Moi, olen 21-vuotias mielenterveys- ja päihdetyön opiskelija. Teemme opiskelutoverini kanssa opinnäytetyötä koulukiusaamisen vaikutuksista myöhempään elämään, haluaisimme kiusatun näkökulman lisäksi kuulla myös kiusaajaa.
Omasta taustastani voin sen verran kertoa, että olen ala ja yläasteilla ollut kiusattu, samoin kuin lukiossa. Kiusaamistapa vain muuttui matkan varrella. Vaikka ammattikoulussa sain "olla rauhassa", kiusaaminen on vaikuttanut minuun. Siitä reippaasta ja sosiaalisesta ekaluokkalaisesta kasvoikin ahdistunut, pelokas ja ujo nainen. Kaipa olen kantanut "uhrin leimaa" otsassani, sanoen; kiusaa vaan, ei haittaa. Peittelin ahdistustani viettämällä kaksoiselämää. Ammattikoulun aloitettuani esitin itsevarmaa, mutta kotona itkin uupumuksesta. Kunnes vihdoin vuosi sitten koko kulissi romahti. Onnellisten sattumusten kautta sain apua aika pian vakavaan masennukseeni. Terapian ja lääkityksen ansiosta olen tänäpäivänä iloinen, terveen itsevarma ja tasapainoinen nainen, enkä enää suostu kantamaan 'leimaa' :)
Jos sinulla on tarina jonka haluat meille kertoa, voit laittaa sähköpostia osoiteeseen [email protected]
-carolynne
Haussa kiusaaja
carolynne
0
500
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.855040- 473482
- 1053335
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342521- 1992503
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️252109- 1332059
- 201799
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51689- 1821668