täällä on iskenyt..?..itselläni tosin on terrieri tosin hyvinkäyttäytyvä ja sosiaalinen :) ja siten olen hiukan eri rodun harrastaja mutta mutta olen monesti tavannut dobbereita myös koirapuistoissa ja lenkeillä eikä vastaani ole tullut kuin hyvinkäyttäytyviä mukavia perhekoiria...eikös dobermannit ole ihan normaaleja koiria normaaleine vietteineen ainakin minusta. Ei liian yliampuvia vartiokoiria.
eri asia on laumanvartijarodut ja muut kovemman luokan koirat.
mikä ihme
5
298
Vastaukset
- Hukka-Musti
Niitä teini-ipanoita on alkanut pyöriä näillä palstoilla.
- vaikka teini olenkin ;D
Olen itse ihan "teini-ipana" eikä minulla ole mitään dobbereita vastaan.. :)
Oikean, kokeneen ja osaavan omistajan käsissä dobberi voi olla ihan hyvinkäyttäytyvä ja ystävällinen koira. Huono omistaja pystyy pilaamaan minkä tahansa rotuisen koiran..valitettavasti.. - ryynis
..dobberin/rotikan/sakun jne. vihaajat ovat omien kokemusteni perusteella yleensä lähemmäs keski-ikäisiä.
- Dirk
ryynis kirjoitti:
..dobberin/rotikan/sakun jne. vihaajat ovat omien kokemusteni perusteella yleensä lähemmäs keski-ikäisiä.
Samaa mieltä. Lapset eivät ole vielä kerenneet kehittämään ennakkoluuloja ja vanhemmat ihmiset ei stressaa.
Toki nämä keski-ikäiset roturasistit saavat tartutettua omat pelkonsa lapsiinsa. Eli kierre jatkuu. - puolestaan
Dirk kirjoitti:
Samaa mieltä. Lapset eivät ole vielä kerenneet kehittämään ennakkoluuloja ja vanhemmat ihmiset ei stressaa.
Toki nämä keski-ikäiset roturasistit saavat tartutettua omat pelkonsa lapsiinsa. Eli kierre jatkuu.lähentelen jo keskiikää ;) enkä ole roturasisti ..tosin harrastan terriereitä mutta pidän dobbereista myös ja muistakin roduista toki. Hihnan päässä se vika yleensä on. Mutta toki on kovempiakin koiria joita en suosittelisi monenkaan ottavan kuten laumanvartijat esim maremma..etc. silloin oltava asiat oikeasti kunnolla hanskassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606414- 1003312
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252656- 212258
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3561806- 271801
- 251560
- 491442
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423- 321408