täällä on iskenyt..?..itselläni tosin on terrieri tosin hyvinkäyttäytyvä ja sosiaalinen :) ja siten olen hiukan eri rodun harrastaja mutta mutta olen monesti tavannut dobbereita myös koirapuistoissa ja lenkeillä eikä vastaani ole tullut kuin hyvinkäyttäytyviä mukavia perhekoiria...eikös dobermannit ole ihan normaaleja koiria normaaleine vietteineen ainakin minusta. Ei liian yliampuvia vartiokoiria.
eri asia on laumanvartijarodut ja muut kovemman luokan koirat.
mikä ihme
5
305
Vastaukset
- Hukka-Musti
Niitä teini-ipanoita on alkanut pyöriä näillä palstoilla.
- vaikka teini olenkin ;D
Olen itse ihan "teini-ipana" eikä minulla ole mitään dobbereita vastaan.. :)
Oikean, kokeneen ja osaavan omistajan käsissä dobberi voi olla ihan hyvinkäyttäytyvä ja ystävällinen koira. Huono omistaja pystyy pilaamaan minkä tahansa rotuisen koiran..valitettavasti.. - ryynis
..dobberin/rotikan/sakun jne. vihaajat ovat omien kokemusteni perusteella yleensä lähemmäs keski-ikäisiä.
- Dirk
ryynis kirjoitti:
..dobberin/rotikan/sakun jne. vihaajat ovat omien kokemusteni perusteella yleensä lähemmäs keski-ikäisiä.
Samaa mieltä. Lapset eivät ole vielä kerenneet kehittämään ennakkoluuloja ja vanhemmat ihmiset ei stressaa.
Toki nämä keski-ikäiset roturasistit saavat tartutettua omat pelkonsa lapsiinsa. Eli kierre jatkuu. - puolestaan
Dirk kirjoitti:
Samaa mieltä. Lapset eivät ole vielä kerenneet kehittämään ennakkoluuloja ja vanhemmat ihmiset ei stressaa.
Toki nämä keski-ikäiset roturasistit saavat tartutettua omat pelkonsa lapsiinsa. Eli kierre jatkuu.lähentelen jo keskiikää ;) enkä ole roturasisti ..tosin harrastan terriereitä mutta pidän dobbereista myös ja muistakin roduista toki. Hihnan päässä se vika yleensä on. Mutta toki on kovempiakin koiria joita en suosittelisi monenkaan ottavan kuten laumanvartijat esim maremma..etc. silloin oltava asiat oikeasti kunnolla hanskassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk295498Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin173177Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_161302Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.511283Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231154PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1501059Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43969- 125948
- 37844
- 142783