Elämän tuska.

Saida

Jouduin kokemaan suurta elämisen tuskaa.
Kadotin elämänhaluni tuskan kohdattua.
Yritin kertoa ystävälleni tuskasta, elämäni tuskasta, mutta hänen silmistään
paistaa sama tuska ja ahdistus, joka täyttää oman sisimpäni.
- Eikö kukaan huomaa? Eikö kukaan välitä? Minun on paha olla. Rakastaako minua kukaan? Isä, äiti?
Ei, he ovat jo manan majoilla, kuka sitten?
Kannattaako minun enää elää? Onkohan rakkautta edes olemassa muualla kuin tyhjissä sanoissa?
Haluaisin huutaa sinulle oman vastaukseni:
- ON! Jumala on rakkaus!
Voinko tuohon omaan huutooni luottaa,
voinko luottaa mihinkään enää.

13

1110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alvar K.

      Onko tuskaasi jokin erityinen, konkreettinen syy? Vai podetko sitä samaa maailmantuskaa, mitä Salomon Saarnaajakin aikanaan: Kaikki on turhuutta auringon alla!

    • Liena

      Mitä on elämän tuska.
      Onko se joku erikoinen sairaus, vai johtuuko vain vaikeista elämän tilanteesta.
      Minä kärsin ruumillista tuskaa kun oikein nipistelee.
      Sielun tuska painaa päälle kun tunnen tehneeni jotain hirvittävää.
      Elämän tuskan yhdistän rahapulaan, joka yllättääkin melko usein.

      Iltarukoukseni luen, pyytäen apua jostain.
      Onko se Jumalaan verrattava, vai joku muunlainen unelma vain.

      Ihmettelenkin usein onko Jumala jossain , vai onko se kohde josta turvaa haemme, vain toivoa siitä että apua saisimme.

    • Hannamamma

      tuskaa on ja joillakin on sitä kykyä nähdä että toinen on surullinen mutta ei se kaikille näy ihan sen vuoksi mitä elämä tänään vain on .
      Itsekkäästi ihmiset ajattelevat ja elävät ei toisen hätää tai huolta nähdä
      Jos joku huomaakin se ahdistaa ja ei osaa hämmennykseltä ja ahdistukseltaan siihen mitenkään reagoida, näin se menee,tai sitte ajattelee että pääsee ohi ja helpommalla kun ei ajattele enempää sitä toisen hätää ja jättää asiat seuraavalle kun hätääntyy omasta ahdistuksesta siinä.
      No kukaan muu ei voi nykyään auttaa on vain itse eteenpäin mentävä ja etsittävä se ratkaisu ja ei se ole helppoa mutta siinä kyllä onnistut .
      masentunut saa olla ja väsynyt ja pitää vain tehdä niitä arkisia asioita vaikka mikä olis vaikka hammastapurren ja usko vain se menee ohi se olo ja olet entistä vahvempi taas
      Anna sen surun ahdistuksen tulla ulos itsestäsi jotenkin itse auta itseäsi naura itke puhu kirjoita piirrää maalaa mene ihmisten ilmoille ja vaikka se tuntuis turhalta mitä toiset puhuu niin ole mukana pikkuhiljaa tulet sen ongelman yli kaikesta huolimatta .
      Pura se kaikki johonkin se vaikea olo se tuska
      tee vaikka sitten pihatöitä tai mitä ikinäkeksit ja rakenna vaikeita asioita että on pakko ajatella muuta kuin sitä vaikeaa oloa juuri ja tuskaa nyt .
      Sinussa on enemmän voimaa sisällä kuin ikinä uskotkaan ja älä luovuta milloinkaan
      sinun elämä on sinua varteen ja sehän on elettävä koska edessä on vielä paljon ja parempaa on tulossa. Muista myös hyvä ravinto hedelmiä ja kasviksia ja muista ulkoilla liikkua jokapäivä vähintään tunti vaikka pieninä pätkinä .
      Ja hymyile vähän vaikka pienille hyville asioille vaikka se ensin olisi vainpieni värähdys sitä mukavaa mitä on olemassa anna sille hymysi se auttaa sinua eteenpäin ,usko vain minua.
      Luonto on ihana asia ja nyt keväällä se antaa voimaa kulje aurinkoisena päivänä enemmän ulkona kiireettä ja ihmettele katsele ja ole kuin pinei lapsi utelias kaikkeen luonnon muutoksiin heräämisiin seuraile lintuja niiden elämää ym.
      Olet kaiken sen jälkeen kun vihdoin helpottaa onnellinen ja elämä tuntuu hyvälle .
      Sitten voit nauraa voit nauttia pääsit ylös sieltä vaikeasta katkerasta tuskasta . Olet selviytyjä olet voittanut vaikeimman .
      Nyt olet vahvempi kuinkoskaan ja voit vuorostaan auttaa toisenkin selviämään taas .
      Hyvää kevättä sinulle Saida

      • Anonyymi

        Muistan kun lauloin kauniin laulun sanat, "vuodet on vierineet..." lähimmäiselleni.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Arja sianjoenmaasta on kuvia joissa hän on aivan hehheellän kekosen edessä oliko suhe? Milainen suhe?

      • Anonyymi

        Kyllä ne vuodet on vierineet, elämän ilo ja sympaattisuus on kadonneet.

        Olavi Virran laulamana tuo kaunis laulu lohduttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne vuodet on vierineet, elämän ilo ja sympaattisuus on kadonneet.

        Olavi Virran laulamana tuo kaunis laulu lohduttaa.

        Kyllä kun vanhoja valokuvia katsoo tulee ikävä ja suru. Jonnekkin kaikki vain katosi, jäljellä on vaan muistot.

        Isot maailman muutokset,oman elämän muutokset. Jostain kaikki vaan johtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kun vanhoja valokuvia katsoo tulee ikävä ja suru. Jonnekkin kaikki vain katosi, jäljellä on vaan muistot.

        Isot maailman muutokset,oman elämän muutokset. Jostain kaikki vaan johtuu.

        Muoaliman mänöstä ja eteenpäin kulkemisesta "kaikki vaan johtuu". - Nm. "Aika lentää, tartu hetkiin"


    • Anonyymi

      On olemassa joku sellainen aforismi; Luoja / Jumala ei antanut meille päätä sen takia, että kulkisimme allapäin. Rakkaus tulee ihmisen sisältä, jos on tullakseen ja luottamisaiheisiin vaikuttaa oma ajatus- ja asennemaailma. - Nm. Yritä edes

      • Anonyymi

        Minä olen löytänyt rauhan yksinäisyydestä. Viime kesänä kävin monta kertaa hautausmaalla, hiljaistahan siellä oli. Siellä penkillä istuessani mietin mennyttä elämää. Kaukana poissa ovat surut ja murheet, muistoja vaan on jäänyt jäljelle.

        Viime kesä olikin ensimmäinen kesä kun olin todella yksin tässä maailmassa. Välillä yksinäisyys pelottikin, maaseudulla on paljon rauhallisia paikkoja joissa voi hiljentyä.

        Omassa yksinäisyydessä ja hiljaisuudessa löytää itsensä, aivan kuin kaikki pyyhkiytyisi pois. Jostain syystä pidän murheet ym. sisälläni. Onneksi sain ripittäytyä läheiselleni eletystä elämästä, kaikki paha lähti pois.

        Paluu pitkän omaishoitajuuden jälkeen tähän "maailmaan" oli tuskainen. Kyllä se maailma oli muuttunut yli vuosikymmenessä,kaiken näki uutena. Oman rakkaan ja lämpimän kodin jättäminen lopullisesti oli kova kokemus, sinne jäi vain tyhjiä huoneita.


    • Anonyymi

      16 vuotta vanha alotus,

      elämä on tuskien taivalta,

      vieläköhän alotuksentekijä on hengissä,
      vai onko jo
      nukkumassa ijäistä untaan,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe