Jos on tylsää ja haluat olla avuksi... :D

surkeasudokussa

Tämmönen siis pitäis tehdä:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
x x x | x x 2 | 7 5 x
x x x | x x x | x x 1
1 x 2 | x x x | x 8 6
-----------------------------------
3 x x | x x x | x x x
9 x x | x x x | x 6 4
x x x | x x x | x 1 3
-----------------------------------
5 6 x | x 3 x | 1 x 2
7 x x | x x x | x x x
x 2 1 | 9 x x | x x x
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _


Mulla menee vaan hermot -__-

Jos joku tahtoo tehdä, niin pelkät numerorivit riittäis :)

6

2858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AndrewStuart

      http://www.scanraid.com/sudoku.htm

      Antamasi ruudukko ei ole Sudoku, eli joitakin numeroita puuttuu, sillä ratkaisuja (Solution Count) löytyy satoja. Tarkista!

      Jos haluat tällä älykkällä ohjelmalla ratkaista ko ruudukon, etene niin pitkälle kunnes kone ilmoittaa, ettei pysty jatkamaan, ja lisää johonkin sallittu numero ja jatka uudestaan. Ratkaisu löytyi minulla 6:n satunnaisen numeron jälkeen. Netistä löytyy myös tyhmiä ratkaisuohjelmia, jotka ratkaisevat vaikka lähes tyhjän ruudukon ilman ongelmia alta sekunnin.

      • surkeasudokussa

        Mä en oikeen tajua, mitä hyötyä tosta vempeleestä on..? o__O Toki se näyttää, jos tulee joku virhe, mut aika hankalaa on kumminkin :S

        Tai sit en vaan osaa käyttää tota.


      • surkeasudokussa
        surkeasudokussa kirjoitti:

        Mä en oikeen tajua, mitä hyötyä tosta vempeleestä on..? o__O Toki se näyttää, jos tulee joku virhe, mut aika hankalaa on kumminkin :S

        Tai sit en vaan osaa käyttää tota.

        Kiitti paljon!


      • surkeasudokussa

        Mutta nythän se vaihtoi myös noi numerot, mitkä olin pistänyt valmiiksi siihen..


      • AndrewStuart
        surkeasudokussa kirjoitti:

        Kiitti paljon!

        Sudokujen ratkaisutekniikoiden harjoittelu. Ohjelma etenee alussa aivan kuin ihminen. Kannattaa käyttää opettelussa esim. varmasti sopivalla tavalla vaikeahkoja Helsingin Sanomien 4:n tähden Sudokuja. Ohjelman edistyneet tekniikat ovat ihmiselle soveltumattomia. Niistä kannattaa poistaa ruksit, jotta löytyy ajattelevalle ihmiselle sopivampi ja loogisempi tapa edetä.


      • AndrewStuart
        surkeasudokussa kirjoitti:

        Mutta nythän se vaihtoi myös noi numerot, mitkä olin pistänyt valmiiksi siihen..

        Antamasi numerot pysyvät paikoillaan pikkuruudukossa koko ratkaisun ajan. Voit laittaa sinne numeroita sitä mukaa kun keksit niitä päättelemällä. Isossa ruudukossa näkyvät vaihtoehdot ja ohjelma karsii koko ajan vaihtoehtojen määrää. Paina Take Step:ia ainakin kerran, niin saat ison ruudukon pikkunumeroiden ensikarsinnan. Se on koko Sudokujen ratkaisujen idea: vaihtoehtojen älykäs karsinta joka puolella ruudukkoa monivaiheisesti. Voit koska vain tallentaa pikkuruudukon sen hetkisen tilan Save-nappulalla ja palauttaa sen vaikka viikon pästä Re-Load:lla.

        Jos et itse pääse eteenpäin, paina Take Step -nappulaa niin monta kertaa kuin haluat ja seuraa ohjelman kommentteja ja ison ruudukon vaihtoehtojen (pikkunumeroiden) vähentymistä. Tarvittaessa voit mennä yhden askeleen taaksepäin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe