turkki maaliskuussa

???

Millaisia kokemuksia Turkista maaliskuussa? Millaiset kelit, riittääkö lämpö? Meriveden kylmyys? Onko turisteja tuolloin paljon liikkeellä?

5

1466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiriin

      ??? merkit olivat todella tarpeen jos et ole aiemmin ollut talvella Turkissa, maaliskku ei ole esim. Alanya/ antalya akselilla talvea mun mielestä, mutta Turkkihan on niin suuri maa että monenlaista säätä maaliskuussa löytyy.Itselläni on jo usean vuoden kokemus Maaliskuusta/toukokuun välisestä ajasta, niin Antalyassa, kun Alanyassa. Voisin sanoa että sää edem kk. on päivisin lämmin, ja sateet toisinaan vähissä, yöt sen sijaan suoraan sanoen kylmät, joten on varauduttava tosi kylmään , jos esim. asunto ei ole varustettu lämpälaitteilla, mutta päivät korvaa monesti yön kylmyyden, olen jopa yöpynyt suomalaisen ystäväni omakotitalossa, ja kaikkiin huoneisiin ei ollut lämpöa saatavana, ja voin vannoa että rapatussa talossa yö oli kylmä, lisää vaatetta ja hyvästi peittoa, kyllä aamu korvasi ne yölliset tunnit noninkerroin!!
      Olen nyt itse päättänyt että seuraavan kerran lähden vasta maaliskuun loppupuolella, sitten jo päiväkin on hieman valoisempi, Turkissa kellot käännetään samalla tavalla kun Suomessa kesä-aikaan.

      Turistia on todella vähän, ja esim. Alanyassa ravintolat ovat aika pitkään kevääseen suljettu, joten valinnan vara melko suppea, Antalya on jo toinen juttu, se on niin iso, paikallinen väestö huomattavasti suurempi, siellä ranta -elämä aina toimii, merivesi kylmää,mutta Antalyan pitkät rannat, kuten esim, Konyaltin ranta , se on paikallisten suosima kohde, niin viikonloppuisin, kun myös iltaisin, aivan erilainen rantakulttuuri kun Alanyassa, tänä keväänä eka uinti seurueet tulivat vapun aikoihin, mutta auringon ottajia löytyy melkein aina kun sää vaan sallii, maaliskuu on kevään hehkeintä aikaa, kaikki pensaat ja puut herää loistoon, tuoksuja löytyy, itse istutin Maaliskuun 23pv. ystäväni puutarhasta saamani pelargonian oksia multaan ilman juuren juurta, ja Äitien päivänä pelargonia kukki. Turkkiin siis voi tulla ihan melkein milloin vaan, se riippuu meidän jokaisen tarpeista, kuka etsii ja mitä lomalta, keväällä on ulkoilu ja lenkkeily erittäin mielyttävää Konyaltin rannalla, ja rantakadulla, ja mitä aikaisemmin jaksaa ylös aamulla, sitä puhtaanpi ilma on, ja turkkilaiset ovat myös oppineet lenkkeilemään, sitä ei 5-7 vuotta sitten nähnyt.Rantakatu on mukava paikka, sen varrella tapaa kaikenlaisia ihmisiä, ja hymy on herkässä. Jos kysyjä on muualle lähdössä kun rantaloma kohteisiin, niin ne ovat sitten oma lukunsa, niin kulttuurin saralta kun lomankin suhteen.
      Olen itse ihastunut Turkin kevääseen, kasvillisuus on aivan upea, Antalyassa voit jopa hikoilla maaliskuisella päivälenkillä, aurinkoa ottaen ja lumiset vuoren huiput katseen vangitsijana.

      • helmi- ja maaliskuut

        Ja niinkuin edellisessäkin viestissä mainittiin yöt todella kylmiä (itse käytin iltaisin talvitakkia).
        Meidän huoneistossa oli kyllä ilmastointi, mutta ei se täysin pitänyt asuntoa
        lämpimänä.
        Päivisin lämmintä, joskaan ei hellettä, ja näimpä jonkun uskaliaan uivankin!
        Mutta niin ihanan vähän muita turisteja! Ja halvempaa jokapaikassa
        kuin sesonkiaikana.


      • ??

        Kiitti hyvästä ja selventävästä vastauksestasi:)!


      • Anonyymi

        Kiitos!


      • Anonyymi
        helmi- ja maaliskuut kirjoitti:

        Ja niinkuin edellisessäkin viestissä mainittiin yöt todella kylmiä (itse käytin iltaisin talvitakkia).
        Meidän huoneistossa oli kyllä ilmastointi, mutta ei se täysin pitänyt asuntoa
        lämpimänä.
        Päivisin lämmintä, joskaan ei hellettä, ja näimpä jonkun uskaliaan uivankin!
        Mutta niin ihanan vähän muita turisteja! Ja halvempaa jokapaikassa
        kuin sesonkiaikana.

        JOS puhutaan antalyasta tai alanyasta on ihan hyvin kauppoja ja ravintoloita auki.
        Jopa basaari auki. Turisteja mukavan vähän. Päivä tietenkin suht lyhyt (aurinko tunnit) ja aamulla / illalla tarvitsee pitkähiaista päälle. Sateen mahdollisuus suurempi talvella. Uimassa kyllä käytiin, merivesi ihan mukavan "lämpöistä" kymijoen veteen tottuneelle.
        Oltiin lähdössä antalyaan nytkin helmikuussa mutta, arvaamattoman koronatilanteen kehittymisen takia peruttiin matka ja katsellaan tilannetta.
        Jos korona "sallii" otamme äkkilähdön. Lokakuussa ehdittiin käydä 2vko lomalla turkissa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe