En oikein tiedä minne muuallekkaan olisin osannut tämän viestin laittaa..
Mutta siis tosiaan koneeni on tässä nyt parin päivän sisällä tehnyt 2-3 kertaa sen, että eka se jumiutuu ja sitten näyttö menee mustavalkoraidalliseksi, mihin sitten taas ei auta muu, kuin uudelleen käynnistys, mikä pitää suorittaa siis virtanapista.
Että niin mikäs voisi olla moiseen syynä? Kone tehnyt aikaisemminkin vastaavaa, mutta ei noin tiuhaan tahtiin. Kohta 2 vuotta vanha tämä kone on ja kerran käynyt huollossa vuosi sitten, kun siitä vaihdettiin emolevy.
Mikä vika?
10
224
Vastaukset
- juk
viittaisi näytönohjain ongelmaan,oletko kokeillut mahdollista uudempaa ajurin uudelleen asennusta ohjaimelle?läppäristä ilmeisesti kyse.
Juu läppäristä on kyse. Ja onkos tuollainen uudelleen asennus vaikeakin prosessi? Kun en ole mikään suurin tietokoneihminen :D
- juk
reetta-90 kirjoitti:
Juu läppäristä on kyse. Ja onkos tuollainen uudelleen asennus vaikeakin prosessi? Kun en ole mikään suurin tietokoneihminen :D
tietää läppärin malli löytyy koneen pohjasta tarrasta,ja käyttöjärjestelmä ois hyvä tietää myös niin helpompi neuvoa.
juk kirjoitti:
tietää läppärin malli löytyy koneen pohjasta tarrasta,ja käyttöjärjestelmä ois hyvä tietää myös niin helpompi neuvoa.
Käyttöjärjestelmä on Vista, jos nyt oikein ymmärsin ja malli on Fujitsu Siemens Amilo Pa 1510
- juk
reetta-90 kirjoitti:
Käyttöjärjestelmä on Vista, jos nyt oikein ymmärsin ja malli on Fujitsu Siemens Amilo Pa 1510
tuo ja käynnistät ohjelman niin etsii mahdollisia uusia ajureita koneellesi:
http://support.ts.fujitsu.com/DeskUpdate/DeskUpdate.asp?LNG=EN
hyväksyt alhaalta ruksi ja lataat ja asennat ja etsit päivityksiä,jospa löytäisi jotain mikä auttaisi. juk kirjoitti:
tuo ja käynnistät ohjelman niin etsii mahdollisia uusia ajureita koneellesi:
http://support.ts.fujitsu.com/DeskUpdate/DeskUpdate.asp?LNG=EN
hyväksyt alhaalta ruksi ja lataat ja asennat ja etsit päivityksiä,jospa löytäisi jotain mikä auttaisi.mutta ei löytynyt yhtään ajuria... Voisiko vika olla jossain muualla?
- juk
reetta-90 kirjoitti:
mutta ei löytynyt yhtään ajuria... Voisiko vika olla jossain muualla?
siinä ole oikein muuta tehtävissä,tarkista vielä laitehallinnasta ettei ole mitään huuto/kysymerkkejä.vika voi olla myös näyttö kaapelissa mikä kulkee emosta saranaa pitkin näyttöön jos oire tulee satunnaisesti,voit kokeilla sitä kun viivat/häiriöt näkyy niin käännä näyttöä vähän jos vaikka virheet häviää.sitten huoltoon vienti ja arviointi onko taas emo rikki kun näytönohjain on integroitu emoon.jos ei takuuta enää niin ei kannata korjata jos emolevy rikki,maksanee 300-500 euroa.
juk kirjoitti:
siinä ole oikein muuta tehtävissä,tarkista vielä laitehallinnasta ettei ole mitään huuto/kysymerkkejä.vika voi olla myös näyttö kaapelissa mikä kulkee emosta saranaa pitkin näyttöön jos oire tulee satunnaisesti,voit kokeilla sitä kun viivat/häiriöt näkyy niin käännä näyttöä vähän jos vaikka virheet häviää.sitten huoltoon vienti ja arviointi onko taas emo rikki kun näytönohjain on integroitu emoon.jos ei takuuta enää niin ei kannata korjata jos emolevy rikki,maksanee 300-500 euroa.
Tarkistin laitehallinnasta, windowsin mukaan näytönohjain on ajan tasalla. Ja kokeilin myös tuota näytön kääntämistä, nimittäin juuri kun sain viestisi luettua ja ohjauspaneelin avattua, viivat tulivat taas, mutta ei auttanut. Ei yhtään huvittais lähettää tätä nyt huoltoon, koska koulu alkaa ihan kohta, eikä mulla oikein siellä oo mitään tekemistä ilman konetta..Kyllä tässä takuuta vielä on jäljellä, koska muistaakseni tässä on 3 vuoden takuu/sopimus, että vissiin tän vois jopa vaihtaa uudenpaan koneeseen.
- juk
reetta-90 kirjoitti:
Tarkistin laitehallinnasta, windowsin mukaan näytönohjain on ajan tasalla. Ja kokeilin myös tuota näytön kääntämistä, nimittäin juuri kun sain viestisi luettua ja ohjauspaneelin avattua, viivat tulivat taas, mutta ei auttanut. Ei yhtään huvittais lähettää tätä nyt huoltoon, koska koulu alkaa ihan kohta, eikä mulla oikein siellä oo mitään tekemistä ilman konetta..Kyllä tässä takuuta vielä on jäljellä, koska muistaakseni tässä on 3 vuoden takuu/sopimus, että vissiin tän vois jopa vaihtaa uudenpaan koneeseen.
takuuseen jos kerta voimassa,sitten myyt kun kunnossa ja ostat uudemman läppärin.
juk kirjoitti:
takuuseen jos kerta voimassa,sitten myyt kun kunnossa ja ostat uudemman läppärin.
Porukoiden kanssa, että hommataan miulle kokonaan uus kone. Niin parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1281276
- 1181107
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap97924- 113847
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa271788- 48705
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi18687- 44649
- 28627
- 49599
