Kärpän pyynti!

kärppä

Olen yrittäny saada pieniä ja vikkeliä kärppiä koska ne tekee tuhoa asuntoon ja asuin alueilla. Mikä olisi hyvä keino pyydystää kärppiä? Olen yrittäny jo pyydystää rotanluokulla ja pieni silmäisellä minkin häkillä niitä veijareita.

15

8784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elli

      ja millaista tuhoa noi tekevätten?

      • kärppä

        Syövät poron kuivialihoja ja sotkevat varastoja ja syövät kaikki kesäasunnon patjat ja petivaatteet...


      • elli
        kärppä kirjoitti:

        Syövät poron kuivialihoja ja sotkevat varastoja ja syövät kaikki kesäasunnon patjat ja petivaatteet...

        loukku joka on läpijuistava eli molemmista päistä auki. Se loukku laukee kun se juoksee siitä läpi.


    • Näätä

      vain olis näätä ollu asialla???En ole kuullu aikaisemmin että kärppä olis sisälle menny.

      • Haverisen Jokke

        että kyseessä olisi näätä.
        Syrjäisimmillä alueilla talojen vintit ja ullakot tuntuvat kiinnostavan näätiä ja poikas aikaan sieltä saattaa löytyä paljonkin erilaisia saaliseläimiä mitä näädät ovat sinne kantaneet. Esim kanalintuja.
        Tosin kärppä kokonsa puolesta saattaisi helpommin tulla varsinaisiin oleskelutiloihin.
        Useina talvina mökkimme varastossa pitää reviiriä lumikko. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun se on ovella tullut vastaan hiiri hampaissa. Siinä varsinainen hyöty eläin pitämällä hiirikannan kurissa ulkotiloissa.


      • jesse
        Haverisen Jokke kirjoitti:

        että kyseessä olisi näätä.
        Syrjäisimmillä alueilla talojen vintit ja ullakot tuntuvat kiinnostavan näätiä ja poikas aikaan sieltä saattaa löytyä paljonkin erilaisia saaliseläimiä mitä näädät ovat sinne kantaneet. Esim kanalintuja.
        Tosin kärppä kokonsa puolesta saattaisi helpommin tulla varsinaisiin oleskelutiloihin.
        Useina talvina mökkimme varastossa pitää reviiriä lumikko. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun se on ovella tullut vastaan hiiri hampaissa. Siinä varsinainen hyöty eläin pitämällä hiirikannan kurissa ulkotiloissa.

        et se saattaa mellastaa joksus autiotaloissa ja kesämökeissä..


      • ARSKA 1

        Olen yrittänyt pyydystää kärppää meillä sisällä huomasin siitä kun meidän suklaat
        hävisivät kulhoista. Ei muuten mene hiiren nakkiin ei kiljottiin askeltakaan.
        Mutei ei meillä ole missään hiiriäkään silti kärppä saa meiltä häädön.
        Pitää vain keksiä jokin pyydys tappava tai loukku mielummin ja viedä se
        mahollisemman kauas.


      • kiitos kärpät
        ARSKA 1 kirjoitti:

        Olen yrittänyt pyydystää kärppää meillä sisällä huomasin siitä kun meidän suklaat
        hävisivät kulhoista. Ei muuten mene hiiren nakkiin ei kiljottiin askeltakaan.
        Mutei ei meillä ole missään hiiriäkään silti kärppä saa meiltä häädön.
        Pitää vain keksiä jokin pyydys tappava tai loukku mielummin ja viedä se
        mahollisemman kauas.

        Se on minun periaate ilman kärppiä hiiret lisääntyy pihapiirissä annan kärpille kalaa ja lihaa että ne viihtyyminun pihassa talven yli se on vain asenteesta kiinni


      • ARSKA 1
        kiitos kärpät kirjoitti:

        Se on minun periaate ilman kärppiä hiiret lisääntyy pihapiirissä annan kärpille kalaa ja lihaa että ne viihtyyminun pihassa talven yli se on vain asenteesta kiinni

        Joo kyllä meidänkin pihalla saa olla kärppiä MUTTA ei sisällä
        talossa. Varastaa ruokapöydästä ne suklaat


      • OrginalCheyenne
        ARSKA 1 kirjoitti:

        Joo kyllä meidänkin pihalla saa olla kärppiä MUTTA ei sisällä
        talossa. Varastaa ruokapöydästä ne suklaat

        Itse kyllä uskoisin että suklaan ryöstöön on hiiri (metsähiiri) syyllinen... Kuten myös noitten kuivalihojen syöntiin. Ja kärppähän taas juuri noita hiirulaisia sitten poistaa. No kuitenkinhan oli sitten syyllinen kyseisiin rikoksiin kuka hyvänsä, niin toimivin ratkaisu lienee estää rikos kuin alkaa epäillyille langettaa kuolemantuomioita.... Suklaat kannen alle, kuivalihojen yläpuolelle peltilippa...


    • Hoida hommasi

      Jätä luonto ja eläimet rauhaan. Säilytä lihojasi hygieenisesti ja muutenkin kunnolla. Arvattavasti elintarvikkeissasi muhii sellaisia seuralaisia, jotka ovat aivan liian pieniä mihinkään loukkuun.

      Siinäpä sitä ollaan tuon poronlihan kanssa. Ei sitä uskalla terveydenkään puolesta hankkia, kun isäntien hygieniakäsitykset riittävät kärppien tappamiseen. Toinen asia on vielä se, että sudet, ahmat ja karhut sekä ilvekeset tapetaan ja salakaadetaan typeryyden ja ahneuden sekä suuren joutilaisuuden vallassa.

      • yksinkertainen..

        ... kirjoittelija! Oikein pisti sääliksi.
        Ensin kirjoittaa "Jätä luonto ja eläimet rauhaan."
        Ja sitten jatkaa "Säilytä lihojasi hygieenisesti ja muutenkin kunnolla."

        Ajattelin vaan että mistähän se liha sitten otetaan jos ei eläimistä!?!?!
        Nimim. "Hoida hommasi" kysyisin sinulta miksi hyväksyt poron tappamisen
        ja lihan teollisen häkkituotannon muttet hyväksy kärpän tappamista?

        Joku on hyvin yksinkertaisella älyllä varustettu - joko minä tai sitten sinä!


      • Anonyymi
        yksinkertainen.. kirjoitti:

        ... kirjoittelija! Oikein pisti sääliksi.
        Ensin kirjoittaa "Jätä luonto ja eläimet rauhaan."
        Ja sitten jatkaa "Säilytä lihojasi hygieenisesti ja muutenkin kunnolla."

        Ajattelin vaan että mistähän se liha sitten otetaan jos ei eläimistä!?!?!
        Nimim. "Hoida hommasi" kysyisin sinulta miksi hyväksyt poron tappamisen
        ja lihan teollisen häkkituotannon muttet hyväksy kärpän tappamista?

        Joku on hyvin yksinkertaisella älyllä varustettu - joko minä tai sitten sinä!

        Mitä tehdä meillä kärppä keittiössä voiko antaa kissan olla siellä vaimitä pitäs tehdä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tehdä meillä kärppä keittiössä voiko antaa kissan olla siellä vaimitä pitäs tehdä

        Uhkaa Kärppää Tapparalla.. No joo, kissa pärjää kärpälle kyllä, ennen kun peli on "selvä" voi vauhti ihmistä hirvittää ja "tanner tömistä". Kärpän, oravan jne. saa talosta ulos kun jättää pakotien avoimeksi ja painostaa otusta siihen suuntaan, varo kuitenkin ettei kissa karkaa.


    • Anonyymi

      JahtiJakt pyydys ei sovellu kärpälle. Liian isosilmäinen verkkokehys. Kärppä tulee läpi siitä. Myyvät tuota mallia myös kärpän pyyntiin, vaikka ei siihen kyllä sovellu. Ainoastasn pitää kärpän pyydyksen sisällä, jos itse pyydyksen päällystää tiheämpisilmäisellä verkolla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe