Japanilaisista Poloon?

namiskuukkelis

Saas nähdä saanko asiallisia vastauksia, mutta kokeillaan. :)

Elikäs nykyinen kulkine on kahden nuoren aikuisen taloudessamme vm. 2008 (uusi mallisarja, ei se vanha kauhistuskoppero) Mazda 2 1.5-litraisella bensakoneella. Erittäin mainio auto, ei siinä mitään. Ajettavuus enemmän kuin kohdillaan, ensimmäisen vuoden aikana ei edes mitään pikkuvikaa. Maalipinta tuntuu olevan heiveröinen ja altis kiveniskemille, muutoin olemme olleet erittäin tyytyväisiä.

Tarvetta edes yhtä kokoluokkaa isommalle autolle ei ole, mutta toisen auton hankinta alkaa olla väistämätöntä. Tuloaan tekevä uusi Polo on ainakin paperilla herättänyt mielenkiintomme. Yhdistelmä: pikkuauto diesel kunnnon automaattiloota olisi erittäin tervetullut ja nyt Volkkari alkaa sitä Polon muodossa tarjoamaan.
Ajettavuuden, tilojen yms. meille soveltuminen on helppo selvittää tuossa aikanaan koeajamalla, mutta nyt olisi mukava kuulla asiallisia kommentteja muista asioista.

Siispä lähinnä miten toimii: takuuasiat, huollot ja ennen kaikkea kuinka paljon Japsikirppuja (Yaris/Mazda 2) enemmän Poloissa on tupannut olla pikkuvikoja (saatika tielle jättäviä vikoja)?
Toki uusi malli tuo aina uudentyyppiset viat ja ongelmat ja sen vuoksi aiemmasta Polosta täältä löytyvät tiedot ja mielipiteet ovat vain suuntaa-antavia, mutta kuulisimme niitä silti mieluusti.

Olisi mukavaa jos tämä ketju pysyisi provovapaana, mutta tuskinpa tuo onnistuu. Provosuodattimet vaan silmille ja odottelemaan asiallisia vastauksia. :D

10

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohdittavaa

      Kannattaako otta diesel? 1.2 TSI on niin pieniruokainen auto että joudut ajamaan todella paljon saadaksesi erotuksen kuitattua ja TSI on varmasti mukavampi ajettava. Ja DSG:n sijaan ottaisin manuaalin etenkin jos luotettavuus ja viattomuus on sitä mitä autoltasi haet.

      • namiskuukkelis

        Se on kyllä totta, että diesel on vaihtoehtona siinä ja siinä. Jotenkin sitä pää ajattelee lähinnä noiden Japsimerkkien kautta, missä bensakoneet ovat vanhanaikaisesti vapaasti hengittäviä.

        Automaatti houkuttelisi kyllä, mutta jos DSG-laatikoissa on esiintynyt paljon ongelmia, täytyy harkita manuaaliakin.

        En ole muutamiin vuosiin ajellut VAG-konsernin autoilla, mutta mediassa usein valitetaan pitkästä kytkinpolkimen liikkeestä. Mahtaako päteä Polonkin manuaalilaatikoihin?
        Hermo menee, jos pääosin pääkaupunkiseudulla Kehä III:n sisäpuolella tapahtuvassa valoista-valoihin-ajossa kytkin on kovin hankala. :)


      • liikkeestä
        namiskuukkelis kirjoitti:

        Se on kyllä totta, että diesel on vaihtoehtona siinä ja siinä. Jotenkin sitä pää ajattelee lähinnä noiden Japsimerkkien kautta, missä bensakoneet ovat vanhanaikaisesti vapaasti hengittäviä.

        Automaatti houkuttelisi kyllä, mutta jos DSG-laatikoissa on esiintynyt paljon ongelmia, täytyy harkita manuaaliakin.

        En ole muutamiin vuosiin ajellut VAG-konsernin autoilla, mutta mediassa usein valitetaan pitkästä kytkinpolkimen liikkeestä. Mahtaako päteä Polonkin manuaalilaatikoihin?
        Hermo menee, jos pääosin pääkaupunkiseudulla Kehä III:n sisäpuolella tapahtuvassa valoista-valoihin-ajossa kytkin on kovin hankala. :)

        Minä vaihdoin Corollasta Golfiin. Kytkimen liike saattaa todellakin olla aavistuksen pidempi. Parin päivän ajon jälkeen sitä ei tosin enää huomaa.

        Muuten Golfissa kytkin toimii täsmällisesti ja kevyesti. TSI:llä pienen pieni "ongelma" on sen muhkea vääntö jonka takia pyörät mielellään sutaisevat paikallaan lähdettäessä ellei kytkimen ja kaasun painamiseen keskity.


      • Tässä sulle pohdintaa
        namiskuukkelis kirjoitti:

        Se on kyllä totta, että diesel on vaihtoehtona siinä ja siinä. Jotenkin sitä pää ajattelee lähinnä noiden Japsimerkkien kautta, missä bensakoneet ovat vanhanaikaisesti vapaasti hengittäviä.

        Automaatti houkuttelisi kyllä, mutta jos DSG-laatikoissa on esiintynyt paljon ongelmia, täytyy harkita manuaaliakin.

        En ole muutamiin vuosiin ajellut VAG-konsernin autoilla, mutta mediassa usein valitetaan pitkästä kytkinpolkimen liikkeestä. Mahtaako päteä Polonkin manuaalilaatikoihin?
        Hermo menee, jos pääosin pääkaupunkiseudulla Kehä III:n sisäpuolella tapahtuvassa valoista-valoihin-ajossa kytkin on kovin hankala. :)

        on pitkä ja naiset joskus valittaneet että jotenkin raskas polkea Volkkarien kytkintä oli uus tai vanha ja etenkin naiskuskit saa nuo Volsut usein sammumaan kun se kytkin on niin erilainen kuin Japseissa. Muuten ne Volkkarin manuaalivaihteistot sitten pelaakin paljon paremmin ja täsmällisemmin kuin Japseissa, samoin kytkin tuntuma on muutoin parempi. Toinen outos se etä kaasu-, kytkin- ja jarrupoljin ovat kaikki erikorkeudella toisiinsa nähden ja se tekee ajamisesta hankalaa. Tuon kytkimen ja poljinten takia ja jos muutenkin on paljon kaupunkiajoa suosittelen automaattilaatikkoa. Tuo DSG vaihteisto joka tuohonj bensa-Poloon tulee on uusinta sukupolvea ja kehitysveriosta edustav 7-vaihteinen DSG jota on jo myyty reilu vuosi Volkkareihin ja se on osittatunut tähän mennessä viattomammaksi ja ongelmattomammaksi kuin sen esiaste öljykylpykytkiminen 6-vaihteinen DSG-vaihteisto.

        1.2TSI:ssä riittää teho ja vääntö turbon avulla erittäin mainiosti, ei tule mitään dieselien käyttömaksuja, on vain yksi turbo eli eli ole kaksoisahdettu, Volkkarissa on pienet vakuutusmaksut sekä autovero ja kun kuutiotilavuus on noin pieni ne on yhä pienemmät, huoltoväli on joko kiinteä 15.000km tai ajotavan mukaan 15.000-30.000km:a. TSI:ssä ei ole jakohihnaa vaan ketju joten jakohihnan vaihtoja ei tule. Dieselissä on jakohihna Volkkareissa. DSG laatikkoon vaihdetaan öljyt 60.000km:n välein, myös tähän uusimpaan versioon, mutta koska siinä on niin pieni öljytilavuus ei se liraus öljyä suodin paljoa maksa. Perushuollut on noin 200-250euroa (longlifesysteemillä) ja 60.000 ja 120.000 huollot sitten yleensä kalliimpia kun vaihdetaan enempi suotimia, tulppaa yms. Jarruneste vaihdetaan 2 v välein ja sitä menee yleensä liraus.

        ilmastoinnin huolto kannattaa tehdä 2 vuoden välein ja maksaa erikseen noin 100-150eur riippuen ottaako raikastusaineen jne, toki sen voi tehdä muun huolo yhteydessä mutta hintaan se ei juuri vaikuta.

        Oliko vielä jotain mitä haluatte tietää?

        Hyvää kesää

        Terveisin alalla töissä oleva


      • molempia ajava
        Tässä sulle pohdintaa kirjoitti:

        on pitkä ja naiset joskus valittaneet että jotenkin raskas polkea Volkkarien kytkintä oli uus tai vanha ja etenkin naiskuskit saa nuo Volsut usein sammumaan kun se kytkin on niin erilainen kuin Japseissa. Muuten ne Volkkarin manuaalivaihteistot sitten pelaakin paljon paremmin ja täsmällisemmin kuin Japseissa, samoin kytkin tuntuma on muutoin parempi. Toinen outos se etä kaasu-, kytkin- ja jarrupoljin ovat kaikki erikorkeudella toisiinsa nähden ja se tekee ajamisesta hankalaa. Tuon kytkimen ja poljinten takia ja jos muutenkin on paljon kaupunkiajoa suosittelen automaattilaatikkoa. Tuo DSG vaihteisto joka tuohonj bensa-Poloon tulee on uusinta sukupolvea ja kehitysveriosta edustav 7-vaihteinen DSG jota on jo myyty reilu vuosi Volkkareihin ja se on osittatunut tähän mennessä viattomammaksi ja ongelmattomammaksi kuin sen esiaste öljykylpykytkiminen 6-vaihteinen DSG-vaihteisto.

        1.2TSI:ssä riittää teho ja vääntö turbon avulla erittäin mainiosti, ei tule mitään dieselien käyttömaksuja, on vain yksi turbo eli eli ole kaksoisahdettu, Volkkarissa on pienet vakuutusmaksut sekä autovero ja kun kuutiotilavuus on noin pieni ne on yhä pienemmät, huoltoväli on joko kiinteä 15.000km tai ajotavan mukaan 15.000-30.000km:a. TSI:ssä ei ole jakohihnaa vaan ketju joten jakohihnan vaihtoja ei tule. Dieselissä on jakohihna Volkkareissa. DSG laatikkoon vaihdetaan öljyt 60.000km:n välein, myös tähän uusimpaan versioon, mutta koska siinä on niin pieni öljytilavuus ei se liraus öljyä suodin paljoa maksa. Perushuollut on noin 200-250euroa (longlifesysteemillä) ja 60.000 ja 120.000 huollot sitten yleensä kalliimpia kun vaihdetaan enempi suotimia, tulppaa yms. Jarruneste vaihdetaan 2 v välein ja sitä menee yleensä liraus.

        ilmastoinnin huolto kannattaa tehdä 2 vuoden välein ja maksaa erikseen noin 100-150eur riippuen ottaako raikastusaineen jne, toki sen voi tehdä muun huolo yhteydessä mutta hintaan se ei juuri vaikuta.

        Oliko vielä jotain mitä haluatte tietää?

        Hyvää kesää

        Terveisin alalla töissä oleva

        Ajan säännöllisesti sekä Golfilla että Toyotalla ja Mazdalla. Kytkimissä saattaa olla pieniä eroja mutta Golfin kytkin ei missään mielessä ole sen vaikeampi käyttää kuin muissakaan autoissa.


    • entinen polo ongelmainen

      no jos mazdan kanssa ei ole tulleet korjaamot tutuksi niin polon kanssa tulee. kehottasin unohtamaan polot.

      • entinen polo ongelmainen

        Ei ole provo. Mulle kaks vuotta jatkuvaa auton korjailua riitti. Japsiin vaihdoin ja ah miten vähillä vioilla on päästy.


      • Joo moro
        entinen polo ongelmainen kirjoitti:

        Ei ole provo. Mulle kaks vuotta jatkuvaa auton korjailua riitti. Japsiin vaihdoin ja ah miten vähillä vioilla on päästy.

        Japsissasikin on vikoja ollut?

        Täysin viatonta ja ongelmatonta autoa ja automerkkiä ei ole olemassakaan siihen lopputulokseen minä olen tullut omia eri merkkisiä autoja omistaneena ja ajaneena sekäeri automerkkien nettisaitteja lukeneena. nykyään on aika harvinaisat saada täysin ongelmaton pirssi itelleen oli merkki mikä hyvänsä.

        Mazdoja ainakin vaivaa ruostuminen sekä huono tehtaan ruostesuojaus sekä abs anturiviat, pods-tunnistimien viat ja muut harmittavat sähköviat.


      • mutta huomattavasti
        Joo moro kirjoitti:

        Japsissasikin on vikoja ollut?

        Täysin viatonta ja ongelmatonta autoa ja automerkkiä ei ole olemassakaan siihen lopputulokseen minä olen tullut omia eri merkkisiä autoja omistaneena ja ajaneena sekäeri automerkkien nettisaitteja lukeneena. nykyään on aika harvinaisat saada täysin ongelmaton pirssi itelleen oli merkki mikä hyvänsä.

        Mazdoja ainakin vaivaa ruostuminen sekä huono tehtaan ruostesuojaus sekä abs anturiviat, pods-tunnistimien viat ja muut harmittavat sähköviat.

        vähemmän kuin siinä penteleen polossa, olo oli pajalla 2-3tkm välein. Japsissa yhdet vakaajan tapit vaihdettu taitavat koiranluiksi sanoa..


      • olet!
        mutta huomattavasti kirjoitti:

        vähemmän kuin siinä penteleen polossa, olo oli pajalla 2-3tkm välein. Japsissa yhdet vakaajan tapit vaihdettu taitavat koiranluiksi sanoa..

        Aloittaja:
        "Tarvetta edes yhtä kokoluokkaa isommalle autolle ei ole, mutta toisen auton hankinta alkaa olla väistämätöntä. Tuloaan tekevä uusi Polo on ainakin paperilla herättänyt mielenkiintomme. Yhdistelmä: pikkuauto diesel kunnnon automaattiloota olisi erittäin tervetullut ja nyt Volkkari alkaa sitä Polon muodossa tarjoamaan.
        Ajettavuuden, tilojen yms. meille soveltuminen on helppo selvittää tuossa aikanaan koeajamalla, mutta nyt olisi mukava kuulla asiallisia kommentteja muista asioista.
        Siispä lähinnä miten toimii: takuuasiat, huollot ja ennen kaikkea kuinka paljon Japsikirppuja (Yaris/Mazda 2) enemmän Poloissa on tupannut olla pikkuvikoja (saatika tielle jättäviä vikoja)?
        Toki uusi malli tuo aina uudentyyppiset viat ja ongelmat ja sen vuoksi aiemmasta Polosta täältä löytyvät tiedot ja mielipiteet ovat vain suuntaa-antavia, mutta kuulisimme niitä silti mieluusti.
        Olisi mukavaa jos tämä ketju pysyisi provovapaana, mutta tuskinpa tuo onnistuu. Provosuodattimet vaan silmille ja odottelemaan asiallisia vastauksia. :D."

        Niinhän siinä kävi, että et ymmärtänyt alkuunkaan mitä aloittaja oli vailla. Tuputat kokemuksiasi yhtä sukupolvea vanhemmasta Polosta, joka ei ole miltään osin sama auto kuin vm 2001 eteenpäin!
        Aloittaja on vailla kokemuksia nimenomaan tulevaa aiemmasta mallista eli Polo IV 9N/9N3:sta, ei Polo III 6N/6N2/6NF:sta.

        Olet siis provo!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

      Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      34
      2656
    2. Yksi kuoli nokkakolarissa

      Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      11
      1397
    3. Helvetistä ei ole paluuta

      Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      336
      1063
    4. Mikä on kaivattusi ammatti

      entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      45
      972
    5. Terveisiä vanhemmalle

      J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      45
      904
    6. Järjetön Topi-ilta

      Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      20
      879
    7. Miksi nainen nukut huonosti

      Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo
      Ikävä
      61
      774
    8. Niin siinä Kävi

      Ettemme koskaan saaneet toisiamme
      Ikävä
      44
      760
    9. Halutaan toisiamme

      Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      44
      756
    10. Jos olisit kaivattusi

      Kanssa kahdestaan samassa tilassa niin miten kävisi
      Ikävä
      46
      676
    Aihe