Voiko olla kuukautiset jos on

Olin voimakkaalla antibioottikuurilla kuukautiskiertoni aikana ja vatsa oli välillä löysä. Voikohan käydä niin ettei e-pillerit olisi imeytyneet kunnolla ja olisinkin tullut raskaaksi? Vuotoni alkaa yleensä sunnuntaina, mutta nyt ei ole vielä (ma) ollut kuin tosi onnetonta tiputtelua. Minulla ei ole ollut pahoinvointia. Ilmeisesti, jos jatkan pillereiden syöntiä, ei raskaustestikään näytä totuutta? Kertokaapa viisaammat!
3941
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

En nyt muuta osaa sanoa kuin, että antibiootithan heikentää e-pillereiden tehoa. Eli kuurin aikana suositellaan käytettävän myös muuta ehkäisyä.

Äänestä
  • Lääkäri kysyi kuuria määrätessään, onko minulla muita lääkkeitä. Vastasin, että e-pillerit. Hän ei kuitenkaan sanonut mitään lääkekuurin e-pillereitä heikentävästä vaikutuksesta. Eikä purkin käyttöohjeissakaan mainittu asiasta. Johan on!

    Äänestä

  • alkuperäinen kirjoitti:

    Lääkäri kysyi kuuria määrätessään, onko minulla muita lääkkeitä. Vastasin, että e-pillerit. Hän ei kuitenkaan sanonut mitään lääkekuurin e-pillereitä heikentävästä vaikutuksesta. Eikä purkin käyttöohjeissakaan mainittu asiasta. Johan on!

    Kaikki antibiootit ei vaikuta heikentävästi pillereiden ehkäisytehoon. Jos lääkäri ei kerran mitään sanonut eikä käyttöohjeissakaan mitään mainittu, niin luultavasti niillä sinun saamillasi antibiooteilla ei ole vaikutusta pillereiden tehoon.

    Eri asia on sitten se, että olisiko kertomasi vatsan löysällä olo vaikuttanut pillerin imeytymiseen. Tai sitten itse sairaus vaikutti jotenkin menkkoihisi. Suosittelen sinua ottamaan yhteyttä lääkäriin. Lääkäri osaa varmasti parhaiten sanoa, onko raskaus mahdollista ja hän osaa myös neuvoa, mitä sinun kannattaa nyt tehdä.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


raskaana? kirjoitti:

Olin voimakkaalla antibioottikuurilla kuukautiskiertoni aikana ja vatsa oli välillä löysä. Voikohan käydä niin ettei e-pillerit olisi imeytyneet kunnolla ja olisinkin tullut raskaaksi? Vuotoni alkaa yleensä sunnuntaina, mutta nyt ei ole vielä (ma) ollut kuin tosi onnetonta tiputtelua. Minulla ei ole ollut pahoinvointia. Ilmeisesti, jos jatkan pillereiden syöntiä, ei raskaustestikään näytä totuutta? Kertokaapa viisaammat!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu