Kuukautiset olivat jääneet pois ja hakeuduin lääkärille. Lopputulos ennenaikaiset vaihdevuodet. Ikää minulla on 30 ja risat! Onko kukaan kuullut koskaan, että jolloin on vaihdevuodet alkanut jo näin nuorena? Alkaako sitä rapistumaan ja vanhenemaan muutenkin nopeammin kun vaihdevuodetkin on alkanut? Alhainen estrogeenitaso vaikuttaa moneen esim. luukatoon. Alkaako minulla siis pikkuhiljaa luumassa vähenemään? Vanhenenko ikäisiäni nopeammin? Onko jollain kokemusta hormonikorvaushoidoista? Edut, haitat ???
Odotan todella vastauksia!
Ennenaikaiset vaihdevuodet
3
3763
Vastaukset
- Lilla
Itselläni todettiin suurinpiirtein sama vaiva.. olen 25v. Kuukautiset loppuneet 17 vuotiaana ja vielä pari vuotta sitten mulle naurettiin kun hakeuduin lääkäriin asian kanssa.. Yksityisellä puolella asia selvisi ja IVF-hoidolla (koeputkihedelmöitys) sain lapsen.
Hoitona divina merkkiset vaihdevuosilääkkeet ettei tule osteoporoosia ym. Lääkäri sanoi että aivoissa joku tukos joka estää munasarjoja toimimasta kunnolla..
Kerro ihmeessä jos olet jotain sivuja löytänyt aiheesta tai jos sinä tai joku muu on viisaampi:)- Suru-llinen
Ennenaiksaiset vaihdevuodet minullakin ja ikää 23-v. Käykää kahtomassa sivu http://groups.msn.com/luovutettumunasolu ja myös /lapsettomuus on hyvä jossa itse palstailen!!
- Pirkko
Hei,mä sain vaihdevuodet kun olin 32,olen syönyt koko ajan hormooneja ja elän vielä ja voin hyvin.Olen nyt 44 ja olen onnellinen että ehdin hankkimaan yhden lapsen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401380Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981335Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891225- 1091095
- 191031
- 641015
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833