää maksaa joka kerta (huom esim food courteissa jos käyt lounaalla, melkein kaikki ottaa vaan käteistä, sama monissa kiskoissa). Nämä pankit on niin suuria että kaikilla on vierekkäin automaatit joka puolella australiaa. Noh en ole vielä käynyt Ulurulla, mutta tajuat ponttini:)
      Kun siirrät rahaa suomesta sulta menee ulkomaan maksun maksu ja täällä vastaanotto maksu. ihan naurettavaa! Itse teen niin että nostan suomen tililtä (visa elektron) ja talletan täällä omalle tililleni. silloin minulta menee siis vain se nosto palkkio. Tämä on tähän asti halvin keino jonka olen löytänyt.

Toivottavasti tästä oli jtn apua

• ovat ainakin $50 vuodessa

Vertaile pankkien sivuilta. Tässä muutamia: Commonwealth, Westpac, National Australia Bank, ANZ. Näillä on "palvelumaksut", mutta itse palvelu on hidasta. Valitse ne, jos tykkäät jonottaa pankissa. No heillä tosiaan on ATM-laitteita ympäri maata, Commonwealth Bankilla eniten. Suncorpilla on sekä haarakonttoreita että pankkiautomaatteja monessa paikassa, ei vain Queenslannissa, kuten tuossa edellä virheellisesti väitin. Ja heiltä saa tilin, jolla ei ole mitään maksuja, jos pitää tilitapahtumat rajoitusten sisällä. Tietysti, jos käyttää korttiaan parin dollarin ostoksiin kymmeniä kertoja kuussa, niin totta kai se tulee kalliiksi. Typeryydestä sakotetaan.

Hakekaa netistä vaikka noita pankkeja ja vertailkaa. Yhdelle sopii yksi, toiselle toinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4974
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      86
      1762
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      288
      1622
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1574
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      256
      1448
    6. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      135
      1207
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1180
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1129
    9. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      69
      1111
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1064
    Aihe