kawasaki 1500 classic97 hankinnassa

tyyppivikoja?

hei.olen ostamassa kawan 1500classikkia 97vuosimallia.onko jotain mitä pitäisi tietää pyörästa?jotain erityistä?ajettu 69tuhatta...

jos joku spesislisti vois vastata kun on ensimmäinen pyörä.kiitos.

16

584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä..

      Jos muutamalla tonnilla saat,muuten osta pienempi ja uudempi esim vn900,fyysisesti iso,kulkee paremmin,ja takuulla kestää enempi ajoa kuin tuo vanhus,on myös parempi ajaa.

    • ??????

      ettei vaan olis liian iso? suosittelen alle tonnista ekaks peliks.

    • Vn 900 ajava

      Mielestäni tuollaista 12 vuotiasta pyörän ostaminen on riskiostos aina. 69tkm on melko paljon km, etenkin kun myynnissä on ollut kyseisiä pyöriä konekorjattuna alle noiden km:n. Vaan mikä on hinta? Jollakin 4000e hinnalla voisi olla järkevä ostos, mutta taitaa pyynti olla aivan muuta...

      Itse kaavailin vuosia sitten vähäisellä ajokokemuksella pyöräksi vn 15 tai vs 1400. Olivat silloisista customeista ensimmäiset pyörät joissa oli sellainen kone, joilla oli hauska ajaa. Vääntöä oli löydyttävä moottorista.

      Törmäsin tuolloin järjestään epäilyttäviin pyöriin, epäselvyyttä km:ssa, epämääräisiä korjauksia, liian kalliita, liian vanhoja, jne. Kyllästyin lopulta tilanteeseen ja ostin täysin erilaisen pyörän.

      Nyt vuosien jälkeen olen siirtynyt customiin ja pyöränä vn 900. Moderni kone on kunnon vääntökone vanhojen 1400/ 1500 tapaan. Sain reilulla 9000e uuden, näyttävän, luotettavan ja hyvät ajo-ominaisuudet omaavan pyörän. En nähnyt pienintäkään järkeä maksaa jostakin 10 vuotiaasta 1500 7000e.

      • Väinöilijä

        Mulla on kanssa eka customi alla eli tuo VN900 Classic, ja mut ainakin on yllättänyt tuo yllättävän hyvä vääntö mikä siinä on kokoisekseen. Noista vanhoista ei ole kokemusta mut täytyy vaan todeta että jos VN900:n vääntö on lähes vertailukelpoinen vanhojen 1500/1400:n kanssa niin ysisatasen kohdalla Kawa on todellakin onnistunut erinomaisesti. Niin, ja ajettavuus ei kyllä jätä toivomisen varaa.


      • Vn 900 ajava
        Väinöilijä kirjoitti:

        Mulla on kanssa eka customi alla eli tuo VN900 Classic, ja mut ainakin on yllättänyt tuo yllättävän hyvä vääntö mikä siinä on kokoisekseen. Noista vanhoista ei ole kokemusta mut täytyy vaan todeta että jos VN900:n vääntö on lähes vertailukelpoinen vanhojen 1500/1400:n kanssa niin ysisatasen kohdalla Kawa on todellakin onnistunut erinomaisesti. Niin, ja ajettavuus ei kyllä jätä toivomisen varaa.

        Vn 900 koneen suhteen on todella onnistuttu. Teho ja vääntö on niillä kierrosaluella, missä niitä tarvitaan, eikä odottamassa pari kertaa vuodessa tapahtuvaa täyskiihdytystä.

        Väittäisin Vn 900 olevan täysin vertailukelpoinen vanhojen 1100 kanssa ja hyvin lähellä vanhempien 1400 / 1500 tuntumaa.


      • Väinöö
        Vn 900 ajava kirjoitti:

        Vn 900 koneen suhteen on todella onnistuttu. Teho ja vääntö on niillä kierrosaluella, missä niitä tarvitaan, eikä odottamassa pari kertaa vuodessa tapahtuvaa täyskiihdytystä.

        Väittäisin Vn 900 olevan täysin vertailukelpoinen vanhojen 1100 kanssa ja hyvin lähellä vanhempien 1400 / 1500 tuntumaa.

        Pakko oli 900 väinö ostaa koeajon päätteeksi,on vaan niin hyvä ja vakaa ajettava,menee kuin juna.


      • Väinöäijä
        Väinöö kirjoitti:

        Pakko oli 900 väinö ostaa koeajon päätteeksi,on vaan niin hyvä ja vakaa ajettava,menee kuin juna.

        On muuten eka pyörä tuo Vn900 josta en ole kuullut mitään negatiivista tähän mennessä muuta kuin ehkä kesyt äänet. Aikas onnistunut pyörä etten paremmin sanoisi!


    • saat huolettoman

      pyörän.
      Kardaaniveto, hydraulisesti säätyvät venttiilit.
      Kunnon öljyt kun pidät sisällä ja vaihdat vuosittain tulpat ja kardaanin öljyt, niin muu7ta ei tarvitse tehdäkään.
      -97 on malli jossa on viisi vaihdetta ja parempi istuin .Pyörän runko on matala ja pitkä.
      Vääntöä riittää kaksi päällä matkustamiseen, eikä väsy matkustajankaan takamus.
      Hyvä matkapyöränä ja tarpeeksi keteträ mutkateillekin.

    • Äijä 1,5l

      Jos osaat muutakin kuin tankata ja lakata kynsiä, voit hyvin ostaa. Hyvä pyörä ajaa ja tarpeeksi kuutioita. Alle 1000 kuutioisethan eivät ole moottoripyöriä, sama mitä tehdas ilmoittaa väännöiksi ym. Ja onhan se 1,5 litrainen eri asia kuin 0,9. Nykyiset uusiomotoristithan ostavat vain uusia pyöriä ja goretexpukuja, eikä siinä ole mitään motoristiä!

      • uudella

        0,9:llä kuin vanhalla luuskalla. Olet muuten melkoinen idiootti noine ajatuksinesi.


      • Tarpeeksi kuutioita.

        Siitähän juuri erottaa tuoreen motoristin, että katsovat vuosimallia kuten peltilaatikoista (eli autoista). Sitten ihmettelevät, että miksi muut eivät kokoontumisajoissa teekkään aaltoja vaikka hänellä on IHAN UUS pyörä. Mutta jostainhan se on jokaisen aloitettava ja monellahan se jääkin sitten siihen. Ja jos joku sanoo 90 luvun pyöriä vanhoiksi, niin siitä erottaa oikein kunnon keltanokan. Mitähän ne sanoo vaikka 60 luvun harrikoista. Itse mietin, että kehtaako ostaa niin uutta pyörää, mutta kyllä tuo 1500 classic on hyvä pyörä miehelle. Naisille käy myös se pikkuväinö!


      • Näin...
        Tarpeeksi kuutioita. kirjoitti:

        Siitähän juuri erottaa tuoreen motoristin, että katsovat vuosimallia kuten peltilaatikoista (eli autoista). Sitten ihmettelevät, että miksi muut eivät kokoontumisajoissa teekkään aaltoja vaikka hänellä on IHAN UUS pyörä. Mutta jostainhan se on jokaisen aloitettava ja monellahan se jääkin sitten siihen. Ja jos joku sanoo 90 luvun pyöriä vanhoiksi, niin siitä erottaa oikein kunnon keltanokan. Mitähän ne sanoo vaikka 60 luvun harrikoista. Itse mietin, että kehtaako ostaa niin uutta pyörää, mutta kyllä tuo 1500 classic on hyvä pyörä miehelle. Naisille käy myös se pikkuväinö!

        Osuit naulankantaan,varsinkin uusien pyörien laatu mielestäni mennyt alas muoviosien lisääntyessä,sinänsä ei mitään vastaan onhan se tätäpäivää ja niin kauan hyvä kun ei tartte irroitella,no onneksi noita kunnon patarautoja riittää ainaskin mun eliniän.
        Tollasella puolitoista litrasellahan ajelee maailman tappiin ja kun huoltelee niin säästyy isommilta rempoilta.


      • 1700 Classic
        Tarpeeksi kuutioita. kirjoitti:

        Siitähän juuri erottaa tuoreen motoristin, että katsovat vuosimallia kuten peltilaatikoista (eli autoista). Sitten ihmettelevät, että miksi muut eivät kokoontumisajoissa teekkään aaltoja vaikka hänellä on IHAN UUS pyörä. Mutta jostainhan se on jokaisen aloitettava ja monellahan se jääkin sitten siihen. Ja jos joku sanoo 90 luvun pyöriä vanhoiksi, niin siitä erottaa oikein kunnon keltanokan. Mitähän ne sanoo vaikka 60 luvun harrikoista. Itse mietin, että kehtaako ostaa niin uutta pyörää, mutta kyllä tuo 1500 classic on hyvä pyörä miehelle. Naisille käy myös se pikkuväinö!

        Mullehan nyt on aivan sama millä kukin ajaa eikä mulla ole tarvetta morkata kenenkään fillaria, mut sanotaan nyt kuitenkin että eipä tuo 1500:n nyt niin suuri ja mahtava pyörä tänä päivänä ole. Sopii naisille sekin varsin hyvin. Tonniseitsemänsatanen on mulla IHAN UUS, saattaapi sellaisella ajella joku nainenkin, pyörähän on ainakin mun mielestä helppo ja mukava käsitellä. Enkä myöskään ole mikään uusiomotoristi. Ajelin ennen VN800:lla, eikä mun itsetunto siitä ainakaan kärsinyt, kuten eräillä muilla, ehkä... Turha se on pilata toisten harrastusta tommosella "naistenpyörävittuilulla". Tommoset jutut kuuluu Harrikka-osastolle, missä big-twin"äijät" vittuilee Sporakuskeille alvariinsa. Naamatusten ollaan sitten kuitenkin niin kaveria, niin kaveria että..


      • .....
        1700 Classic kirjoitti:

        Mullehan nyt on aivan sama millä kukin ajaa eikä mulla ole tarvetta morkata kenenkään fillaria, mut sanotaan nyt kuitenkin että eipä tuo 1500:n nyt niin suuri ja mahtava pyörä tänä päivänä ole. Sopii naisille sekin varsin hyvin. Tonniseitsemänsatanen on mulla IHAN UUS, saattaapi sellaisella ajella joku nainenkin, pyörähän on ainakin mun mielestä helppo ja mukava käsitellä. Enkä myöskään ole mikään uusiomotoristi. Ajelin ennen VN800:lla, eikä mun itsetunto siitä ainakaan kärsinyt, kuten eräillä muilla, ehkä... Turha se on pilata toisten harrastusta tommosella "naistenpyörävittuilulla". Tommoset jutut kuuluu Harrikka-osastolle, missä big-twin"äijät" vittuilee Sporakuskeille alvariinsa. Naamatusten ollaan sitten kuitenkin niin kaveria, niin kaveria että..

        Lähinnä tuo olikin vastine "motoristille" joka perustelee pyörän huonoitta sen iällä. Pyörissähän sillä iällä ei ole merkitystä kuten autoissa. Voi se olla uusikin, mutta ei oikea motoristi sitä tuo koko ajan esille. Kokoontumisajoissahan nauretaan miehelle / naiselle, joka elvistelee uudella pyörällä. Lähinnä sellaisesta tulee mieleen bemariaudikuskit. Onneksi pyöräpiireissä sellaisa kuitenkin on vähän. Yleensä käväisevät vähän aikaa, mutta kun huomaavat, etteivät saakkaan sillä arvostusta, niin vaihtavat sen pyörän taas siihen audiin.


      • 1700 Classic
        ..... kirjoitti:

        Lähinnä tuo olikin vastine "motoristille" joka perustelee pyörän huonoitta sen iällä. Pyörissähän sillä iällä ei ole merkitystä kuten autoissa. Voi se olla uusikin, mutta ei oikea motoristi sitä tuo koko ajan esille. Kokoontumisajoissahan nauretaan miehelle / naiselle, joka elvistelee uudella pyörällä. Lähinnä sellaisesta tulee mieleen bemariaudikuskit. Onneksi pyöräpiireissä sellaisa kuitenkin on vähän. Yleensä käväisevät vähän aikaa, mutta kun huomaavat, etteivät saakkaan sillä arvostusta, niin vaihtavat sen pyörän taas siihen audiin.

        Joo näitähän riittää ja ajelkoon kukin minkäkokoisella ja minkäikäisellä fillarilla lystää, pääasia et on kivaa ja hommasta nauttii. Harrikkapiireissä just tän tyyppiset jannut ei oikein saa kavereita ja sit voi käydä niinkin että joku baikkeri vetää kaveria pataan. By the way, kuinka moni huomionkipeä Audi/Bemarikuski on meinannut kiilata sut ohituksessa ulos tieltä. Mulla on käynyt muutama kerta niin että ohittava auto on meinannut viedä toisen kaatumaraudan mennessään, kun on viistänyt ihan läheltä eteen. Ihme tarve päteä.


      • .....
        1700 Classic kirjoitti:

        Joo näitähän riittää ja ajelkoon kukin minkäkokoisella ja minkäikäisellä fillarilla lystää, pääasia et on kivaa ja hommasta nauttii. Harrikkapiireissä just tän tyyppiset jannut ei oikein saa kavereita ja sit voi käydä niinkin että joku baikkeri vetää kaveria pataan. By the way, kuinka moni huomionkipeä Audi/Bemarikuski on meinannut kiilata sut ohituksessa ulos tieltä. Mulla on käynyt muutama kerta niin että ohittava auto on meinannut viedä toisen kaatumaraudan mennessään, kun on viistänyt ihan läheltä eteen. Ihme tarve päteä.

        On muutaman kerran mennyt aika läheltä ja kerran niin läheltä, että piti ajaa äijän perässä niin kauan, että pysähty. Sen jälkeen se lupasikin olla tosi varovainen.. Ihme tyyppejä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      207
      8351
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4718
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      30
      2275
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2168
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1468
    Aihe