turvonnut maha

pööjulia

Huomasin eilen marsuni mahan olevan ehkä hieman turvoksissa. Onko vaarallista? Se juo vuorokaudessa ehkä yhden pullollisen ja yhden puolikkaan pullollisen vettä. Yhdessä pullollisessa on vettä 140ml. Mietiskelin että voisiko tuo turvotus johtua veden juonnista, mutta en ole sitä vedenjuontia halunnut rajoittaa.....

5

2822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pööjulia

sillä on hamsterin juomapullo, joka on normaalia marsujen juomapulloa pienempi. Kun eläinkaupassa ei ollut myynnissä sillä hetkellä isompia.

• Marsuhullu

Lääkäriin lääkäriin lääkäriin!!

• Kannattaa aina viedä eläin lääkäriin jos huomaa siinä jotakin tavallisuudesta poikkeavaa, eikä kysellä vastausta netistä, koskapa:

1. Me emme välttämättä ole ammatiltamme eläinlääkäreitä
      2. Me emme näe marsuasi joten paraskaan kuvaus ei ole tarkin mahdollinen
      3. Vastaukset voivat tulla vasta päivien päästä
      4. Sinä itse tunnet marsusi parhaiten
      5. Tilanne ei siitä miksikään muutu vaikka vastaisimme, koska yleensä tilanne kuitenkin saattaa vaatia sitä eläinlääkärikäyntiä asian varmistamiseksi

Mahan turpoaminen saattaa johtua niin monesta asiasta.
      Ehkä marsu on saanut matoja/muita sisäloisia syötyään ulkoruokaa.
      Ehkä sen elimistöön on syystä tai toisesta alkanut kerääntyä nestettä.
      Ehkä sen suolistoon on tullut tukos.
      Ehkä tuoreruoka on alkanut käydä sen mahassa ja tuottaa kaasuja.

Eli eläinlääkärille, niin asia toivottavasti selviää. Mutta jos kyseessä olisi oma marsuni, veikkaisin tuota jälkimmäistä. Hipalla kun tuppaa tuoreruoka aiheuttamaan kaasuilua, jota sitten hoidamme Disflatyl-nimisellä reseptivapaalla lääkkeellä.

• Anonyymi

Miksi marsuni ei syö ja hänen vatsa on turvoksissaan?? Osaisko joku kertoa

• Anonyymi

Aloita marsun tukiruokinta heti, jos marsu ei syö. Vie marsu nopeasti eläinlääkäriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4940
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      92
      2499
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      41
      2436
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      194
      2346
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1929
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      24
      1831
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1550
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1461
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      346
      1243
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1149
    Aihe