Jos on tylsää ja haluat olla avuksi... :D

surkeasudokussa

Tämmönen siis pitäis tehdä:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
x x x | x x 2 | 7 5 x
x x x | x x x | x x 1
1 x 2 | x x x | x 8 6
-----------------------------------
3 x x | x x x | x x x
9 x x | x x x | x 6 4
x x x | x x x | x 1 3
-----------------------------------
5 6 x | x 3 x | 1 x 2
7 x x | x x x | x x x
x 2 1 | 9 x x | x x x
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Mulla menee vaan hermot -__-

Jos joku tahtoo tehdä, niin pelkät numerorivit riittäis :)

6

2942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AndrewStuart

http://www.scanraid.com/sudoku.htm

Antamasi ruudukko ei ole Sudoku, eli joitakin numeroita puuttuu, sillä ratkaisuja (Solution Count) löytyy satoja. Tarkista!

Jos haluat tällä älykkällä ohjelmalla ratkaista ko ruudukon, etene niin pitkälle kunnes kone ilmoittaa, ettei pysty jatkamaan, ja lisää johonkin sallittu numero ja jatka uudestaan. Ratkaisu löytyi minulla 6:n satunnaisen numeron jälkeen. Netistä löytyy myös tyhmiä ratkaisuohjelmia, jotka ratkaisevat vaikka lähes tyhjän ruudukon ilman ongelmia alta sekunnin.

• surkeasudokussa

Mä en oikeen tajua, mitä hyötyä tosta vempeleestä on..? o__O Toki se näyttää, jos tulee joku virhe, mut aika hankalaa on kumminkin :S

Tai sit en vaan osaa käyttää tota.

• surkeasudokussa
        surkeasudokussa kirjoitti:

Mä en oikeen tajua, mitä hyötyä tosta vempeleestä on..? o__O Toki se näyttää, jos tulee joku virhe, mut aika hankalaa on kumminkin :S

Tai sit en vaan osaa käyttää tota.

Kiitti paljon!

• surkeasudokussa

Mutta nythän se vaihtoi myös noi numerot, mitkä olin pistänyt valmiiksi siihen..

• AndrewStuart

Kiitti paljon!

Sudokujen ratkaisutekniikoiden harjoittelu. Ohjelma etenee alussa aivan kuin ihminen. Kannattaa käyttää opettelussa esim. varmasti sopivalla tavalla vaikeahkoja Helsingin Sanomien 4:n tähden Sudokuja. Ohjelman edistyneet tekniikat ovat ihmiselle soveltumattomia. Niistä kannattaa poistaa ruksit, jotta löytyy ajattelevalle ihmiselle sopivampi ja loogisempi tapa edetä.

• AndrewStuart

Mutta nythän se vaihtoi myös noi numerot, mitkä olin pistänyt valmiiksi siihen..

Antamasi numerot pysyvät paikoillaan pikkuruudukossa koko ratkaisun ajan. Voit laittaa sinne numeroita sitä mukaa kun keksit niitä päättelemällä. Isossa ruudukossa näkyvät vaihtoehdot ja ohjelma karsii koko ajan vaihtoehtojen määrää. Paina Take Step:ia ainakin kerran, niin saat ison ruudukon pikkunumeroiden ensikarsinnan. Se on koko Sudokujen ratkaisujen idea: vaihtoehtojen älykäs karsinta joka puolella ruudukkoa monivaiheisesti. Voit koska vain tallentaa pikkuruudukon sen hetkisen tilan Save-nappulalla ja palauttaa sen vaikka viikon pästä Re-Load:lla.

Jos et itse pääse eteenpäin, paina Take Step -nappulaa niin monta kertaa kuin haluat ja seuraa ohjelman kommentteja ja ison ruudukon vaihtoehtojen (pikkunumeroiden) vähentymistä. Tarvittaessa voit mennä yhden askeleen taaksepäin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4387
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27