oikeustiede avoimessa

........................

Jos suoritan oikeustieteen kursseja, tai mitä ne nyt ovatkaan, Lapin avoimessa yo:ssa ja menen sitten myöhemmin opiskelemaan Helsingin yo:hon oikeustiedettä, saanko siellä korvaavuuksia noista Lapin avoimessa suoritetuista opinnoista? Vain pitääkö minun lukea kursseja Helsingin avoimessa, mikäli haluan sinne Helsingin yo:hon oikeustiedettä lukemaan?

Tulis nimittäin aika kalliiksi muuttaa avoimen takia Helsinkiin, kun siitä ei mitään tukiakaan saa ;/

ja jos en saa niitä Helsingin yo:n opintoja korvattua Lapin avoimen yo:n kursseilla, niin voinko lukea Helsingin avoimen yo:n opintoja etänä?

kiitoksia vastauksista jo etukäteen :)

3

696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nettisivulta..

      Täytyy myöntää, että mulla ei ole hajuakaan, miten Helsingin oikis suhtautuu lapin oikiksen avoimen opintoihin, mutta vastaus kysymyksiisi löytyy varmasti Helsingin oikiksen nettisivuilta ja sieltä kannattaa erityisesti lueskella opinto-opasta ja muuta opintoihin liittyvää infoa.

      Tai toinen vaihoehto on tiedustella asiaa suoraan tiedekunnalta, joka on suositeltavin vaihtoehto jos haluaa saada varmaa tietoa.

    • oikkari_hki_

      Olen kuullut että hki:n oikis suhtautuu historiallisen nihkeästi muualla suoritettujen opintojen korvaamiseen. Olen kuullut tapauksesta jossa ei edes lapin oikeustieteellisessä (ei avoimessa) suoritetut kurssit kelvanneet. En ole sata varma asiasta, mutta huonolta näyttää...

      • kuugi

        Asia kannattaa varmistaa tiedekunnan sivuilta. Oma mielipiteeni on kuitenkin se, että avoimessa suoritettujen kurssien arvosanat ovat päteviä kaikissa Suomen oikeustieteellisissä (nojoo, Vaasan yksikkö ehkä poikkeus?) riippumatta siitä, missä ne on suoritettu, oli se sitten Helsingin, Turun tai Lapin avoin yliopisto.

        Jokatapauksessa varmista asia Helsingin yliopistosta ja neuvoisin olemaan luottamatta liikaa täällä kirjoitettuihin kommentteihin -soittamalla suoraan Hgin yliopistoon olisit jo selvittänyt kyseisen ongelman:-)

        Onnea ja tsemppiä kuitenkin:-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe