Kultsi autoon

kkkjjj

Puolivuotias uros ei sitten millään suostu hyppäämään autoon, kokeiltu useilla herkuillakin mutta ei. Laittakaas kokemuksia miten olette muut onnistuneet.

6

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se

      meillä oli just sama ongelma alussa meidän kultasennoutajan kanssa mutta aikaa myöten se alko meillä oppimaan mut se on nyt neljä vuotias mutta se pitää aina nostaa takapäästä autoon koska eihän se nyt itse niin korkealle voi hypätä.pysy kärsivällisenä ja jatka yrittämistä niin kyllä se onnistuu

    • kljhjklh

      Oma kolmivuotias on yhden kerran hypännyt vapaaehtoisesti autoon, aina maaniteltava herkuilla tai nostettava. Ei vain tykkää kyydistä, vaikka siellä rauhallisesti onkin. Ainoa neuvo on että treenaa autoon menoa pihassa. Auto rauhallisessa viileässä paikassa, ovet auki, hyvää herkkua, vähän leikkimistä, hyppää vaikka itsekin auton konttiin tai takapenkille.

      Jos osaa etsiä namia, niin piilota autoon ja anna etsintäkäsky. Se useimmiten toimii meillä, mutta ei koskaan mene "vauhdilla" kyytiin, aina menee aikaa lastaamiseen.

    • S & S

      Meidän nyt jo 1v. kultsi narttu piti pienenä nostaa ensin etutassut takakontin tasolle ja sitten peräpäästä nostettiin ylös. Ihan kärsivällisesti vaan, nykyään kultsimme hyppää itse innoissaan autoon, kun on yleensä kiva paikka tiedossa. Muutenkin on oppinut tykkäämään autoilusta ja makaa rauhallisesti takana koko matkan ajan. Ei ole koskaan tarvinnut houkutella autoon. Kunhan vaan usein ajatte autolla pennun kanssa jonnekkin ja käytte vaikka metsäpoluilla ja varmistatte että pentu nauttii matkasta, niin eiköhän se opi ihan hyppäämään autoon. (: Voitte myös ottaa autoon leluja matkan ajaksi.

    • kultsupojanisäntä

      Meidän vuoden ikäinen poikamme aivan rakastaa autoja. Muutaman kerran kaupungilla käydessämme se on meinannut hypätä vieraisiin autoihin. Se olisi ollut kiusallista.

      Viekää oma pojunne autolla jonnekin mukavaan paikkaan, vaikka tapaamaan koirakaveria, ihan lähelle. Onko teillä koirakaveri, joka voisi näyttää mallia autoon menemisessä? Meidän poikamme näytti mallia eräälle pelokkaalle kaverilleen. Rehellisyyden nimessä on sanottava, ettei kaveri tullut perässä. Autoon tulee kuitenkin koirakaverin hajua, mikä saattaa tehdä siitä turvallisemman paikan. Kyllä sitä kannattaa kokeilla. Varsinkin, jos joku kaveri on koiralle oikein rakas.

      • monen kultsun omistaja

        Menkää ihmeessä koiranne kanssa autolla vaikka metsälenkille tai uimaan, jos koira tästä tykkää. Vaikkei siihen matkan takia autoa tarvitsekaan. Parilla ensimmäisellä kerralla varmaan joudut koiran nostamaan kyytiin, mutta montaa kertaa ei tarvitse tätä tehdä, kun koira suorastaan lentää kyytiin. Itse olen tämän 3 kultsun kanssa hyväksi havainnut ;)


        Jos ainoat kokemukset autosta on kasvattajalta kotiin ja kotoa eläinlääkäriin rokotuksille tai kauppareissulle (jolloin koira jää autoon), ei sitä varmasti kovin reissaaminen kiinnosta.

        Tsemppiä teille!!!


    • & menox...

      Ekaksi heräsi kysymys millaiseen autoon kyytiläiseksi poju on menossa; siis farmariin taakse vai esim. sedanin takapenkille (tietty turvavyövaljaisiin kytkettäväksi =))?
      Onko tämä kyseessä oleva puolivuotias poju esim. kehittynyt niin lihaksistoltaan&luustoltaan, että hyppiminen luontuu helposti muutenkin vai miten on muuten "loikkimisten" kanssa?
      (kehittyvä nuori koira kyseessä, joten lonkkien, nivelten... ongelmat voivat tulla esiin vasta vuosien kuluttua ... vaivoja ei pidä ainakaan edesauttaa)

      Kokemusia esim. farkun takaosasta: jos kokonaan tasainen = helppo hypätä kyytiin ja pois, jos reunalla kynnys = hankalampi hypätä kyytiin, vaikka pois hyppääminen onnistuisikin helpommin.

      Hyvä ehdotus & kokeiltavaksi tuo: joku toinen koirakaveri ensin ja poju sitten perässä.
      Samaten auton tekeminen oikein a) kivaksi paikaksi :D = leluja, hyvää herkkua maisteltavaksi b) lyhyitä ajomatkoja yhditettyinä kivoihin kokemuksiin.

      Turvallisia ajomatkoja! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe