rakennuslupa?

4 metriä

lähempänä toista rakennusta? Tuli aloitettua pienen pihavajan ,7neliötä, rakentaminen ennenkuin luvat olivat valmiit. Nyt ilmeni että vaja olisi pitänyt olla 4 metriä vähintään sokkelista sokkeliin mitaten kaukana talosta. Mitta näyttää 3m 20 centtiä etäisyyttä. Tämä etäisyys on vain rakennusten nurkasta nurkkaan, muuten on kauempana. Siis kysymys: Joudunko nyt mahdollisesti purkamaan jo lähes valmiin varaston, vai onko edellytyksiä rakennusluvan saamiselle???? Inssi jutteli jotain tulenkestävistä ikkunoista sun muista, tulevat katsomaan paikan päälle, mutta hyvä olisi kuulla jonkun asiantuntijan mielipiteitä näin etukäteen.

3

1062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Normaalisti rakennusten palotekninen etäisyys on 8 metriä, jos ne ovat eri tontilla. Jos samalla tontilla, ei pitäisi olla mitään rajoituksia.

      • avaaja

        näin tämä rakennusvalvoja kuitenkin väitti, on oltu muijan kanssa kusi sukassa koko päivän, mutta eivät ole vielä käyneet katsomassa tilanetta. rakennukset ovat tietenkin omalla samalla tontilla. Homma meni niin että soittelin pari viikkoa sitten asiasta valvojalle ja kysyin toista asiaa, nimittäin alle viiden metrin rajasta rakentamista, sitä hän ei pitänyt ongelmana. Kysyin samalla voinko aloittaa rakentamisen jo, ei kieltänyt eikä myöntänyt, sanoi vain ettei rajan läheisyys ole ongelma. nyt kun tänään vein lupahakemuksen sijoituskuvineen, niin siinä hän totesi että on liian lähellä taloa, pitää olla neljä metriä väliä!!! no, tilanne "veti hiljaiseksi" kun olen jo tehnyt vajan maalausta vaille valmiiksi!!! Toivottavasti eivät määrää purettavaksi???


      • avaaja

        löysin tietoa netistä.... samalla tontilla alle neljän metrin etäisyydellä olevat rakennukset voidaan osastoida (esimerkki autosuoja alle 60 neliötä) vaihtoehtoisesti kumpi tahansa!!! Minun tapauksessani siis kannattaa osastoida pieni vaja, pääsee halvemmalla. Koska vaja on matalampi kuin talo, on vajan yläpohja myös osastoitava EI 30 ????? mitähän tarkoittaa käytännössä tuo EI 30? ja seinät osastoidaan neljän metrin etäisyyteen saakka säännön mukaan, joten vajan päätyseinä 80 senttiä ja sivuseinä kokonaan?! Ovi on kylläkin tällä seinällä, pitääköhän vaihtaa toiselle seinälle, vai riittääkö ovellekin joku "gyprokki"????


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      429
      4692
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1670
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1411
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1319
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1234
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1151
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      960
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      837
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    Aihe