Livial

Gaga

Onko kokemuksia Livialista?Hyviä? Huonoja?

46

49834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sivustaseurannut

      Periaatteessa varmasti hyvä vaihtoehto (vuodoton).
      Teho saattaa riippua siitä, miten pahat oireet ovat. Uskon, että lievissä tapauksissa voi olla
      ihan hyväkin, mutta jos hormoonitasot olleet
      alhaalla jo pitempään ei näytä riittävän
      (mielialan ja seksihalujen korjaamiseen).
      Ihmettelen annostusta, onko siihen vain yksi
      pilleri päivässä -annostus, jonka pitäisi käydä
      kaikille, riippumatta esim. painosta ja oireiden vaikeudesta?

    • vaihtarit ohi

      Livial !!!

      Vaikutustapa:
      Lääkkeen sisältämä tiboloni hajoaa elimistössä kolmeksi vaikuttavaksi aineeksi, joilla on erilaisia hormonivaikutuksia. Valmiste lievittää vaihdevuosiin liittyviä oireita, kuten kuumia aaltoja, minkä lisäksi se ylläpitää emättimen limakalvon verekkyyttä ja ylläpitää luuston tukevuutta. Oireet alkavat lievittyä yleensä muutamassa viikossa, ja maksimiteho saavutetaan yleensä kolmessa kuukaudessa tai vähän sen jälkeen.

      Haittavaikutukset:
      Etenkin hoidon alkuvaiheessa voi ilmaantua vuotoa emättimestä tai tiputteluvuotoa. Jos vuodot jatkuvat vielä 3 kuukauden kuluttua hoidon alkamisesta, on syytä neuvotella tilanteesta lääkärin kanssa. Harvemmin esiintyy valkovuotoa, rintojen arkuutta tai vatsakipua. Hoitoon voi liittyä kohonnut laskimoveritulpan tai rintasyövän riski, mutta lääkäri ottaa tämän huomioon arvioidessaan hoidon soveltuvuutta.

      Niin, taas kerran on todettavata että edes hormoonihoidolla ei apua saa sen pikemmin kuin luontaistuotteilla joita monella vaihtari-ikäisellä ei ole edes kärsivällisyyttä kokeilla.
      Lisäksi saa vielä kylkiäisenä veritulpan/rintasyöpä riskin!

      • Gaga

        Niin, ja taas kerran negatiivistä palautetta!
        Kyllä minä luin tuoteselosteesta haittavaikutuksista, kaikilla lääkkeillä saattaa olla niitä. Ajattelin vaan että oliko joillakin käytännön kokemuksia Livialista.Kyllä hormoonihoito auttaa. Olen nyt käyttänyt Trisekvenssiä kaksi vuotta, joka on sopinut vallan mainiosti, mutta lääkärin mielestä oli aika siirtyä vuodottomaan hoitoon.


      • nainen 54v.
        Gaga kirjoitti:

        Niin, ja taas kerran negatiivistä palautetta!
        Kyllä minä luin tuoteselosteesta haittavaikutuksista, kaikilla lääkkeillä saattaa olla niitä. Ajattelin vaan että oliko joillakin käytännön kokemuksia Livialista.Kyllä hormoonihoito auttaa. Olen nyt käyttänyt Trisekvenssiä kaksi vuotta, joka on sopinut vallan mainiosti, mutta lääkärin mielestä oli aika siirtyä vuodottomaan hoitoon.

        On omituista että naiset eivät vastaile ja anna tietoja omista kokemuksistaan näihin kysymyksiin joissa on kyse jostain hormoonihoidoista!!!
        Mutta annapas olla jos mainitsee luontaistuotehoidon niin johan nousevat karvat pystyyn. Itse en ole hormooneja käyttänyt koko aikana ja vuotoja ei ole ollut pian 5-vuoteen.


      • Gaga
        nainen 54v. kirjoitti:

        On omituista että naiset eivät vastaile ja anna tietoja omista kokemuksistaan näihin kysymyksiin joissa on kyse jostain hormoonihoidoista!!!
        Mutta annapas olla jos mainitsee luontaistuotehoidon niin johan nousevat karvat pystyyn. Itse en ole hormooneja käyttänyt koko aikana ja vuotoja ei ole ollut pian 5-vuoteen.

        niin jos ei käytä hormooneja,ja on niin onnellisessa asemassa ettei niitä tarvitse, niin eihän vuotoja tulee enään kun menkat ovat loppuneet.Äidilläni loppuivat menkat 50 vuotiaana eikä hän käyttänyt hormooneja. Hänellä ei ollut muita oireita kuin hikoilua, ja kyllähän sen kestää. Luontaistuotteet ovat niin vähän tutkittuja, ja eihän ne kaikkia auta.
        Jotkut jotka sisältävät kasvisestrogeeniä kasvattavat kohdun limakalvoa,ja silloinhan syöpäriski kasvaa.Sen takia hormoonihoidossa pitää olla keltasrauhahormoonia että kohdun limakalvo poistuu välillä, ja sen takiahan vuotoja on.


      • akka
        Gaga kirjoitti:

        niin jos ei käytä hormooneja,ja on niin onnellisessa asemassa ettei niitä tarvitse, niin eihän vuotoja tulee enään kun menkat ovat loppuneet.Äidilläni loppuivat menkat 50 vuotiaana eikä hän käyttänyt hormooneja. Hänellä ei ollut muita oireita kuin hikoilua, ja kyllähän sen kestää. Luontaistuotteet ovat niin vähän tutkittuja, ja eihän ne kaikkia auta.
        Jotkut jotka sisältävät kasvisestrogeeniä kasvattavat kohdun limakalvoa,ja silloinhan syöpäriski kasvaa.Sen takia hormoonihoidossa pitää olla keltasrauhahormoonia että kohdun limakalvo poistuu välillä, ja sen takiahan vuotoja on.

        Kyllähän hormoonitkin muuttavat ja paksuunnuttavat kohdun limakalvoa, joka sitten poistetaan keinotekoisilla kuukautisilla. Onko todellakaan järkeä, että 60-vuotiailla on kuukautiset?
        Minusta on naurettavaa ja herkkäsieluista, että joka perhanan vaiva täytyy ns. "hoitaa", eikö enää mikään vanhenemiseen liittyvä ole normaalia?
        Kas kun ei murrosikäisille aleta syöttää jotain mömmöjä, että siihen ikäkauteenkin kuuluvat "vaivat" poistuisivat.


      • Gaga
        akka kirjoitti:

        Kyllähän hormoonitkin muuttavat ja paksuunnuttavat kohdun limakalvoa, joka sitten poistetaan keinotekoisilla kuukautisilla. Onko todellakaan järkeä, että 60-vuotiailla on kuukautiset?
        Minusta on naurettavaa ja herkkäsieluista, että joka perhanan vaiva täytyy ns. "hoitaa", eikö enää mikään vanhenemiseen liittyvä ole normaalia?
        Kas kun ei murrosikäisille aleta syöttää jotain mömmöjä, että siihen ikäkauteenkin kuuluvat "vaivat" poistuisivat.

        Luojan kiitos että nykyään löytyy hoitoja vaivoihin. Ennen vanhaan saatiin vaan kärsiä.Äitini kertoi että eräs ystävätär joutui mielisairaalaan vaihdevuosien takia. Ja kuinka paljon esimerkkejä kuinka jotkut naiset muuttuivat "omituiseksi" vaihdevuosissa.


      • aune
        akka kirjoitti:

        Kyllähän hormoonitkin muuttavat ja paksuunnuttavat kohdun limakalvoa, joka sitten poistetaan keinotekoisilla kuukautisilla. Onko todellakaan järkeä, että 60-vuotiailla on kuukautiset?
        Minusta on naurettavaa ja herkkäsieluista, että joka perhanan vaiva täytyy ns. "hoitaa", eikö enää mikään vanhenemiseen liittyvä ole normaalia?
        Kas kun ei murrosikäisille aleta syöttää jotain mömmöjä, että siihen ikäkauteenkin kuuluvat "vaivat" poistuisivat.

        En halua viellä 65 v kiikkutuoliin. Haluan nauttia elämästä, matkustaa, rakastella, harrastaa ja olla mukana elämässä. Oletko muuten kiinnittänyt huomiota, että hormooneja käyttävät eivät rypistykkäänn kuten "luonnon mukaan elävät"
        Tänä päivänä nainen voi olla vireä viellä 80 vuotiaana, kiitos hormoonien.


      • irma
        aune kirjoitti:

        En halua viellä 65 v kiikkutuoliin. Haluan nauttia elämästä, matkustaa, rakastella, harrastaa ja olla mukana elämässä. Oletko muuten kiinnittänyt huomiota, että hormooneja käyttävät eivät rypistykkäänn kuten "luonnon mukaan elävät"
        Tänä päivänä nainen voi olla vireä viellä 80 vuotiaana, kiitos hormoonien.

        Erään tutkimuksen mukaan ns suuri ikäluokka ei
        elä terveenä ja vanhempiaan vanhemmaksi.
        Kiitos lisäaineiden, saasteiden, hormoonien etc
        Dementian, sekavuuden, unilääke- ja muiden pillereiden hörhössä matkustaminen on kivaa
        ja seksi sujuu, eikä ole väliä kunhan joku
        löytyy partneriksi


      • aune
        irma kirjoitti:

        Erään tutkimuksen mukaan ns suuri ikäluokka ei
        elä terveenä ja vanhempiaan vanhemmaksi.
        Kiitos lisäaineiden, saasteiden, hormoonien etc
        Dementian, sekavuuden, unilääke- ja muiden pillereiden hörhössä matkustaminen on kivaa
        ja seksi sujuu, eikä ole väliä kunhan joku
        löytyy partneriksi

        Mites sä nyt noin paljon pillereitä popsit?
        Sulla taitaa olla naisena olo vähän hukassa.
        Oliskohan syytä hakea asiantuntijan apua.


      • -nauru-
        aune kirjoitti:

        En halua viellä 65 v kiikkutuoliin. Haluan nauttia elämästä, matkustaa, rakastella, harrastaa ja olla mukana elämässä. Oletko muuten kiinnittänyt huomiota, että hormooneja käyttävät eivät rypistykkäänn kuten "luonnon mukaan elävät"
        Tänä päivänä nainen voi olla vireä viellä 80 vuotiaana, kiitos hormoonien.

        "Oletko muuten kiinnittänyt huomiota, että hormooneja käyttävät eivät rypistykkäänn kuten "luonnon mukaan elävät"" Lainaus tekstistäsi.

        Eipäs pidä paikkaansa, ehkä poikkeuksia voi olla mutta johtunee varmaan muista syistä!
        Itse olen käyttänyt n.6v. luonnonestrogeenia ikää on jo 54v. mutta eipä sitä kukaan usko jolle ikäni olen kertonut, minua 10v. nuoremmilla on jo aika lailla ryppyjä siellä ja täällä.
        Kiitos luontaistuotteiden, ihoni pysyy sileänä eikä tarvitse käyttää edes kalliita silmänalusvoiteita, mielummin syön sisäisesti ihoani hoitavia aineita, että se hormooneista!!!


      • N 59v
        -nauru- kirjoitti:

        "Oletko muuten kiinnittänyt huomiota, että hormooneja käyttävät eivät rypistykkäänn kuten "luonnon mukaan elävät"" Lainaus tekstistäsi.

        Eipäs pidä paikkaansa, ehkä poikkeuksia voi olla mutta johtunee varmaan muista syistä!
        Itse olen käyttänyt n.6v. luonnonestrogeenia ikää on jo 54v. mutta eipä sitä kukaan usko jolle ikäni olen kertonut, minua 10v. nuoremmilla on jo aika lailla ryppyjä siellä ja täällä.
        Kiitos luontaistuotteiden, ihoni pysyy sileänä eikä tarvitse käyttää edes kalliita silmänalusvoiteita, mielummin syön sisäisesti ihoani hoitavia aineita, että se hormooneista!!!

        59v haluaisin jo eroon niin menkuista kuin hormoneista,jos olisin tiennyt en ikinä olis aloittanut hormoneita enkä mitään korvikkeita.


      • nurse
        aune kirjoitti:

        En halua viellä 65 v kiikkutuoliin. Haluan nauttia elämästä, matkustaa, rakastella, harrastaa ja olla mukana elämässä. Oletko muuten kiinnittänyt huomiota, että hormooneja käyttävät eivät rypistykkäänn kuten "luonnon mukaan elävät"
        Tänä päivänä nainen voi olla vireä viellä 80 vuotiaana, kiitos hormoonien.

        No olehan sinä sitten seksuaalisesti vireä ja rypytön vielä 80-vuotiaana. ;-) Hyvähän se on, että dementiaosastolla vielä joku jaksaa vouhottaa jotain, mitä ei itse muista, ja mistä eivät toiset jaksa olla kiinnostuneita.
        Tosiasiahan on se, että dementiat ja syövät lisääntyvät ns. suuressa ikäluokassa, eikä monikaan elä edes niin pitkään kuin omat vanhempansa.


      • Gaga
        nurse kirjoitti:

        No olehan sinä sitten seksuaalisesti vireä ja rypytön vielä 80-vuotiaana. ;-) Hyvähän se on, että dementiaosastolla vielä joku jaksaa vouhottaa jotain, mitä ei itse muista, ja mistä eivät toiset jaksa olla kiinnostuneita.
        Tosiasiahan on se, että dementiat ja syövät lisääntyvät ns. suuressa ikäluokassa, eikä monikaan elä edes niin pitkään kuin omat vanhempansa.

        Minä kysyin että onko Liviaalista kokemusta, ja ei seuraa muuta kuin kaikenlaista vinoilua.Onkohan näillä naisilla sittenkin hormoonipuutetta kun näin jaksavat vinoilla.
        Minä en syö hormooneja sen takia että pysyisin nuorena, ja siihen tarkoitukseen ne eivät ole tarkoittettujakaan. Nukun paremmin, en ole niin hermostunut ja hikinen ja kaiken puolen jaksan paremmin jne..jne. Jotenkin sellainen tunne että näillä palstoilla pyörii sama nainen eri nimimerkeillä,aina samat äkäiset mielipiteet.


      • anu
        Gaga kirjoitti:

        Minä kysyin että onko Liviaalista kokemusta, ja ei seuraa muuta kuin kaikenlaista vinoilua.Onkohan näillä naisilla sittenkin hormoonipuutetta kun näin jaksavat vinoilla.
        Minä en syö hormooneja sen takia että pysyisin nuorena, ja siihen tarkoitukseen ne eivät ole tarkoittettujakaan. Nukun paremmin, en ole niin hermostunut ja hikinen ja kaiken puolen jaksan paremmin jne..jne. Jotenkin sellainen tunne että näillä palstoilla pyörii sama nainen eri nimimerkeillä,aina samat äkäiset mielipiteet.

        Olen vasta alkanut käyttää Livialia,vasta 3viikkoa. Tänä aikana painoni on noussut yli 2kiloa! En tiedä muuta äkilliseen painonnousuun kuin tämä Livial. Aionkin kysyä lääkäriltäni, kuinka kauan paino nousee,niin kauanko kun käytän?


      • Gaga
        anu kirjoitti:

        Olen vasta alkanut käyttää Livialia,vasta 3viikkoa. Tänä aikana painoni on noussut yli 2kiloa! En tiedä muuta äkilliseen painonnousuun kuin tämä Livial. Aionkin kysyä lääkäriltäni, kuinka kauan paino nousee,niin kauanko kun käytän?

        Voi kamalaa.. minulle ei saisi tulla grammaakan lisää. Minä aloitan nyt tällä viikolla kun vanhat hormoonit loppuvat. Saas nähdä mitä tapahtuu? Oletko muuten voinnut hyvin? Ei muita sivuoireita.? Painonnousu ei ole kylläkään kiva sivuoire.


      • Gaga
        anu kirjoitti:

        Olen vasta alkanut käyttää Livialia,vasta 3viikkoa. Tänä aikana painoni on noussut yli 2kiloa! En tiedä muuta äkilliseen painonnousuun kuin tämä Livial. Aionkin kysyä lääkäriltäni, kuinka kauan paino nousee,niin kauanko kun käytän?

        No, nyt minä olen käyttänyt Livialia kuukauden. Ei painonnousua eikä muutakaan oiretta. Tähän asti olen tyytyväinen. Jos vielä vuodot pysyvät poissa... niin jess... hyvä on!Lääkäri kyllä sanoi ettei vuotoja saa tulla, silloin pitää ottaa yhteyttä.


      • Pipa
        Gaga kirjoitti:

        No, nyt minä olen käyttänyt Livialia kuukauden. Ei painonnousua eikä muutakaan oiretta. Tähän asti olen tyytyväinen. Jos vielä vuodot pysyvät poissa... niin jess... hyvä on!Lääkäri kyllä sanoi ettei vuotoja saa tulla, silloin pitää ottaa yhteyttä.

        Olen syönyt Livialia yli 5 vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Pakko oli aikanaan alkaa syömään jotain, kun hikoilin aivan hirvittävästi eikä nukkumisestakaan tullut mitään. Minulla oli aina kuuma tai paremminkin likomärkä olo olisin vaikka voinut olla ilman vaatteita. Ja miten inhottavaa on hikoilla jatkuvasti monta kertaa päivässä likomäräksi, kaikki vaatteet menee pilalle. Mutta kun aloitin syömään Livialia hikoilu loppui ja sain nukuttua. Nyt kun olen syönyt näitä yli 5 vuotta olen alkanut ajatella syönnin lopettamista. Olen kokeillutkin olla ilman, mutta ei siitä tule mitään, hikoiluoireet palaavat. En tiedä kuinka niistä pääsee eroon vai pitääkä näitä vaan syödä riskistä huolimatta. Kyllä minä ainakin syön Livialia sentakia etten hikoile ja saan nukuttua.


      • Mertsi
        Pipa kirjoitti:

        Olen syönyt Livialia yli 5 vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Pakko oli aikanaan alkaa syömään jotain, kun hikoilin aivan hirvittävästi eikä nukkumisestakaan tullut mitään. Minulla oli aina kuuma tai paremminkin likomärkä olo olisin vaikka voinut olla ilman vaatteita. Ja miten inhottavaa on hikoilla jatkuvasti monta kertaa päivässä likomäräksi, kaikki vaatteet menee pilalle. Mutta kun aloitin syömään Livialia hikoilu loppui ja sain nukuttua. Nyt kun olen syönyt näitä yli 5 vuotta olen alkanut ajatella syönnin lopettamista. Olen kokeillutkin olla ilman, mutta ei siitä tule mitään, hikoiluoireet palaavat. En tiedä kuinka niistä pääsee eroon vai pitääkä näitä vaan syödä riskistä huolimatta. Kyllä minä ainakin syön Livialia sentakia etten hikoile ja saan nukuttua.

        Minä olen syönyt Livialia 3 vuotta.Minulta on
        poistettu kohtu ja munasarjat kun olin 57v.
        Olen ollut erittäin tyytyväinen Livialin,ei hikoilua eikä pahempia mielialan vaihteluita
        Seksikin sujuu paremmin kuin ennen Livialia.
        En myöskään ole huomannut,että paino olisi noussut.


      • Pelkkä estrogeeni.
        anu kirjoitti:

        Olen vasta alkanut käyttää Livialia,vasta 3viikkoa. Tänä aikana painoni on noussut yli 2kiloa! En tiedä muuta äkilliseen painonnousuun kuin tämä Livial. Aionkin kysyä lääkäriltäni, kuinka kauan paino nousee,niin kauanko kun käytän?

        Kohtu pois,munasarjat jäljellä,lääkäri määräsi
        Livialia jossa on keltarauhashormonia.
        Eikö pelkkä estrogeeni olisi ollut parempi.


      • Annu
        Pipa kirjoitti:

        Olen syönyt Livialia yli 5 vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Pakko oli aikanaan alkaa syömään jotain, kun hikoilin aivan hirvittävästi eikä nukkumisestakaan tullut mitään. Minulla oli aina kuuma tai paremminkin likomärkä olo olisin vaikka voinut olla ilman vaatteita. Ja miten inhottavaa on hikoilla jatkuvasti monta kertaa päivässä likomäräksi, kaikki vaatteet menee pilalle. Mutta kun aloitin syömään Livialia hikoilu loppui ja sain nukuttua. Nyt kun olen syönyt näitä yli 5 vuotta olen alkanut ajatella syönnin lopettamista. Olen kokeillutkin olla ilman, mutta ei siitä tule mitään, hikoiluoireet palaavat. En tiedä kuinka niistä pääsee eroon vai pitääkä näitä vaan syödä riskistä huolimatta. Kyllä minä ainakin syön Livialia sentakia etten hikoile ja saan nukuttua.

        Olen syönyt Livialia kohta kaksi vuotta, ja välittömästi alkoi painon nousu. Kilot lähtevät niin hitaasti alenemaan jos olen "ruokaremontissa", että se ei huvita. Liikuntaa harrastan kiitettävästi. Mikä avuksi? Ilman hormoonikorvaushoitoa tuskin pystyn elämään.


      • Kikka - 54
        Gaga kirjoitti:

        Minä kysyin että onko Liviaalista kokemusta, ja ei seuraa muuta kuin kaikenlaista vinoilua.Onkohan näillä naisilla sittenkin hormoonipuutetta kun näin jaksavat vinoilla.
        Minä en syö hormooneja sen takia että pysyisin nuorena, ja siihen tarkoitukseen ne eivät ole tarkoittettujakaan. Nukun paremmin, en ole niin hermostunut ja hikinen ja kaiken puolen jaksan paremmin jne..jne. Jotenkin sellainen tunne että näillä palstoilla pyörii sama nainen eri nimimerkeillä,aina samat äkäiset mielipiteet.

        Satuin huomaamaan otsikon kun etsin Livialista lisä tietoa. Sain viime syksynä kyseisen lääkkeen ja katselin jo silloin mitä tämä kaikki pitää sisällään. Ja lääkärin mukaan minun kannattaa näitä kokeilla.
        Käytin ensin 3kk:n satsin ja olin sitten syömättä saman ajan, ja oireet palasi. eli minulla oli kuumia aaltoja, oli myöskin mielialavaihteluja lievää masennusta.
        Joten kävin uusimassa reseptin ja olen käyttänyt nyt uudet kolme kk:tta ja elämä maistuu.
        Jos noita kaikkia sivuoireita alkaisi miettimään niin lopulta katsoisi mikä on pienin pahin. Eli meneekö oma järki kun on mielialat laidasta laitaan, hikoiluttaa ja perhe kärsii kun äiti kiukkuu kuin pieni lapsi.
        Toinen vaihtoehto on noi syövät ym, jonka voi saada muustakin kuin hormoneista.
        Minulle nämä on auttaneet. Kaikille ei kaikki käy, joten pitää koettaa eri vaihtoehtoja.
        Joillakin ei tule lainkaan vaihdevuosi oireita. Äitini on yksi niistä, mutta eipä periytynyt minulle.


      • Paukari
        Gaga kirjoitti:

        Minä kysyin että onko Liviaalista kokemusta, ja ei seuraa muuta kuin kaikenlaista vinoilua.Onkohan näillä naisilla sittenkin hormoonipuutetta kun näin jaksavat vinoilla.
        Minä en syö hormooneja sen takia että pysyisin nuorena, ja siihen tarkoitukseen ne eivät ole tarkoittettujakaan. Nukun paremmin, en ole niin hermostunut ja hikinen ja kaiken puolen jaksan paremmin jne..jne. Jotenkin sellainen tunne että näillä palstoilla pyörii sama nainen eri nimimerkeillä,aina samat äkäiset mielipiteet.

        Olen käyttänyt hormoonikorvaushoitoja yli 10v. Viimeksi Livialia 3 v. Minulle hoidot sopivat ja parantavat elämänlaatua.Onko muilla kokemusta näin pitkästä hoidosta ?


      • Paukari
        Kikka - 54 kirjoitti:

        Satuin huomaamaan otsikon kun etsin Livialista lisä tietoa. Sain viime syksynä kyseisen lääkkeen ja katselin jo silloin mitä tämä kaikki pitää sisällään. Ja lääkärin mukaan minun kannattaa näitä kokeilla.
        Käytin ensin 3kk:n satsin ja olin sitten syömättä saman ajan, ja oireet palasi. eli minulla oli kuumia aaltoja, oli myöskin mielialavaihteluja lievää masennusta.
        Joten kävin uusimassa reseptin ja olen käyttänyt nyt uudet kolme kk:tta ja elämä maistuu.
        Jos noita kaikkia sivuoireita alkaisi miettimään niin lopulta katsoisi mikä on pienin pahin. Eli meneekö oma järki kun on mielialat laidasta laitaan, hikoiluttaa ja perhe kärsii kun äiti kiukkuu kuin pieni lapsi.
        Toinen vaihtoehto on noi syövät ym, jonka voi saada muustakin kuin hormoneista.
        Minulle nämä on auttaneet. Kaikille ei kaikki käy, joten pitää koettaa eri vaihtoehtoja.
        Joillakin ei tule lainkaan vaihdevuosi oireita. Äitini on yksi niistä, mutta eipä periytynyt minulle.

        Mittarissa 61v. Olen syönyt hormoonikorvaushoitoja 10v. Viimeksi Livialia 3 v. Pelkästään hyvää sanottavaa. Elämä maistuu. Oireet poissa. Haittavaikutuksia ei toistaiseksi ole ilmennyt. Jatkan Livialin syöntiä edelleen. Limakalvot kunnossa sen ansiosta . Onko toisenlaisia kokemuksia? Joskus pelottaa mahdollinen kohonnut syöpäriski.


      • ROO-65v.
        Paukari kirjoitti:

        Mittarissa 61v. Olen syönyt hormoonikorvaushoitoja 10v. Viimeksi Livialia 3 v. Pelkästään hyvää sanottavaa. Elämä maistuu. Oireet poissa. Haittavaikutuksia ei toistaiseksi ole ilmennyt. Jatkan Livialin syöntiä edelleen. Limakalvot kunnossa sen ansiosta . Onko toisenlaisia kokemuksia? Joskus pelottaa mahdollinen kohonnut syöpäriski.

        Olin vuosikontrollissa, ja taas mietin mitätehdä.
        Gyne suositteli vaihtamista toiseen vaihtoehtoon,
        jolla on pienempi "syöpöriski", kuin Livialilla.
        Olen käyttänyt Livialia 15v,(65v) ja ollut tyytyväinen.Toinen lääkäri taas sanoi Livialia
        erittäin hyväksi valmisteeksi, eikä painottanut
        "syöpäriskiä" mitenkään, vaan etuja. Mihinkä uskoa?? Tai mitä uskoa.Tietysti pitää vain kuunnella itseään, koska on eri koulukuntia asiasta.


      • neljännes
        Pelkkä estrogeeni. kirjoitti:

        Kohtu pois,munasarjat jäljellä,lääkäri määräsi
        Livialia jossa on keltarauhashormonia.
        Eikö pelkkä estrogeeni olisi ollut parempi.

        Sama juttu mulla, kohtu poistettu endometrioosin takia, munasarjat vielä säästyivät.
        Olen saanut Livialia, joka lisännyt seksihaluja. Myöskin muut oireet hyvässä mallissa.
        Olen ottanut vähemmän, mitä lääkäri määräsi.
        Onko se väärin, pelkään painonnousua ja joitakin oireita mitä siitä voi tulla.


    • Gaga

      Kiva kuulla hyviä uutisia. Minulla nyt toinen kuukausi meneillään, en tiedä onko tämä ohimenevää mutta minulla on kyllä ollut päänsärkyä, ja hikoillut pikkuisen enemmän kuin Trisekvenssiä syödessä. Rasvaisempi iho ja muutama finni on tullut. Olen myös ollut väsynyt.
      Painoa ei ole tullut lisää. En ole vielä ottanut yhteyttä lääkärin. Katson nyt vielä vähän aikaa että meneekö ohi. Vuotoja ei ole ollut eikä rinnat ole arat, ja se on ainakin hyvä.

      • Säde

        Minä olen syönyt Livialia kolme kuukautta. Aikaisemmin yritin sillä Trikvesenssillä, mutta se ei oikein toiminut mulla. Sitten olin vuoden ilman mitään muuta kuin niitä hikoiluja, yövalvomisia...häiritsivät keskittymistä töissä ym. Koska menkat olivat olleet poissa, lääkäri määräsi Livialia. Yöhikoilut hävisivät, unen laatu parani ja myös rakkauselämä. Tosin nyt alkoi tiputteluvuoto ja alavatsa on kipeä. Ilmeisesti on aika konsultoida lääkärin kanssa. Pääasiassa (näitä yllättäin tulleita vuotoja lukuunottamatta) olen ollut Livialiin tyytyväinen. Luontaistuotteet tulikin jo kokeiltua, vaikka olisin niitä halunnutkin käyttää, en saanut niistä haluamaani apua. Tsemppiä! Jos joku tietää, onko nämä tiputteluvuodot miten yleisiä/vaarallisia, niin viestittäkää, pliis!


      • PIPA

        Minulla poistettiin kohtu jo 29 vuotiaana. Oli henkisesti aika raskas aikakausi, mutta selvisin. Minulla ei ole lapsia. Nyt olen 52 vuotias ja erittäin tyytyväinen hormonien käyttäjä. Aloitin estrogeenillä noin 4 vuotta sitten, mutta siirryin Livialiin 2kk sitten. Syy vaihdokseen oli se, että minua ei seksi enää kiinnostanut. Nyt tilanne on korjaantunut hieman...olenhan vasta, niin vähän aikaa käyttänyt Livialia. Ylipainoa minulla on ja kaiketi sitä on tullut lisääkin, mutta eihän ne pillerit varmaankaan minua lihota, vaan se mitä suustani sisälle laitan.
        Kuuna päivänä en halua takaisin enää niitä oireita enne hormonien käyttöä. Joka päivä olen tyytyväinen siihen, että olen suhtkoht tasapainoinen ihminen. Työympäristössä on tapauksia "naispaholainen" ja sääliski käy, miten vaikeaa heillä voi olla.
        Olemme erilaisia ja koemme erilaisia tuntemuksia, mutta minä ainakin olen tyytyväinen. Toki ylipaino huolestuttaa, mutta se on taas taistelua halujen minimoitiin.


    • Olen käyttänyt Livialia yli viisi vuotta, sitä ennen oli horm. kier. ja pilleri,en enää muista mikä .Oli aika vaihtaa Livialiin ja se toimi hyvin,seksi maistui oman ukon kanssa kuten ennenkin, ei hikoilukohtauksia ja naaman punastumista, olin kuin keitetty rapu.Vajaa vuosi sitten vaihdettiin Angeliq merkkiseen, sen vuoksi, koska Livialista tuli hiivaa, sitä sai olla häätämässä taman tästä. No, angeliq aiheutti sitten vuotoa, joten lopetin kaikenlaisen hormoonin käytön. Silloin pääsi helvetti irti,hiki lemsi yötä päivää ja varsinkin yöllä, monet kerrat heräsin siihen, että olin yltäpäätä hikimärkä.Ei muuta kuin yöpaidan vaihtoon ja lakanan päälle isoa pyyhettä, jotta sai olla hetken kuivissa.Nyt gynekologini suositteli Femoston Contia. Alku meni hyvin, hikoilu loppui viikossa, mutta jälleen alkoi vuoto samalla tavalla kuin Angeliqissakin.Mietin nyt mille alkaisin, koska en halua enää noita vuotoja, koska niistä olen saanut olla rauhassa jo 15 vuotta.Lueskelin noista Angeliqista ja FemostonContista, jotta niissä on läpivuodon mahdollisuus alussa, mutta kuinka kauan. Muuten hyviä kaikki ja pieniä on nuot sivuvaikutukset, kun niistä kuitenkin saa ison avun.Paino minulla ei ole noussut minkään valmisteen aikana. Ainoastaan aikanaan, kun sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan, se nosti painoa.saatuani siihen lääkityksen, sain pikkuhiljaa painon ennalleen. Ihmeellistä porukkaa täällä kirjoittelee, tosi vihaiselta kuulostavaa porukkaa ja tuskinpa suuret ikäluokat sen kummemmin on vapaata seksiä kannattamassa. Mittikääpä vähän minkämoista elämää nuoremmat sukupolvet viettävät.luulenpa, ettäsuurissa ikäluokissa parisidonnaisuus on suuremaala prosentilla kuin nuoremmissa. Tämä ei ole moraalisaarnaa, tehköön kukanenkin alapäällään mitä tykkää.On itsekunkin oma asia.

      • Maria Katarina

        Olen 60v ei ole kovin vaikeita vaidevuosioireita ollut. Heräilemistä aamuyöllä ja mieliala vaihtelua sekä joskus aina pientä päänsärkyä, hikoilua minimaallisesti vain kasvojen alueella. Kuukautiset loppui 54v niihinaikoihin käytin luontaistuotteita joista koin saavani tarvittavan avun. Sitten siirryin Trisekvens pillereihin joista rinnat tuli kipeiksi, turvonneen tuntuisiksi, myos vuodot oli liian runsaat! Sitten olikin vuorossa Angeliq, josta myös rinnat niin arat, että vatsalla ei voinut edes nukkua.Nyt Livial johon olen tosi tyytyväinen. (4v olen käyttänyt).


    • Fragaria vesca

      Olen 58 vuotias. Käytin aluksi yhdistelmähormoonia 3 vuotta joka poisti hyvin oireita, mutta vuodot oli runsaat ja kivuliaat. Tuntui turhauttavalta kun kuukautiset muuten oli jo ohi jatkaa niitä lääkityksellä. Kuulin ystävältäni Livialista ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Vuodot loppuivat ja olo on ollut hyvä ja energinen. Limakalvot on hyvässä kunnossa ja uskon että tällä on ollut hyvä vaikutus myös parisuhteeseen.
      On ihanaa kun vielä mummollakin hyrrää. Livial antaa elämänlaatua ja jaksamista. Olen nyt käyttänyt pian viisi vuotta ja aion toistaiseksi jatkaa ainakin niin kauan kun olen työelämässä.
      Kukin päättää itse, mutta suosittelen.

      • 71

        Estrogeenia noin 15 vuotta ja senjälkeen livialia noin 7 vuotta. Limakalvot ovat paremmat. Ei haittavaikutuksia-13


      • sjfleös'dlbodl
        71 kirjoitti:

        Estrogeenia noin 15 vuotta ja senjälkeen livialia noin 7 vuotta. Limakalvot ovat paremmat. Ei haittavaikutuksia-13

        Olen käyttänyt LIvialia nyt vuoden. Ennen söin Progynovaa. Kohtu ja munasarjat poistettu.

        Limakalvot ovat paremmassa kunnossa ja seksihalut paremmat kuin Progynovan aikoihin.Paino ei ole noussut lääkityksen vaihdon johdosta.Livialissa on testosteronia, joten muutamaa finniä pukkaa leukaan joskus. Jonkin verran on kuumia aalltoja hoidosta huolimatta, mutta gyne epäili niiden johtuvan stressistä yms. Sain unihäiriöihin Mirtatsapiinilääkityksen saas nähdä auttaako myös jonkinasteiseen ketutukseen.


      • suhtkoht
        sjfleös'dlbodl kirjoitti:

        Olen käyttänyt LIvialia nyt vuoden. Ennen söin Progynovaa. Kohtu ja munasarjat poistettu.

        Limakalvot ovat paremmassa kunnossa ja seksihalut paremmat kuin Progynovan aikoihin.Paino ei ole noussut lääkityksen vaihdon johdosta.Livialissa on testosteronia, joten muutamaa finniä pukkaa leukaan joskus. Jonkin verran on kuumia aalltoja hoidosta huolimatta, mutta gyne epäili niiden johtuvan stressistä yms. Sain unihäiriöihin Mirtatsapiinilääkityksen saas nähdä auttaako myös jonkinasteiseen ketutukseen.

        Ei ne hormoonitkaan siis kaikkia vaivoja vie kokonaan pois? Riippuu tietenkin merkistä ja annostuksesta. Hikoilua ja ketutusta, kun niihin juuri apua tarvitaankin. Itse olen muutaman vuoden päälle viiskymmentä ja käytän luontaisapua. Ei kylläkään ihan täydellisesti vie kaikkia vaivoja pois, mutta lieventävät mukavasti. Ei ole kuivuutta ja rakastelu maittaa, hikoilua lievästi, nukun hyvin, ketutus minimissä, eli elämä hymyilee, kun sitä oikein katsoo:)


      • Nainen 47
        suhtkoht kirjoitti:

        Ei ne hormoonitkaan siis kaikkia vaivoja vie kokonaan pois? Riippuu tietenkin merkistä ja annostuksesta. Hikoilua ja ketutusta, kun niihin juuri apua tarvitaankin. Itse olen muutaman vuoden päälle viiskymmentä ja käytän luontaisapua. Ei kylläkään ihan täydellisesti vie kaikkia vaivoja pois, mutta lieventävät mukavasti. Ei ole kuivuutta ja rakastelu maittaa, hikoilua lievästi, nukun hyvin, ketutus minimissä, eli elämä hymyilee, kun sitä oikein katsoo:)

        Vaihdoin e-pillereistä suoraan Livialiin. Plussaa ovat kasvaneet seksihalut. Paino ei noussut Livialin vuoksi, päinvastoin on pudonnut kun vähensin lautasella olevaa ruokamäärää tietoisesti.
        Miinusta on runsastunut valkovuoto ja todennäköisesti kohonnut verenpaine, ainakin korvissa kohisee aamuisin.


      • zuzanne-09
        Nainen 47 kirjoitti:

        Vaihdoin e-pillereistä suoraan Livialiin. Plussaa ovat kasvaneet seksihalut. Paino ei noussut Livialin vuoksi, päinvastoin on pudonnut kun vähensin lautasella olevaa ruokamäärää tietoisesti.
        Miinusta on runsastunut valkovuoto ja todennäköisesti kohonnut verenpaine, ainakin korvissa kohisee aamuisin.

        käyttänyt hormooneja, hän on siliäihoinen ja ennenkaikkea hänen kasvonsa ovat pysyneet koossa, hän on kaunis nainen ja tämä ei ole vain minun mielipiteeni. Minä en usko kyllä että hormoonit pitää ketään nuorena, ne ovat elämäntapa ja geenit yhdessä.


      • no ei käy
        zuzanne-09 kirjoitti:

        käyttänyt hormooneja, hän on siliäihoinen ja ennenkaikkea hänen kasvonsa ovat pysyneet koossa, hän on kaunis nainen ja tämä ei ole vain minun mielipiteeni. Minä en usko kyllä että hormoonit pitää ketään nuorena, ne ovat elämäntapa ja geenit yhdessä.

        vaikka kuinka seksihalut hyrräisi, jos hintana olisi vernepaineen nousu, sehän on vaarallista.


    • espanja

      Moikka

      Olen käyttänyt Livialia yli 10 vuotta minulla on pelkästään hyviä kokemuksia.Tosin tämän vuoden alusta olin jättämässä pois tablettien käytön ja otinkin niitä "vieroitustarkoituksessa" vain silloin tällöin. Nyt olen kuitenkin tullut siihen tulokseen , että aloitan taas säännöllisen käytön. Unen laatu ja -kesto paranee huomattavasti . Tässä vieroituksen aikana olen huomannut, että on ollut pientä virtsan karkailua jota ei ollut lainkaan säännöllisen käytön aikana. Aikanani sain niitä sukupuolisen haluttomuuden hoitoon ja siihenkin niistä oli apua .

    • kokemus 25 vuotta

      vaimoni käyttänyt hormonihoitoa noin 25 vuotta. Nyt Livialia josta keskustelette.
      Limakalvot ovat hyvässä kunnossa ja eikös se vähennä myös osteoporoosin vaikutusta.

    • Liviaaaaali

      Minäkin olin näköjään pari vuotta sitten tuosta Livialista kommentoinut. Nyt kun vuosia on kulunut niin paino on salakavalasti noussut. On vaikeuksia saada pysymään se siinä missä se oli 48 vuotiaana. Ehkä ikäkin tekee tepposet. Ajattelin kokeilla kyllä ja palata progynovaan ja katsoa mitä se tekee painolle. Livialissa on se hyvä puoli, että limakalvot on kunnossa eikä tarvitse ylimääräisiä kostukkeita.

    • Liviaaaali

      No niin. Tiistaina on aloitettu sitten Progynova 1 mg. Seurailen onko vaikutusta painoon, kuumiin aaltoihin ja muihin esim. mitä tapahtuu limakalvoille yms.

      2 vuotta meni Livialin kanssa joten jonkinlaista vertailua voinee tehdä.

    • Estrogeenimörkö

      51 v. ja estrogeenitaso on kolmekymppisen tasolla (6.1), MUTTA sepä rellestikin elimistössä yksin ilman keltarauhashormonia joka oli vuosien myötä salakavalasti vähentynyt. Aiheutti niagarakuukautisia ja vuoto kesti viikkoja. Vastustuskyky heikkeni ja sain sieni- ja bakteeritulehduksia herkästi. Hiukset rasvoittuivat nopeasti. Kädet ja jalat olivat aina kylmät, silti minua ei palellut koskaan.Tunsin että olen täynnä jotain ylimääräistä.
      Sain keltarauhashormonikuurin. Hiki ei enää haise, rinnat eivät ole turvoksissa ja muutenkin koko kropasta turvotus lähti ja vanhat sormuksetkin mahtuvat taas sormiin. Olo on hoikka virkeä. Oli todellakin aika laittaa jarru tuolle estrogeeniylivoimalle ja se tuli sitten keltarauhashormonin muodossa.

    • Anonyymi

      Sietämättömät vaihdevuosioireet ja yöhikoilut saattavat tasoittua maksaa hoitamalla, jolloin voidaan välttää maksaa rasittavat hormonikorvauslääkkeet. Kuukautisiin liittyvät PMS-oireet helpottuvat nekin, kun ruokavaliossa ja muissa elämäntavoissa huomioidaan maksa. E-pillerien käyttöön saattaa liittyä masennusta, osittain siitä syystä, että ne rasittavat maksan detoksifikaatiota. Toistuvat flunssat ja muu immuniteetin heikkeneminen voivat olla oire maksan ylikuormituksesta.

      Toistuvien päänsärkyjen syy löytyy joskus maksasta alkoholin käytöstä riippumatta. Runsas alkoholin käyttö taas aiheuttaa vääjäämättä maksalle haittoja. Maksan toiminnanvajaukseen voi liittyä sekin, että ei siedä pientäkään alkoholimäärää.

      Suomalainen terveydenhuolto on vuosikymmeniä seurannut ahkerasti veren kolesteroli- ja triglyseridiarvoja. Molempia arvoja mitataan ja kolesterolilääkkeitä käytetään niin rutiinisti, että unohdetaan mihin näiden arvojen nousu viittaa. Kumpikin veren rasva-arvo kertoo maksan häiriöstä. Korkea verenpainekaan ei aina ole munuaisten syytä vaan vika voi johtua maksasta, sen vaikutuksista mineraalitasapainoa säätelevään aldosteronihormoniin tai liialliseen rasvanmuodostukseen.

      Maksa hoitaa kehon lämpötaloutta, joten kehon kuumotus, ylenmääräinen hikoilu, polttelevat jalkapohjat ja toisaalta epänormaali palelu saattavat kertoa ”lämpökeskuksen” häiriöstä. Kuumemittarinkin ilmaisema lämpöily voi liittyä maksan rasitustilaan, josta kertoo myös ihon kutina. Kuumotusten ja hikoilun takia uni voi häiriintyä. Unettomuuden hoito maksaa kuormittavilla lääkkeillä pitää yllä ongelmaa.

      Mielialan lasku, masennus, vihaisuus ja aggressiivisuus saattavat kertoa maksaan vaikuttavista tunteista ja maksan vaillinaisesta toiminnasta sokeri- ja rasva-aineenvaihdunnassa ja kehon puhdistuksessa. Konkreettisesti maksan vaiva saattaa tuntua epämukavana tukkoisuutena tai kipuiluna oikean kylkikaaren alla. Myös ihon tai hengityksen paha haju voi liittyä maksaan.

    • Anonyymi

      Vatsavsivoja, ilmsvaivoja, väsymystä,masennusta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe