GSX 1400

korsonpoika

moro jees. ajellu nyt pari kesää jamahalla(FZS600) ja himo ois niinku peruspyörään,helposti ja mukavasti ajettavaan,ni haaveena ois ehkäpä tulevaksi suveksi vaihtaa ns.ajattomampaan malliin ja vaikka ikuiseksi ystäväksi isompi moottorisempi pyörä. Ajettua ei kumminkaan tule ku joku 4-5 tonnia kesäs(ihan maksimi) ja enempi on herkuttelua ku hampaat irvessä tuppi auki kiihyttelyä. Ajatellu olen ko.suitsaa(pari jo tyypänny),hondan CB1300 ja jamahan XJR1300.....

näitä em.pyöriä olen jokaista tyypänny....mut suitsa tuntus...
...paluuta ei varmaan ole...

Oisko suitza-miehillä jotain sanottavaa......muuta ku "kauppaan vaan"....

...tattista vaan vinkeistä....

20

1150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gsx 1400.

      Olen ajellut viimeiset 6 vuotta GSX 1400:lla. Erittäin tyytyväinen olen ollut.
      -ei tyyppivikoja
      -onnistunut muotoilu
      -mahtavan vääntävä moottori
      -ketjuveto on ainoa iso miinus

      • mutta..

        1400 GSX ajellut jo muutaman vuoden myös,ei moitittavaa
        -ketjuveto on plus eikä miinus(aikaisemmin ollut kardaani ja ketjuvetoisia pyöriä,molempia 2kpl ja tää on viides pyörä ja tähän astisista paras ja mieluisian,ketjuvetoisella ajo on paljon miellyttävämpää,liikkeelle lähtö ja vaihtaminen ei ole niin"äkkinykimistä".ketjus voitelu pieni juttu tankkauksen yhteydessä jos ja kun pyörässä on keskiseisonta tuki jonka varassa tyhjä käynnillä vaihdepäällä suihkauttaa ketjuvahaa(ei sotke).Edellisellä pyörällä ajoin ketju ratas paketilla 40000-50000km joten ei niitä kovin tiuhaan tartte uusia


      • miinus!
        mutta.. kirjoitti:

        1400 GSX ajellut jo muutaman vuoden myös,ei moitittavaa
        -ketjuveto on plus eikä miinus(aikaisemmin ollut kardaani ja ketjuvetoisia pyöriä,molempia 2kpl ja tää on viides pyörä ja tähän astisista paras ja mieluisian,ketjuvetoisella ajo on paljon miellyttävämpää,liikkeelle lähtö ja vaihtaminen ei ole niin"äkkinykimistä".ketjus voitelu pieni juttu tankkauksen yhteydessä jos ja kun pyörässä on keskiseisonta tuki jonka varassa tyhjä käynnillä vaihdepäällä suihkauttaa ketjuvahaa(ei sotke).Edellisellä pyörällä ajoin ketju ratas paketilla 40000-50000km joten ei niitä kovin tiuhaan tartte uusia

        Ketjuvaha ei ole oikea voiteluaine. Ketjuvedon suurin ongelma ei ole voitelu eikä kestävyys vaan se että voiteluaineet likaa ikävästi paikat.
        Ketjuöljyä on joka paikassa aina takin selkämystä myöten, eikä sitä tahdo saada millään pois.
        Minua ainakin kyllästyttää irroitella öljypaskaa vanteista, takavilkuista, lokasuojasta, keskiseisontatuesta, rekisterikilvestä, pakoputkesta, ketjusuojasta, vaimon takista, takavalosta.... ...


      • M.R.
        miinus! kirjoitti:

        Ketjuvaha ei ole oikea voiteluaine. Ketjuvedon suurin ongelma ei ole voitelu eikä kestävyys vaan se että voiteluaineet likaa ikävästi paikat.
        Ketjuöljyä on joka paikassa aina takin selkämystä myöten, eikä sitä tahdo saada millään pois.
        Minua ainakin kyllästyttää irroitella öljypaskaa vanteista, takavilkuista, lokasuojasta, keskiseisontatuesta, rekisterikilvestä, pakoputkesta, ketjusuojasta, vaimon takista, takavalosta.... ...

        Castrolin ketjunvoitelusray ei lennä minnekään, vaan pysyy ketjuissa, niinkuin pitääkin.

        Ainoa miinus on, että kun puhdistaa/pesee ketjut se on sielläkin tosi hyvin kiinni paskoineen, mitä siihen on tarttunut. Eli ketjua "pestessä" pitää olla kunnollista ketjunputsausainetta, mikä ei ole suuri ongelma!!


      • vaha on ihan
        miinus! kirjoitti:

        Ketjuvaha ei ole oikea voiteluaine. Ketjuvedon suurin ongelma ei ole voitelu eikä kestävyys vaan se että voiteluaineet likaa ikävästi paikat.
        Ketjuöljyä on joka paikassa aina takin selkämystä myöten, eikä sitä tahdo saada millään pois.
        Minua ainakin kyllästyttää irroitella öljypaskaa vanteista, takavilkuista, lokasuojasta, keskiseisontatuesta, rekisterikilvestä, pakoputkesta, ketjusuojasta, vaimon takista, takavalosta.... ...

        hyvää kun oikein käyttää, ei laita liikaa ja AINA kuumiin ketjuihin, siis heti ajon jälkeen, niin pysyy hyvin kiinni eikä roiski pahemmin ja jos haluaa putsata vanteen yms. niin siihen käy kokemukseni perusteella esim. WD-40 "ruosteenirroittaja/voiteluaine", sitä kun suhkaiseen vanteeseen ja rätillä pyyhkii helposti pois... ihan vaan vinkkinä.... ketjutkin voi sillä putsata, mutta ei suihkuta suoraan ketjuihin, vaan rättiin ja rätti ketjujen ympärille, sitten pyörittelee takapyörää käsin ja kas ketjut putsattu. Ketjuja en muutenkaan ole koskaan liottamalla pessyt, pysyy ne alkuperäiset rasvat siellä missä niitten kuuluukin olla.


      • unohtu kertoa
        vaha on ihan kirjoitti:

        hyvää kun oikein käyttää, ei laita liikaa ja AINA kuumiin ketjuihin, siis heti ajon jälkeen, niin pysyy hyvin kiinni eikä roiski pahemmin ja jos haluaa putsata vanteen yms. niin siihen käy kokemukseni perusteella esim. WD-40 "ruosteenirroittaja/voiteluaine", sitä kun suhkaiseen vanteeseen ja rätillä pyyhkii helposti pois... ihan vaan vinkkinä.... ketjutkin voi sillä putsata, mutta ei suihkuta suoraan ketjuihin, vaan rättiin ja rätti ketjujen ympärille, sitten pyörittelee takapyörää käsin ja kas ketjut putsattu. Ketjuja en muutenkaan ole koskaan liottamalla pessyt, pysyy ne alkuperäiset rasvat siellä missä niitten kuuluukin olla.

        että GSX 1400 on myös minulla ja aivan soiva peli, neljään vuoteen ei ole tullut vielä vastaan sellaista mihinkä lähtisin vaihtamaan, hyvä yleispyörä.


      • käyttänyt
        M.R. kirjoitti:

        Castrolin ketjunvoitelusray ei lennä minnekään, vaan pysyy ketjuissa, niinkuin pitääkin.

        Ainoa miinus on, että kun puhdistaa/pesee ketjut se on sielläkin tosi hyvin kiinni paskoineen, mitä siihen on tarttunut. Eli ketjua "pestessä" pitää olla kunnollista ketjunputsausainetta, mikä ei ole suuri ongelma!!

        putsausaineena? Ite aloittelin juuri vahan käytön.


      • M.R.
        käyttänyt kirjoitti:

        putsausaineena? Ite aloittelin juuri vahan käytön.

        Toi Castrolin ketjunvoiteluspay EI OLE VAHAA, vaan jotain synteettistä öljypohjaista tököttiä. Vahoista en ole koskaan kuullut mitään hyvää sanottavaa.

        Ketjunpuhdistusaineita löytyy monia, myös Castrolilta löytyy spay, mutta itsellä on pikku pullossa tällä hetkellä jonkun ihme valmistajan hyvää tuotetta, jota lirautan ketjunputsausharjaan ja hinkkaan aikani, minkä jälkeen rätillä pyyhin liiat ja roiskeet ym. Tuon kun toistaa pari kolme kertaa, ketjut näyttävät melkein uudelta ja kuulostavat myös.
        Ton putsausaineen pitää nimen omaan olla ketjuille tarkoitettua, eikä mitä vaan teknistä liuotinta. Väärä aine tunkeutuu liian syvälle, eli O tai X renkaiden väliin ja tuhoaa sieltä "ikivoitelun" ja siis koko ketjun.
        Kyllä noita tököttejä puhdistukseen löytyy alan liikkeistä, mutta itse ostin ton omani prätkämessuilta, enkä oikein saa merkistä selvää. Hyvää ja toimivaa se on, mut niin on se Castsolin ketjunpuhdistusspaykin, vaikkakin aika kallista, koska sitä kuluu melkein koko pullo, jos tekee hyvää työtä.


      • mielipide..........
        M.R. kirjoitti:

        Toi Castrolin ketjunvoiteluspay EI OLE VAHAA, vaan jotain synteettistä öljypohjaista tököttiä. Vahoista en ole koskaan kuullut mitään hyvää sanottavaa.

        Ketjunpuhdistusaineita löytyy monia, myös Castrolilta löytyy spay, mutta itsellä on pikku pullossa tällä hetkellä jonkun ihme valmistajan hyvää tuotetta, jota lirautan ketjunputsausharjaan ja hinkkaan aikani, minkä jälkeen rätillä pyyhin liiat ja roiskeet ym. Tuon kun toistaa pari kolme kertaa, ketjut näyttävät melkein uudelta ja kuulostavat myös.
        Ton putsausaineen pitää nimen omaan olla ketjuille tarkoitettua, eikä mitä vaan teknistä liuotinta. Väärä aine tunkeutuu liian syvälle, eli O tai X renkaiden väliin ja tuhoaa sieltä "ikivoitelun" ja siis koko ketjun.
        Kyllä noita tököttejä puhdistukseen löytyy alan liikkeistä, mutta itse ostin ton omani prätkämessuilta, enkä oikein saa merkistä selvää. Hyvää ja toimivaa se on, mut niin on se Castsolin ketjunpuhdistusspaykin, vaikkakin aika kallista, koska sitä kuluu melkein koko pullo, jos tekee hyvää työtä.

        itse olen käyttänyt pääosin vahaa,joskus erehdyin ostaa öljypohjaista tököttiä joka sotki turhaan pyörää-enkä oikein tiedä onko toi vaha nyt niin surkeeta nyt ajettu ketju rataspaketilla 40tkm-no makuja on monia sano...


    • Yhdellä naapurillani oli tuollainen GSX 1400 parin vuoden ajan ja hän kehui pyörää kovasti. Itsekin harkitsin kyseistä mallia.
      Nettimotossa tuntuvat pyytävän melko kovia hintoja, koska virallisesti maahantuodun pyörän sai vuoden -07 syksyllä ja vielä -08 alkukeväästä alle kymppitonnin ja harmaatuodun alle yhdeksän. No eihän niitä enää valmisteta, mutta mutta...

      • korsonpoika

        paljonki viisaammax,varsin ketjujen voitelussa....hehe....jokatapauksessa,tosta suitsasta vielä...kävin tosa yhtä pyörää ajamasa pikkumunkin 2päällä(myyjä halus mukaan,etten pölli). Sivutuuli ilmiökin on yllättävän leppoisa,verrattuna omaan tyttömotskariin(jamahaFZS600)...on tietysti painoissakin himppasen eroja...(100kg)....tai ainakin 50...no nyt vaan värejä valkkailemaan ja KÄTTÄ TASKUUN JA ILOISTA ILMETTÄ!!


      • totta..

        2008 ei enää ole kyseistä pyörää voinut rekisteröidä uutena,no tietenkin rekisteröity 2007 ja jollain myyjällä ollut jokunen kappale varastossa joka myyty 2008v puolella?alle 10000€??????????????missä ja kuka?eespeed ja kumitassu möi noita halvimmillaan 10990-11500€ ja"viralliset"myyjät 11990€,ei kukaan ole myynyt uutena alle kymppitonnin eikä edes kymppitonnilla.Itsellä kyseinen peli ja vm-2007 ja en möisi oikeestaan millään hintaa(enkä ainakaan 4-numeroisella summalla) kun vastaavaa ei enää saa,hyvä pyörä,ei moitittavaa,suosittelen


      • epäileväinen
        totta.. kirjoitti:

        2008 ei enää ole kyseistä pyörää voinut rekisteröidä uutena,no tietenkin rekisteröity 2007 ja jollain myyjällä ollut jokunen kappale varastossa joka myyty 2008v puolella?alle 10000€??????????????missä ja kuka?eespeed ja kumitassu möi noita halvimmillaan 10990-11500€ ja"viralliset"myyjät 11990€,ei kukaan ole myynyt uutena alle kymppitonnin eikä edes kymppitonnilla.Itsellä kyseinen peli ja vm-2007 ja en möisi oikeestaan millään hintaa(enkä ainakaan 4-numeroisella summalla) kun vastaavaa ei enää saa,hyvä pyörä,ei moitittavaa,suosittelen

        itse kans ihmettelin että onko mukamas saanut alle 10tonnin-tuskin


      • On
        epäileväinen kirjoitti:

        itse kans ihmettelin että onko mukamas saanut alle 10tonnin-tuskin

        Ja on.


      • Jube
        On kirjoitti:

        Ja on.

        Tampereelta,sanoivat myyneen 9900e hintaan viimeiset "isolohkot".

        Omallani (07)kans ajanut 37000,ja orkkisketjut vielä ja hyvässä iskussa.Pessyt noin 3kertaa vuodessa Belrayn chain cleanerilla ja kans öljynny ajon jälkeen.
        Muuten toiminut moitteetta ,oiva peli.


      • totta.. kirjoitti:

        2008 ei enää ole kyseistä pyörää voinut rekisteröidä uutena,no tietenkin rekisteröity 2007 ja jollain myyjällä ollut jokunen kappale varastossa joka myyty 2008v puolella?alle 10000€??????????????missä ja kuka?eespeed ja kumitassu möi noita halvimmillaan 10990-11500€ ja"viralliset"myyjät 11990€,ei kukaan ole myynyt uutena alle kymppitonnin eikä edes kymppitonnilla.Itsellä kyseinen peli ja vm-2007 ja en möisi oikeestaan millään hintaa(enkä ainakaan 4-numeroisella summalla) kun vastaavaa ei enää saa,hyvä pyörä,ei moitittavaa,suosittelen

        Hintaan 9990,- toimituskulut olisi pyörä lähtenyt Helsingissä sijaitsevasta maahantuojan valtuuttamasta liikkeestä syksyllä -07. Alle yhdeksän tonnin toimituskulut niitä möi MP-08:ssa joku harmaatuoja jonka nimeä en muista. Pyöriä ei ollut kuin muutama ja ne menivät kaupaksi heti. Ne olivat, kuten joku aiemmin arveli -07 mallia valmiiksi rekisteröityinä.
        Tyylikkäitä ja turvallisia kilometrejä kaikille!


      • korsonpojalla
        Parta-Arska kirjoitti:

        Hintaan 9990,- toimituskulut olisi pyörä lähtenyt Helsingissä sijaitsevasta maahantuojan valtuuttamasta liikkeestä syksyllä -07. Alle yhdeksän tonnin toimituskulut niitä möi MP-08:ssa joku harmaatuoja jonka nimeä en muista. Pyöriä ei ollut kuin muutama ja ne menivät kaupaksi heti. Ne olivat, kuten joku aiemmin arveli -07 mallia valmiiksi rekisteröityinä.
        Tyylikkäitä ja turvallisia kilometrejä kaikille!

        ihan vaan tilastoa....tosa tosiaan kahtellu nuita euroja ja aikalailla kovat on pyynnit vanhemmillakin yksilöillä. Joku porin suunnalta motoliike myy nettimotos alta kuuen tonnin 4-kymppii ajetun 02vm:n sinivalkosen orkkispyörän. Ja sitten yksityinen myy samanlai ajettuu ja samanikästä,mihin on laitettu slipari ja minivilkut,ni 8500!!!!!! Onhan tos haitarii vähäx aikaa....no joo...kumpikohan on linjas....lukenu tot nettimotoo,ku piru raamattuu ny pari viikkoo...se sinivalakonen kylä ois namukka väri..
        Noooh,kyl se oikeen hintanen ja kuntonen suitza viel löytyy...
        ***vielä on kesää jäljellä******


      • ostaa valmiiksi
        korsonpojalla kirjoitti:

        ihan vaan tilastoa....tosa tosiaan kahtellu nuita euroja ja aikalailla kovat on pyynnit vanhemmillakin yksilöillä. Joku porin suunnalta motoliike myy nettimotos alta kuuen tonnin 4-kymppii ajetun 02vm:n sinivalkosen orkkispyörän. Ja sitten yksityinen myy samanlai ajettuu ja samanikästä,mihin on laitettu slipari ja minivilkut,ni 8500!!!!!! Onhan tos haitarii vähäx aikaa....no joo...kumpikohan on linjas....lukenu tot nettimotoo,ku piru raamattuu ny pari viikkoo...se sinivalakonen kylä ois namukka väri..
        Noooh,kyl se oikeen hintanen ja kuntonen suitza viel löytyy...
        ***vielä on kesää jäljellä******

        penkitetty peli, ettei tarvi ite hankkimaan slipareita ym. ja säädättää isolla rahalla. Niitä pelejähän saa samaan hintaan kuin orkkiskuntoisia. Pyörä tehoputkella/-putkilla on turvallisempikin. Orkkispöntöt on aika hiljaset, joten mummot saattaa jäädä alle.


      • varmasti
        Parta-Arska kirjoitti:

        Hintaan 9990,- toimituskulut olisi pyörä lähtenyt Helsingissä sijaitsevasta maahantuojan valtuuttamasta liikkeestä syksyllä -07. Alle yhdeksän tonnin toimituskulut niitä möi MP-08:ssa joku harmaatuoja jonka nimeä en muista. Pyöriä ei ollut kuin muutama ja ne menivät kaupaksi heti. Ne olivat, kuten joku aiemmin arveli -07 mallia valmiiksi rekisteröityinä.
        Tyylikkäitä ja turvallisia kilometrejä kaikille!

        ei saanut. Ostin itse ja kyttäilin pitkään ja tarkasti. Halvimmillaan oli 10900 €. Näin oli keväällä -07. Piste


      • rukki

        Alle 10900 € ei uutta gsx1400 ole saanut mistään eikä koskaan Suomessa. Tämä on absoluuttinen totuus ja fakta, piste. Ja se on sitten turha selitellä, että sieltä ja sieltä kaveri osti halvemmalla, kun ei ostanut. Ei niin ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe