Sähköpannan käyttö eläinrrääläystä

ihan totta

On ihmisten oma vika, jos ovat kasvattaneet koiristaan haukkuherkkiä tai aggressiivisia, tai hankkineet haukkuherkkiä rotuja. Sähköiskun saaminen koiran haukkuessa vain stressaa sitä ja lisää hermostuneisuutta. Eläinrääkkäystä.

23

449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miiiäää

Koira haukkuu, koska sitä hermostuttaa, mutta sähköpanta tuskin lieventää koiran hermostuneisuutta, koska silloin koira ei voi purkaa hermojaan haukkumisella. Haukkuminen on koirille luontainen tapa purkaa hermoja. Tekisivät ihmiset koulutusmenetelmänsä ja rotuvalintansa oikein.

Olet aivan oikeassa, minä olen ajatellut juuri samaa. Koiraparat.

• koira saa

Kyllä on ihmistenkin parasta ajateltava! Sähköpannalla vain opetetaan koiralle käytöstapoja. Ainakin meillä koira on sähköpannan avulla muuttunut sosiaalisemmaksi aiemmasta. Vai eikö saisi opettaa koiraa käyttäytymään sosiaalisesti? Täytyykö koiran antaa vain räksyttää?

• ..mikä rääkkääjä olet!

Sähköpanta. Vain ihminen voi olla keksinnöissään näin julma.. Miten kauheita tapoja ihmiset käyttävätkään koiriensa "kouluttamiseen". Kerroppas mihin se sähköpannan käyttö perustuu? "Kyllä on ihmistenkin parasta ajateltava" Ajatteletkohan itse lainkaan koirasi parasta, eläinrääkkääjä?

Miten saat muka kivun ja tuskan avulla opetettua yhtään mitään? En todellakaan usko, että koirasi on muuttunut sosiaalisemmaksi aiemmasta, täyttä roskaa, anteeksi nyt vain. Rankaiseminen ei edes muuta koiran käytöstä pysyvästi ---> on paljon koiralle kivuttomimpia ja tehokkaampia keinoja muuttaa sen käytöstä. Pelkkä kieltäminen/rankaiseminen ei todellakaan saa koiran käytöstä muuttumaan.

Koirat silti syvällä sisimmissään rakastavat - pelostaan huolimatta - pahoinpitelijöitään ja vain ANI HARVOIN kääntyvät heitä vastaan omia aseitaan, hampaitaan käyttäen. Koira taitaa olla parempi ystävä kuin ihmiset edes ansaitsisivat! Suosittelen lukemaan Tuire Kaimion kirjan: Pennun kasvatus - pennusta kunnon koiraksi.

• Hukka-Musti
        ..mikä rääkkääjä olet! kirjoitti:

Sähköpanta. Vain ihminen voi olla keksinnöissään näin julma.. Miten kauheita tapoja ihmiset käyttävätkään koiriensa "kouluttamiseen". Kerroppas mihin se sähköpannan käyttö perustuu? "Kyllä on ihmistenkin parasta ajateltava" Ajatteletkohan itse lainkaan koirasi parasta, eläinrääkkääjä?

Miten saat muka kivun ja tuskan avulla opetettua yhtään mitään? En todellakaan usko, että koirasi on muuttunut sosiaalisemmaksi aiemmasta, täyttä roskaa, anteeksi nyt vain. Rankaiseminen ei edes muuta koiran käytöstä pysyvästi ---> on paljon koiralle kivuttomimpia ja tehokkaampia keinoja muuttaa sen käytöstä. Pelkkä kieltäminen/rankaiseminen ei todellakaan saa koiran käytöstä muuttumaan.

Koirat silti syvällä sisimmissään rakastavat - pelostaan huolimatta - pahoinpitelijöitään ja vain ANI HARVOIN kääntyvät heitä vastaan omia aseitaan, hampaitaan käyttäen. Koira taitaa olla parempi ystävä kuin ihmiset edes ansaitsisivat! Suosittelen lukemaan Tuire Kaimion kirjan: Pennun kasvatus - pennusta kunnon koiraksi.

Pelko omistajaa kohtaan voi pakottaa koiran alistumaan ja tottelemaan, mutta samalla koira menettää täysin oman elämänilonsa.

• sähköpanta?

Miten olis ollut mieluummin vaikka ihan sitruunapanta??? Tai koulutus ja palkitseminen herkuilla????

• armeijan mies
        ..mikä rääkkääjä olet! kirjoitti:

Älä viitsi olla noin typerä. Olen toiminut armeijassa palveluskoirakouluttajana yhteensä 18 vuotta, ja voin kertoa sinulle, että sähköpanta
        1) ei ole mitään rääkkäystä
        2) on aivan käytetty koulutusväline palvelus- ja suojeluskoirapuolella
        3) enimmäkseen koulutuksessa käytetään positiivsta vahvistetta eli palkintoa.
        (huom. ei "palkkaamista".)

Ihan millä tahansa esineellä voit rääkätä koiraa, jos koirarääkkääjä olet. Siihen käy vaikka sateensuoja, keppi, kävelysauva, nahkavyö, ihan mikä tahansa.

Ei esine sinänsä ole eläinrääkkäystä, vaan se, miten sitä käyttää.

• just just
        armeijan mies kirjoitti:

Älä viitsi olla noin typerä. Olen toiminut armeijassa palveluskoirakouluttajana yhteensä 18 vuotta, ja voin kertoa sinulle, että sähköpanta
        1) ei ole mitään rääkkäystä
        2) on aivan käytetty koulutusväline palvelus- ja suojeluskoirapuolella
        3) enimmäkseen koulutuksessa käytetään positiivsta vahvistetta eli palkintoa.
        (huom. ei "palkkaamista".)

Ihan millä tahansa esineellä voit rääkätä koiraa, jos koirarääkkääjä olet. Siihen käy vaikka sateensuoja, keppi, kävelysauva, nahkavyö, ihan mikä tahansa.

Ei esine sinänsä ole eläinrääkkäystä, vaan se, miten sitä käyttää.

Voi jee mitä p*skaa, kummisetäni on kouluttanut armeijalle koiria jo 70-luvulta, eikä koskaan ole sähköpantaa tarvinnut....no onkin ihan pennusta asti kouluttanut ja työkseen.

• noo eee

Jatkuvastihan täällä annetaan neuvoja sähköpantojen käytöstä...

• supersonik

Sähköpanta on oikein käytettynä erinomainen väline koiran koulutukseen. Tosin kaikkien käytösongelmien ratkaisuun se ei tietenkään sovi. Pannan oikeassa käytössä se säädetään pienimmälle tasolle, joka saa aikaan koirassa oikean toiminnan (koiran pitää tietysti tietää, mitä siltä vaaditaan). Tällöin se aiheuttaa lähinnä epämiellyttävän tunteen. Olet tuskin koskaan itse kokeillut modernia sähköpantaa kädessäsi. Keski-Euroopassa se on yleinen väline koirankoulutuksessa, täällä ilmeisesti yritetty kieltää väärinkäytön vuoksi. Älä tuomitse hyvää välinettä, tuomitse väärinkäyttäjät.

• niin...

Puukkokin on erinomainen väline ihmisen vatsan aukaisuun. Mutta eihän se nyt juma....e silti pidä olla sallittua, muille kuin kirurgeille.

• hyvä ihminen
        niin... kirjoitti:

Puukkokin on erinomainen väline ihmisen vatsan aukaisuun. Mutta eihän se nyt juma....e silti pidä olla sallittua, muille kuin kirurgeille.

sinä sitten koskaan käytä puukkoa esimerkiksi leivän leikkaamisen, kalan perkaamiseen, perunan kuorimiseen jne jne.

Ei muka puukkoa sallita kuin kirurgeille... men ny suolle ja pysy siellä

• Ampukala
        hyvä ihminen kirjoitti:

sinä sitten koskaan käytä puukkoa esimerkiksi leivän leikkaamisen, kalan perkaamiseen, perunan kuorimiseen jne jne.

Ei muka puukkoa sallita kuin kirurgeille... men ny suolle ja pysy siellä

Ajattele miten hieno sähköpanta ois makuuhuoneessa! Kuulostaa siltä, että panta menee koirien kanssa ihan haaskuun :(

• Ihminen on niin kovin julma. Ja kun keinot loppuvat, väkivalta alkaa.

Jos oikeasti kokee tarvitsevansa koiransa koulutuksessa sähköpantaa on kyllä syvällä suossa ja koira on parempi antaa osaaviin käsiin. Sähköpannan käyttöä kyllä selitellään ja kehutaan kuinka hieno se on "osaavissa käsissä." Ja liirumilaarumi. Totuus on se, että jos joutuu turvautumaan sähköpantaa on täysin epäonnistunut koiran kouluttajana. Onneksi sähköpannan ja piikkipannan käyttö on Suomessa kiellettyä. Niiden käyttö on vain ja ainoastaan eläinrääkkäystä, eikä niitä tarvita koiran koulutuksessa.

• supersonik

Jos eläinrääkkäys on tarpeettoman kivun tuottamista, ei sähköpanta oikein käytettynä ole sitä. Tuskin olet sinäkään sähköpantaa kädessäsi testannut. Ihmiset turhan usein yhdistävät, että sähkö on sitä mitä pistorasiasta tulee (240V), eikä sähköpanta todellakaan anna sellaisia voltteja. Kovat koirat vaativat koulutuksessa pakotteita, ja modernit sähköpannat ovat siitä loistavia, että pakotteen tason voi säätää juuri oikeaksi eikä tuoteta tarpeetonta kipua. Keski-Euroopassa/Jenkeissä monet todella taitavat kouluttajat käyttävät sähköpantaa.

• 100-prosenttisesti
        supersonik kirjoitti:

Jos eläinrääkkäys on tarpeettoman kivun tuottamista, ei sähköpanta oikein käytettynä ole sitä. Tuskin olet sinäkään sähköpantaa kädessäsi testannut. Ihmiset turhan usein yhdistävät, että sähkö on sitä mitä pistorasiasta tulee (240V), eikä sähköpanta todellakaan anna sellaisia voltteja. Kovat koirat vaativat koulutuksessa pakotteita, ja modernit sähköpannat ovat siitä loistavia, että pakotteen tason voi säätää juuri oikeaksi eikä tuoteta tarpeetonta kipua. Keski-Euroopassa/Jenkeissä monet todella taitavat kouluttajat käyttävät sähköpantaa.

Minä olen itse kokeillut kerran sähköpantaa, enkä enää ikinä uudestaan kokeile. Tuntui hirveältä, en edes voinut perään huutaa kivunhuutoja! Onko joku muu kokeillut?

• Ja täytyypä omasta puolesta lisätä,että jos olisin niin avuton koiraa kasvattamaan saati kouluttamaan,että tarttis sähköä käyttää,tai mennä sieltä mistä aita on matalin,niin menisin oitis nurkkaan häppeemäämään,ja olisin,niin kuin ei minua olisikaan.Ja teippaisin vielä suunikin kiinni,etten paljastaisi omaa kädettömyyttäni kenellekkään.

• molossi kirjoitti:

Ja täytyypä omasta puolesta lisätä,että jos olisin niin avuton koiraa kasvattamaan saati kouluttamaan,että tarttis sähköä käyttää,tai mennä sieltä mistä aita on matalin,niin menisin oitis nurkkaan häppeemäämään,ja olisin,niin kuin ei minua olisikaan.Ja teippaisin vielä suunikin kiinni,etten paljastaisi omaa kädettömyyttäni kenellekkään.

ihan mainiosti sanottu!!!!!

• ..supersonik... :P
        supersonik kirjoitti:

Seliseli, sinä (supersonik) kyllä jaksat täällä jauhaa miten sähköpantaa "monet todella taitavat kouluttajat käyttävät"
        Ihan vissiin, laitappas tähän lista ja niiden "Euroopan/Jenkkien taitavien kouluttajien" nimet, ketkä käyttävät sähköpantaa koiriensa kouluttamiseen?
        Vai oletko ihan omasta päästäsi keksinyt?
        Ja yritä itse uskoa, että kaikki eivät hyväksy tuollaista eläinrääkkäystä, vaikka sinä yritätkin naamioida sen hyväksi keinoksi kouluttaa koiraa.
        Haluaisin myös mieluusti nähdä että laittaisit sen sähköpannan omaan kaulaasi ja kokeilisit sitä itsellesi. Tuntuuko mukavalta? Onko todellakin hyvä keino kouluttaa koiraa?
        Ihmiset ovat niin julmia keksinnöissään.

• asdfasddd

onpas se vaikea ihmisten ymmärtää että oikein säädetty sähköpanta ei satu, ei se mikään sähkötuoli ole sentään, tämän verran sentään minäkin tiedän, vaikka en tiedä miten käytännön koulutus tuolla toteutuu.

Itse en koe sitä ensisijaisena tai suositeltavimpana koulutustapana, koska pidän ei-fyysisistä metodeista enemmän, mutta kyllä jos koira esim. tietää mitä siltä pyydetään, ja on pyydetty toistamiseen ja silti selkeästi vain valitsee olla tottelematta, niin otan hiukan niskasta kiinni, niin yhtäkkiä ollaan kovasti yhteistyökykyisiä, piti vain testata tarviiko totella (tapahtuu äärimmäisen harvoin tosin ja aina vain enää harvemmin) - koiraa ei satutettu pätkääkään eikä se todellakaan tuollaista fyysistä herätettä pelkää, saati minua ylip.

• "lakimies"

En ole itse koskaan käyttänyt sähköpantaa, mutta sen käyttö EI ole Suomessa kiellettyä. Ihminen voi aiheuttaa koiralle pysyviä fyysisiä vammoja ihan pelkästään ketjupannasta riittävästi nykimällä. Sitten, kun tänne joku kirjoittaa elävän esimerkin koiran rääkkäyksestä sähköpantaa käyttäen, niin minä olen kyllä ensimmäisenä tuomitsemassa (ihmisen, en välinettä).

• Ei rääkkäystä

Kytät käyttää ihmisiinkin. Parasta koulutusta rakille olisikin taser yhdistettynä kaulapantaan. Sillä kun tärskyttelisi niin loppuisi hyökkäily. Voi tietysti rakeilta puolustautumiseenkin. Heti kun käyttäytyy uhkaavasti niin eikun taserilla vaan.

• 10+12

Mielestäni jos koiraa ei saa hanskaan ilman sähköä niin koira piikille ....raakaa mutta silloin koira on liian kovapäinen lemmikiksi .

• riippuu käyttäjästä

Jokaisella koulutustapansa. Monissa maissa käytetään sähköpantaa, ja "oikeissa" käsissä se toimii. Väärissä käsissä sen kanssa mennään vain huonompaan suuntaan. Väärinkäytön estämiseksi pitäisikin ko välineen käyttäjän hankkia kaksi. Toinen koiralle, ja toinen omaan kaulaan. Sen pitäisi hillitä turhan paljoa nappulan painamista, kun omaan kaulaan naksahtaa isku. Eiköhän se siittä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      3170
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      123
      1359
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1248
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      257
      1092
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      55
      1067
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      66
      994
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      891
    8. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      872
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      831
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      778
    Aihe