Nopeustesti

näyttää nyt

minulle 6,42 Mbps.
onko kone noin keskiverto mitä luokkaa nopeudessa?

28

4152

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

........mitä on mitattu?

• liitymäsi..

8/1 Mbps, jos on niin tulos melko lailla normaali.

• ihan hyvä
      • Mikki_

testillä minun 2 meganen yhteys näyttää 700 Kbps. Onko normaalia moinen nopeus?

• Nopeuden
        Mikki_ kirjoitti:

Tähän vuokrataloon on vedetty valokuitukaapeli ja nopeus näyttäisi olevan 8439.6 Kbps. Nettiyhteys sisältyy vuokraan.

• ole normaalia
        Mikki_ kirjoitti:

mulla on meganen ja testitulos 861.00kbs...

• mutta...
        Mikki_ kirjoitti:

testiin vaikuttaa niin moni asia matkan varrella, mm se, mitä kaikkea sulla on systeemissäsi käyttämässä nettikaistaa selaimen lisäksi.
        Mun yhden megan liittymä näyttää 977 vastaavaa yksikköä.
        Sammuta kaikki muut ohjelmat, sulje muut välilehdet, sääpalvelut yms. joita saattaa olla selaimeen asennettuina, kokeile myös msoynetin speedtestiä ja vertaa.

• On normaalia !
        ole normaalia kirjoitti:

mulla on meganen ja testitulos 861.00kbs...

Sinä sekoitat mega- ja kilotavut keskenään.

Sinun nopeutesi 861.00kbs on megoina 0.861 Mbt/s

• selvää
        mutta... kirjoitti:

testiin vaikuttaa niin moni asia matkan varrella, mm se, mitä kaikkea sulla on systeemissäsi käyttämässä nettikaistaa selaimen lisäksi.
        Mun yhden megan liittymä näyttää 977 vastaavaa yksikköä.
        Sammuta kaikki muut ohjelmat, sulje muut välilehdet, sääpalvelut yms. joita saattaa olla selaimeen asennettuina, kokeile myös msoynetin speedtestiä ja vertaa.

Ei tästä viestiketjusta saa pirukaan selvää kuka vastaa kenenkin kysymyksiin ?

• paskaa.

Tai ppo:n palvelin tukossa. Väittää nopeudekseni n. 40 kt/s, torrentit juoksee kumminkin n. 600 kt/s.

• Viestintäviraston testi

• niin ?
        On normaalia ! kirjoitti:

ISP kertoo että minulla on tää liittymä 1M / 512kbit/s ja testi antaa tuloksen 861.00kbs...

• antaakin
        Viestintäviraston testi kirjoitti:

Jos et PPO:n nopeustestiin luota tarkista nopeus Viestintävirasto/ Ficora nopeustestillä vai onko sekin mielestäsi paskaa ??

https://nettimittari.ficora.fi/nettimittari/mainPage.aspx

P.S.
        PPo:n nopesutesti on yksi luotettavimmista nopesutesteistä.
        http://nopeustesti.kotinet.com/results.php?kbps=635.2&downloadtime=8.533&KB=661.625&recorded=1

sen mikä kuuluu eli 5 megaa. Uskomnko nyt nettimittaria, konettani (silmiäni) vai ppo:a? Niinpä, väärää tulosta kutsun paskaksi!

• ihan ok
        niin ? kirjoitti:

ISP kertoo että minulla on tää liittymä 1M / 512kbit/s ja testi antaa tuloksen 861.00kbs...

Nopeus on ihan ok.

• useamman kerran
        antaakin kirjoitti:

sen mikä kuuluu eli 5 megaa. Uskomnko nyt nettimittaria, konettani (silmiäni) vai ppo:a? Niinpä, väärää tulosta kutsun paskaksi!

Tee nopeustesti ueamman kerran niin selviää mikä nopeus on.

• Mikki_
        antaakin kirjoitti:

tuon ppo:n testin aikaisemmin oli tuo 700 kbps ja nyt 1,6 mekaa vaikka kaikki samat toiminnot päällä kuin eka kerralla testauskerrallakin. Vaikuttaako asiaan muukin kun oma tietokone???

• vaikuttaa
        Mikki_ kirjoitti:

tuon ppo:n testin aikaisemmin oli tuo 700 kbps ja nyt 1,6 mekaa vaikka kaikki samat toiminnot päällä kuin eka kerralla testauskerrallakin. Vaikuttaako asiaan muukin kun oma tietokone???

Tulokseen vaikuttaa se minkälainen nettiyhteys sinulla on eli onko jaettu nettiyhteys vai onko koko kaista sinun käytössäsi.

Esim. mokkula nettiyhteys nopeuteen vaikuttaa kuinka paljon liikennettä on operaattorin palvelimella jos on ruhkaista nopeus hidastuu koska puhelut ja teksti-kuvaviestit ovat ensisijaisia ja vasta ylijäävä kapasitetti jä mokula nettiyhteydelle.

• Mikki_
        vaikuttaa kirjoitti:

Tulokseen vaikuttaa se minkälainen nettiyhteys sinulla on eli onko jaettu nettiyhteys vai onko koko kaista sinun käytössäsi.

Esim. mokkula nettiyhteys nopeuteen vaikuttaa kuinka paljon liikennettä on operaattorin palvelimella jos on ruhkaista nopeus hidastuu koska puhelut ja teksti-kuvaviestit ovat ensisijaisia ja vasta ylijäävä kapasitetti jä mokula nettiyhteydelle.

jaettua nettiyhteyttä. Mokkula kylläkin. Vastauksesi selvittikin asian.

• antaakin?
        useamman kerran kirjoitti:

Tee nopeustesti ueamman kerran niin selviää mikä nopeus on.

Ppo 30, 40 ja 70 kt/s. Ei mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
        Nettimittari reilu 600 kt/s.
        µTorrent parhaimmillaan 600 kt/s pintaan.

• Mitä?
        On normaalia ! kirjoitti:

1 megan liittymässä yli 800 kbit/sek on aivan normissa ja hyvä tulos.

• tietokone
        Mikki_ kirjoitti:

nyt vaikutta kaikkein vähiten yhteysnopeuteen.
        Liittymän nopeus ja yhteyden ruukattomuus vaikkuttavat yhdessä eniten.

Yhteyden ruuhkattomuus taas on vaikeammin todettavissa muuten kuin useammalla testillä ja mahdollisesti traceroutella katsomassa kuinka monen ja missä sijaitsevan solmun läpi paketit kulkee ja mikä solmuista on hitain.

Mutta varsinaisesti tietokoneella ei ole käytännössä mitään merkitystä yhteysnopeuteen.

• herra Kolpene
        tietokone kirjoitti:

nyt vaikutta kaikkein vähiten yhteysnopeuteen.
        Liittymän nopeus ja yhteyden ruukattomuus vaikkuttavat yhdessä eniten.

Yhteyden ruuhkattomuus taas on vaikeammin todettavissa muuten kuin useammalla testillä ja mahdollisesti traceroutella katsomassa kuinka monen ja missä sijaitsevan solmun läpi paketit kulkee ja mikä solmuista on hitain.

Mutta varsinaisesti tietokoneella ei ole käytännössä mitään merkitystä yhteysnopeuteen.

Mistähän johtuu, että PPO, Speedtest ym. antaa tulokseksi ihan mitä sattuu. Viestintäviraston mittari antaa ainoan oikean tuloksen. PPO antaa jotain 3-6 megaa. Ficora antaa sen todellisen 14-15 megaa (24/1 -liittymä, välimatkaa aika paljon keskittimeen.) Modeemin hallintaohjelma näyttää, että töpselistä pukkaa 16,1 megaa.

• sivulla sanotaan,
        herra Kolpene kirjoitti:

Mistähän johtuu, että PPO, Speedtest ym. antaa tulokseksi ihan mitä sattuu. Viestintäviraston mittari antaa ainoan oikean tuloksen. PPO antaa jotain 3-6 megaa. Ficora antaa sen todellisen 14-15 megaa (24/1 -liittymä, välimatkaa aika paljon keskittimeen.) Modeemin hallintaohjelma näyttää, että töpselistä pukkaa 16,1 megaa.

että testi toimii luotettavasti vain IE-selaimella.
        No itse käytän FF:ää ja hyvin toimii 3M kaapelimodeemilla näyttää tasaseen 2,7-2,9Mbit/s ja FF:ssä on viitisen sivua auki, skype kirjautuneena ja irc clientissa pari kanavaa ja tietty eudora lukee sähköposteja 15 sekunnin välein.

Ja yhteys lähtee eteläsuomesta en tracert:llä nyt nodeja laskenut mutta ei kuitenkaan ihan suora reitti. Ja reittihän saattaa vaihdella sen mukaan miten reitittimet nyt milloinkin paketin kulun päättävät optimoida. Tosin yleensä menee aikalailla samaa reittiä eri kerroilla mutta ei välttämättä.

• 24/1 megaa
        antaakin kirjoitti:

sen mikä kuuluu eli 14 megaa. Uskomnko nyt nettimittaria, konettani (silmiäni) vai ppo:a? Niinpä, väärää tulosta kutsun paskaksi!

ppo antaa 3,4 Megaa.... melkoinen eroa.

• piru the devil
        selvää kirjoitti:

Ei tästä viestiketjusta saa pirukaan selvää kuka vastaa kenenkin kysymyksiin ?

koska teh ootta bunch of morons

• ulkomaille...
      • En suosittele

Ulkomaiset nopeustestit saattaa asentaa koneellesi haittaohjelmia tai muuta paskaa.

• kuka asentaa
        En suosittele kirjoitti:

Ulkomaiset nopeustestit saattaa asentaa koneellesi haittaohjelmia tai muuta paskaa.

koneelleni mitään olen minä itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3080
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2884
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2316
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1296
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe