Mitkä pois

TF

Käytössäni on Vista käyttöjärjestelmä ja vuosien varrella olen asentanut koneelleni pääasiassa MB verkkolehdestä erinäisiä koneen siivoamiseen ja kunnossapitoon tarkoitettuja ilmaisohjelmia, joista varmaan jo moni on lopettanut, eli joita ei enää päivitetä mutta silti vielä "käytössä"
Laitan listan koneellani olevista ohjelmista ja toivoisin että kertoisitte mitkä kannattaa poistaa ja mitkä jättää koneelle.
Käytän Windows palomuuria, sekä Avast virustorjuntaa ja näistä en luovu.

Asennetut ohjelmat
1. CCleaner
2. Glary Utilities
3. A-skuared free
4. Spybot
5. Bit Defender
6. Super Anty Spyware
7. Secunia PSI
Lisäksi käytän Defragler levyn eheyttäjää, vaikka Vistassa hoitunee levyn eheyttäminen automaattisesti?

Terveisin Tomi

3

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Make 1.2

      Tuota Bit Defenderiä en tunne tarkemmin koska en ole vuosiin sitä käyttänyt,oli mulla ylimääräisenä virusscannerina.

      Spybot saisi ainakin multa lähteä tuolta listalta

      Glary Utilities on mulla jumiinnuttanut XP:n pari-kolme kertaa täysin mutta vikasietotilassa ei ko ohjelmalla mitään ongelmia

      Jos ne muut toimivat Vistassa hyvin niin antaisin olla,nehän ovat säännöllisesti päivittyviä ja hyviä ohjelmia, ilmaisversioissa vaan ei automaattisesti,Filehippo Update hakee muuten aika hienosti päivitykset moniin ohjelmiin mitä listassasi on,jos et ole tutustunut niin suosittelen.

      http://www.filehippo.com/updatechecker/

      • TF

        Tuo Filehippo update on todella näppärä ohjelma ja se saakin jäädä koneelleni.
        Tuosta Spybot:a ollaan montaa mieltä. Toiset kehuvat sitä ja toiset kiroavat sen alimpaan helvettiin. Itse olen sitä käyttänyt ja aina silloin tällöin se on blokannut jonkin örkin koneeltani, mutta mahtaako noista koneelleni jäävistä ohjelmista korvata sen?
        Tomi


      • Make 1.2
        TF kirjoitti:

        Tuo Filehippo update on todella näppärä ohjelma ja se saakin jäädä koneelleni.
        Tuosta Spybot:a ollaan montaa mieltä. Toiset kehuvat sitä ja toiset kiroavat sen alimpaan helvettiin. Itse olen sitä käyttänyt ja aina silloin tällöin se on blokannut jonkin örkin koneeltani, mutta mahtaako noista koneelleni jäävistä ohjelmista korvata sen?
        Tomi

        Kiitos kiitos , kyllä siellä listassasi asquare freekin hakkaa mielestäni Spybotin,se asquare vain on monille tuntematon ja haukkuvat sitä vaikkeivat tiedä sen menestyksestä.

        SuperAntispyware on hyvä,sitten tämä linkitetty myös http://www.malwarebytes.org/mbam.php on hyvä , lisäksi IobitSecurity on mulla nyt käytössä reaalisuojan kanssa , toimii mielestäni erittäin hyvin koska se on löytänyt haittaohjelmia joita mikään muu em ohjelmista ei ole löytänyt.

        IobitSec ei myöskään häiritse enää koneellani mitään muita ohjelmia , toki se on kehitysvaiheessa mutta ei ainakaan hitaassa sellaisessa , tänään tuli uusi beta-versio siihen.

        Siivousohjelmista vielä vähän mainiten olen käyttänyt Advanced SystemCare ( Iobit ) ohjelmaa maksullisena versiona jo pitkään , ( ilmainen myös ihan toimiva ) ja ohjelma on lajissaan mun käytössä ollut paras , enimmäkseen käytän sen rinnalla vielä CCleaneriä jota en voi vertailla ASC:n kanssa keskenään koska CCleanerissä ei ole kaikkia samoja ominaisuuksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1806
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      183
      1444
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1388
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      960
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe