Mitkä pois

TF

Käytössäni on Vista käyttöjärjestelmä ja vuosien varrella olen asentanut koneelleni pääasiassa MB verkkolehdestä erinäisiä koneen siivoamiseen ja kunnossapitoon tarkoitettuja ilmaisohjelmia, joista varmaan jo moni on lopettanut, eli joita ei enää päivitetä mutta silti vielä "käytössä"
Laitan listan koneellani olevista ohjelmista ja toivoisin että kertoisitte mitkä kannattaa poistaa ja mitkä jättää koneelle.
Käytän Windows palomuuria, sekä Avast virustorjuntaa ja näistä en luovu.

Asennetut ohjelmat
1. CCleaner
2. Glary Utilities
3. A-skuared free
4. Spybot
5. Bit Defender
6. Super Anty Spyware
7. Secunia PSI
Lisäksi käytän Defragler levyn eheyttäjää, vaikka Vistassa hoitunee levyn eheyttäminen automaattisesti?

Terveisin Tomi

3

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Make 1.2

Tuota Bit Defenderiä en tunne tarkemmin koska en ole vuosiin sitä käyttänyt,oli mulla ylimääräisenä virusscannerina.

Spybot saisi ainakin multa lähteä tuolta listalta

Glary Utilities on mulla jumiinnuttanut XP:n pari-kolme kertaa täysin mutta vikasietotilassa ei ko ohjelmalla mitään ongelmia

Jos ne muut toimivat Vistassa hyvin niin antaisin olla,nehän ovat säännöllisesti päivittyviä ja hyviä ohjelmia, ilmaisversioissa vaan ei automaattisesti,Filehippo Update hakee muuten aika hienosti päivitykset moniin ohjelmiin mitä listassasi on,jos et ole tutustunut niin suosittelen.

http://www.filehippo.com/updatechecker/

• TF

Tuo Filehippo update on todella näppärä ohjelma ja se saakin jäädä koneelleni.
        Tuosta Spybot:a ollaan montaa mieltä. Toiset kehuvat sitä ja toiset kiroavat sen alimpaan helvettiin. Itse olen sitä käyttänyt ja aina silloin tällöin se on blokannut jonkin örkin koneeltani, mutta mahtaako noista koneelleni jäävistä ohjelmista korvata sen?
        Tomi

• Make 1.2
        TF kirjoitti:

Tuo Filehippo update on todella näppärä ohjelma ja se saakin jäädä koneelleni.
        Tuosta Spybot:a ollaan montaa mieltä. Toiset kehuvat sitä ja toiset kiroavat sen alimpaan helvettiin. Itse olen sitä käyttänyt ja aina silloin tällöin se on blokannut jonkin örkin koneeltani, mutta mahtaako noista koneelleni jäävistä ohjelmista korvata sen?
        Tomi

Kiitos kiitos , kyllä siellä listassasi asquare freekin hakkaa mielestäni Spybotin,se asquare vain on monille tuntematon ja haukkuvat sitä vaikkeivat tiedä sen menestyksestä.

SuperAntispyware on hyvä,sitten tämä linkitetty myös http://www.malwarebytes.org/mbam.php on hyvä , lisäksi IobitSecurity on mulla nyt käytössä reaalisuojan kanssa , toimii mielestäni erittäin hyvin koska se on löytänyt haittaohjelmia joita mikään muu em ohjelmista ei ole löytänyt.

IobitSec ei myöskään häiritse enää koneellani mitään muita ohjelmia , toki se on kehitysvaiheessa mutta ei ainakaan hitaassa sellaisessa , tänään tuli uusi beta-versio siihen.

Siivousohjelmista vielä vähän mainiten olen käyttänyt Advanced SystemCare ( Iobit ) ohjelmaa maksullisena versiona jo pitkään , ( ilmainen myös ihan toimiva ) ja ohjelma on lajissaan mun käytössä ollut paras , enimmäkseen käytän sen rinnalla vielä CCleaneriä jota en voi vertailla ASC:n kanssa keskenään koska CCleanerissä ei ole kaikkia samoja ominaisuuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      3776
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      86
      1689
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      28
      1442
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      164
      1327
    5. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      23
      1108
    6. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      1081
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      92
      1038
    8. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      1031
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      124
      979
    10. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      809
    Aihe