Moi, olen 21-vuotias mielenterveys- ja päihdetyön opiskelija. Teemme opiskelutoverini kanssa opinnäytetyötä koulukiusaamisen vaikutuksista myöhempään elämään, haluaisimme kiusatun näkökulman lisäksi kuulla myös kiusaajaa.
Omasta taustastani voin sen verran kertoa, että olen ala ja yläasteilla ollut kiusattu, samoin kuin lukiossa. Kiusaamistapa vain muuttui matkan varrella. Vaikka ammattikoulussa sain "olla rauhassa", kiusaaminen on vaikuttanut minuun. Siitä reippaasta ja sosiaalisesta ekaluokkalaisesta kasvoikin ahdistunut, pelokas ja ujo nainen. Kaipa olen kantanut "uhrin leimaa" otsassani, sanoen; kiusaa vaan, ei haittaa. Peittelin ahdistustani viettämällä kaksoiselämää. Ammattikoulun aloitettuani esitin itsevarmaa, mutta kotona itkin uupumuksesta. Kunnes vihdoin vuosi sitten koko kulissi romahti. Onnellisten sattumusten kautta sain apua aika pian vakavaan masennukseeni. Terapian ja lääkityksen ansiosta olen tänäpäivänä iloinen, terveen itsevarma ja tasapainoinen nainen, enkä enää suostu kantamaan 'leimaa' :)
Jos sinulla on tarina jonka haluat meille kertoa, voit laittaa sähköpostia osoiteeseen [email protected]
-carolynne
Haussa kiusaaja
carolynne
0
504
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614458KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1563352Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?582667Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492584- 1332487
- 241903
- 241721
- 301636
- 1741590
- 381293