kawasaki 1500 classic97 hankinnassa

tyyppivikoja?

hei.olen ostamassa kawan 1500classikkia 97vuosimallia.onko jotain mitä pitäisi tietää pyörästa?jotain erityistä?ajettu 69tuhatta...

jos joku spesislisti vois vastata kun on ensimmäinen pyörä.kiitos.

16

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä..

      Jos muutamalla tonnilla saat,muuten osta pienempi ja uudempi esim vn900,fyysisesti iso,kulkee paremmin,ja takuulla kestää enempi ajoa kuin tuo vanhus,on myös parempi ajaa.

    • ??????

      ettei vaan olis liian iso? suosittelen alle tonnista ekaks peliks.

    • Vn 900 ajava

      Mielestäni tuollaista 12 vuotiasta pyörän ostaminen on riskiostos aina. 69tkm on melko paljon km, etenkin kun myynnissä on ollut kyseisiä pyöriä konekorjattuna alle noiden km:n. Vaan mikä on hinta? Jollakin 4000e hinnalla voisi olla järkevä ostos, mutta taitaa pyynti olla aivan muuta...

      Itse kaavailin vuosia sitten vähäisellä ajokokemuksella pyöräksi vn 15 tai vs 1400. Olivat silloisista customeista ensimmäiset pyörät joissa oli sellainen kone, joilla oli hauska ajaa. Vääntöä oli löydyttävä moottorista.

      Törmäsin tuolloin järjestään epäilyttäviin pyöriin, epäselvyyttä km:ssa, epämääräisiä korjauksia, liian kalliita, liian vanhoja, jne. Kyllästyin lopulta tilanteeseen ja ostin täysin erilaisen pyörän.

      Nyt vuosien jälkeen olen siirtynyt customiin ja pyöränä vn 900. Moderni kone on kunnon vääntökone vanhojen 1400/ 1500 tapaan. Sain reilulla 9000e uuden, näyttävän, luotettavan ja hyvät ajo-ominaisuudet omaavan pyörän. En nähnyt pienintäkään järkeä maksaa jostakin 10 vuotiaasta 1500 7000e.

      • Väinöilijä

        Mulla on kanssa eka customi alla eli tuo VN900 Classic, ja mut ainakin on yllättänyt tuo yllättävän hyvä vääntö mikä siinä on kokoisekseen. Noista vanhoista ei ole kokemusta mut täytyy vaan todeta että jos VN900:n vääntö on lähes vertailukelpoinen vanhojen 1500/1400:n kanssa niin ysisatasen kohdalla Kawa on todellakin onnistunut erinomaisesti. Niin, ja ajettavuus ei kyllä jätä toivomisen varaa.


      • Vn 900 ajava
        Väinöilijä kirjoitti:

        Mulla on kanssa eka customi alla eli tuo VN900 Classic, ja mut ainakin on yllättänyt tuo yllättävän hyvä vääntö mikä siinä on kokoisekseen. Noista vanhoista ei ole kokemusta mut täytyy vaan todeta että jos VN900:n vääntö on lähes vertailukelpoinen vanhojen 1500/1400:n kanssa niin ysisatasen kohdalla Kawa on todellakin onnistunut erinomaisesti. Niin, ja ajettavuus ei kyllä jätä toivomisen varaa.

        Vn 900 koneen suhteen on todella onnistuttu. Teho ja vääntö on niillä kierrosaluella, missä niitä tarvitaan, eikä odottamassa pari kertaa vuodessa tapahtuvaa täyskiihdytystä.

        Väittäisin Vn 900 olevan täysin vertailukelpoinen vanhojen 1100 kanssa ja hyvin lähellä vanhempien 1400 / 1500 tuntumaa.


      • Väinöö
        Vn 900 ajava kirjoitti:

        Vn 900 koneen suhteen on todella onnistuttu. Teho ja vääntö on niillä kierrosaluella, missä niitä tarvitaan, eikä odottamassa pari kertaa vuodessa tapahtuvaa täyskiihdytystä.

        Väittäisin Vn 900 olevan täysin vertailukelpoinen vanhojen 1100 kanssa ja hyvin lähellä vanhempien 1400 / 1500 tuntumaa.

        Pakko oli 900 väinö ostaa koeajon päätteeksi,on vaan niin hyvä ja vakaa ajettava,menee kuin juna.


      • Väinöäijä
        Väinöö kirjoitti:

        Pakko oli 900 väinö ostaa koeajon päätteeksi,on vaan niin hyvä ja vakaa ajettava,menee kuin juna.

        On muuten eka pyörä tuo Vn900 josta en ole kuullut mitään negatiivista tähän mennessä muuta kuin ehkä kesyt äänet. Aikas onnistunut pyörä etten paremmin sanoisi!


    • saat huolettoman

      pyörän.
      Kardaaniveto, hydraulisesti säätyvät venttiilit.
      Kunnon öljyt kun pidät sisällä ja vaihdat vuosittain tulpat ja kardaanin öljyt, niin muu7ta ei tarvitse tehdäkään.
      -97 on malli jossa on viisi vaihdetta ja parempi istuin .Pyörän runko on matala ja pitkä.
      Vääntöä riittää kaksi päällä matkustamiseen, eikä väsy matkustajankaan takamus.
      Hyvä matkapyöränä ja tarpeeksi keteträ mutkateillekin.

    • Äijä 1,5l

      Jos osaat muutakin kuin tankata ja lakata kynsiä, voit hyvin ostaa. Hyvä pyörä ajaa ja tarpeeksi kuutioita. Alle 1000 kuutioisethan eivät ole moottoripyöriä, sama mitä tehdas ilmoittaa väännöiksi ym. Ja onhan se 1,5 litrainen eri asia kuin 0,9. Nykyiset uusiomotoristithan ostavat vain uusia pyöriä ja goretexpukuja, eikä siinä ole mitään motoristiä!

      • uudella

        0,9:llä kuin vanhalla luuskalla. Olet muuten melkoinen idiootti noine ajatuksinesi.


      • Tarpeeksi kuutioita.

        Siitähän juuri erottaa tuoreen motoristin, että katsovat vuosimallia kuten peltilaatikoista (eli autoista). Sitten ihmettelevät, että miksi muut eivät kokoontumisajoissa teekkään aaltoja vaikka hänellä on IHAN UUS pyörä. Mutta jostainhan se on jokaisen aloitettava ja monellahan se jääkin sitten siihen. Ja jos joku sanoo 90 luvun pyöriä vanhoiksi, niin siitä erottaa oikein kunnon keltanokan. Mitähän ne sanoo vaikka 60 luvun harrikoista. Itse mietin, että kehtaako ostaa niin uutta pyörää, mutta kyllä tuo 1500 classic on hyvä pyörä miehelle. Naisille käy myös se pikkuväinö!


      • Näin...
        Tarpeeksi kuutioita. kirjoitti:

        Siitähän juuri erottaa tuoreen motoristin, että katsovat vuosimallia kuten peltilaatikoista (eli autoista). Sitten ihmettelevät, että miksi muut eivät kokoontumisajoissa teekkään aaltoja vaikka hänellä on IHAN UUS pyörä. Mutta jostainhan se on jokaisen aloitettava ja monellahan se jääkin sitten siihen. Ja jos joku sanoo 90 luvun pyöriä vanhoiksi, niin siitä erottaa oikein kunnon keltanokan. Mitähän ne sanoo vaikka 60 luvun harrikoista. Itse mietin, että kehtaako ostaa niin uutta pyörää, mutta kyllä tuo 1500 classic on hyvä pyörä miehelle. Naisille käy myös se pikkuväinö!

        Osuit naulankantaan,varsinkin uusien pyörien laatu mielestäni mennyt alas muoviosien lisääntyessä,sinänsä ei mitään vastaan onhan se tätäpäivää ja niin kauan hyvä kun ei tartte irroitella,no onneksi noita kunnon patarautoja riittää ainaskin mun eliniän.
        Tollasella puolitoista litrasellahan ajelee maailman tappiin ja kun huoltelee niin säästyy isommilta rempoilta.


      • 1700 Classic
        Tarpeeksi kuutioita. kirjoitti:

        Siitähän juuri erottaa tuoreen motoristin, että katsovat vuosimallia kuten peltilaatikoista (eli autoista). Sitten ihmettelevät, että miksi muut eivät kokoontumisajoissa teekkään aaltoja vaikka hänellä on IHAN UUS pyörä. Mutta jostainhan se on jokaisen aloitettava ja monellahan se jääkin sitten siihen. Ja jos joku sanoo 90 luvun pyöriä vanhoiksi, niin siitä erottaa oikein kunnon keltanokan. Mitähän ne sanoo vaikka 60 luvun harrikoista. Itse mietin, että kehtaako ostaa niin uutta pyörää, mutta kyllä tuo 1500 classic on hyvä pyörä miehelle. Naisille käy myös se pikkuväinö!

        Mullehan nyt on aivan sama millä kukin ajaa eikä mulla ole tarvetta morkata kenenkään fillaria, mut sanotaan nyt kuitenkin että eipä tuo 1500:n nyt niin suuri ja mahtava pyörä tänä päivänä ole. Sopii naisille sekin varsin hyvin. Tonniseitsemänsatanen on mulla IHAN UUS, saattaapi sellaisella ajella joku nainenkin, pyörähän on ainakin mun mielestä helppo ja mukava käsitellä. Enkä myöskään ole mikään uusiomotoristi. Ajelin ennen VN800:lla, eikä mun itsetunto siitä ainakaan kärsinyt, kuten eräillä muilla, ehkä... Turha se on pilata toisten harrastusta tommosella "naistenpyörävittuilulla". Tommoset jutut kuuluu Harrikka-osastolle, missä big-twin"äijät" vittuilee Sporakuskeille alvariinsa. Naamatusten ollaan sitten kuitenkin niin kaveria, niin kaveria että..


      • .....
        1700 Classic kirjoitti:

        Mullehan nyt on aivan sama millä kukin ajaa eikä mulla ole tarvetta morkata kenenkään fillaria, mut sanotaan nyt kuitenkin että eipä tuo 1500:n nyt niin suuri ja mahtava pyörä tänä päivänä ole. Sopii naisille sekin varsin hyvin. Tonniseitsemänsatanen on mulla IHAN UUS, saattaapi sellaisella ajella joku nainenkin, pyörähän on ainakin mun mielestä helppo ja mukava käsitellä. Enkä myöskään ole mikään uusiomotoristi. Ajelin ennen VN800:lla, eikä mun itsetunto siitä ainakaan kärsinyt, kuten eräillä muilla, ehkä... Turha se on pilata toisten harrastusta tommosella "naistenpyörävittuilulla". Tommoset jutut kuuluu Harrikka-osastolle, missä big-twin"äijät" vittuilee Sporakuskeille alvariinsa. Naamatusten ollaan sitten kuitenkin niin kaveria, niin kaveria että..

        Lähinnä tuo olikin vastine "motoristille" joka perustelee pyörän huonoitta sen iällä. Pyörissähän sillä iällä ei ole merkitystä kuten autoissa. Voi se olla uusikin, mutta ei oikea motoristi sitä tuo koko ajan esille. Kokoontumisajoissahan nauretaan miehelle / naiselle, joka elvistelee uudella pyörällä. Lähinnä sellaisesta tulee mieleen bemariaudikuskit. Onneksi pyöräpiireissä sellaisa kuitenkin on vähän. Yleensä käväisevät vähän aikaa, mutta kun huomaavat, etteivät saakkaan sillä arvostusta, niin vaihtavat sen pyörän taas siihen audiin.


      • 1700 Classic
        ..... kirjoitti:

        Lähinnä tuo olikin vastine "motoristille" joka perustelee pyörän huonoitta sen iällä. Pyörissähän sillä iällä ei ole merkitystä kuten autoissa. Voi se olla uusikin, mutta ei oikea motoristi sitä tuo koko ajan esille. Kokoontumisajoissahan nauretaan miehelle / naiselle, joka elvistelee uudella pyörällä. Lähinnä sellaisesta tulee mieleen bemariaudikuskit. Onneksi pyöräpiireissä sellaisa kuitenkin on vähän. Yleensä käväisevät vähän aikaa, mutta kun huomaavat, etteivät saakkaan sillä arvostusta, niin vaihtavat sen pyörän taas siihen audiin.

        Joo näitähän riittää ja ajelkoon kukin minkäkokoisella ja minkäikäisellä fillarilla lystää, pääasia et on kivaa ja hommasta nauttii. Harrikkapiireissä just tän tyyppiset jannut ei oikein saa kavereita ja sit voi käydä niinkin että joku baikkeri vetää kaveria pataan. By the way, kuinka moni huomionkipeä Audi/Bemarikuski on meinannut kiilata sut ohituksessa ulos tieltä. Mulla on käynyt muutama kerta niin että ohittava auto on meinannut viedä toisen kaatumaraudan mennessään, kun on viistänyt ihan läheltä eteen. Ihme tarve päteä.


      • .....
        1700 Classic kirjoitti:

        Joo näitähän riittää ja ajelkoon kukin minkäkokoisella ja minkäikäisellä fillarilla lystää, pääasia et on kivaa ja hommasta nauttii. Harrikkapiireissä just tän tyyppiset jannut ei oikein saa kavereita ja sit voi käydä niinkin että joku baikkeri vetää kaveria pataan. By the way, kuinka moni huomionkipeä Audi/Bemarikuski on meinannut kiilata sut ohituksessa ulos tieltä. Mulla on käynyt muutama kerta niin että ohittava auto on meinannut viedä toisen kaatumaraudan mennessään, kun on viistänyt ihan läheltä eteen. Ihme tarve päteä.

        On muutaman kerran mennyt aika läheltä ja kerran niin läheltä, että piti ajaa äijän perässä niin kauan, että pysähty. Sen jälkeen se lupasikin olla tosi varovainen.. Ihme tyyppejä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka Purra haluaa muuttaa

      maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      238
      10286
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

      🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      70
      4846
    3. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

      Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      159
      4258
    4. Kaivattusi nimi

      Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      228
      4241
    5. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

      Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      155
      4183
    6. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

      😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      80
      3375
    7. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

      Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      11
      3101
    8. Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista

      kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi
      Maailman menoa
      12
      2876
    9. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

      Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      30
      2869
    10. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

      Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      1
      2755
    Aihe