Aarteita tuli taloon

Jere-lahti

Käytiin hakemassa mun mutsi kylään koiria ja (meitäkin?)
katsomaan, nyt tuotiin samalla noin 200 vinyyliä, singlejä
ja lp-levyjä 60, 70 ja 80 luvulta. Täytyy pelastaa ne jälkipolville
mp3:siksi. Lisäksi Suosikin vuosikerrat 70-94 ja kilotolkulla
samojen aikakausien lehtiä, apua, seuraa, hymyä, nykypostia
yms. :D

Jännitettiin samalla aika-ajoja, onneksi F.Massa on kunnossa...
Mutsia polttelee taas se, että jaksaisiko se ottaa vielä kerran yhden dobsun pennun itselleen yli kuuskymppisenä. :D
Niin hienosti se edelleenkin käsittelee noita villikkoja, että
huhhuh! Sai kyllä varmaankin sen kuuluisan pusu-kiintiön täyteen vähäksi aikaa eteenpäin, siihen pentuun asti kenties. ;)

45

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lentukka

Mikäs ikä tuo nyt on pentunen ottaa, aikaakin luultavasti riiviölle löytyy?

• Jere-lahti

Aikaa ja kokemusta hältä. Mä sanoinkin, että jos ja KUN otat sen pennun, niin
        jos kesken kupsahdat, aina sille lutuselle on hyvä koti mun luona. :D
        Pelkää olevansa liian vanha...höps vaan tuollaisille ajatuksille!

• Yksi koira vielä menee
        Jere-lahti kirjoitti:

Aikaa ja kokemusta hältä. Mä sanoinkin, että jos ja KUN otat sen pennun, niin
        jos kesken kupsahdat, aina sille lutuselle on hyvä koti mun luona. :D
        Pelkää olevansa liian vanha...höps vaan tuollaisille ajatuksille!

Se hiukan huolestuttaa jos iäkäs ihminen kerää monta koiraa, se on yhden eläkeikäisen ihmisen hoidettavaksi liian raskasta.

• Jere-lahti
        Yksi koira vielä menee kirjoitti:

Se hiukan huolestuttaa jos iäkäs ihminen kerää monta koiraa, se on yhden eläkeikäisen ihmisen hoidettavaksi liian raskasta.

Yksi vaan. Vaikka ihana ruskuainen tyttö. :)
        Olisi vielä pentue ystävällä suunnitteilla vuoden vaihteeseen...

• olen juuri

ullakolta tehnyt kivoja löytöjä juurikin noita vanhoja lehtiä!
      mukavaa luettavaa,säästä kaikki ihmeessä. :-)

• Jere-lahti

• järkyttynyt
        Jere-lahti kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=7i9vURgeq40
        tuosta mutsille tulee aina mieleen 60-80 luvun kähinät rakkaan
        rotunsa kanssa. Ei ihme, että se palo elää vielä sydämessä... :D

Mitä ihanaa tuossa oli ?

Silvottu piski treenaushihassa ???

Missä koira tarttee tollassii taitoi ?

Järkyttävää - nyt vaan paljastit, miks sulkii on ton rotune.

• Jere-lahti
        järkyttynyt kirjoitti:

Mitä ihanaa tuossa oli ?

Dobbereita on äitilläni ollut 60-luvulta asti ja kun minä synnyin, niin meillä
        oli ko. rotuinen koira ja on ollut koko ikäni kaksi sekarotuista.
        Myös mulla on aina ollut dobsu, tai nyt siis meillä.

Mutta huomasitko videossa tuon pitkän kiinnioton, ei edes yrittänyt puolivahingossa
        kaataa maalimiestä, eli juosta niin sanotusti päin? Hienoa toimintaa! :D

• et mitä
        Jere-lahti kirjoitti:

Dobbereita on äitilläni ollut 60-luvulta asti ja kun minä synnyin, niin meillä
        oli ko. rotuinen koira ja on ollut koko ikäni kaksi sekarotuista.
        Myös mulla on aina ollut dobsu, tai nyt siis meillä.

Mutta huomasitko videossa tuon pitkän kiinnioton, ei edes yrittänyt puolivahingossa
        kaataa maalimiestä, eli juosta niin sanotusti päin? Hienoa toimintaa! :D

seropei sul tai teil on ollu?

• Jere-lahti kirjoitti:

ja jotenkin nostalginen. Siinä oli aito Dobberin näköinen koira. Mikä kumma on ettei silmä totu ei sitten millään noihin pitkiin häntiin??? Se on vissiin tän mun ikäisteni ongelma, jotka ovat elänneet typättyjen koirien kanssa ja nyt pitkähäntäisten.

• Jere-lahti
        umalehtinen kirjoitti:

ja jotenkin nostalginen. Siinä oli aito Dobberin näköinen koira. Mikä kumma on ettei silmä totu ei sitten millään noihin pitkiin häntiin??? Se on vissiin tän mun ikäisteni ongelma, jotka ovat elänneet typättyjen koirien kanssa ja nyt pitkähäntäisten.

Lihaksiston kyllä saa tikkiin ja tiukaksi, muttamutta...ei mutta tuossakin puree
        luuta ihana loppakorva ja häntäkin on kuin wiipurinrinkilä :D mutta isopäinen
        ja leukainen, ei ns. puikkokuono. :D Tyttö-veteraani on typistetty.

• Jere-lahti
        et mitä kirjoitti:

seropei sul tai teil on ollu?

Yorkki-Tipsu ja Amstaffi-Dobberi.

• tarvitaan
        järkyttynyt kirjoitti:

Mitä ihanaa tuossa oli ?

Ehkäpä omistaja tarvitsee illalla nakkikioskin jonossa tuollaista petoa. Mitään järjellistä käyttöähän tollaselle töpätylle ei ole. Egon jatke, sanon ma.

• Jere-lahti kirjoitti:

Lihaksiston kyllä saa tikkiin ja tiukaksi, muttamutta...ei mutta tuossakin puree
        luuta ihana loppakorva ja häntäkin on kuin wiipurinrinkilä :D mutta isopäinen
        ja leukainen, ei ns. puikkokuono. :D Tyttö-veteraani on typistetty.

mutta rotikat!! Aattele kerran näin tosi upeen rotikan ja sitten sillä oli häntä kuin jollakin pystykorvalla kieppi ja kaikki. Oli siinä alussa ulkomuototuomareilla totuttelemista arvosteluun. Piti arvostella niinkuin ei häntää olisi nähnyt, mutta mihis ne silmänsä laitto.

• Myy-Pikkuinen
        Jere-lahti kirjoitti:

oli upee koira!!

• Jere-lahti
        tarvitaan kirjoitti:

Ehkäpä omistaja tarvitsee illalla nakkikioskin jonossa tuollaista petoa. Mitään järjellistä käyttöähän tollaselle töpätylle ei ole. Egon jatke, sanon ma.

Mä vielä kirjoitan joku päivä kokemuksistani kirjan, minä suojelen koiriani ja
        muita lemmikkejäni, ei toisin päin. :D "Nakkarin jono"-kokemukset ei mulle
        aiheuta mitään tuntemuksia enää tässä iässä. Tilanne jos tulee,
        se hoidetaan ilman turhia ylilyöntejä, ei kiinnosta enää. 10 vuotta sitten
        oli toinen juttu, mutta siitä sit siinä romaanissa... :)

• Jere-lahti
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

oli upee koira!!

Dobsuissa nimenomaan se kaks`jakoisuus, ihan ja lutunen sylikoira ja unikaveri
        siihen mielettömään (suojelu)tahtoon ja energiaan...! Moni muukin rotu tietysti,
        mutta puhun nyt vain omasta puolestani. :D

• Myy-Pikkuinen
        Jere-lahti kirjoitti:

Dobsuissa nimenomaan se kaks`jakoisuus, ihan ja lutunen sylikoira ja unikaveri
        siihen mielettömään (suojelu)tahtoon ja energiaan...! Moni muukin rotu tietysti,
        mutta puhun nyt vain omasta puolestani. :D

Niinkuin jossain jo kirjoitit niin kyllä piti koira hienosti kii. Mielestäni tuo oli upee suoritus!

• Jere-lahti
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Niinkuin jossain jo kirjoitit niin kyllä piti koira hienosti kii. Mielestäni tuo oli upee suoritus!

Ei kyllä päästänyt irti ekasta käskystä, mutta muuten ok. :D
        Arvosana: Terrormachine, 9-pistettä.

• pistettä
        Jere-lahti kirjoitti:

Ei kyllä päästänyt irti ekasta käskystä, mutta muuten ok. :D
        Arvosana: Terrormachine, 9-pistettä.

http://www.youtube.com/watch?v=oyD8jBs5qTM

• Jere-lahti
        pistettä kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=oyD8jBs5qTM

Biisi on yksi hienoimmista, soi meidän häissäkin. Ei vaan, olen liian vanha
        jo noihin juttuihin, vaikka sisällä elää palo et jos Suomesta aletaan tehdä
        jotain islamilaisvaltiota, sitten areenalle! Hieno linkki, kiitos! :D
        "se vanhoja muistoja mieleen aikaan saa" :D

• umalehtinen kirjoitti:

mutta rotikat!! Aattele kerran näin tosi upeen rotikan ja sitten sillä oli häntä kuin jollakin pystykorvalla kieppi ja kaikki. Oli siinä alussa ulkomuototuomareilla totuttelemista arvosteluun. Piti arvostella niinkuin ei häntää olisi nähnyt, mutta mihis ne silmänsä laitto.

No aatteles nyt,miltä meijän murkku näyttäis typättynä,tai ne meijän edelliset o_O.
        Periaatteessa pitäis näyttää yhtä "hyviltä" kuin typätyt rottikset,kun vähän samaa mallissa löytyy.
        Eli jos ajattelee käänteisesti,niin ei noit rotikat sen ihmeellisempiä ole hännällisinä,kuin muutkaan typätyt.Siitä ne vaan kaikki on kiinni,mihin silmä on ensin tottunut.

Mutta joo,myönnän,että näyttäähän typätyt jotkut rodut näyttävämmältä typättynä,tai sitten ei,jos ei niitä ois koskaan katellut ekana.
        Mutta joo,kyllä kuiteskin kannatan,että noit mopsukat,rodusta riippumatta,saa syntymäruumiinosansa säilyttää :)

• Jere-lahti kirjoitti:

Rupesinkin ajankuluksi tsekkaileen noita linkin takaa olevia videoita.

Ja täytyy sanoa,että jos joku iski,niin noit canariot.Otetta löyty,niin kuussa,eikun puussa olevasta molarista,kuin maassa.Ja sen yhden tottiskin.Kyllä siitä passais mallia kattoa jokusenkin perinteisen "rodun" harrastajan o_O

• eikä välttämättä kaikilla ole samaa makua ,eivätkä kaikki ymmärrä aarteiden päälle yhtikäs mitään.

Mikä ettei sun äitis dobberin kanssa pärjäisi.

• Jere-lahti

On pärjännyt niin monta vuosikymmentä. :D Hienosti se pelkällä sormella
        osoittamalla sai innostuneen poitsun "rauhoittumaan", tosi hieno karisma
        ja varmuus koirien kanssa hänellä. Vanhoilta konkareilta se oppi otetaan
        aina, vaikka itsekkin olen jo yli kolmekymppinen. :D

Tosiaan, mun mutsin isä, eli mun pappa on saksalainen ja sieltä on suoraan
        tullut ensimmäiset yksilöt, nämä mun on niiden jälkeläisiä.

• Suosittelija

Heidän joita eräs ihminen luetteli aiemmin mainitussa sähköpostissa on syytä tulostaa ja tallettaa nämä uhkausviestit siltä varalta että heille tapahtuu jokin "onnettomuus".

• Jere-lahti
        Suosittelija kirjoitti:

Heidän joita eräs ihminen luetteli aiemmin mainitussa sähköpostissa on syytä tulostaa ja tallettaa nämä uhkausviestit siltä varalta että heille tapahtuu jokin "onnettomuus".

tekiskö äiti sulle lasin mehua ja tule sitten ajattelemaan järjellä takaisin.

• ´
        Jere-lahti kirjoitti:

tekiskö äiti sulle lasin mehua ja tule sitten ajattelemaan järjellä takaisin.

"tiedät mistä tavoittaa allekirjoittaneen"

Viestisi on vain yhdellä tavalla tulkittavissa

• Jere-lahti
        ´ kirjoitti:

"tiedät mistä tavoittaa allekirjoittaneen"

Viestisi on vain yhdellä tavalla tulkittavissa

sillä en sua tunne, älä tulkitse elä vaan elä elämääsi välittämättä muista.

• miten..
        Jere-lahti kirjoitti:

sillä en sua tunne, älä tulkitse elä vaan elä elämääsi välittämättä muista.

käy, saatko taas kutsun kuulusteluihin uhkailuidesi vuoksi.
        Ikävää että nyt taas sekoitit asiaan ystäväsi jolle tarjosit palveluksiasi koska tarjouksesi syy on myös mainittava.

• Jere-lahti

kun vanhemman naisen niskaan kaadetaan paskaa. Pysy lujana!

• kirjoittaa

muunneltua totuutta.LOL

• Uhkailetko vain

siksi että pääsisit näkemään näitä ihmisiä?
        Ei voi olla totta!

• Voitko selittää?

?

• Osallistut näköjään

keskusteluun.

• sseli seli
        Jere-lahti kirjoitti:

kun vanhemman naisen niskaan kaadetaan paskaa. Pysy lujana!

Kuuleppas heppu, sä et totisesti tiedä MITÄÄN. Luuletko / onko sinulle sepitetty, että aivan syytöntä pikku turkulais tanttaa muka syytetään . Voi hyvänen aika, etpä sinä ole maailmalla mitään oppinut.
        Kyllä kuule jokainen kannuksensa tienaa, on se sitten paskaa niskaan tai kiitosta niskaan.
        Joten, suosittelen lämpimästi, että pysyt erossa vanhoista asioista,joita et ole ollut näkemässä-kokemassa omin silmin. Ainoastaan silloin pystyy neutraalisti näkemään asiat niin kuin ne on.

• Jere-lahti
        Voitko selittää? kirjoitti:

?

Onko ne edes hyvännäköisiä naisia...

• Sinä olet

helppo tunnistettava, sory mutta arvasit taas väärin.

• Jere-lahti
        sseli seli kirjoitti:

Kuuleppas heppu, sä et totisesti tiedä MITÄÄN. Luuletko / onko sinulle sepitetty, että aivan syytöntä pikku turkulais tanttaa muka syytetään . Voi hyvänen aika, etpä sinä ole maailmalla mitään oppinut.
        Kyllä kuule jokainen kannuksensa tienaa, on se sitten paskaa niskaan tai kiitosta niskaan.
        Joten, suosittelen lämpimästi, että pysyt erossa vanhoista asioista,joita et ole ollut näkemässä-kokemassa omin silmin. Ainoastaan silloin pystyy neutraalisti näkemään asiat niin kuin ne on.

Koko Pulinapalstalaiset suljettaisiin samalle autiolle saarelle, olis pakko
        tulla toimeen, :D Kukin taitojensa mukaan yms. :D

• tultava toimeen
        Jere-lahti kirjoitti:

Koko Pulinapalstalaiset suljettaisiin samalle autiolle saarelle, olis pakko
        tulla toimeen, :D Kukin taitojensa mukaan yms. :D

itsenäisesti, et saisi auttaa ketään.
        Miten arvelet siinä käyvän.
        Kuka selviytyisi kuukauden, kuka ei?

• Virtuaalikoneistaja

Jeren aarteisiin mutta minun aarteisiini kuuluu, tosin ihan CD versiona.

Todella iätöntä musiikkia ja niitä todellisia helmiä suomalaisessa iskelmämusiikissa.

• Virtuaalikoneistaja kirjoitti:

Jeren aarteisiin mutta minun aarteisiini kuuluu, tosin ihan CD versiona.

Todella iätöntä musiikkia ja niitä todellisia helmiä suomalaisessa iskelmämusiikissa.

Nyt sitten meilläkin muutenkin kuin kasetilla;)) Tuolla se soi nytkin taustalla.

• Jere-lahti

• Jere-lahti

Ketjusta on poistettu 40 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      3170
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      123
      1359
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1248
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      257
      1092
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      55
      1067
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      66
      994
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      891
    8. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      872
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      831
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      778
    Aihe