Mikä vika?

En oikein tiedä minne muuallekkaan olisin osannut tämän viestin laittaa..
Mutta siis tosiaan koneeni on tässä nyt parin päivän sisällä tehnyt 2-3 kertaa sen, että eka se jumiutuu ja sitten näyttö menee mustavalkoraidalliseksi, mihin sitten taas ei auta muu, kuin uudelleen käynnistys, mikä pitää suorittaa siis virtanapista.
Että niin mikäs voisi olla moiseen syynä? Kone tehnyt aikaisemminkin vastaavaa, mutta ei noin tiuhaan tahtiin. Kohta 2 vuotta vanha tämä kone on ja kerran käynyt huollossa vuosi sitten, kun siitä vaihdettiin emolevy.

10

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juk

      viittaisi näytönohjain ongelmaan,oletko kokeillut mahdollista uudempaa ajurin uudelleen asennusta ohjaimelle?läppäristä ilmeisesti kyse.

      • Juu läppäristä on kyse. Ja onkos tuollainen uudelleen asennus vaikeakin prosessi? Kun en ole mikään suurin tietokoneihminen :D


      • juk
        reetta-90 kirjoitti:

        Juu läppäristä on kyse. Ja onkos tuollainen uudelleen asennus vaikeakin prosessi? Kun en ole mikään suurin tietokoneihminen :D

        tietää läppärin malli löytyy koneen pohjasta tarrasta,ja käyttöjärjestelmä ois hyvä tietää myös niin helpompi neuvoa.


      • juk kirjoitti:

        tietää läppärin malli löytyy koneen pohjasta tarrasta,ja käyttöjärjestelmä ois hyvä tietää myös niin helpompi neuvoa.

        Käyttöjärjestelmä on Vista, jos nyt oikein ymmärsin ja malli on Fujitsu Siemens Amilo Pa 1510


      • juk
        reetta-90 kirjoitti:

        Käyttöjärjestelmä on Vista, jos nyt oikein ymmärsin ja malli on Fujitsu Siemens Amilo Pa 1510

        tuo ja käynnistät ohjelman niin etsii mahdollisia uusia ajureita koneellesi:

        http://support.ts.fujitsu.com/DeskUpdate/DeskUpdate.asp?LNG=EN

        hyväksyt alhaalta ruksi ja lataat ja asennat ja etsit päivityksiä,jospa löytäisi jotain mikä auttaisi.


      • juk kirjoitti:

        tuo ja käynnistät ohjelman niin etsii mahdollisia uusia ajureita koneellesi:

        http://support.ts.fujitsu.com/DeskUpdate/DeskUpdate.asp?LNG=EN

        hyväksyt alhaalta ruksi ja lataat ja asennat ja etsit päivityksiä,jospa löytäisi jotain mikä auttaisi.

        mutta ei löytynyt yhtään ajuria... Voisiko vika olla jossain muualla?


      • juk
        reetta-90 kirjoitti:

        mutta ei löytynyt yhtään ajuria... Voisiko vika olla jossain muualla?

        siinä ole oikein muuta tehtävissä,tarkista vielä laitehallinnasta ettei ole mitään huuto/kysymerkkejä.vika voi olla myös näyttö kaapelissa mikä kulkee emosta saranaa pitkin näyttöön jos oire tulee satunnaisesti,voit kokeilla sitä kun viivat/häiriöt näkyy niin käännä näyttöä vähän jos vaikka virheet häviää.sitten huoltoon vienti ja arviointi onko taas emo rikki kun näytönohjain on integroitu emoon.jos ei takuuta enää niin ei kannata korjata jos emolevy rikki,maksanee 300-500 euroa.


      • juk kirjoitti:

        siinä ole oikein muuta tehtävissä,tarkista vielä laitehallinnasta ettei ole mitään huuto/kysymerkkejä.vika voi olla myös näyttö kaapelissa mikä kulkee emosta saranaa pitkin näyttöön jos oire tulee satunnaisesti,voit kokeilla sitä kun viivat/häiriöt näkyy niin käännä näyttöä vähän jos vaikka virheet häviää.sitten huoltoon vienti ja arviointi onko taas emo rikki kun näytönohjain on integroitu emoon.jos ei takuuta enää niin ei kannata korjata jos emolevy rikki,maksanee 300-500 euroa.

        Tarkistin laitehallinnasta, windowsin mukaan näytönohjain on ajan tasalla. Ja kokeilin myös tuota näytön kääntämistä, nimittäin juuri kun sain viestisi luettua ja ohjauspaneelin avattua, viivat tulivat taas, mutta ei auttanut. Ei yhtään huvittais lähettää tätä nyt huoltoon, koska koulu alkaa ihan kohta, eikä mulla oikein siellä oo mitään tekemistä ilman konetta..Kyllä tässä takuuta vielä on jäljellä, koska muistaakseni tässä on 3 vuoden takuu/sopimus, että vissiin tän vois jopa vaihtaa uudenpaan koneeseen.


      • juk
        reetta-90 kirjoitti:

        Tarkistin laitehallinnasta, windowsin mukaan näytönohjain on ajan tasalla. Ja kokeilin myös tuota näytön kääntämistä, nimittäin juuri kun sain viestisi luettua ja ohjauspaneelin avattua, viivat tulivat taas, mutta ei auttanut. Ei yhtään huvittais lähettää tätä nyt huoltoon, koska koulu alkaa ihan kohta, eikä mulla oikein siellä oo mitään tekemistä ilman konetta..Kyllä tässä takuuta vielä on jäljellä, koska muistaakseni tässä on 3 vuoden takuu/sopimus, että vissiin tän vois jopa vaihtaa uudenpaan koneeseen.

        takuuseen jos kerta voimassa,sitten myyt kun kunnossa ja ostat uudemman läppärin.


      • juk kirjoitti:

        takuuseen jos kerta voimassa,sitten myyt kun kunnossa ja ostat uudemman läppärin.

        Porukoiden kanssa, että hommataan miulle kokonaan uus kone. Niin parempi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      124
      1207
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1048
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      884
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      818
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      744
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      685
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      667
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      594
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      579
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe