TSI:n veto hyytyyyyy...

Jetta TSI -07

Onko kellään Jetan/Golfin omistajalla tullut vastaan sellaista ongelmaa, että TSI:n veto kertakaikkiaan hyytyy, eikä kone kiihdy. Varsinkin alakierroksilla puhti on täydellisesti kateissa! Toisinaan veto taas on hyvinkin epätasaista, väliin vetäis, mutta sitten taas kesken kaiken veto katkeaa, vetää, ei, vetää... Toisinaan kone toimii aivan moitteettomasti, mutta toisin ajoin meno on täysin puhditonta. Jo taajama-ajossa risteyksissä kakkosella kiihdytettäessä veto on hukassa. Ongelmana vian diagnosoinnissa on se, että vika ei ole koko aikaa 'päällä'. Huollossa testerit eivät löydä vikamuistista mitään vikaa. Kohta alkaa usko mennä TSI:hin. Auto on muuten todella unelmapeli, mutta tätä se ei kestäis...

6

1720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs tyyppi vain jostaki

      autossa jossa oli kaksoisahdettu TSI 103 kilowattinen kone ja nimenomaan temppuili erittäin kuumalla ilmalla ihan helvetin usein ja toisinaan mulloinki. kokeilin eri bensalaatuja yms, ei apua. Hullossa eivtä osanneet tehdä mitään, eivätkä löytäneet koskaan vikaa jamalla tai testerillä. Ultimate.vw sivuilla on paljon kohtalitovereita jotka painivat samojen ongelmien kanssa kuin sinä ja minä.

      Mutta siellä on myös paljon tyyppejä jotka kehuu kuin uudemmat TSI koneet eli ne jotka eivät ole tyyppimerkiltään BMY vaan CAX ja CAV pelaavat kuin unelma mysö paahvalla helteellä ja kaunkiajossa/kuormittavasssa ajossa. Joten siitä rohkaistuneena minäkin päätin vaihtaa BMY moottorisen Golfin tuollaiseen uudemmalla 118kw CAV kaksoisahdinkoneella varustettuun vähän käytettyyn yksilöön ja avot kun pelaa hienosti vaikka tässä on ollut jo monta viikkoa paahtaviakin kelejä, niin ei ole mitään ongelmaa ollut. On käyty reissuja Kotkassa, Kouvolassa, Helsingissä, Tampereella ja makeesti pelaa.

      Näissä CAV ja CAX moottoreissa on ainakin jäähdytyssyteemit toteutettu eri tavalla kuin BMY:ssä eli jotain vikoja on ollut tai systeemi on ollut huono kun jäähdytystä on muutettu ja ilmeisesti noissa turbotkin on erilaiset/eri kokoiset kuin BMY:ssä vaikka saman valmistajan tekeleitä ovat (Garret). Tuon BMY moottorin valmistushan jostain syystä lopetettiin jo noin vuosi sitten. CAV ja CAX moottorit ovat myös ilmeisti hieman kevyempiä kuin BMY mylly ja jotain muutakin rakenteellista muutosta voi olla ja kompressoriahtimessakin ehkä eroa CAX vs. BMY.

      • Jetta TSI -07

        Kiitokset hyvistä vinkeistä! Kävin lueskelemassa noita Ultimate VW:n keskusteluja, ja pikku hiljaa alkaa tuntua siltä, että pitääkö tästä lähteä autokaupoille...

        No, onneksi Jetan hyytymiseen löytyi oikea vika: jakopään ketju oli venynyt!!! Ketju oli venynyt sen verran vähän, että mitkään testerit eivät vielä vikaa havainneet, mutta vika oli kuitenkin silminnähden havaittavissa, kun jakopää oli avattu, jako ei ollut kohdallaan. Onneksi vika oli tuollainen, koska nyt se menee takuuseen, vaikka varsinainen takuuaika umpeutui keväällä. Kuulostaa siltä, että tämä ei ole ainut TSI:n jakopään vika...

        Auto lupailtiin maanantaiksi kuntoon, kunhan uusi ketju sun muut tykötarpeet vain ehtivät tulla, ties mistä asti. Katellaanpa asiaa sitten tarkemmin ja palataan asiaan, jos aihetta ilmenee. TSI ei kyllä tällaista mainetta kestäis...


      • Totta että on vikoja
        Jetta TSI -07 kirjoitti:

        Kiitokset hyvistä vinkeistä! Kävin lueskelemassa noita Ultimate VW:n keskusteluja, ja pikku hiljaa alkaa tuntua siltä, että pitääkö tästä lähteä autokaupoille...

        No, onneksi Jetan hyytymiseen löytyi oikea vika: jakopään ketju oli venynyt!!! Ketju oli venynyt sen verran vähän, että mitkään testerit eivät vielä vikaa havainneet, mutta vika oli kuitenkin silminnähden havaittavissa, kun jakopää oli avattu, jako ei ollut kohdallaan. Onneksi vika oli tuollainen, koska nyt se menee takuuseen, vaikka varsinainen takuuaika umpeutui keväällä. Kuulostaa siltä, että tämä ei ole ainut TSI:n jakopään vika...

        Auto lupailtiin maanantaiksi kuntoon, kunhan uusi ketju sun muut tykötarpeet vain ehtivät tulla, ties mistä asti. Katellaanpa asiaa sitten tarkemmin ja palataan asiaan, jos aihetta ilmenee. TSI ei kyllä tällaista mainetta kestäis...

        on valitettavasti vikoja ollut ihan terpeeksi eri autoissa ja juuri tuossa BMY myllyssä. Viat on koskeneet tehottomuutta alakierroksilla, jakoketjuun liitttyviä ongelmia&jakopään öljyvuotoja sekä muutamia magneettikytkimen rikkontumisia on ollut. Liäski muutamilla on apulaitteisiin liityvät hihnat pykineet ja voittuneet ja niitä sitten on vaihdettu ja rullia samalla.


      • gghghjghj
        Jetta TSI -07 kirjoitti:

        Kiitokset hyvistä vinkeistä! Kävin lueskelemassa noita Ultimate VW:n keskusteluja, ja pikku hiljaa alkaa tuntua siltä, että pitääkö tästä lähteä autokaupoille...

        No, onneksi Jetan hyytymiseen löytyi oikea vika: jakopään ketju oli venynyt!!! Ketju oli venynyt sen verran vähän, että mitkään testerit eivät vielä vikaa havainneet, mutta vika oli kuitenkin silminnähden havaittavissa, kun jakopää oli avattu, jako ei ollut kohdallaan. Onneksi vika oli tuollainen, koska nyt se menee takuuseen, vaikka varsinainen takuuaika umpeutui keväällä. Kuulostaa siltä, että tämä ei ole ainut TSI:n jakopään vika...

        Auto lupailtiin maanantaiksi kuntoon, kunhan uusi ketju sun muut tykötarpeet vain ehtivät tulla, ties mistä asti. Katellaanpa asiaa sitten tarkemmin ja palataan asiaan, jos aihetta ilmenee. TSI ei kyllä tällaista mainetta kestäis...

        varastosta jos niitä siellä on. Toimitusaika noin 2 päivää normitilauksena.

        Muuten ne tulee Saksan Kasselista jos Ruotsissa ei saldoa.


    • samaa!

      Minulla 7 tkm ajettu Jetta sportline uudemmalla 1,4 tsi:llä, kaksoisahdettu siis, ja nyt kesäilmoilla alkanut tehdä sitä että kun alkaa kiihdyttämään, ei reagoi kaasuun. Vasta uusi painallus, joskus vaatii kaksikin, saa aikaan kiihtyvyyden (pitää painaa pohjaan). Myös hyökkäilyä/ryntäilyä liikkeellelähdössä esiintyy vaikka lähtisi varovaisella kaasulla. Samalla kuuluu koneesta ilkeää karkeaa rohinaa; liekkö kompura vai turbo-kompuran magneettikytkin menossa paskaksi?

      Ei taida kaksoisahdettu olla viaton ja huoleton kone! Entinen Bora 1,8T pelasi 180 tkm ongelmitta, tämä nikottelee jo nyt. Voi olla ettei VW kaukaa katsele tuota ja vetää koko kaksoisahdetun pois markkinoilta.

      • ät tsih

        Koneessa liikkuvia osia niin sitä suurempi vikojen esiintymistodennäköisyys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe