Mikä järki on ottaa joku sijoituskoira tai vastaava? No siis saahan sen tavallaan halvemmalla lähes omaksi, kuten 24kk määräaikaisen mokkulankin lopulta. Mikäli rahatilanne on niin huono, että ei löydy noin 800e koiraan tai satasta johonkin pelastuskoiraan, niin tuntuu hieman sille että ei kauheasti ole edellytyksiä edes pitää koirtaa. Ne ruokasäkitkin maksaa siellä 70e/15kg. Eli onko tässä kyseessä vain se että jengi on niin persaukisia, mutta pakko olis vaan saada jotain mihin ei ole varaa vai mikä järki tässä on? Se että ei ole edellytyksiä senvertaa, että malttaisi saastää koiran hinnan kertoo mielestäni siittä, että koiran ottaja on täys huithapeli, jollaiselle ei pitäisi koiraa ylipäätään antaa.
Sijoituskoirista
16
236
Vastaukset
- vaihtoehtona
Sijoituskoira on hyvä vaihtoehto sekä kasvattajalle että koiran perheelle. Aina ei ole kyse rahasta, mutta sellaisia näköjääm löytyy jotka ajattelevat vaan rahaa...
nimimerkki omistan koiran ja kaverilla sijoituskoira- rahan ajattelijoita
ei pitäisi vain ajatella rahaa. moni kuitenkin näin tekee ja hankkii sitten sijoituskoiran surullisin seurauksin.
- sijoituskoira minulle?
rahan ajattelijoita kirjoitti:
ei pitäisi vain ajatella rahaa. moni kuitenkin näin tekee ja hankkii sitten sijoituskoiran surullisin seurauksin.
Olen kysellyt mahdollista sijoitukseen tulevaa narttukoiraa itselleni.
En suinkaan rahasta johtuvista syistä.
Minulla on varaa ostaa vaikka useampi koira, jos tahdon.
Syyt ovat ihan muut, mm. koiran tulevaisuuden varmistaminen, jos itselleni sattuu jotain.
Tiedän, että haluamani rodun pentu maksaa 1100-1500e, sijoitusmaksuista en ole (vielä) tietoinen. - vaikka...
sijoituskoira minulle? kirjoitti:
Olen kysellyt mahdollista sijoitukseen tulevaa narttukoiraa itselleni.
En suinkaan rahasta johtuvista syistä.
Minulla on varaa ostaa vaikka useampi koira, jos tahdon.
Syyt ovat ihan muut, mm. koiran tulevaisuuden varmistaminen, jos itselleni sattuu jotain.
Tiedän, että haluamani rodun pentu maksaa 1100-1500e, sijoitusmaksuista en ole (vielä) tietoinen."Syyt ovat ihan muut, mm. koiran tulevaisuuden varmistaminen, jos itselleni sattuu jotain."
Testamenttaa se vaikka joulupukille, niin varmistuu tulevaisuus. Sijoituskoirahan vain heikentää koiran tulevaisuuden mahkuja. Kasvattaja ei ehkä halua sitä itselleen ja henkilö x taas ei halua pennuttaa, mutta kun on tehty sopimus niin on pakko ja kaikilta menee hermot ja lopputulos on maailmanloppu.
No kun on ihmisistä kyse,niin kuka milläkin perustein ottaa.Huonommilla tai paremmilla :)
Jos on kyseessä järjevä ihminen,niin niillä paremmilla perusteilla (tai ne painaa siinä vaa´assa),jos taas vähemmän järkevä,niin toisinpäin.
Sijoitustoiminta on ihan maalaisjärkeä ja normaalia fiksuutta omaavien toimintaa.Jos siihen määritteeseen ei mahdu kumpikin vastapuoli,niin parempi antaa homman olla.Simppeliä :)- näkökanta
ei kaikki "rahasta koiran ottaneet" ole "täysiä huithapeleita" tai huithapeleita ollenkaan. kyllä niitäkin varmasti on joukossa, myös niiden joukossa jotka maksavat koirasta. sijoitussopimus kuitenkin edellyttää koiran vastaanottajalta melkoisesti, ei kyse ole pelkästään "puoli-ilmaisesta" koirasta. kasvattajalla on oikeus ottaa koira takaisin mikäli sijoitusopimusta rikotaan tai koiran hoitoa laiminlyödään. tällaisia oikeuksia ei ole sellaista omistajaa kohtaan, joka koirasta on täyden hinnan maksanut.
itse otin sijoituskoirani (kohtalaisen kallis rotukoira) opiskeluaikana. ja juuri rahan takia,en halunnut enää odottaa että toteutan haaveeni toisesta koirasta. olisin joutunut säästämään monta kuukautta että olisin saanut koiran myyntihinnan kasaan. ja millainen "rahasta otetun koiran" elämänlaatu sitten onkaan?
molemmilla koirilla on hyvät vakuutukset. ollut pennusta lähtien. koirat ulkoilevat useita tunteja päivässä. rauhallisia lenkkejä, vapaana riehumista, metsässä samoilua. omistaja käyttää koirien ruokaan 100e joka kuukausi. lisäksi herkut ja lelut, joita tarttuu joskus mukaan kauppareissuilta. lääkärille mennään kun on tarvis. isomman laskun sattuessa on lisäeurot puhelimen soiton päässä, vakuutuksesta takaisin. (olen muuten nyt työtön ja aloitan taas opiskelun). koirien kuluista ja elämänlaadusta ei tässä taloudessa kuitenkaan tingitä, vaikka käteen jää vuokran, laskujen ja koirien kulujen jälkeen 180e/kk.
olen varmasti köyhien kotien listan kärkipäässä koiran hyvässä hoidossa. halusin kuitenkin tuoda esiin tämän asian, että aina asiat ei mene niinkuin valtaväestö olettaa.
-Koira ei välitä vaikka koti on köyhä-- sinulta,
noin pitää ollakkin :)
- löpöötiööö
"Mikäli rahatilanne on niin huono, että ei löydy noin 800e koiraan tai satasta johonkin pelastuskoiraan, niin tuntuu hieman sille että ei kauheasti ole edellytyksiä edes pitää koirtaa."
Kai tiedät, että sijoituskoirastakin joutuu maksamaan??? vaikkakin rahat saa takaisin (mikäli kaikki menee suunnitelmien mukaan) niin kuitenkin sijoituspennusta voi joutua pulittamaan esim. 700€. On se hieman enemmän kuin mainitsemasi sata euroa johonkin pelastuskoiraan.- maksaa
oma 800e vs. sijoituskoira 700e ?????
no ihan kyllä on ilmaiseksi saanut sijoituskoiria, joten mikäs siinä jos tyhmät maksaa. - Täältä
maksaa kirjoitti:
oma 800e vs. sijoituskoira 700e ?????
no ihan kyllä on ilmaiseksi saanut sijoituskoiria, joten mikäs siinä jos tyhmät maksaa.No jos pentujen normaalihinta on 800, niin sijoituspennun hinta EI VOI olla 700 .... haloo... se voi olla puolet normaalihinnasta.
- näkemys...
Katselet asiaa vähän väärästä kulmasta.
Mietipä ensin miksi sijoituskoiria ylipäätään on? Eli miksi kasvattaja haluaa sijoittaa vaikka saisi täyden hinnan myymällä?
Itselläni ei ole koskaan ollut sijoituskoiraa, mutta syy miksi sen joskus ottaisin, on se, että saisin jostakin ns. unelmayhdistelmästä sen kaikkein lupaavimman pennun.
Siitähän on pennun saajan kannalta kysymys. Eli sijoitukseen laitetaan se kaikkein lupaavin koira, jota ei muuten ehkä edes saisi.
Tuon mainitsemasi huithapelin sis voit kaivella jostain sieltä sisältäsi ja työntää vaikka tötteröön... ;-)- sinäkin...
>Itselläni ei ole koskaan ollut sijoituskoiraa, mutta syy miksi sen joskus ottaisin, >on se, että saisin jostakin ns. unelmayhdistelmästä sen kaikkein lupaavimman >pennun.
>Siitähän on pennun saajan kannalta kysymys. Eli sijoitukseen laitetaan se >kaikkein lupaavin koira, jota ei muuten ehkä edes saisi.
Lupaavimman saa se joka sanoo kasvattajalle haluavansa näyttelyihin ja jos ei saa parasta ei ota ollenkaan. Se on sillä pihvi. - ymmärtää...
sinäkin... kirjoitti:
>Itselläni ei ole koskaan ollut sijoituskoiraa, mutta syy miksi sen joskus ottaisin, >on se, että saisin jostakin ns. unelmayhdistelmästä sen kaikkein lupaavimman >pennun.
>Siitähän on pennun saajan kannalta kysymys. Eli sijoitukseen laitetaan se >kaikkein lupaavin koira, jota ei muuten ehkä edes saisi.
Lupaavimman saa se joka sanoo kasvattajalle haluavansa näyttelyihin ja jos ei saa parasta ei ota ollenkaan. Se on sillä pihvi.Kasvattajan näkökulmasta sijoituskoira on pentueen todennäköisin jalostuskoira. Käytännössä tarkoittaa, että sen kanssa nimenomaan käydään näyttelyssä, kokeissa ja terveystarkastuksissa ym.
Sulla taitaa olla asiat nyt pikkaisen hämärän peitossa...
- kllöklökä
Mulla on ollut kolme sijoituskoiraa samalta kasvattajalta.
Siinä n parasta kun kasvattjan kanssa yhteistyö sujuu ja pääsee läheltä seuraamaan kasvatustyötä. Ja oman koiran pentujen kehitystä yms.
Ja aina olen kasvattajalta ohjeita niin koulutukseen kun muuhunkin, yms vinkkejä saanut.
Olen kuullut että kaikilla yhteistyö ei ole sujunut näin hyvin kun meillä.
Tästä ollaan hyödytty kumpikin. - taidat olla
ihan kakara. Minusta kuulostaa törkeältä että jos ei ihmisellä ole repäistä rahaa ja maksaa silmää räpäyttämättä koirasta esim. 1000 euroa, niin on jotenkin huonompi. Valitettavan usein näkee näitä jotka maksavat koirasta 1500- 200 euroa, sen kummemmin ajattelematta, ja jättävät koiran hoidotta, pääasia että on ainakin kalliin näköinen, sama koskee autoja. Tunnen monia ns. rahattomia jotka ovat ILMAISET koiransa hoitaneet paremmin kuin nämä rahakkaat, koirat lähtevätkin kotiväen kanssa joka paikkaan, ja kun rahaa ei ole oikein harrastaa niin koira saa olla ulkona, ei sitä autolla viedä vähäksi aikaa koira puistoon, kerran viikossa.
Ja turha on tulla jauhamaan eläinlääkäri kuluistakaan, kuka ostaa koiran elättämään eläinlääkäriä ? Kuka laskee että niin ja niin paljon pitää olla kuukaudessa eläinlääkäriin, itse ainakin haluan terveen koiran, en sairasta, yllättävät lääkärikulut on asia erikseen, tulee niitä meille ihmisillekin.- Eliytres
Ei itselläni ainakaan sijoituskoiran pitäminen ole tullut sinänsä paljon halvemmaksi kuin kokonaan oma. Ok, maksoin koirasta vain puolet normihinnasta, mutta kyllä se muuten tulee maksamaan.
Tätä omaani kun pitää juoksuttaa näyttelyissä vielä ja joudun käyttämään turkin hoitoon todella paljon rahaa. Esim trimmaus ei ole ihan ilmaista. Jos olisi kokonaan oma koira, varmaankin trimmaisin itse. Muutenkin korialla on vaativa turkki, joten hoitoaineet ja kaiken maailman lohiöljyt maksavat kyllä.
Toisaalta ruoka ei kyllä ole 70€/15kg, vaan 38€/15kg ;)
Muutenkin olen oikeastaan aika tyytyväinen siihen, että ensimmäinen koirani on sijoitushurtta. Ihan jo siksikin, että saan tarvittaessa koirani kasvattajalle hoitoon, saan siltä suunnalta hyvin apua ja neuvoja muuhunkin. Ja tottkai sekin on ihan jees, että säästän rahaa esim vakuutuksissa ja silmä/lonkkatutkimuksissa, en viitsi edes valehdella siitä.
Onhan se kiva tietää, että omistaa oikeasti hyvän ja rotumääritelmän mukaisen terveen koiran, jota halutaan käyttää jalostukseen. Mitä väärää siinä nyt on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei143170Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1231359- 931248
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2571092Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi551067Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk66994Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253891- 41872
- 84831
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48778