sateella tai kostealla kelillä 6 tuntia pitempään:)!!! Ei meinaa käynnistyä millään saa pumpata kaasua ja pitää pohjassa ja sit liputtaa....viimein hörähtää käyntiin!!!
Vikaa ei löydy...on tutkittu ja vaihdettu erinäistä osaa. Käytetty kosteuden estoa ja niin poispäin.
Töihin lähtö kosteella säällä epävarmaa kerkiääkö vai ei. Joutuis yöllä heräämään ja ajamaan rundia et moottori kuumuis ni aamul lähtis käyntiin. Kokeiltu on sekin!
Kyseessä -97 1.8 vento jol ajettu 260 tuhatta kilsaa.
Mikä neuvoksi??
Auto ollut mulla noin 3 vuotta ja muutoin toiminut moitteettomasti pienten remppojen jälkeen sekä tietty normi huoltojen.
Voihan vento
17
4288
Vastaukset
- Veento
Meidän 94- mallissa oli vastaava vika. Sai startata varmaan 15 min ennenkuin käynnistyi. Ehdin vaihtaa tulpat, puolan ja virranjakajan kannen pyörijän kun arvailin mikä voisi olla vialla. Lopulla muistin että kaverin isä oli muinoin Volsulla oikeana korjaajana ja sain vinkin että kannattaa vaihtaa lämpötila anturi.
Hinta oli Motonetissä muistaakseni n. 17 egeä ja sen pystyi vaihtamaan liittimen ja anturin sokan irroittamalla suurin piirtein ilman työkaluja (jos kone on kuuma niin anturin aukosta kyllä tulee vettä paineella...).
Paikka anturille on 1.8 mopomallissa suurin piirtein keskellä konehuonetta siinä jäähdytysvesi letkun päällä.
Voin kertoa että oli hieman mystinen fiilis kun oli sellaisen reilun peukalonpään kokoisen "passiivi" komponentin vaihtanut autoon ja se hörähti käyntiin normaalisti heti ensimmäisellä yrityksellä.
Anturi ilmeisesti ohjaa juuri moottorin bensan ruiskutusta koneen ollessa kylmä...- SIERRA2.0IS
Vai ettei käynnisty.Jos kysymyksessä on Ruisku kone.vika todennäköisesti on moottorin ohjausyksikön lämpötila anturissa.Voit asian varmentaa,laittamalla moottorilämmittemen päälle n.1.5t jos käynnistyy asia selvä,vika lämpötila-anturissa.Sijaitsee lähellä ruiskua ylhäällä vesiletkussa.Helppo itse vaihtaa,moottori kylmänä,hieman täytyy vettä vähentää,vaikkapa alavesiletkun kautta tai käyhän se tietysti niinkin,että irroitat vain lämpötila-anturin,mutta sitten vesi lorisee vähän mihin sattuu.Anturi on vain yhdellä vedettävällä sokalla kiinni.HOKSAAT KYLLÄ KUN KATOT KONEPELLINALLE.MERKKILIIKKEESSÄ OSA MAKSAA NOIN 30e
- Voiko olla näin??
SIERRA2.0IS kirjoitti:
Vai ettei käynnisty.Jos kysymyksessä on Ruisku kone.vika todennäköisesti on moottorin ohjausyksikön lämpötila anturissa.Voit asian varmentaa,laittamalla moottorilämmittemen päälle n.1.5t jos käynnistyy asia selvä,vika lämpötila-anturissa.Sijaitsee lähellä ruiskua ylhäällä vesiletkussa.Helppo itse vaihtaa,moottori kylmänä,hieman täytyy vettä vähentää,vaikkapa alavesiletkun kautta tai käyhän se tietysti niinkin,että irroitat vain lämpötila-anturin,mutta sitten vesi lorisee vähän mihin sattuu.Anturi on vain yhdellä vedettävällä sokalla kiinni.HOKSAAT KYLLÄ KUN KATOT KONEPELLINALLE.MERKKILIIKKEESSÄ OSA MAKSAA NOIN 30e
On vaihdettu osaa jos toistakin ja sama ongelma jatkuuuuuuu...ON käytetty jopa merkkikorkaamol eli LAAKKOSELLA ja vento käynnisty ekasta startista vaik oli seisonu kosteessa yli 12 tuntia!! Auta armias kun kotona seisoo 8 tuntia nin nilkka kipeenä kaasupolkimen liputuksesta ja ranne startauksesta!!
Lähtee vento koht manaan mail jos vikaa ei löydy!! - tämän
SIERRA2.0IS kirjoitti:
Vai ettei käynnisty.Jos kysymyksessä on Ruisku kone.vika todennäköisesti on moottorin ohjausyksikön lämpötila anturissa.Voit asian varmentaa,laittamalla moottorilämmittemen päälle n.1.5t jos käynnistyy asia selvä,vika lämpötila-anturissa.Sijaitsee lähellä ruiskua ylhäällä vesiletkussa.Helppo itse vaihtaa,moottori kylmänä,hieman täytyy vettä vähentää,vaikkapa alavesiletkun kautta tai käyhän se tietysti niinkin,että irroitat vain lämpötila-anturin,mutta sitten vesi lorisee vähän mihin sattuu.Anturi on vain yhdellä vedettävällä sokalla kiinni.HOKSAAT KYLLÄ KUN KATOT KONEPELLINALLE.MERKKILIIKKEESSÄ OSA MAKSAA NOIN 30e
osan vaihto...MUTTA eipä toimi edelleen. Kiitos avusta:)
- Tietoa
Voiko olla näin?? kirjoitti:
On vaihdettu osaa jos toistakin ja sama ongelma jatkuuuuuuu...ON käytetty jopa merkkikorkaamol eli LAAKKOSELLA ja vento käynnisty ekasta startista vaik oli seisonu kosteessa yli 12 tuntia!! Auta armias kun kotona seisoo 8 tuntia nin nilkka kipeenä kaasupolkimen liputuksesta ja ranne startauksesta!!
Lähtee vento koht manaan mail jos vikaa ei löydy!!Jalka pois kaasupolkimelta kun käynnistät ruiskumoottoria.
- on ruiskussa
Tietoa kirjoitti:
Jalka pois kaasupolkimelta kun käynnistät ruiskumoottoria.
..ei ole jalka ollut kaasupolkimella käynnistettäessä!!...ja vika jatkuu edeleen ei auta enää töpselis pito. Kuivat kelit niin ei ongelmia:)! mutta vähänkin kostea keli
niin auto ei vaan suostu lähtemään kuin ehkä kun yhdellä akun latauksella...koska joskus käy niin että akku tyhjenee startates! - Tietoa
on ruiskussa kirjoitti:
..ei ole jalka ollut kaasupolkimella käynnistettäessä!!...ja vika jatkuu edeleen ei auta enää töpselis pito. Kuivat kelit niin ei ongelmia:)! mutta vähänkin kostea keli
niin auto ei vaan suostu lähtemään kuin ehkä kun yhdellä akun latauksella...koska joskus käy niin että akku tyhjenee startates!Sanot että ei ole jalka kaasulla startatessa, mitä sitten on tuo kaasu pohjassa ja lipsutella nilkka kipeenä ? ? ? Ruiskumoottoria käynnistettäessä kaasupolkimeen EI kosketa ennen käynnistystä eikä starttauksen aikana, vanhat kaasarivehkeet oli erijuttu. Samahan tuo kyllä on mitä teet mutta valita jossain muualla. Ventolla on ajettu 300tkm eikä mitään ongelmia käynnistyksessä eikä muutenkaan. Toinen auto on vaihtunut monta kertaa(opel, toyota, nissan) vento jatkaa vielä pitkään.
- ja apua ongelmaan täältä
Tietoa kirjoitti:
Sanot että ei ole jalka kaasulla startatessa, mitä sitten on tuo kaasu pohjassa ja lipsutella nilkka kipeenä ? ? ? Ruiskumoottoria käynnistettäessä kaasupolkimeen EI kosketa ennen käynnistystä eikä starttauksen aikana, vanhat kaasarivehkeet oli erijuttu. Samahan tuo kyllä on mitä teet mutta valita jossain muualla. Ventolla on ajettu 300tkm eikä mitään ongelmia käynnistyksessä eikä muutenkaan. Toinen auto on vaihtunut monta kertaa(opel, toyota, nissan) vento jatkaa vielä pitkään.
haen viisaammilta kun merkkikorjaamollakaan ei vikaa löydetty. Sait ehkä väärän käsityksen kirjoituksestani. Tarkoitan sitä että jalka on pois kaasulta startatessa ja niin ei lähde ruiskuvento käyntiin...aivan turha yrittää...mutta sitten kun ja jos kaasua liputtaa ja starttaa niin saattaa jopa lähteäkkin.
En nyt aivan pösilö ole sentään...ehkä en osaa kirjoittaa oikein mitä tarkoitan.
Nyt kun kelit olleet kuivat niin vento on käynnistynyt aivan moitteettomasti vaikka seisonutkin 8 tuntia! Neljä Wolkkaria ollut ja kaikki olleet ok. ja jos on jotain vikaa ollut niin on saanu korjattuakin!! Tässä autos on nyt niin mystinen vika ettei se vaan tunnu löytyvän???????..MUTTA VIKA ON TODELLA INHOTTAVA!!!
- meinasi hermo mennä
Vento -96 2.0 Ei käynnistynyt millään konstilla paitsi kun oli hinattu merkkikorjaamolle. Vika vaivasi kaksi vuotta. Merkkiliikkeissä ei oltu kuultukaan moisesta viasta. Tosiasiassa vika ilmeisen yleinen. Saksassa keskustelusivuilla vika tiedettiin, vaan ei kerrottu mikä viaan aiheuttaa.
Lopulta vika saatiin kooderiin, kun löytyi riittävän fiksu säkömies VW- "lento" Vantaalla. Käyntinopeusanturi viallinen. Jossain kampiakselin hihnapyörän tienoilla kuulemma. Helppo vaihtaa. Kallis. Vika poistui, eikä ole toistunut pariin vuoteen. Kysiestä asentajaa lukuunottamatta VW konserni voi hypätä suohon. Eivät viitsi paneutua asiaan ja ovat ilmeisesti ainoat jotka eivät ole kuulleet viasta. Vika on ilmeisen yleinen.- tää mummu
on pitäny 15 minsaa ventoo lämmityksessä niin on viel ainakin lähteny kaikkien korjauskeikkojen jälkeen käyntiin. Saa nyt nähdä kuinka pitkään näillä eväillä mennään! Mitähän tuo anturin vaihto maksoi?
- Vento 95
tää mummu kirjoitti:
on pitäny 15 minsaa ventoo lämmityksessä niin on viel ainakin lähteny kaikkien korjauskeikkojen jälkeen käyntiin. Saa nyt nähdä kuinka pitkään näillä eväillä mennään! Mitähän tuo anturin vaihto maksoi?
Mulla on -95 Vento ja samoista ongelmista kärsin kuin viestiketjun muut kirjoittajat. Muutama kuukausi sitten tuntui siltä, että käynnistyminen on huonoa kylmällä, mutta nyt lämpöanturin vaihtamisen jälkeen käynnistysongelmia on ollut harvemmin ja useimmiten kostealla kelillä. En ole vaihtanut virranjakajaa tai muutakaan sähköpuolen osaa vielä, mutta täytynee lähteä järjestelmällisesti vaihtelemaan.
Tuntuu vähän oudolta, että käynitnopeusanturi vois olla vastaus tähän vikaan, vai puhutaankohan me samasta viasta.
Tänäkin aamuna auto käynnisty parhaiten siten, että painaa kaasupolkimen pohjaan ja pitää pohjassa starttauksen lopettamisenkin jälkeen. Starttaamisen lopettamisen jälkeen kone yleensä vähän hörähtää ja näin kun tekee pari kertaa, niin yleensä lähtee kosteallakin. Tämän jälkeen haisee vain melko paljon bensalle. Minusta minunkin autossa pitäs olla ykspisteruisku, mutta en tiedä. - bora 00
Vento 95 kirjoitti:
Mulla on -95 Vento ja samoista ongelmista kärsin kuin viestiketjun muut kirjoittajat. Muutama kuukausi sitten tuntui siltä, että käynnistyminen on huonoa kylmällä, mutta nyt lämpöanturin vaihtamisen jälkeen käynnistysongelmia on ollut harvemmin ja useimmiten kostealla kelillä. En ole vaihtanut virranjakajaa tai muutakaan sähköpuolen osaa vielä, mutta täytynee lähteä järjestelmällisesti vaihtelemaan.
Tuntuu vähän oudolta, että käynitnopeusanturi vois olla vastaus tähän vikaan, vai puhutaankohan me samasta viasta.
Tänäkin aamuna auto käynnisty parhaiten siten, että painaa kaasupolkimen pohjaan ja pitää pohjassa starttauksen lopettamisenkin jälkeen. Starttaamisen lopettamisen jälkeen kone yleensä vähän hörähtää ja näin kun tekee pari kertaa, niin yleensä lähtee kosteallakin. Tämän jälkeen haisee vain melko paljon bensalle. Minusta minunkin autossa pitäs olla ykspisteruisku, mutta en tiedä.moottorin nopeusanturi lienee viallinen!!
- pioddhb
Vaihda puola.
Takaan että toimii. - Vento ei toimi
Minulla volkswagen vento -95 2.0 nelipiste ruisku ei lähde käyntiin.
Seuraavat osat vaihdettu:
-bensapumppu
-bensapumpun rele
-puola
-tulpat ja johdot
-virtalukonpohja
Mutta mikään ei tunnu auttavan.
Missä vika ? - rehtori666666
Kannattaa kokeilla puolan vaihtoa... ei välttämättä silmäkään havaitse pientä hiushalkeamaa puolan kuoressa. kaveril oli sama vika golffis et ei lähteny kostealla käyntiin mut puolan vaihdolla korjaantu ongelma..
- Venton puolaviat
Lisään tänne että noi saksmannien tarvikepuolan ohjausyksilöt kestää 40 000 - 80 000Km, puolaan prässätty ja tarvikeosana 30-60euroo mutta merkkimallit voi maksaa 120 euron tuntumaan .. Kestääkö nekään miten kauan ... Mutta moottorin tyyppivika numero 1 kun käynnistymisestä puhutaan ja suuressa osin murtumien aiheuttamia vuotovirtoja mutta mullakin meni puolaan ympätty ohjainyksikkö vaikka se on päällepäin siisti niin kipinää ei indikaattori siitä enää löydä, ei vaan ole avattavissa eikä korjattavissa vaan osta uus teknologia on tullu autoihinkin laman jälkeen. Yksi paska puolijohde riittää pitää tehtaan tyytyväisenä kaupan käyntiin.
Vähä ku SAMSUNGIN telkkarit ja ASUKSEN näytönohjaimet .. Nalliosia integroituna kauppaa edistämään, nyt on keksineet vielä nää polymeerielkot mitä ei saa rahallakaan kaupasta. - Kohta vainaa vento
Mulla on -94 1.8l vento kylmänä käynnistyy hyvin, mutta kun lämpenee rupee hakeen kierroksia hirmuisesti. Sitten kun käynnistää ei meinaa lähteä käyntiin millään. Osiakin on vaihdettu jo mittavasti. Kyllästyttää jo, onko apuja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064858Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403233Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503155Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4152276Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371402Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761217
- 711166
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311138Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1211042