Onko kellään Jetan/Golfin omistajalla tullut vastaan sellaista ongelmaa, että TSI:n veto kertakaikkiaan hyytyy, eikä kone kiihdy. Varsinkin alakierroksilla puhti on täydellisesti kateissa! Toisinaan veto taas on hyvinkin epätasaista, väliin vetäis, mutta sitten taas kesken kaiken veto katkeaa, vetää, ei, vetää... Toisinaan kone toimii aivan moitteettomasti, mutta toisin ajoin meno on täysin puhditonta. Jo taajama-ajossa risteyksissä kakkosella kiihdytettäessä veto on hukassa. Ongelmana vian diagnosoinnissa on se, että vika ei ole koko aikaa 'päällä'. Huollossa testerit eivät löydä vikamuistista mitään vikaa. Kohta alkaa usko mennä TSI:hin. Auto on muuten todella unelmapeli, mutta tätä se ei kestäis...
TSI:n veto hyytyyyyy...
6
1793
Vastaukset
- Eräs tyyppi vain jostaki
autossa jossa oli kaksoisahdettu TSI 103 kilowattinen kone ja nimenomaan temppuili erittäin kuumalla ilmalla ihan helvetin usein ja toisinaan mulloinki. kokeilin eri bensalaatuja yms, ei apua. Hullossa eivtä osanneet tehdä mitään, eivätkä löytäneet koskaan vikaa jamalla tai testerillä. Ultimate.vw sivuilla on paljon kohtalitovereita jotka painivat samojen ongelmien kanssa kuin sinä ja minä.
Mutta siellä on myös paljon tyyppejä jotka kehuu kuin uudemmat TSI koneet eli ne jotka eivät ole tyyppimerkiltään BMY vaan CAX ja CAV pelaavat kuin unelma mysö paahvalla helteellä ja kaunkiajossa/kuormittavasssa ajossa. Joten siitä rohkaistuneena minäkin päätin vaihtaa BMY moottorisen Golfin tuollaiseen uudemmalla 118kw CAV kaksoisahdinkoneella varustettuun vähän käytettyyn yksilöön ja avot kun pelaa hienosti vaikka tässä on ollut jo monta viikkoa paahtaviakin kelejä, niin ei ole mitään ongelmaa ollut. On käyty reissuja Kotkassa, Kouvolassa, Helsingissä, Tampereella ja makeesti pelaa.
Näissä CAV ja CAX moottoreissa on ainakin jäähdytyssyteemit toteutettu eri tavalla kuin BMY:ssä eli jotain vikoja on ollut tai systeemi on ollut huono kun jäähdytystä on muutettu ja ilmeisesti noissa turbotkin on erilaiset/eri kokoiset kuin BMY:ssä vaikka saman valmistajan tekeleitä ovat (Garret). Tuon BMY moottorin valmistushan jostain syystä lopetettiin jo noin vuosi sitten. CAV ja CAX moottorit ovat myös ilmeisti hieman kevyempiä kuin BMY mylly ja jotain muutakin rakenteellista muutosta voi olla ja kompressoriahtimessakin ehkä eroa CAX vs. BMY.- Jetta TSI -07
Kiitokset hyvistä vinkeistä! Kävin lueskelemassa noita Ultimate VW:n keskusteluja, ja pikku hiljaa alkaa tuntua siltä, että pitääkö tästä lähteä autokaupoille...
No, onneksi Jetan hyytymiseen löytyi oikea vika: jakopään ketju oli venynyt!!! Ketju oli venynyt sen verran vähän, että mitkään testerit eivät vielä vikaa havainneet, mutta vika oli kuitenkin silminnähden havaittavissa, kun jakopää oli avattu, jako ei ollut kohdallaan. Onneksi vika oli tuollainen, koska nyt se menee takuuseen, vaikka varsinainen takuuaika umpeutui keväällä. Kuulostaa siltä, että tämä ei ole ainut TSI:n jakopään vika...
Auto lupailtiin maanantaiksi kuntoon, kunhan uusi ketju sun muut tykötarpeet vain ehtivät tulla, ties mistä asti. Katellaanpa asiaa sitten tarkemmin ja palataan asiaan, jos aihetta ilmenee. TSI ei kyllä tällaista mainetta kestäis... - Totta että on vikoja
Jetta TSI -07 kirjoitti:
Kiitokset hyvistä vinkeistä! Kävin lueskelemassa noita Ultimate VW:n keskusteluja, ja pikku hiljaa alkaa tuntua siltä, että pitääkö tästä lähteä autokaupoille...
No, onneksi Jetan hyytymiseen löytyi oikea vika: jakopään ketju oli venynyt!!! Ketju oli venynyt sen verran vähän, että mitkään testerit eivät vielä vikaa havainneet, mutta vika oli kuitenkin silminnähden havaittavissa, kun jakopää oli avattu, jako ei ollut kohdallaan. Onneksi vika oli tuollainen, koska nyt se menee takuuseen, vaikka varsinainen takuuaika umpeutui keväällä. Kuulostaa siltä, että tämä ei ole ainut TSI:n jakopään vika...
Auto lupailtiin maanantaiksi kuntoon, kunhan uusi ketju sun muut tykötarpeet vain ehtivät tulla, ties mistä asti. Katellaanpa asiaa sitten tarkemmin ja palataan asiaan, jos aihetta ilmenee. TSI ei kyllä tällaista mainetta kestäis...on valitettavasti vikoja ollut ihan terpeeksi eri autoissa ja juuri tuossa BMY myllyssä. Viat on koskeneet tehottomuutta alakierroksilla, jakoketjuun liitttyviä ongelmia&jakopään öljyvuotoja sekä muutamia magneettikytkimen rikkontumisia on ollut. Liäski muutamilla on apulaitteisiin liityvät hihnat pykineet ja voittuneet ja niitä sitten on vaihdettu ja rullia samalla.
- gghghjghj
Jetta TSI -07 kirjoitti:
Kiitokset hyvistä vinkeistä! Kävin lueskelemassa noita Ultimate VW:n keskusteluja, ja pikku hiljaa alkaa tuntua siltä, että pitääkö tästä lähteä autokaupoille...
No, onneksi Jetan hyytymiseen löytyi oikea vika: jakopään ketju oli venynyt!!! Ketju oli venynyt sen verran vähän, että mitkään testerit eivät vielä vikaa havainneet, mutta vika oli kuitenkin silminnähden havaittavissa, kun jakopää oli avattu, jako ei ollut kohdallaan. Onneksi vika oli tuollainen, koska nyt se menee takuuseen, vaikka varsinainen takuuaika umpeutui keväällä. Kuulostaa siltä, että tämä ei ole ainut TSI:n jakopään vika...
Auto lupailtiin maanantaiksi kuntoon, kunhan uusi ketju sun muut tykötarpeet vain ehtivät tulla, ties mistä asti. Katellaanpa asiaa sitten tarkemmin ja palataan asiaan, jos aihetta ilmenee. TSI ei kyllä tällaista mainetta kestäis...varastosta jos niitä siellä on. Toimitusaika noin 2 päivää normitilauksena.
Muuten ne tulee Saksan Kasselista jos Ruotsissa ei saldoa.
- samaa!
Minulla 7 tkm ajettu Jetta sportline uudemmalla 1,4 tsi:llä, kaksoisahdettu siis, ja nyt kesäilmoilla alkanut tehdä sitä että kun alkaa kiihdyttämään, ei reagoi kaasuun. Vasta uusi painallus, joskus vaatii kaksikin, saa aikaan kiihtyvyyden (pitää painaa pohjaan). Myös hyökkäilyä/ryntäilyä liikkeellelähdössä esiintyy vaikka lähtisi varovaisella kaasulla. Samalla kuuluu koneesta ilkeää karkeaa rohinaa; liekkö kompura vai turbo-kompuran magneettikytkin menossa paskaksi?
Ei taida kaksoisahdettu olla viaton ja huoleton kone! Entinen Bora 1,8T pelasi 180 tkm ongelmitta, tämä nikottelee jo nyt. Voi olla ettei VW kaukaa katsele tuota ja vetää koko kaksoisahdetun pois markkinoilta.- ät tsih
Koneessa liikkuvia osia niin sitä suurempi vikojen esiintymistodennäköisyys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086