Ýlläpito sallii rikollisuuden?

Niuva

Maailmanlaajuisessa ICD-tautiluokituksessa narsismi todellakin on tauti eli narsismia itseään häiritsevä.

Aikooko Suomi24:n johto perustaa myös palstan jonka teema on kuurojen tai pyrötuoli-invalidien pilkkaaminen?

Jos olemme mieletämme "pätevämpiä" kuin narististit osaamme tietenkin kehitellä eettisesti kestävän, narsiteja suurin joukoin hoitojonoihin ilmaoittautumaan saavan HOIVAkeinon narsiteille.

Ilmianna tämän

24

666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • narsku siinä jo

ruveta pyörittämään palstaa omaksi eduksi

• -hullu-

Asia-avaus.

Kun usein tämä kirjoittelu narsismista on uhripainotteista. Pitää muistaa, että jokainen narsisti ja psykopaattikin on olosuhteiden ja perimänsä uhri samalla tavalla kuin ne ihmiset, jotka heidän vaikutuspiiriinsä joutuvat. Ero on vain siinä, että narsisti ei tunnista sitä, että hänkin on uhri. Hän ei suostu näkemään, että hänen lapsuudessaan olisi mitään vikaa jne. Vain ns. normaalit tyypit muuttuvat uhreiksi ja hajoavat.

Jotenkin tuntuu, että uhrit ovat kateellisia narsisteille. Kateushan on tunne, joka on monesti piilossa ja ilmenee monella eri tavalla.

Itse olen havainnut toimivani ilman empatiaa tietyissä tilanteissa elämässäni. Esimerkiksi omaa koiraani kohtaan olen todella tiukka. Toisaalta sitten taas omaa lastani kohtaan en ole, vaan näen hänessä itseni.

Tunnistan oman kovan puoleni. Kykenen myös valitsemaan tunteettoman toiminnan tai empaattisen toiminnan välillä. On olemassa ihmisiä, tunnepuolella värisokeita, jotka eivät kykene erottamaan toisten tunteita, jos omiaankaan.

Kriittinen keskustelu yleisellä tasolla ei ole latonta.... silti kannattaa aina miettiä mitä nettiin kirjottelee, koska kirjoittaja kantaa siitä lopulta vastuun.

Minä väitän, että jokaisessa ihmisessä on narsistinen puoli ja narsistisia ominaisuuksia. Jos lähtee lukemaan IDC piirrelistaa, valehtelee itselleen, jos ei tunnista itseään vähintäänkin muutamasta kohdasta siellä.

Sen vuoksi en itse lähde lyömään uhria, enkä uhrin luonutta persoonallisuutta. Enkä sitä kolmatta, joka on se lähde, joka saa narsistin hylkäämään uhrinsa... kunnes itse nääntyy ... (=Huumeet, alkoholi...)

Ei ole elämä helppoa. Ei se ole sitä hullullakaan.

• tulihan se sieltä!
        -hullu- kirjoitti:

Asia-avaus.

Kun usein tämä kirjoittelu narsismista on uhripainotteista. Pitää muistaa, että jokainen narsisti ja psykopaattikin on olosuhteiden ja perimänsä uhri samalla tavalla kuin ne ihmiset, jotka heidän vaikutuspiiriinsä joutuvat. Ero on vain siinä, että narsisti ei tunnista sitä, että hänkin on uhri. Hän ei suostu näkemään, että hänen lapsuudessaan olisi mitään vikaa jne. Vain ns. normaalit tyypit muuttuvat uhreiksi ja hajoavat.

Jotenkin tuntuu, että uhrit ovat kateellisia narsisteille. Kateushan on tunne, joka on monesti piilossa ja ilmenee monella eri tavalla.

Itse olen havainnut toimivani ilman empatiaa tietyissä tilanteissa elämässäni. Esimerkiksi omaa koiraani kohtaan olen todella tiukka. Toisaalta sitten taas omaa lastani kohtaan en ole, vaan näen hänessä itseni.

Tunnistan oman kovan puoleni. Kykenen myös valitsemaan tunteettoman toiminnan tai empaattisen toiminnan välillä. On olemassa ihmisiä, tunnepuolella värisokeita, jotka eivät kykene erottamaan toisten tunteita, jos omiaankaan.

Kriittinen keskustelu yleisellä tasolla ei ole latonta.... silti kannattaa aina miettiä mitä nettiin kirjottelee, koska kirjoittaja kantaa siitä lopulta vastuun.

Minä väitän, että jokaisessa ihmisessä on narsistinen puoli ja narsistisia ominaisuuksia. Jos lähtee lukemaan IDC piirrelistaa, valehtelee itselleen, jos ei tunnista itseään vähintäänkin muutamasta kohdasta siellä.

Sen vuoksi en itse lähde lyömään uhria, enkä uhrin luonutta persoonallisuutta. Enkä sitä kolmatta, joka on se lähde, joka saa narsistin hylkäämään uhrinsa... kunnes itse nääntyy ... (=Huumeet, alkoholi...)

Ei ole elämä helppoa. Ei se ole sitä hullullakaan.

On kai hyvin yleistä, että narsisti/psykopaatit yrittävät estää asiasta puhumisen ja rupeavat syyllistämään. Ovat kai hyvin mielellään tekemässä myös rikosilmoituksia jos heidän puuhiinsa puututaan!
        Ei voi olla mikään rikos keskustella narsisti/psykopaatin tuhotöistä ihmismielissä, varsinkaan jos kirjoituksissa ei mainita mitään, mistä narsisti/psyko olisi tunnistettavissa.
        On varmaankin niin että he eivät voi itselleen mitään, mutta se EI tarkoita sitä, että uhrien ääni pitäisi vaientaa!!!!!!
        Itse asiassa tuo syyllistäminen ja heistä puhumisen nimeäminen rikokseksi antaakin jo hyvän kuvan heidän toiminnastaan, heillähän on OMASTA MIELESTÄÄN oikeus tehdä toisille mitä vaan ilman että heitä saa asettaa vastuuseen teoistaan tai että heidän tekojaan saisi edes arvostella.
        Voi paska, mitä pirulaisia ovatkaan!

• kommentti naiselta,

joka ei koskaan ole tavannut ihmistä, jolla oikeasti on diagnosoitu tuo sairaus. Muotisana ja siitä väännetty vielä kiva lempinimi... Käytetään kaikkiin miehiin, jonka kanssa halutaan olla, mutta josta ei tule mitään äijän veemäisyyden ja epäluotettavuuden takia.

Niin ja kun täällä puhutaan vaarallisista narskuista niin ei pidä paikkaansa. Jos on vaarallinen ja uhkaava, niin kyseessä ei ole narsisti, vaan primääri tai sekundaari psykopaatti.

Kiva kun te voitte tehdä taudinmäärityksiä täällä ja yleensä ne menee vielä päin persettä... no saapahan joku alan asiantuntija naurut täällä ja ei varmaan mene kauaa, kun joku narskuttelijamuija on herjauskusessa tämän palstan kautta :D

Hyvää jatkoa nakertaja! :D

• tulihan se sieltä!
        kommentti naiselta, kirjoitti:

joka ei koskaan ole tavannut ihmistä, jolla oikeasti on diagnosoitu tuo sairaus. Muotisana ja siitä väännetty vielä kiva lempinimi... Käytetään kaikkiin miehiin, jonka kanssa halutaan olla, mutta josta ei tule mitään äijän veemäisyyden ja epäluotettavuuden takia.

Niin ja kun täällä puhutaan vaarallisista narskuista niin ei pidä paikkaansa. Jos on vaarallinen ja uhkaava, niin kyseessä ei ole narsisti, vaan primääri tai sekundaari psykopaatti.

Kiva kun te voitte tehdä taudinmäärityksiä täällä ja yleensä ne menee vielä päin persettä... no saapahan joku alan asiantuntija naurut täällä ja ei varmaan mene kauaa, kun joku narskuttelijamuija on herjauskusessa tämän palstan kautta :D

Hyvää jatkoa nakertaja! :D

Siinä olet oikeassa että nainen olen mutta siinä olet väärässä, että en ole tavannut ihmistä, joka on narsisti. Olen asunut jopa 5 vuotta sellaisen kanssa.

• on lääkärin
        tulihan se sieltä! kirjoitti:

Siinä olet oikeassa että nainen olen mutta siinä olet väärässä, että en ole tavannut ihmistä, joka on narsisti. Olen asunut jopa 5 vuotta sellaisen kanssa.

diagnoosi asiasta, eikä pelkkä sinun itse tekemä kotitekoinen taudinmääritys jonkin narsistimuotikirjan perusteella?

• henna...
        tulihan se sieltä! kirjoitti:

On kai hyvin yleistä, että narsisti/psykopaatit yrittävät estää asiasta puhumisen ja rupeavat syyllistämään. Ovat kai hyvin mielellään tekemässä myös rikosilmoituksia jos heidän puuhiinsa puututaan!
        Ei voi olla mikään rikos keskustella narsisti/psykopaatin tuhotöistä ihmismielissä, varsinkaan jos kirjoituksissa ei mainita mitään, mistä narsisti/psyko olisi tunnistettavissa.
        On varmaankin niin että he eivät voi itselleen mitään, mutta se EI tarkoita sitä, että uhrien ääni pitäisi vaientaa!!!!!!
        Itse asiassa tuo syyllistäminen ja heistä puhumisen nimeäminen rikokseksi antaakin jo hyvän kuvan heidän toiminnastaan, heillähän on OMASTA MIELESTÄÄN oikeus tehdä toisille mitä vaan ilman että heitä saa asettaa vastuuseen teoistaan tai että heidän tekojaan saisi edes arvostella.
        Voi paska, mitä pirulaisia ovatkaan!

Nimim. Tulihan se sieltä, allekirjoitan jokaisen kirjoittamasi sanan.

• älykästä älykästä

Tässä ketjussa Aloittaja ja mm. nimim. -hullu- tosi älykkäästi ottavat esiin sen, mitä itsekin ajattelen, mutten osannut ilmaista. Tuolla jossakin päin jo yritin, mutta tässä se asian ydin on. Viimeisimpänä oleva kommentti myös, just!

Mua jotenkin ottaa aivoon moinen peuhaus, että oikein oma palsta mielen sairaudesta nälvimistä varten! Itse koen sääliä ja empatiaa muutamaa tuntemaani narsismin häiriöistä kohtaan. Osaan olla heidän kanssaan ystävänä, kunhan tiedostan heidän vaikeutensa. Näin sen pitäisi mennä, annetaan kaikkien kukkien kukkia, vaivaisten.

Toi uhri-ajattelu on nyt muodissa. Perustettu oikein Narsismin Uhrit -yhdistyskin?! Kun on elämässä tullut ihmissuhteiden alamäki, voi liittyä yhdistykseen, vai.
      - On hiukan itsesäälistä. Voisiko myöntää, että ihan itse on tehnyt virheitä, hankalia valintoja; ihan itse on ollut huono ihmistuntija, kun ei ole vaistonnut, että toinen ihminen on psyykkisesti häiriintynyt. Häiriintyminen voi alkaa pahempana myös vasta myöhemmin. Ei kai näissä asioissa ole syyllistä! - Elämä ON.

• -hullu-

En tuomitse Narsistien uhrien tuki Ry:tä tai sen toimintaa. Se on täysin oikeutettua vertaistukitoimintaa, joka niille akuutissa vaiheessa oleville ihmisille, jotka kokevat olevansa uhreja, antaa nimen ilmiölle ja mahdollisuuden purkaa sisälleen patoamaansa pahaa oloa turvallisessa viitekehyksessä.

Säästyy paljon rahaa yhteiskunnalta, jos löytyy kanava purkaa tuo paha olo jonnekin niin, ettei siihen tarvitse käyttää KELAn tuettua psykoterapiaa. Siis itse näen, että tuon patoutuneen energian purkaminen hallitussa vertaistuessa on välttämätöntä, ennen kuin umpikujaan ajautuneella ihmisellä on varaa tarkastella itseään ja omia lähtökohtiaan. Tosin en väitä, että tuo vertaistuki voisi korvata yksilöllistä psykoterapiaa. Ehkä joillain? Luulen, että enemmänkin se on terapiaa tukevaa toimintaa. Joku jolla on paremmin käsitystä tästä valaiskoon minua..

Mutta, kun uhrivaiheen on käynyt läpi ja perspektiivi laajenee, ilmiöstä pitää voida keskustella avoimesti myös muista näkökulmista. Minä en pidä siitä, että esimerkiksi täällä rajoitettaisiin yleistä keskustelua vain yhteen näkökulmaan.

Suomi24:hän on kuin vessan seinä... kuka vaan voi kirjottaa tänne mitä vaan.. ottakaa se huomioon, kun luette ;-)

• Eli suomalaisessa narsisti-ilmiö keskustelussa on alkusysäyksen kipinä ja lähde. Kanadalaisen tri Haren vierailtua Suomessa joku vuosi sitten.
        Sen jälkeen fil.lis, pastori, nykyään rovasti Raimo Mäkelä julkaisi kirjansa Naamiona terve mieli.
        Tämä oli kuin lähtölaukaus osoittelevaan, leimaavaan ja sokeaan syyttelytulvaan. Tähän mielestäni innokkaimmin osallistuvat ev.lut kirkon jäsenet.

Kuin ämyri, joka on jäänyt päälle yleisön poistumisen jälkeen suoltaa vuodesta toiseen armotonta, lähes patologista ihmisvihaansa persoonallisuus
        häiriöisiä tai sellaisiksi olettamiaan ihmisiä kohtaan.

On segertvarmaa, ettei sellaisilla ihmisillä omakaan kuuppa ole ihan 'paraatikunnossa'.

Varmaan todellisia häiriintyneiden ihmisten uhrejakin on, mutta liekö sitten osoitteeton ympäriinsä räiskiminen heidän ongelmiensa parasta hoitoa.

Kansanterveystyön kannalta S 24 on hyvällä asialla. Antaahan se kanavan omien sisäisten ristiriitojen, pelkojen ja ahdistusten purkamiseen.
        Foobisimmat 'narskuteilaajat' ovat jo laki lonkalla asetelmissa tyyliin; kuollut narsku on paras narsku.
        Entä jos hänen koneensa IP-numero skannattaisiin ja kysyttäis millainen henk. koht. motiivi tai asiantuntemus on yleensä persoonallisuushäiriöistä.

• ja onneksi eroon päässyt
        capt.cöpenick kirjoitti:

Eli suomalaisessa narsisti-ilmiö keskustelussa on alkusysäyksen kipinä ja lähde. Kanadalaisen tri Haren vierailtua Suomessa joku vuosi sitten.
        Sen jälkeen fil.lis, pastori, nykyään rovasti Raimo Mäkelä julkaisi kirjansa Naamiona terve mieli.
        Tämä oli kuin lähtölaukaus osoittelevaan, leimaavaan ja sokeaan syyttelytulvaan. Tähän mielestäni innokkaimmin osallistuvat ev.lut kirkon jäsenet.

Kuin ämyri, joka on jäänyt päälle yleisön poistumisen jälkeen suoltaa vuodesta toiseen armotonta, lähes patologista ihmisvihaansa persoonallisuus

On segertvarmaa, ettei sellaisilla ihmisillä omakaan kuuppa ole ihan 'paraatikunnossa'.

Varmaan todellisia häiriintyneiden ihmisten uhrejakin on, mutta liekö sitten osoitteeton ympäriinsä räiskiminen heidän ongelmiensa parasta hoitoa.

Kansanterveystyön kannalta S 24 on hyvällä asialla. Antaahan se kanavan omien sisäisten ristiriitojen, pelkojen ja ahdistusten purkamiseen.
        Foobisimmat 'narskuteilaajat' ovat jo laki lonkalla asetelmissa tyyliin; kuollut narsku on paras narsku.
        Entä jos hänen koneensa IP-numero skannattaisiin ja kysyttäis millainen henk. koht. motiivi tai asiantuntemus on yleensä persoonallisuushäiriöistä.

On se kumma, että siitä, miten narsisti/psykopaatti toimii ei joidenkin mielestä saisi edes keskustella. Se yritetään leimata rikolliseksi toiminnaksi ja pelotellaan, että jospa IP-numero skannataan yms. ja siitä seuraisi jotain sanktioita! Todella naurettavaa pelottelua!!!!!
        Oikeastaan sama juttu, kun exäni vuosia eron jälkeen (luojan kiitos, että siitä eroon pääsin, koville otti!) vieläkin vaatimalla vaatii selitystä, miksi en halua häntä enää takaisin. Kun sitten kerron että miksi, niin suuttuu silmittömästi ja sanoo, että miksi minä aina vaan HAUKUN häntä, vaikka asiallisesti kerron todelliset syyt.
        Narsistille ei hänen pahoja tekojaan ole olemassa, niistä ei saa puhua, "sehän on jopa rikollista". Röyhkeää aivopesua!!!!

• -hullu-
        capt.cöpenick kirjoitti:

Eli suomalaisessa narsisti-ilmiö keskustelussa on alkusysäyksen kipinä ja lähde. Kanadalaisen tri Haren vierailtua Suomessa joku vuosi sitten.

Hyvä kirja. Asiantuntijan kirjoittama, joten siinä puuttuu joitain itsestäänselviä perusajatuksia, joita esim. Jorma Myllärniemi omassa narsismia käsittelevässä kirjassaan, Narsismi - vamma ja voimavara, valaisee paljon paremmin. Eli näissä kirjoissa mielestäni näkökulma on erilainen. Hare on tutkinut nimenomaan rikollisia, vankiloissa olevia psykopaatteja ja Myllärniemi kirjoittaa narsismiin erikoistuneen psykoterapeutin näkökulmasta - hänen näkemyksensä kumpuaa enemmän ns. normaaleista ihmisistä, joilla narsistiset vammat aiheuttavat haittaa jokapäiväisessä elämässä.

Molemmat luettuani, pidin enemmän tuosta Myllärniemen kirjasta. Se ei ole niin kapeakatseinen ja provosoiva kuin tuo Haren kirja.
        Ehkä kustantajan kannalta Myllärniemen kirja on huonompi, mutta asiasisällön osalta se on avarakatseinen helmi. Vähän fanitan sitä näkemystä, joka kirjoittajalla on - siihen samaan pyrin itsekin ;-) http://www.kirjapaja.fi/index.php?option=com_catalog&Itemid=38&mode=prod&prodid=1641&catid=82

Tuo muistutuksesi IP numerosta on tärkeä. Vessassa on kamerat !! Sillä hetkellä kun painaa LÄHETÄ nappulaa, naama on jo kuvattu. Eli kannattaa hetki miettiä ennen kuin sitä painaa.

• mieleen
        ja onneksi eroon päässyt kirjoitti:

On se kumma, että siitä, miten narsisti/psykopaatti toimii ei joidenkin mielestä saisi edes keskustella. Se yritetään leimata rikolliseksi toiminnaksi ja pelotellaan, että jospa IP-numero skannataan yms. ja siitä seuraisi jotain sanktioita! Todella naurettavaa pelottelua!!!!!
        Oikeastaan sama juttu, kun exäni vuosia eron jälkeen (luojan kiitos, että siitä eroon pääsin, koville otti!) vieläkin vaatimalla vaatii selitystä, miksi en halua häntä enää takaisin. Kun sitten kerron että miksi, niin suuttuu silmittömästi ja sanoo, että miksi minä aina vaan HAUKUN häntä, vaikka asiallisesti kerron todelliset syyt.
        Narsistille ei hänen pahoja tekojaan ole olemassa, niistä ei saa puhua, "sehän on jopa rikollista". Röyhkeää aivopesua!!!!

Pitäisikö pitää yhteen kansanosaan kohdistuvana rasismina ja jopa rangaistavana tekona, jos esim. murhasta vankilaan tuomittujen tekoja arvosteltaisiin?

• -hullu-
        mieleen kirjoitti:

Pitäisikö pitää yhteen kansanosaan kohdistuvana rasismina ja jopa rangaistavana tekona, jos esim. murhasta vankilaan tuomittujen tekoja arvosteltaisiin?

Ei ole rangaistavaa, jos kertoo omista kokemuksista.
        Kannattaa kuitenkin jättää nimet mainitsematta ja värittää juttuja vähän.

Narsismista voi keskustella ihan kuin mistä tahansa muustakin sairaudesta. Ei esim. syöpäpotilaiden omaisten vertaistuki tai siihen liittyvä keskustelu ole kielletty.

Että sikäli tämä aloitus on provo, mutta kun mulla ei muutakaan tekemistä ole, niin olen kirjoitellut tänne... vähän hölmöähän tämä on.

• capt.cöpenick*
        -hullu- kirjoitti:

Hyvä kirja. Asiantuntijan kirjoittama, joten siinä puuttuu joitain itsestäänselviä perusajatuksia, joita esim. Jorma Myllärniemi omassa narsismia käsittelevässä kirjassaan, Narsismi - vamma ja voimavara, valaisee paljon paremmin. Eli näissä kirjoissa mielestäni näkökulma on erilainen. Hare on tutkinut nimenomaan rikollisia, vankiloissa olevia psykopaatteja ja Myllärniemi kirjoittaa narsismiin erikoistuneen psykoterapeutin näkökulmasta - hänen näkemyksensä kumpuaa enemmän ns. normaaleista ihmisistä, joilla narsistiset vammat aiheuttavat haittaa jokapäiväisessä elämässä.

Molemmat luettuani, pidin enemmän tuosta Myllärniemen kirjasta. Se ei ole niin kapeakatseinen ja provosoiva kuin tuo Haren kirja.
        Ehkä kustantajan kannalta Myllärniemen kirja on huonompi, mutta asiasisällön osalta se on avarakatseinen helmi. Vähän fanitan sitä näkemystä, joka kirjoittajalla on - siihen samaan pyrin itsekin ;-) http://www.kirjapaja.fi/index.php?option=com_catalog&Itemid=38&mode=prod&prodid=1641&catid=82

Tuo muistutuksesi IP numerosta on tärkeä. Vessassa on kamerat !! Sillä hetkellä kun painaa LÄHETÄ nappulaa, naama on jo kuvattu. Eli kannattaa hetki miettiä ennen kuin sitä painaa.

Olen nähnyt Myllärniemen telkassa. Hän on enemmän analysoiva kuin 'sinkoja särkyneille tapauksille' jakamassa.
        Vähänkös Raamatulla mätkitään ihmisiä päähän. Rovasti Mäkelä tuli tehneeksi kirjallaan myös hallaa.

Tältä osin hyvää jatkoa elämäänne ihmiset!

• sinä sen sannoit
        capt.cöpenick kirjoitti:

Joo, itsekin olen huomannut, että tuosta se alkoi ja lähti kuin tulipalo. Tuli muotiin alkaa miettiä asioita tältä kannalta, oikein innostuttiin.

Minä en alkuunkaan pitänyt Mäkelän luennoista, joita kuulin Radio Deistä, enkä joistakin kirjoituksista, joita satuin näkemään. Ne olivat - puutteellisia, outoja. Jokin niissä mättäsi, vaikka jotenkin vaistosinkin mitä halusi ajaa takaa. Asiaa tavoitteli, mutta oli liian kapeasti ja yksipuolisesti ja just noin, että toi tuomiohenki ja lynttäys oli kamalaa. Ei armoa, ei, entisellä pastorilla. Minulle tuli tunne että puhujalla/kirjailijalla itsellään oli jokin syy purkautua noin, oliko sitten "uhri"? Hoisiko itseään noin, että tutki ja hutki asiaa, piti luentoja ja kirjoitti kirjan. Tulos oli ällistyttävän typerä ja repivä, en pitänyt 'tieteellisenä'. Ja jotain itsekin aiheesta kyllä tiedän...

Onhan toki ennenkin tiedetty monissakin yhteyksissä, että ihmiseltä voi puuttua sairauden tunne psyyken asioissaan. Voi puuttua kyky nähdä itseään toimivana tekijänä ongelmissa, ja yleensäkin monesti on "potilaan" vaikea päästä itsensä tuntemisen tielle. Koska on niin traumatisoitunut.

Hyvin Sinä tässä osuin asian ytimeen, sen Suomen-historiaan!

• kun näeen
        capt.cöpenick* kirjoitti:

Olen nähnyt Myllärniemen telkassa. Hän on enemmän analysoiva kuin 'sinkoja särkyneille tapauksille' jakamassa.
        Vähänkös Raamatulla mätkitään ihmisiä päähän. Rovasti Mäkelä tuli tehneeksi kirjallaan myös hallaa.

Näen/kuulen tässä eka kerran, että Mäkelän kirja oli kamala = hallaa tekevä. Ihan paha lähtölaukaus sotkemaan muutenkin vaikeasti hoidettavia ihmissuhdeasioita. Tuomio tuomion päälle, ja sitä rataa.

Nyt koen vertaistukea, kun joku on ilmaissut tossa edellä sen, mistä itse olen ollut 'vihainen'.

• -hullu-
        capt.cöpenick* kirjoitti:

Olen ohittnut tuon Mäkelän kirjan kokonaan... pitää hommata ja lukasta se.
        Luin sen jonkin artikkelin, siis ton Mäkelän, ja se oli minusta ihan järjellinen kristillisestä näkökulmasta. Mutta sen kirjaa en ole lukenut.

'Otta itseään niskasta kiinni maanantaina'

• capt.cöpenick*
        kun näeen kirjoitti:

Näen/kuulen tässä eka kerran, että Mäkelän kirja oli kamala = hallaa tekevä. Ihan paha lähtölaukaus sotkemaan muutenkin vaikeasti hoidettavia ihmissuhdeasioita. Tuomio tuomion päälle, ja sitä rataa.

Nyt koen vertaistukea, kun joku on ilmaissut tossa edellä sen, mistä itse olen ollut 'vihainen'.

Kuulin YLE-alueradion aamulähetyksestä kun koolla oli tunnettu ja tunnustettu toimittaja-trio.
        He testailivat itsellään millaisia testituloksia he olivat saaneet narsismi/psykopaatti otannassaan.
        Sitten Ylen toimittaja lausui ym. lähetyksessä niin "varmaa tietoa" minun psykopaatti-statuksestani, että se oli tunnistettavaa.

Kirjoitin toimittajalle äkäistä palautetta. Ihme kyllä toimittaja soitti minulle. Käytiin napakahko mielipiteenvaihto asiantiimoilta.
        Toimittaja perusti kantaansa naishenkilön yhteydenotolla. Tämä nainen oli kokenut minut asiakassuhteessa vaaralliseksi ja uhkaavaksi.

Myönnän tuon ikävän välikohtauksen, mutta hänen olisi tullut ottaa siitä yhteys poliisiin, eikä huuhaa-toimittajaksi helposti muuntuvaan yleläiseen.

Persoonallisuushäiriödiagnoosin tekeminen on enemmän psykiatrin tai neurologin heiniä, toisin kuin tässäkin ketjussa narsistin uhri jälleen menettelee.

Luonnollisesti olen sekundakappale. Suvussamme on esiintynyt syvääkin autismia. Itsellä 'onnekkaasti' vain aspergersyndrooma.
        Sekin kattaa kantajansa laaja-alaisen aivojen kehityshäiriön tunnusmerkit.
        Myös dysfasiamäärittely vastaa ominaisuuksiani.

Näiden ominaisuuksien riippakivi vaikuttaa kehittäneen posttraumaattisen tressioireyhtymän. Jokapäiväiset tehtävä -ja elämänvalinnat ovat yhä ongelmana.
        Ne eivät korjaannu elinaikanani.

http://wikipedia.org/wiki/Posttraumaattinen/tressioireyhtymä
        (linkki on väärinkirjoitettu, koska se tulee englanninkielisenä, jota en tarkoittanut/hallitse.

• koska..

heitä on kaikissa kansanryhmissä, kaikissa yhteisöissä, kaikissa kansallisuuksissa, kaikissa roduissa ja kaikissa sosiaaliluokissa ... ei ole olemassa kansanryhmää, jossa ei voisi kehittyä empatiakyvytöntä ihmistä, ihmistä ilman omaa tuntoa, näin ollen 'rasismilakia' ei voida soveltaa tähän psykologiseen ilmiöön.

• Joku toitotti sitä asiakeskustelua narsismista, sitä on heinäkuussa näemmä käyty. Taisin itse olla lomalla silloin.

• metall-leidi
        temppuilija kirjoitti:

Joku toitotti sitä asiakeskustelua narsismista, sitä on heinäkuussa näemmä käyty. Taisin itse olla lomalla silloin.

Keskusteluhan on käyty vuonna 2009! Niin no silloin en vielä tällä palstalla vieraillutkaan. Nythän on vuosi 2010!

• metall-leidi kirjoitti:

Keskusteluhan on käyty vuonna 2009! Niin no silloin en vielä tällä palstalla vieraillutkaan. Nythän on vuosi 2010!

-hullu- & koska.

noi on mun kirjottamia kommentteja tähän ketjuun... vuosi sitten... hauska lukea niitä näin jälkeenpäin ... kakenlaista olen oppinut matkan varrella sekä itsestäni, että muista.

• Hamilton Jones

Mikäs se niuvaa noin pelottaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      37
      3361
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      97
      1684
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      136
      1585
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      1470
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      91
      1290
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      29
      1192
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      57
      1085
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      243
      1034
    9. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      125
      990
    10. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      981
    Aihe