Löysin tämän keskustelun jonka on kirjoittanut Romani1
25.5.08
sama koskee meitä romaneita Suomessa. Valtaväestö näyttää tyhmyyttään, kun kirjoittaa, mauttomia, todella rasistisa viestejä, tälle palstalle. Jotkut ovat jopa solvauksia ym. Siinä Suomalainen näyttää että, vaikka ollaan yhdessä sodittu, päästy taloudellisesti eteenpäin, ja muutenkin elämä on muuttunut, monen kohdalla, paremmaksi. Siitenkin, sairaaloinen tapa keskustella, meistä romaneista, jatkuu. Tietysti,te olette vähemmistönä Suomen kansasta. Olisi hienoa, kun voitaisiin keskustella vähän asiallisemalla tavalla keskenään. Viellä historiaa. Suomi ei ole Skandinaavinen maa vaan Fennoskandinaavi, joka tarkoittaa stä että, ette ole samaa heimoa kun Pohjoismaiden kansa on. Te olette ugrilaiskansa ja olette myös sukua Mongoleille, joka näkyy hyvin teidän ulkonäöstä. Kun on ulkomailla, tuntee teidät heti mm. hiekanpölyn värisetä hiuksista. Tellä on vielläkin pieni paine, Venjästä. Siitä syystä mentiin Euroon ja mennään Natoon, jossain vaiheessa. Vielläkin pestään käsiä Venäjän ajoilta. Ruotsilla ei ole kiirettä Euroon ja ehkä, ei ole niin kiinnostuneet Natostaskaan. Tämä kaikki, kertoo, vielläkin (vähän) teidän huonosta itsetunnosta. Ehkä sen takia, nämä valtaväestön viestit ovat tyylittömät. Se kertoo heikkoudesta, vieläkin. Sellainen ihminen joka kirjoittaa ja painaa, toista ryhmää, on itse heikoilla.
Työsyrjintä on teidän syy. Meitä on paljon jotkan tekeevät työtä ja korkeissa viroissa sekä tavallisia
En odottanut, että toisella palstalla puhutaan meistä näin.
Huhhuijaa
31
597
Vastaukset
- Valkolainen Sveitsistä
Me suomalaiset kuulumme Pohjoismaihin jotka ovat: Islanti, Norja, Ruotsi, Tanska ja Suomi.
Hiuksemme ei aina ole hiekanpölyisiä, vaan harmaita, mustia, ruskeita, punaisia pellavanvaaleita, oljenvaaleita jne.
Romani1: olen suuresti pettynyt!
Sopiiko nyt Sinulle vanha suomalainen laulu: Oli noita suruja ennenkin mut nyt on tullunna lissää juu ....- romani1
Älä ymmärrä väärin. Tämä on teksti joka silloin oli paikallaan. Tuli solvauksia joka suunnasta. Piti vastata ensimmäistä kertaa, raskaalla tavalla takaisin että, nykysuomalaiset, ymmärtäisi missä se kultainen keskitie kulkee.
Toivon että, et loukaannu. TÄMÄ EI KOSKENUT SINUN IKÄLUOKKA.
May God blees my friend, hope to se your writing again and one moore time, Forgive me
- m.l....
onko tuo kaajeita loukkaava teksti oikeasti helgen kirjoittama vai koijaatko nyt? laitatko linkin alkuperäiselle sivulle niin pitää tutustua enemmän tähän juttuun.
- romani1
Minä kirjoitan, kun valtaväestö meistä. Teksti on kovaa mutta, ei niin kovaa, kuin valtaväestö kirjoittaa meisä, vieläkään vaan asiallisemmin kirjoitan mitä he. Minä en missään nimessä, pidä siitä että, joutuu joskus, palauttamaan valtaväestön kirjoittajia näin mutta, kun niiden kirjoitukset ovat melkein aina alatyyliin kirjoitettu. En minä puhu mitään väärää vaan totuksia valtaväestöstä, niinkuin hekin luulevat kirjoittavan meistä. Tuli huono mieli, kun kirjoitin sen mutta, sitten tuli taas niin pilkkavaa tekstiä että, nyt näette miten he loukkautuvat, yhdestä kriittisestä ja tosiasiasta kirjoittamisesta, heistä. Totta on että, ei kuulu minun tyyliin kirjoittaa noin. Joskus on pakko romaninkin kirjoittaa, totuuksia mitkä eivät aina ole hauskoja. Jos jollakin niin minulla ja yleensä romanit, saavat tämmöistä palautetta, vähän röyhkeimmin kirjoiterttu vaan. Suomalaist eivät oli Pohjosmaalainen kansa, vaikka ollaan pohjolassa. Ottakaa selvää, mistä olette tulleet että, tiedätte sukujuurenne. Pohjoimaalaiset ovat eri ryhmä kokonaan. Se hiuksijuttu on totta mutta, ehkä mauttomasti sanottu. Koko teksti jää varjoon teidän kirjoittamiin teksteihin, tällä palstalla. Se että, tässä arvosteltiin teitä, vähän "korkeamalta" tasolta, hämmästytti, varmaan. Tällainen kirjoitus on, valitettavasti, pakollinen tälle sivulle, vastapainoksi, keskustelulle. Ei missään nimeessä muihin paikkoihin. Itse minulla on hyvät välit valtaväestön kanssa mutta, kakilla ei ole ja niiden takia, joutuu kirjoittamaan, ikäviä mutta, totta puhuva kirjoituksia. Haluan vielä korostaa että, vaan tällaiselle sivulle missä meitä pistetään miten halutaan, välillä. Se negativinen kollektiivinen vastuu, on ikävä kantaa, aina.
Siunauksia kaikilee Suomen kansalle. - Valkolainen Sveitsistä
Hei laita
Google:Helge Valama
Sitten valitse: Helge Valama vastaa rasisteille
Olen surullinen. Luulin aina,että tällä palstalla on parempi tarkoitus. Esim. oppia ymmärtämään paremmin toinen toisiamme. - romani1
romani1 kirjoitti:
Minä kirjoitan, kun valtaväestö meistä. Teksti on kovaa mutta, ei niin kovaa, kuin valtaväestö kirjoittaa meisä, vieläkään vaan asiallisemmin kirjoitan mitä he. Minä en missään nimessä, pidä siitä että, joutuu joskus, palauttamaan valtaväestön kirjoittajia näin mutta, kun niiden kirjoitukset ovat melkein aina alatyyliin kirjoitettu. En minä puhu mitään väärää vaan totuksia valtaväestöstä, niinkuin hekin luulevat kirjoittavan meistä. Tuli huono mieli, kun kirjoitin sen mutta, sitten tuli taas niin pilkkavaa tekstiä että, nyt näette miten he loukkautuvat, yhdestä kriittisestä ja tosiasiasta kirjoittamisesta, heistä. Totta on että, ei kuulu minun tyyliin kirjoittaa noin. Joskus on pakko romaninkin kirjoittaa, totuuksia mitkä eivät aina ole hauskoja. Jos jollakin niin minulla ja yleensä romanit, saavat tämmöistä palautetta, vähän röyhkeimmin kirjoiterttu vaan. Suomalaist eivät oli Pohjosmaalainen kansa, vaikka ollaan pohjolassa. Ottakaa selvää, mistä olette tulleet että, tiedätte sukujuurenne. Pohjoimaalaiset ovat eri ryhmä kokonaan. Se hiuksijuttu on totta mutta, ehkä mauttomasti sanottu. Koko teksti jää varjoon teidän kirjoittamiin teksteihin, tällä palstalla. Se että, tässä arvosteltiin teitä, vähän "korkeamalta" tasolta, hämmästytti, varmaan. Tällainen kirjoitus on, valitettavasti, pakollinen tälle sivulle, vastapainoksi, keskustelulle. Ei missään nimeessä muihin paikkoihin. Itse minulla on hyvät välit valtaväestön kanssa mutta, kakilla ei ole ja niiden takia, joutuu kirjoittamaan, ikäviä mutta, totta puhuva kirjoituksia. Haluan vielä korostaa että, vaan tällaiselle sivulle missä meitä pistetään miten halutaan, välillä. Se negativinen kollektiivinen vastuu, on ikävä kantaa, aina.
Siunauksia kaikilee Suomen kansalle.Viellä selvennys. En muista missä yhteydesä, tämä kirjoius oli mutta, jossain missä taas kerran loukattiin meikäläisiä. No katsotaan, vastaako kukaan tähän tekstiin.
Sitten kun esimerkiksi romaien tekemät rikoset, laitetaan tänne palstalle ja muutenkin tämä keskustelu on rakentavaa, molemminpuolisesti, jota tosian on tapahtunut. Nyt tämä palsta on parempi mutta, mitä me voimme tehdä, jos romanit tekevät rikoksia. Kaikissa kansoissa, tapahtuu samalla lailla. Siihen alkaa väsyä ja siihen mutta, niinkuin sanoin parannusta on tullut ja osa siitä kuluu ehdottomasti Sheriffille, joka on ollut tarkka.En oikein ymmärrä, jos tämä teksti toi niin paljon ajattelemista, tällä palstalla. Niin paljon kun ollaan itse, kuultu törkeyksiä, valtaväestölltä, tällä palstalla.
Jos joku loukaantui tästä tekstistä, niin pyydän Anteeksi
Muuten, minä tunnen ulkomailla suomalaiset, ulkonäöstä ja se ei tarkoita pahaa. Viime kerralla kuin olin Bukarestissa, tuli kaksi kertaa suomalaisia vastaan ja tervehdin heitä. Olivat vähän ihmeissään mutta, kyllä me keskusteltiin ja kaikki oli hyvin
Siunausta kaikille - jaaaapooo gaaaas
romani1 kirjoitti:
Siunauksia kaikilee Suomen kansalle.pyydän silti anteeksi jos vanhojen kaivaminen jotenkin loukkasi. se on vain tämän yksinkertaisen miehen mielipide asioista ja joillain voi olla erilainenkin.
- pitääkin sanoa
romani1 kirjoitti:
Viellä selvennys. En muista missä yhteydesä, tämä kirjoius oli mutta, jossain missä taas kerran loukattiin meikäläisiä. No katsotaan, vastaako kukaan tähän tekstiin.
Sitten kun esimerkiksi romaien tekemät rikoset, laitetaan tänne palstalle ja muutenkin tämä keskustelu on rakentavaa, molemminpuolisesti, jota tosian on tapahtunut. Nyt tämä palsta on parempi mutta, mitä me voimme tehdä, jos romanit tekevät rikoksia. Kaikissa kansoissa, tapahtuu samalla lailla. Siihen alkaa väsyä ja siihen mutta, niinkuin sanoin parannusta on tullut ja osa siitä kuluu ehdottomasti Sheriffille, joka on ollut tarkka.En oikein ymmärrä, jos tämä teksti toi niin paljon ajattelemista, tällä palstalla. Niin paljon kun ollaan itse, kuultu törkeyksiä, valtaväestölltä, tällä palstalla.
Jos joku loukaantui tästä tekstistä, niin pyydän Anteeksi
Muuten, minä tunnen ulkomailla suomalaiset, ulkonäöstä ja se ei tarkoita pahaa. Viime kerralla kuin olin Bukarestissa, tuli kaksi kertaa suomalaisia vastaan ja tervehdin heitä. Olivat vähän ihmeissään mutta, kyllä me keskusteltiin ja kaikki oli hyvin
Siunausta kaikilleolen 1000%samaa mieltä.
Kaalo vaikka on miten hyvä kaajeille,niin sitä on vain mustalainen.
Kaajeille samalla mitalla,minäkin yritän antaa aina kaajeille takaisin,jos en aina osaa sanoilla niin pelotan niitä omalla isolla koollani.
Kaajeet jotka ovat ilkeitä,ovat sitten ilkeitä,ne vasta osaavat ollakin,mutta minä otan kaajeilta heti luulot pois,minun kanssa kun alkavat,niin heidän äidit saavat synnytää heidät uudestaan. - Siunattu valkolainen
romani1 kirjoitti:
Siunauksia kaikilee Suomen kansalle.Mielestäni olet eräs tyhmimpiä nettiin koskaan sisältöä tuottaneista ihmisistä. Sinä olisit tasan pyöreä nolla ilman valtaväestöä. Ruotsissa on hyvä olla, koska Suomi on Ruotsin ja venäjän välissä.
Käsi ja mikä muu ojossa sinäkin olet edessäpäin ja selän takana puhumassa paskaa. Oikein aito romani.
Onko totta, että kaikki romanit ovat lähisukulaisia keskenään? - romani1
jaaaapooo gaaaas kirjoitti:
pyydän silti anteeksi jos vanhojen kaivaminen jotenkin loukkasi. se on vain tämän yksinkertaisen miehen mielipide asioista ja joillain voi olla erilainenkin.
Kiitos1 tästä minun jutusta ollaan keskusteltu, jopa laittomuuksiin asti. Ei kaikki ole siltä miltä se näyttää. mutta, nyt en kommentoi sitä enää.
Kirjoitus oli kirjoitettu, korkeamalla tasolla. Se tarkoittaa että, polittisesti, historia, tulevaa poliittista tilanetta Suomessa. Tarkoitan että, yleensä Eoroista Natoon menemisestä ym, ei olla kirjoitettu, tällä palstalla
jaaapooo gaaaas Siunausta sinulle ja sinun perheele.
Jos me kaivetaan aina, minun vanha asia esiin joka on jo yli 20 vuott - novvoi
romani1 kirjoitti:
Siunauksia kaikilee Suomen kansalle.monesta ilmansuunnasta , ei ole vain yhtä väestöryhmää joka olisi muuttanut tänne jostain yhdestä ilmansuunnasta. Mongoleita suomalaiset eivät ole, enkä ymmärrä miksi valtaväestöä pitäisi morkata, kaikissa ihmisryhmissä on hyviä ja huonoja, mutta suomalaiset ovat rakentaneet mallikelpoinen länsimaisen demokratian joka kestää vertailun minkä tahansa maan kanssa.
- romani1
Siunattu valkolainen kirjoitti:
Mielestäni olet eräs tyhmimpiä nettiin koskaan sisältöä tuottaneista ihmisistä. Sinä olisit tasan pyöreä nolla ilman valtaväestöä. Ruotsissa on hyvä olla, koska Suomi on Ruotsin ja venäjän välissä.
Käsi ja mikä muu ojossa sinäkin olet edessäpäin ja selän takana puhumassa paskaa. Oikein aito romani.
Onko totta, että kaikki romanit ovat lähisukulaisia keskenään?Lasten asia käsitelen alapuolella, toisessa viestissä. No nyt hukkui tyyli. Ottiko noin kovasti, kirjoitus joka oli krittinen teitä kohtaan. Heikkoa porukkaa. Me saadaan noita, vähän väliä ja silti ei hermo mene. Pitäisiköhän syventyä ja kirjoitaa lisää, tällaisia, teidän tulevaisuutta ja mennyttä, koskevia asioita, tällaisella tieteen tyylillä, kun te kirjoitatte meille törkeällä tavalla meistä. Täällä on moni joka on eri mieltä, minun tyhmistä kirjoituksista. Ruotsissa en asu.
Jos sanot että, käsi ja mikä muu ojossa olen edessäpäin ja selän takaa puhun paskaa, silloin et tunne minua olenkaan. Mustalaiset sanoo "otattelet"
Minä tienaan työeläkettä s 1000E kk, ja kaiken työn minkä teen ja niitä on paljon, teen vapaehtoisesti ja maksan useinmiten kulutkin itse ja olen siitä onnellinen, kyllä moni tietää mitä yarkoitan. Niin usein soi puhelin ja ihmiset ovat hädässä ja tarvitsevat apua. Pelastusarmeijassa teen kaiken, myös vapaehtoisesti. Kotuttamistiimi r. y. Puhbeenjohtaja ja kaikeata sieltä tulevat työt teen itse.
Se nollana oleminen ilman valtaväestöä, pitää osaaksi paikkansa, kun kulun vähemistöön mutta, jos olet taistellut ennakkoluuloja vastaan. Tehnyt työtä kun hullu, melkein 40 vuotta ja kaiken sen päälle vielä opiskellut, niin hyvä on.
Siitä tyhmyydestä sanon että, "Se koira älähtää mihinkä kalikka kalahtaa"
No onneksi näytit, miten kestät kunnon puheen teistä, huonosti meni. Olen pahoillani mutta, pisteet tulivat ei tosi romanille joka ei ole täydellinen mutta, autta kun tarvitaan. Nyt Jumala käskee minua, Siunamaan kaikki kaaleet ja myös sinua. olipa tärkeä viesti, harvoin koen näin vahvan pyhän hengen. Nyt meni sanat.
No niin yritetään vastata vielä yhteen kysymykseen, eivät ole lähisukulaisia keskenään.
Jos olet siunattu valkolainen, niin tulet tuntemaan jotain, kun luet tämän vastauksen. Toivon että se on hyvää, mitä tunnet. - jaaaapo gaaas
romani1 kirjoitti:
Kiitos1 tästä minun jutusta ollaan keskusteltu, jopa laittomuuksiin asti. Ei kaikki ole siltä miltä se näyttää. mutta, nyt en kommentoi sitä enää.
Kirjoitus oli kirjoitettu, korkeamalla tasolla. Se tarkoittaa että, polittisesti, historia, tulevaa poliittista tilanetta Suomessa. Tarkoitan että, yleensä Eoroista Natoon menemisestä ym, ei olla kirjoitettu, tällä palstalla
jaaapooo gaaaas Siunausta sinulle ja sinun perheele.
Jos me kaivetaan aina, minun vanha asia esiin joka on jo yli 20 vuotttosi on, siunausta myös omalle perheellesi ja sinulle ja hyvää loppukesää. elämä on kaikilla vaikeaa vaikka olisi miljonääri niin sen vaimo voi panna jotai allaspoikaa. kaikilla on omat kärsimyksensä kannettavanaan
- romani1
novvoi kirjoitti:
monesta ilmansuunnasta , ei ole vain yhtä väestöryhmää joka olisi muuttanut tänne jostain yhdestä ilmansuunnasta. Mongoleita suomalaiset eivät ole, enkä ymmärrä miksi valtaväestöä pitäisi morkata, kaikissa ihmisryhmissä on hyviä ja huonoja, mutta suomalaiset ovat rakentaneet mallikelpoinen länsimaisen demokratian joka kestää vertailun minkä tahansa maan kanssa.
Minä olen samaa mieltä, miksi pitää aina morkata vähemmistöä joka on ollut täällä 500 vuotta ja eivät omasta tahdosta, vaan jokaisessa ihmisryhmässä on hyviä ja pahoja. Minulla ei enää ole vaikeuksia teikäläisten kanssa mutta, pienenä sain aina tietää mistä olen tullut. Sitten syytin itseäni viellä siitä. Nykyään olen enemmän tekemisissä teikäläisten kanssa, kun oman porukan, tietysti kotona, on oma porukka. Näettekö te nyt, miltä tuntuu, kun joku vähän puhuu asiaa joka ei ole aina niin kaunis. Miten käy. Te reagoitte, tällä tavalla, jota teidän olisi pitänyt aina ajatella, kun kirjoitatte meistä. Kaikki minkä kirjoitin on totta mutta, ei puhuta siitä. Tällä kirjoituksella oli tehtävä, niin meissä, kuin teissä. Kyllä pitää myöntää että, toisella kertaa kun tämä kirjoitus tuli, ilman valtaväestön pilkkaa, vaan irtonaisesti, niin se tuntuu ikävältä mutta, totuus ei palaa tuleessakaan.
Siunatuin terveisin sinulle ja koko Suomen kansalle. - romani1
Valkolainen Sveitsistä kirjoitti:
Hei laita
Google:Helge Valama
Sitten valitse: Helge Valama vastaa rasisteille
Olen surullinen. Luulin aina,että tällä palstalla on parempi tarkoitus. Esim. oppia ymmärtämään paremmin toinen toisiamme.Lue yläpuolella oleva teksti. minäkin haluan että tämän palstan tarkoitus on oppia ymmärtämään paremmin toisia. Siihen aikaa kun tämä teksti oli aktuelli, olisit nähnyt valtaväestön kirjoituksia, tällä palstalla, niin ymmärtäisit mutta, sinun entisen kirjelmän tästä alla oleva vastaus on tarkoitettu sinulle
Viellä kerran Sorry - romani1
romani1 kirjoitti:
Lue yläpuolella oleva teksti. minäkin haluan että tämän palstan tarkoitus on oppia ymmärtämään paremmin toisia. Siihen aikaa kun tämä teksti oli aktuelli, olisit nähnyt valtaväestön kirjoituksia, tällä palstalla, niin ymmärtäisit mutta, sinun entisen kirjelmän tästä alla oleva vastaus on tarkoitettu sinulle
Viellä kerran SorryPitäisikö meidän sopia ettei, oteta yksi kirjoitus, jostain ketjusta. Se ei ole sama asia, kun se että, se on ketjussa. Tässä hyvä esimerkki. Tällaisenaan, tämä on kauheata tekstiä mutta, minut tuntien, on ollut todella törkeitä tekstejä, ennenkun minä kirjoitan, näin kovan tekstin, vaikka olisikin totta. Siis toivon ettei, oteta tekstejä, pois ketjusta ja sitten tehdään uusi ketju. Silloin käy näin.
Hyvää jatkoa kaikille - novvoi
romani1 kirjoitti:
Minä olen samaa mieltä, miksi pitää aina morkata vähemmistöä joka on ollut täällä 500 vuotta ja eivät omasta tahdosta, vaan jokaisessa ihmisryhmässä on hyviä ja pahoja. Minulla ei enää ole vaikeuksia teikäläisten kanssa mutta, pienenä sain aina tietää mistä olen tullut. Sitten syytin itseäni viellä siitä. Nykyään olen enemmän tekemisissä teikäläisten kanssa, kun oman porukan, tietysti kotona, on oma porukka. Näettekö te nyt, miltä tuntuu, kun joku vähän puhuu asiaa joka ei ole aina niin kaunis. Miten käy. Te reagoitte, tällä tavalla, jota teidän olisi pitänyt aina ajatella, kun kirjoitatte meistä. Kaikki minkä kirjoitin on totta mutta, ei puhuta siitä. Tällä kirjoituksella oli tehtävä, niin meissä, kuin teissä. Kyllä pitää myöntää että, toisella kertaa kun tämä kirjoitus tuli, ilman valtaväestön pilkkaa, vaan irtonaisesti, niin se tuntuu ikävältä mutta, totuus ei palaa tuleessakaan.
Siunatuin terveisin sinulle ja koko Suomen kansalle.vaan erääseen toiseen vähemmistöön.En ole ollut tekemisissä romaniväestön kanssa ennen tätä palstaa, tunnen vain yhden romanin, mutta en häntäkään hyvin, joten tietoa teistä minulla ei entuudestaan ole, mutta ennakkoluuloja oli ja yritän niistä päästä.
- palstalla teet ?
novvoi kirjoitti:
monesta ilmansuunnasta , ei ole vain yhtä väestöryhmää joka olisi muuttanut tänne jostain yhdestä ilmansuunnasta. Mongoleita suomalaiset eivät ole, enkä ymmärrä miksi valtaväestöä pitäisi morkata, kaikissa ihmisryhmissä on hyviä ja huonoja, mutta suomalaiset ovat rakentaneet mallikelpoinen länsimaisen demokratian joka kestää vertailun minkä tahansa maan kanssa.
Olet valhe juutalainen Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa
juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan. - romani1
romani1 kirjoitti:
Siunatuin terveisin sinulle ja koko Suomen kansalle.Kyllä tuli vastauksia. Nyt kun kerran puhuttiin Suomesta ja suomalaisista, konkreettista totta, vaan väärässä tilanteessa. Niin oli valtaväestön ihmiset vihaisia ja meisän väki ihmetteli. Nyt ei tullut jauhonamaa, nilkki, eikä muita, tyypillisä kirjoituksia, vaan tietoa ja vihaisella mielellä kirjoitettuja totuuksia, niin eipä kaalokansa nousut puolustamaan, vaikka oli väärin että, otettiin yksi kirjelmä joka teki siitä mauttoman ja jopa ilkeä, niin silti ei kukaan. Se mitä kirjoitin, on valitettavasti totta mutta vihaisena kirjoitettu ja ylilyöntejä tuli. Suomalaiset ova suomalaisugrilainen kansa ja muut Pohjoismaat kuuluvat viikinkeihin, valonit ym, valoneja on vähän suomessakin ja ovat eri porukkaa mutta, se ei meinaa mitään, Suomi on pohjoismaa ja sillä siisti. Kunnioitan Suomen historiaa ja miten se on taistellut, itsenäisyyden puolesta, myös romanit olivat mukana. Suomen tulevaisuudesta, on minun ja monen muiden näkökanta. Kun olet paljon pois Suomesta, niin näet Suomen eri perspektiivistä. Se että Suomi on innostuneempi, Natosta ja että Suomi otti Euron käyttöön, nopeasti, ei tarkoita ettei, se olisi hyvä asia mutta, kun keskustelin Ruotsalaisen taloustieteilijän kanssa, Pelastusarmeijassa, niin sanoin että, koska te otatte Euron? Hän vastasi että, ei kymmeneen vuoteen. Meillä ei ole kiirettä, mutta Suomen historia on sellainen että, se on selvä asia että, Suomi otti. Kysyin häneltä, olenko väärässä hänen mielestä, kun sanon että Suomi "pesee vielläkin vähän käsiään" Venjästä. Hän sanoi, oikein. Sama koskee Natoa, näette miten innostuneita, määrätyt politiikot ovat, Nato asiassa. Minä opin huomamaan sen, tehdessäni työtä ulkomailmassa, että, vielläkin on vähän "pesua" mutta, olin hiljaa, siihen asti kunnes tapasin taloustieteilijään, joka työskentelee Nokialla ja kuluu meidän osastoon (Pelastusarmeija). Ei nämä ole mitään pahoja asioita, vaan totuuksia. Se että, tunnen suomalaisen ulkomailla, on totta, sen huomaa, sekään ei ole mitään pahaa, vaan monet kollegat ovat sanoneet saman. Se oli turha maininta, hiuksista, vaikka sekin on totta,On yksi "hiekanharmaa" tukan väri, joka ei ole kuin suomalaisilla. Sitten Mongolia. Sitä pidettiin varmana kauan aikaa, nyt ei olla niin varmoja mutta, moni tukija on sitä mieltä, vielläkin. .
Pitää myöntää että, tästä tuli hengellinen, hämmästynyt, pettymys omasta porukasta, ja paha mieli, koko touhusta. Ei enää oteta kirjoituksia, ketjusta, se saa aikaan hämmennystä ja pahaa mieltä. En voi olla miettimättä, kuinka monta kertaa valtaväestön ilkeät, törkeät, halveravat, valheelliset, kirjelmät, ovat myös tuonut pahan mielen.
Hyvää yötä ystävät. - Valkolainen Sveitsistä
novvoi kirjoitti:
Hei Sinä Novvoi
Muistan myös koulun ajoilta, että meille opetettiin jotain sukujuurista mongoliasta.
Täällä Sveitsissä olemme porukassa keskustelleet siitä, tulos oli että tulemme Volgan
rannoilta (on myös netissä kiistanalainen juttu). Kukaan ei voi sitä tarkkaan sanoa mistä. Tiedätkö Sinä parempaa vastausta tähän mongoli juttuun?
Kiitos vastauksesta ja kivaa viikon loppua. - novvoi
Valkolainen Sveitsistä kirjoitti:
Hei Sinä Novvoi
Muistan myös koulun ajoilta, että meille opetettiin jotain sukujuurista mongoliasta.
Täällä Sveitsissä olemme porukassa keskustelleet siitä, tulos oli että tulemme Volgan
rannoilta (on myös netissä kiistanalainen juttu). Kukaan ei voi sitä tarkkaan sanoa mistä. Tiedätkö Sinä parempaa vastausta tähän mongoli juttuun?
Kiitos vastauksesta ja kivaa viikon loppua.ovat geenistönsä puolesta 3/4 indoeurooppalaista alkuperää ja 1/4 itäistä. Mongoleja suomalaiset eivät ole, vaikka joskus etenkin ruotsalaiset suomalaisia sellaisiksi nimittivät, tähän sisältynee se ajatus että mongolisukuiset kansat olisivat muita jotenkin huonompia.
www.avoin.helsinki.fi/asp/datastore/download.asp?
No nyt tuo linkki ei avaudu, se on avoimen yliopiston datastoren osa: PDF] Ihmisgenetiikka I
Tiedostomuoto: PDF/Adobe Acrobat - HTML-versio
Suomen asuttaminen. • Arkeologisesti todennetut varhaisimmat asutuksen merkit Suomen etelärannikolla pian viimeisen jääkauden jälkeiseltä ajalta n."
Ihan lopussa on tuo suomalaisten perimää koskeva osa. - romani1
palstalla teet ? kirjoitti:
Olet valhe juutalainen Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa
juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.En ole väittänyt että, olen juutalainen, vaan esi isä, siis vaarini äidin isä oli juutalainen Ruotsista Kirjuri Porvoon Maakäräjillä nimi oli Linqvist? he sivat lapset Fredrik (feetu), Ann- Charlotte (Maija) ja Konstantin. Minä polvennun Maijasta. Konstantiinin ryhmä muistuttaa eniten juutalaisia. Minäkään, en muistuta romania vaan enemmän ulkomaalaista tai juutalaista, joksi minua on haukuttukin, joskus. Pojissani on juutalaispiirteitä vielläkin. Kyllä ne geenit menevät pikälle.
Mutta nyt kerron lyhyesti, kokemukseni juutalaisista, jotka ovat hyvät.
Pienenä Skurnik asui kesäsin, meidän lähellä, Virkalassa
Opettajani 1963-1965 oli legendaarinen Arthur Collen jota en ikinä unhoita.
Menään 1965 ja työkaveri oli Javne, hyvä kundi
Samoihin aikoihin minun sukuuni tuli kaunis nainen, Kafka ja setäni ja hänen liitosta syntyi 2 lasta, jotka siis ovat puioliksi romaneita ja juutalaisia (aikuisisa).
Sitten meennään työelämään. Simon Wiesentalh ryhmän kanssa työskentelin, kun olin European Network Against Rasicm Bryssel, työssä ja myös pitkän aika Eoroopan romaniedustaja. Me tehtiin hyvää yhteistyötä, joka tuotti tuloksia ja 2001, Durbanissa, missä oli seminaari Seminar Agaist Racim in the wold. Silloinkin olin aina juutalaisten paneelikeskusteluissa ja Tapasin Wiesentalhin korkein johtajan. Puhuimme yhteityöstä, romanien ja juutalaisten kanssa ja tuloksia syntyi.
Genevessä, kun "orjarahat" jaettiin romaneille. Juutalaiset lakimiehet auttoivat heitä ja minä olin myös siellä.
Joakin ? oli monta kertaa yhteityössä minun kanssa, eri puolilla maaimaa.
Carmela Liedkin on yksi hyvä ystävä ja tukia, ollut moneessa työasiassa mukana
Ruben Stillerin vaimo on ollut hyvä yhteistykaveri ja olin itse Rubenin ohjelmassa kerran.
Dan Kanttor on hyvä edustaja juutalaiselle Kirkolle ja ollaan tehty yhteityötä
On monta juutalaista, joiden kanssa olen tehnyt työtä ja tullut hyväksi ystäväksi.
Naapurissa asuu Herra Milano, joka aina osoittaa että, meillä on sama menneisyys. Ym Ym
Nyt siihen, mikä luokka sinua eniten, jos olet juutalainen. On paljon mahdollista että, olemme Efraemin perillisiä ja siis kuuluutaan niihin kadoitettuhin juutalaisiin. En yhtään ihmettele, jos näin olisi. Intiassa on aina ollut suuri juutalaispopulaatio ja samassa paikoissa romaneita ollut ja on edelleen. Kun Suomen romanit alkoivat tehdä työtä Intian romaneiden kanssa, he huomasivat että, on viellä toinen romanikieli ja meidän kieli on hindi. Jonka huomaa kun keskustelee Intialaisten, Pakistanilaisten, Afganistalaisten (vanha Persia) kanssa. Ymmärrämme yllättävän hyvin toisemme. Ei kokonaan mutta suuren osan samoja sanoja, lasku ym. Siis, jos emme puhu ,sitä oikeata romanikieltä, jota Intian romanit puhuvat ja me pukumme hindiä. On paljon mahdollista että, ollaan niitä juutalaisia. Siitä on kirjoitettu paljon ja moni on sitä mieltä että, olemme juutalaisia.
Ihmettelen kovasti, kun vertaat minua saatanan synagogan, sitä en olisi ikinä uskonut juutalaisen suusta tulla ja jos olet romani, niin tiedät mitä toisen kiromaminen tarkoittaa.
Hyvää matkaa saatanan synagoogan
- valkolainen Sveitsistä
Ole hyvä ja laita Googleen : Fennoskandia
Saat kartan ja tekstin jossa näet, mitkä alueet kuuluvat tähän- romani1
Tiedän fennoskandian mutta, tulin niin iloiseksi kun näin sinun kirjoutuksesi taas.
May God blees you I respect you my friend
- Onnellinen Suomalainen
Siinäs näet, millaista sakkia mustalaiset ovat. Päätän tämän virrellä "ystävä sä lapsien".
- romani1
Siinäs näet mitä porukkaa suomalaiset ovat mutta, minä en voi tuomita heitä vaan katsoa peiliin ja muistaa että, jokaiselle tulee tuomion päivä, niin suomalaisile kun romaneille. Syntiä tekee ne ihmiset jotka tuomitse, tuomittua. Häpeän heidän heikkouutta mutta, näin vaan on. Onneksi minä en tuomitse ketään suomalaista tai romania, syntisiä ollaan kaikki. Mietittyttää, kun suomalaiset alistuu, näin heikkoon kirjoitukseen, minä kun olen kunnioittanut heitä ja asun ja kontaktit suomalaisiin ovat hyvät, ilman lauluakin.
Toivon että, kasvat ulos tuollaisesta tyylistä ja kirjoitat aiheesta, jos pystyt, jos et niin pyydä joku kaveriksesi ja sitten teette, asiallisen kirjoituksen, ja kaikilla on hyvä mieli
Kaikesta huolimatta, toivon sinulle ja sinun perheellesi siunattua tulevaisuutta
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3577013Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai755989Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1955483Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi844270Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan563476HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok693427Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava63393Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta583346Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan373084Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739132316