bokserin uimataito

U-BOAT

Miten on bokserin uimataidon laita? Meidän uros (1v.) ei osaa uida yhtään, vaikka vedessä paljon tykkääkin lutrata. Säikäytti pahemman kerran kun matalassa rannassa olikin äkkisyvä kohta jonne humpsahti ja josta hetken päästä nousi vaan etutassut ja pää pinnalle. Onneksi seisoin vieressä ja sain pannasta kiinni. Sen jälkeen ei enää vesileikit kiinnostanut koiraa, säikähti tapausta varmasti yhtä paljon kun mekin. Onko roduissa eroja vai eikö muuten osaa tehdä uintiliikkeitä? Ja oppiiko koira uimaan? Kaikki aiemmat koirat osanneet uida... Pitää hakea kaupasta kelluntaliivit ja aloittaa uimakoulu kun vielä lämpimät vedet...

15

1255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...myös

      Ei meidän landseerkaan suostu menemään veteen kastamaan itseään kokonaan, vaan enintään pulikoimaan pohjaan yltävään syvyyteen. Taitaa koiraltamme uimataito olla hukassa.

    • kalinka

      Meidän bokseri (9kk) ainakin osaa uida, eikä sitä mitenkään tarvinnut opettaa. Itse vaan yhtäkkiä lähti uimaan kun oltiin vedessä kahlailemassa. Kerran jopa hyppäsi rannassa uimalaiturilta mereen ja ui rantaan :) Tosin ei kovin mielellään lähde uimaan, ennemmin vain kahlailee vedessä, mutta osaa kyllä uida.

    • kolme bokseria

      Meillä kyllä kaikki bokserit osaa uida ja tykkäävät siitä niin paljon, että mummolassa jopa karkaavat pihasta rantaan omin päin uimaan. Muutenkaan niitä ei meinaa saada vedestä kirveelläkään pois. :D Hyppivät laiturilta oma-aloitteisesti veteen ja sukeltelevat välillä myös pohjasta kiviä ja milloin mitäkin.

      Bokserisi taisi säikähtää äkkisyvää ja nyt sen kanssa kannattaa opetella uimista varovasti, ettei säikähdä uudestaan uppoamista. Tuohon hyvä väline on juurikin ne kelluvat liivit tai että omistaja seisoo vedessä ja houkuttelee (huom EI pakota) bokserin siihen asti että jalat osuu pohjaan, jonka jälkeen omistaja laittaa käden mahan alle kannattelee bokseria pinnalla hieman syvemmällä vedessä niin, että bokseri alkaa itse polskia jaloillaan ja kun koira polskii tarpeeksi pysyäkseen itse pinnalla ohjaa omistaja koiran naaman rantaan päin ja varovasti ottaa käden mahan alta pois ja koira voi uida itse metrin pari rantaan. Tätä kun toistaa useasti niin eiköhän se siitä uskalla itsekin jo pian. :)

      Hauskoja uintihetkiä boksereillenne.

    • Boksu

      Meillä bokseri aiemmin vain kahlaili ja läträsi vedessä, nyt ikää 1 v. 4 kk ja yksi päivä vain kahlasi syvemmälle veteen kepin perässä ja lähti uimaan. Sen jälkeen uinut joka kerta kun veteen on päässyt.. Ilme oli sellainen, että taisi itsekin hämmästyä, että täällähän pysyy pinnalla kun kovasti vaan heiluttaa kinttujaan. :)

    • Dogmaister

      Boxerit eivät opi kovinkaan helposti uimaan, ja niistä helposti tulee nimimerkkisi mukaisia sukeltajia. Isäntänä/emäntänä sinun pitää opettaa liikkeet koirallesi.

      Ja hommaa uintiliivit, EI kelluntaliivejä !
      Uimaliivi helpottaa ekoilla uintikerroilla ja estää samalla koiraasi hukkumasta.

      DG

      • U-BOAT

        Kiitos vinkistä!!! Hommattiin kelluntaliivit ja ei ne oikein toimineet odotetulla tavalla, mutta saatiin kuitenkin hieman itse auttamalla koira hieman jyvälle hommasta.


      • T-BOAT
        U-BOAT kirjoitti:

        Kiitos vinkistä!!! Hommattiin kelluntaliivit ja ei ne oikein toimineet odotetulla tavalla, mutta saatiin kuitenkin hieman itse auttamalla koira hieman jyvälle hommasta.

        Ei koira osaa niitä liivejä itse käyttää. Kyllä se pääsee kunnolla jyvälle niistä jos autat ne liivit sen päälle. Oletko kouluttanut koiraasi uimaan ???


      • Bobtailboy
        T-BOAT kirjoitti:

        Ei koira osaa niitä liivejä itse käyttää. Kyllä se pääsee kunnolla jyvälle niistä jos autat ne liivit sen päälle. Oletko kouluttanut koiraasi uimaan ???

        varovaisuus ei ole pahasta ,yhden minun ystävän Bokseri hukkui kun ,lähti uimaan järven vastarannalle ,näki jotain kivaa siellä :( ei ehtinyt ottaa venettä joka oli Rannalla,niin nopeasti hukkui :( eli koiran uintiliivit on todella järkevä ostos koiralle!


      • uimataidoton
        Bobtailboy kirjoitti:

        varovaisuus ei ole pahasta ,yhden minun ystävän Bokseri hukkui kun ,lähti uimaan järven vastarannalle ,näki jotain kivaa siellä :( ei ehtinyt ottaa venettä joka oli Rannalla,niin nopeasti hukkui :( eli koiran uintiliivit on todella järkevä ostos koiralle!

        Meillä urosbokseri,4v jota en saanut kesällä veteen kuin kahlailemaan.Uinut ei ole metriäkään eikä muutenkaan pidä veden kanssa läträämisestä joten kyllä on yksilöllistä tuokin taito :) Mutta eipähän lähde ominnokin uimaankaan.Kamala kohtalo ollut tuolla bobtailboyn ystävän koiralla vaikka en ihmettele,rämäpäitähän nämä tahtovat olla...


      • Rontti&Rölli
        uimataidoton kirjoitti:

        Meillä urosbokseri,4v jota en saanut kesällä veteen kuin kahlailemaan.Uinut ei ole metriäkään eikä muutenkaan pidä veden kanssa läträämisestä joten kyllä on yksilöllistä tuokin taito :) Mutta eipähän lähde ominnokin uimaankaan.Kamala kohtalo ollut tuolla bobtailboyn ystävän koiralla vaikka en ihmettele,rämäpäitähän nämä tahtovat olla...

        Mulla on kaksi uros boksuu. Vanhempi 6 vee ei ui, kahlailee vaan. Tänä kesänä kahlasi ensimmäistä kertaa niin syvällä, että selkä kastui. Aiksemmin on riittäny mahan kastelu ja rantavedessä seisoskelu. Luulen että tätä kahlailu halukkuutta on lisänny tää toinen ruttunaama, joka on vasta 7 kuukautta ja ui ku mikäkin. Uimaan oppi heti ekalla kertaa, kun vettä näki. Hyppäsi muitten koirien perässä lampeen, eikä tassut yltänykkään pohjaan, joten oli pakko uida. Tapaus ei onneks traumatisoinu penskaa.


    • uimabokserit

      Meillä urosbokseri lähti heti pennusta uimaan, kun isäntä ja emäntä meni => ei voinut jäädä rannalle! Aina on tykännyt myös vedestä hakea ihan mitä vaan esinettä kepistä soutuveneeseen vaikkei muuten mikään noutohullu ole. Vepeäkin testailtiin ihan leikkimielessä ja koira veti köyden kanssa "hukkuvat" rantaan sekä myös yli 50 metrin matkan soutuvenettä , jossa oli kaksi aikuista. Kahlailee, jos ei ole jotain syytä uida, mutta ui hirvittävän hyvällä tekniikalla heti, kun joku vähänkin vinkkasee :) Tämä koira myös sukeltaa pohjasta yli metrin syvyydestä esineitä! =)

      Narttu oli ehkä 10 vkoa, kun plumpsahti suoraan rannalta äkkisyvään lampeen lumpeen nähtyään. Kiipesi takas rannalle ja ravisteli itseään ja olisi heti mennyt perään uudestaan, jos en olisi estänyt. Hiukan kasvettuaan menee tosi mielellään veteen kahlaamaan ja leikkimään ja etsimään pohjasta kaikkea mielenkiintoista. Esineet noutaa uimalla, kun on ensin kastautunut. Sen jälkeen ei pidättele mikään, mutta se eka kerta kokonaan kastuminen on aina vähän houkuttelua joka uimakerralla. Keväisin ei "muista" miten uidaan ja silloin räpiköi pystyssä, mutta muutaman kerran jälkeen on hyvä tekniikka ja ui pitkiäkin matkoja, kun heittää jotain haettavaa veteen tai emäntä on uimassa. Jos laiturilta heittää esim. metrin syvyyteen sellaisen esineen, joka ei kellu, hyppää pää edellä perään ja hakee pois, mutta muuten ei ole niin sukellushullu kuin uros.

      Eli kyllä osaa bokseri uida - veikkaan, että jokainen koira osaa luontaisesti uida.

      • bokseripoika:)

        yeps meidänkin nuori-uros lähti uimaan parin harjoituskerran jälkeen,ja nyt tykkää todella uida:) uimaan vaan kaikki bokserit:)


        PS:)matalassa rannassa kannata ekat uima harjoitukset pitää kyllä sitten....


      • Boksurallia
        bokseripoika:) kirjoitti:

        yeps meidänkin nuori-uros lähti uimaan parin harjoituskerran jälkeen,ja nyt tykkää todella uida:) uimaan vaan kaikki bokserit:)


        PS:)matalassa rannassa kannata ekat uima harjoitukset pitää kyllä sitten....

        meillä toi vähän päälle 1-vee tyttö boksu, osaa pystysuunnassa uida niin että läpsyttelee vettä niin hulluna etutassuilla. melko koomisen näköstä se on mut tosiaan välillä sen pää käy veden alla et säikähdetään hukkuuko se. ei sitä ikinä yksistään päästä uimaan ja voitas mekin harkita noita uimaliivejä jotta se oppis uimaan vaakasuunnassa :D


    • minä vaan

      meillä uidaan.. meidän tyttö (kohta 11kk),oppi uimaan pari viikkoa sitten. Sitä ennen oli kahlaillut/sukeltanut muutaman kerran (näillä kerroilla vain viety tutustumaan veteen). Nyt lähti sitten uimaan kun menin itse edellä ja sen jälkeen uikin kepin perässä :)
      Meidän edellinen urosbokseri ei IKINÄ suostunut uimaan.. tykkäsi kyllä kovasti vedestä,mutta harrasti vain tuota kahlaus/sukeltelu meininkiä :P

      • nuim

        Meidän pikkuinen bokseri neiti (4kk) yllätti mökkireissulla totaalisesti uimataidollaan kun olin siskonpojan kanssa kahlaamassa. Oli mamma niin maan hämmentyny ja ylpee.. :D Sen jälkeen kaks kertaa molahtanut laiturilta järveen, mutta ei siitäkään mitään kammoa tullut, juoksi vaan pyyhkeenpäälle katselemaan :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5728
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3515
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1370
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe