Olen kauan haaveillut Akitasta (en Amerikan versiosta). Minulla on jonkin verran kokemusta koirista ja tiedän olevani jämäkkä ja päättäväinen. Kuitenkin haluaisin tietoa, että MILLAISILLE ihmisille Akita sopii? Kun on lukenut rotumääritelmiä, niin käy ilmi, että Akita olisi hankala koira, jolla saattaa olla jopa aggressiivisia taipumuksia luonnostaan (!?) Kasvattajilta olen kysellyt esim. s-postilla, mutta enpä ole vastauksia saanut :D
JOS SIIS TÄÄLLÄ ON IHMISIÄ, JOLLA ON KOKEMUSTA AKITASTA, NIIN KERRO IHMEESSÄ!
Akita Inun luonteesta ja soveltuvuudesta
1
335
Vastaukset
- ei inu
Kyllä minulta löytyy kyseinen koira ja voin suositella päättäväiselle ihmiselle. Akitoja tuntuu löytyvän eriluontoisia lössyköistä-dominoiviin. Itselläni on yliystävällinen/välinpitämätön ja lapsirakas tapaus joka ei pyri provosoimaan toisia koiria. Akita kiintyy omistajaansa voimakkaasti ja sillä on voimakas metsästysvietti (yksilötapaus). Akita on myös helppo koulutettava, mutta pitää muistaa että koira ei tee mitään mistä se ei itse hyödy. Joten huumoriakin on löydyttävä. Liialla alistamisella taas saadaan aikaiseksi koiran joka ei luota sinuun ja eikä näin voi pitää sinua johtajanaan. Ja päinvastoin jos et tee selväksi kuka on pomo ottaa koira johtajan paikan välittömästi.
Suosittelen tulemaan Akitojen kesäpäiville Virroille 22-23.8 tutustumaan koiriin ja jututtamaan omistajia/kasvattajia. Tiedot löytyvät Akita ry:n sivuilta. Minäkin vastailen mielelläni ja koiraani saa tulla katsomaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2402744- 1011154
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231121Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581005Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531002Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717917- 57899
- 63851
- 130830
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto238825