Virkavallan vakivaltainen vastustaminen ja torkea kotirauhan rikkominen?

jaa

Tuossa lauantai iltana tuli kannissa hieman soiteltua kaverien kans musiiikkia turhan kovalla ja naapurit soitti poliisit, ei siis seinanaapurit jotka ei ole koskaan tehneet valitusta. Mina olin aika kannissa ja otin asian vittuiluna ja menin mesoamaan ja huutamaan taman ilmoittajan ovelle ja potkaisin oven lasin paskaks. Asuntoon en kuitenkaan mennyt koskaan sisalle ja lahdin siita sitten omaan pihaan. Tottakai poliisit tulivat uudestaa ja olivat heti laittamassa mua rautoihin. Sanoin poliiseille vain etta odottakaa nyt hieman niin sain heti paprikakaasut naamalle sen jalkee heitettii maahan ja rautoihin. Vahan taman jalkee kaveri tulee kysymaan multa etta oonko ok niin tama toinen poliisi alkaa repia kaveriani hiuksista.

No asiaa tutkitaan virkavallan vakivaltaisena vastustamisena ja torkeana kotirauhan rikkomisena. Mielestani ainakaan tuo vakivaltainen vastustaminen ei todellakaan pida paikkaansa ja kyseessa on ennemminki liiallinen virkaintoisuus.

Myonnan toki etta omakin tekoni oli aika perseesta, mutta kannissa sita joskus tulee toilailtua. onko musiikin soittaminen, huutaminen ja lasin hajottaminen kuitenkaa linnareissun arvoinen? Jos on nii melkoinen poliisivaltio on tamakin. Onneksi minulla on 2 kaveria todistamassa etta en ole poliiseille mitaan tehnyt enka kaynyt naapurin asunnossa sisalla.

Mitas te luulette etta on tuomioni kyseisesta tapauksesta?

PS. Sen kyseisen naapurin luona asuvat teini-ikaiset ovat kayneet yolla plimputtamassa ovikelloani etta kyllahan sieltaki hairioo on tullu.

37

1588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa

Lisataan nyt sekin etta ne poliisit laitto ne vitun kasiraudatki niin tiukalle etta kasiin jai mukavat ruhjeet, onkos se ihan normia?

Mina itse ja kaverit ollaan sita mielta etta poliisit kaytti noin kovia keinoja vain sen takia ku olen isokokoinen kaveri. Kuulusteleva poliisikin sanoin etta minut voi luokitella erittain vaaralliseksi kun olen niin iso ja harrastan punttisalia. On se kyl vittua jos koon mukaan jarkeillaan kohtelu. Kun mitaa en niille virkaintosille jepeille tehnyt.

• Itsekin hölmöillyt

Tuomiosi tulee olemaan max ehdollista. Mitä poliisin toimintaan tulee kuulostaa tosi asialliselta. Nyt mieti kavereidesi kanssa tekeekö teidän seura toisillenne hyvää? Ps. Kyllä putkassa voi vielä tulla hakatuksi vankilassa raiskatuksi yms...

• jaa
        Itsekin hölmöillyt kirjoitti:

Tuomiosi tulee olemaan max ehdollista. Mitä poliisin toimintaan tulee kuulostaa tosi asialliselta. Nyt mieti kavereidesi kanssa tekeekö teidän seura toisillenne hyvää? Ps. Kyllä putkassa voi vielä tulla hakatuksi vankilassa raiskatuksi yms...

No mun mielesta sen kaasun olisi voinut jattaa pois kun olisin kylla suostunut lahtemaan ihan muutenkin. Poliisit vaittaa etta olen ollut siella asunnossa sisalla ja kaynyt poliisiin kasiksi mutta tama on kylla potaskaa ja sen todistavat kaverinikin. Vahan vaan pelkaan etta poliisien sana painaa enemman.

• nyt vähän asiaa
        jaa kirjoitti:

No mun mielesta sen kaasun olisi voinut jattaa pois kun olisin kylla suostunut lahtemaan ihan muutenkin. Poliisit vaittaa etta olen ollut siella asunnossa sisalla ja kaynyt poliisiin kasiksi mutta tama on kylla potaskaa ja sen todistavat kaverinikin. Vahan vaan pelkaan etta poliisien sana painaa enemman.

muidenkin näkökulmasta.

Ensin häiritset ympäristöäsi liian kovalla musiikillasi. Sitten et edes ymmärrä vinkkiä kun oikein virkavalta käy sinulle sanomassa, vaan otat sen vittuiluna (miten ihmeessä tähän päädyit? Eiköhän niiden naapureiden halu ole vain nukkua yönsä rauhassa, kun joillakuilla kuule on viikonloppunakin töitä, vaikka sinulla tuskin on viikollakaan).

Tämän jälkeen kehtaat painua uhkailemaan naapureitasi heidän kotiovelleen. Mieti tilanne omalle kohdallesi: Sinua reilustu isompi punttisalikarju (oma kuvauksesi itsestäsi muihin nähden) tulee kännissä uhoamaan ja potkimaan ovea paskaksi.
        Sitten kun poliisit tulevat hakemaan sinua, etkä tee kuten sanotaan (oman sanomasi mukaan sanot vain "odottakaa vähän", mutta kaikkihan me tiedämme ettei asia oikeasti tähän jäänyt).
        vaan rupeat hannaamaan vastaan. Noh, isokokoinen kaveri, lihasta, känniä, uhkailua ja kotirauhan rikkomista, vahingontekoa jne. niin meinaatko, että poliisien tulee silittää päätäsi ja sanoa, että josko nyt menisit tuonne takapenkille kiltisti. Kyllä lääkkeet taudin mukaan.
        Sinulle jo annettiin kertomasi mukaan tilaisuus lähteä ihan puhumalla, mutta hannasit vastaan. Mitä oikeasti odotit tapahtuvan?
        Mikä tässä on sitä liikaa virkaintoisuutta?

Mitä noihin rautoihin tulee niin lopeta iso mies iniseminen. Olet todennäköisesti aiheuttanut ruhjeesi rimpuilemalla. En ole poliisi, mutta teen kyllä sivutyönä duunia, jossa joutuu säännölliseen raudoittamaan ihmisiä, eikä yhdellekään ole tullut ruhjeita pelkästään kireistä raudoista. Kyllä se on ainakin tähän asti ollut aina itseaiheutettua. Tottakai ne laitetaan sen verran kireälle, että et saa kättäsi pujotettua pois ja jos ne sitten rimpuilevaa kaveria vähän sattuvat niin aina parempi.

Summa summarum:
        Katso peiliin, vika tapahtuneeseen näkyy sieltä.
        Kyllä normaalin tervejärkisen ihmisen olisi pitänyt ymmärtää viimeistään siinä kohdassa kun poliisi ensimmäisen keran käy. Ja viimeistään kun tulevat röyhkeytesi takia uudestaan hakeakseen sinua, olisi pitänyt jo olla aika nöyrää.
        Noh, sitä saa mitä tilaa...

• jaa
        nyt vähän asiaa kirjoitti:

muidenkin näkökulmasta.

Ensin häiritset ympäristöäsi liian kovalla musiikillasi. Sitten et edes ymmärrä vinkkiä kun oikein virkavalta käy sinulle sanomassa, vaan otat sen vittuiluna (miten ihmeessä tähän päädyit? Eiköhän niiden naapureiden halu ole vain nukkua yönsä rauhassa, kun joillakuilla kuule on viikonloppunakin töitä, vaikka sinulla tuskin on viikollakaan).

Tämän jälkeen kehtaat painua uhkailemaan naapureitasi heidän kotiovelleen. Mieti tilanne omalle kohdallesi: Sinua reilustu isompi punttisalikarju (oma kuvauksesi itsestäsi muihin nähden) tulee kännissä uhoamaan ja potkimaan ovea paskaksi.
        Sitten kun poliisit tulevat hakemaan sinua, etkä tee kuten sanotaan (oman sanomasi mukaan sanot vain "odottakaa vähän", mutta kaikkihan me tiedämme ettei asia oikeasti tähän jäänyt).
        vaan rupeat hannaamaan vastaan. Noh, isokokoinen kaveri, lihasta, känniä, uhkailua ja kotirauhan rikkomista, vahingontekoa jne. niin meinaatko, että poliisien tulee silittää päätäsi ja sanoa, että josko nyt menisit tuonne takapenkille kiltisti. Kyllä lääkkeet taudin mukaan.
        Sinulle jo annettiin kertomasi mukaan tilaisuus lähteä ihan puhumalla, mutta hannasit vastaan. Mitä oikeasti odotit tapahtuvan?
        Mikä tässä on sitä liikaa virkaintoisuutta?

Mitä noihin rautoihin tulee niin lopeta iso mies iniseminen. Olet todennäköisesti aiheuttanut ruhjeesi rimpuilemalla. En ole poliisi, mutta teen kyllä sivutyönä duunia, jossa joutuu säännölliseen raudoittamaan ihmisiä, eikä yhdellekään ole tullut ruhjeita pelkästään kireistä raudoista. Kyllä se on ainakin tähän asti ollut aina itseaiheutettua. Tottakai ne laitetaan sen verran kireälle, että et saa kättäsi pujotettua pois ja jos ne sitten rimpuilevaa kaveria vähän sattuvat niin aina parempi.

Summa summarum:
        Katso peiliin, vika tapahtuneeseen näkyy sieltä.
        Kyllä normaalin tervejärkisen ihmisen olisi pitänyt ymmärtää viimeistään siinä kohdassa kun poliisi ensimmäisen keran käy. Ja viimeistään kun tulevat röyhkeytesi takia uudestaan hakeakseen sinua, olisi pitänyt jo olla aika nöyrää.
        Noh, sitä saa mitä tilaa...

Voi vitun pelle. Itse olen vuorotyössä niin on kyllä ihan lauantai yötä ja sunnuntai aamua töitä ja kuten sanoin niin nämä kyseiset naapurit ovat myös minulle aiheuttaneet häiriöö. Ja mähä sanoin että vastarintaa en tehnyt poliisille.

Tottakai mä ymmärrän että tein väärin. On vaan muutama epäkohta mitkä vituttavat:

- miksiNämä naapurit itse eivät ole kovin hiljaisia
        - miksi väitetään että olen ollut kämpässä sisällä
        - miksi poliisi väittää että kävin käsiksi?
        - ja miks vitus kaasuttaa kun en käyttäytynyt uhkaavasti

Virkaintonen pelle oli se poliisi. Nuo paskanjaumaiset vituttaa. Putkareissun ansaitsin kyllä. Sen mä ymmärtäisin myös että jos otetaa kaasukäyttöön jos toinen on täysin vauhko mutta kun siinä ei sellaista ollut.

• oikeesti__
        jaa kirjoitti:

Voi vitun pelle. Itse olen vuorotyössä niin on kyllä ihan lauantai yötä ja sunnuntai aamua töitä ja kuten sanoin niin nämä kyseiset naapurit ovat myös minulle aiheuttaneet häiriöö. Ja mähä sanoin että vastarintaa en tehnyt poliisille.

Tottakai mä ymmärrän että tein väärin. On vaan muutama epäkohta mitkä vituttavat:

- miksiNämä naapurit itse eivät ole kovin hiljaisia
        - miksi väitetään että olen ollut kämpässä sisällä
        - miksi poliisi väittää että kävin käsiksi?
        - ja miks vitus kaasuttaa kun en käyttäytynyt uhkaavasti

Virkaintonen pelle oli se poliisi. Nuo paskanjaumaiset vituttaa. Putkareissun ansaitsin kyllä. Sen mä ymmärtäisin myös että jos otetaa kaasukäyttöön jos toinen on täysin vauhko mutta kun siinä ei sellaista ollut.

Kerran kiivastut jo pelkästä asiallisesta palautteesta niin tuskin olit kovin yhteistyöhaluinen kännissä poliiseille. Sait siis ansioisi mukaan. Ja käräjillä saat vielä lisää.

• jaa
        oikeesti__ kirjoitti:

Kerran kiivastut jo pelkästä asiallisesta palautteesta niin tuskin olit kovin yhteistyöhaluinen kännissä poliiseille. Sait siis ansioisi mukaan. Ja käräjillä saat vielä lisää.

No täyttä paskaa, arvailua ja olettamusta tuo palautteesi oli. Naapurin kanssa olen jo sopinut ja heillä ei ole korvausvaatimuksia ja poliisin kanssa juttelin ja luultavasti sakkotuomio ja korkeintaa vähän ehdollista. Case closed.

• hölmöilyä halvalla?
        jaa kirjoitti:

No täyttä paskaa, arvailua ja olettamusta tuo palautteesi oli. Naapurin kanssa olen jo sopinut ja heillä ei ole korvausvaatimuksia ja poliisin kanssa juttelin ja luultavasti sakkotuomio ja korkeintaa vähän ehdollista. Case closed.

Niin tai näin poliisin rekisteristä löytyvät tekosi tiedot vielä vuosikymmenien jälkeenkin.

Ehkä olisi aika kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuuta teoistaan, muutoinkin kuin jälkikäteen visaa vinguttamalla?

• HUhhhh
        hölmöilyä halvalla? kirjoitti:

Niin tai näin poliisin rekisteristä löytyvät tekosi tiedot vielä vuosikymmenien jälkeenkin.

Ehkä olisi aika kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuuta teoistaan, muutoinkin kuin jälkikäteen visaa vinguttamalla?

Ei helvetti... yks natsi lisää tähän maailmaan.
        Poliisit kyl käyttää liikaa väkivaltaa. Ne kuvittelee omistavansa maailman ku on pamppu mukana ja saavat tehdä mitä lystää. Mitä niit kiinnostaa, ei ne siit pompottelust mitää menetä. Ne on kuitenki aina oikeessa.. Sit jos väität muuta, nii joudut putkaan.

• se oma
        HUhhhh kirjoitti:

Ei helvetti... yks natsi lisää tähän maailmaan.
        Poliisit kyl käyttää liikaa väkivaltaa. Ne kuvittelee omistavansa maailman ku on pamppu mukana ja saavat tehdä mitä lystää. Mitä niit kiinnostaa, ei ne siit pompottelust mitää menetä. Ne on kuitenki aina oikeessa.. Sit jos väität muuta, nii joudut putkaan.

väkivallan käyttösi?
        Se naapurin oven potkiminen oli tietysti ihan kaiken soveliaisuuden rajoissa?

Mistä se johtuu, että aina samanlaiset ihmiset ovat näitä "poliisin liian väkivallan käytön" ja "mielivallan" ja "pompottelun" kohteina, kun taas toiset ihmiset eivät ikinä joudu vastaaviin tilanteisiin?

Ei itseäni ainakaan poliisi ole ikinä pompottanut, pahoinpidellyt tai kohtellut muutenkaan kaltoin. Toisaalta en myöskään häiritse öisin naapureitani, potki toisten ovia rikki tai vastusta poliisin täysin asiallisia ja lakiin perustuvia toimia.

Ja miten se, että naapurisi ovat aikanaan häirinneet sinua liittyy tähän tilanteeseen?
        Seuraavan kerran kun häiritsevät, käyt asiallisesti sanomassa ja jos ei toimi soitat vuorostasi poliisit heidän ovelleen.

• ................
        se oma kirjoitti:

väkivallan käyttösi?
        Se naapurin oven potkiminen oli tietysti ihan kaiken soveliaisuuden rajoissa?

Mistä se johtuu, että aina samanlaiset ihmiset ovat näitä "poliisin liian väkivallan käytön" ja "mielivallan" ja "pompottelun" kohteina, kun taas toiset ihmiset eivät ikinä joudu vastaaviin tilanteisiin?

Ei itseäni ainakaan poliisi ole ikinä pompottanut, pahoinpidellyt tai kohtellut muutenkaan kaltoin. Toisaalta en myöskään häiritse öisin naapureitani, potki toisten ovia rikki tai vastusta poliisin täysin asiallisia ja lakiin perustuvia toimia.

Ja miten se, että naapurisi ovat aikanaan häirinneet sinua liittyy tähän tilanteeseen?
        Seuraavan kerran kun häiritsevät, käyt asiallisesti sanomassa ja jos ei toimi soitat vuorostasi poliisit heidän ovelleen.

onneks olkoon ! Olet kunnon kansalainen ! Pisteet sulle!

• fg3qg
        ................ kirjoitti:

onneks olkoon ! Olet kunnon kansalainen ! Pisteet sulle!

vaikka tietenkin tiesin sen itsekin, niin mukavaa saada tunnustusta muiltakin.

Kannattaisiko harkita, että itsekin ryhtyisit sellaiseksi?

• laki on väärin

Lain mukaan teidät on tuomittava vankeuteen neljästä kuukaudesta neljäksi vuodeksi. Tuosta virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta annetaan aika helposti jopa ehdotonta.

• jaa

Se on pellkä virkavallan vastustaminen kuitenkin. Vois harkita jutun nostoa noita paskalakkeja vastaan. On vieläki oikean käden sormet puuduksis niiden käsirautojen takia. Jotai rajaa poliisienki touhuihin ja noista käsirautojen laittamisesta on tarkat säännöt.

• jaa
        jaa kirjoitti:

Se on pellkä virkavallan vastustaminen kuitenkin. Vois harkita jutun nostoa noita paskalakkeja vastaan. On vieläki oikean käden sormet puuduksis niiden käsirautojen takia. Jotai rajaa poliisienki touhuihin ja noista käsirautojen laittamisesta on tarkat säännöt.

Raudat ovat huomattavan vaaralliset jos niitä ei osata käyttää oikein tai jos niitä osataan tarkoituksella käyttää väärin.

Ensinnäkin voimankäyttötilanteissa vaara aiheutuu jos raudat ovat toimintahäiriön takia takalukossa. Tällöin ne saatetaan painaa kiinniotetun ranteisiin stressin vaikutuksessa niin voimakkaasti että kohdehenkilön ranteet vahingoittuvat, tai niitä ei voida käyttää ilman takalukituksen avaamista joka vaarantaa sekä turvallisuuden että kiinnioton. Kiinniotetulle itselleen vaaraa voivat aiheuttaa myös liian tiukoiksi kiristyneet raudat.

Eli kyllähän se pelokas kenialaisen maratoonarin omaava nuori paskalakki teki selkeän virheen noiden rautojensa kanssa. Vaarallisia tuollaiset pelokkaat poliisit.

• laki on väärin
        jaa kirjoitti:

Kyllä tuosta tapauksesta jää sellainen kuva, että tarvitset hyvää onnea päästäksesi ehdollisella. Olit varmaan sen verran humalassa, ettet muista mitä teit. Kyllä se viranomaisen väkivaltainen vastustaminen on aika vakava rikos tuomioistuinkäsittelyssä.

• jaa
        laki on väärin kirjoitti:

Kyllä tuosta tapauksesta jää sellainen kuva, että tarvitset hyvää onnea päästäksesi ehdollisella. Olit varmaan sen verran humalassa, ettet muista mitä teit. Kyllä se viranomaisen väkivaltainen vastustaminen on aika vakava rikos tuomioistuinkäsittelyssä.

HUOH! Minähän sanoin että puhuin poliisien kanssa ja asiaa tutkitaan virkavallan vastustamisena, ei väkivaltaisena. Mutta ihan sama, itse ainaki nostan jutun tosta käsirautojen väärinkäytöstä. En minä nyt sentään mikään vaarallinen murhaaja ole ja todellakaan en poliiseille tehnyt mitään. Hieman olkaopäitä kohotin ku kiinni tartuttiin.

Vitun jeesustelijoita tääki palsta täynnä.

• laki on väärin
        jaa kirjoitti:

HUOH! Minähän sanoin että puhuin poliisien kanssa ja asiaa tutkitaan virkavallan vastustamisena, ei väkivaltaisena. Mutta ihan sama, itse ainaki nostan jutun tosta käsirautojen väärinkäytöstä. En minä nyt sentään mikään vaarallinen murhaaja ole ja todellakaan en poliiseille tehnyt mitään. Hieman olkaopäitä kohotin ku kiinni tartuttiin.

Vitun jeesustelijoita tääki palsta täynnä.

Pyydän anteeksi. Silmäni osuivat vain tuohon otsikkoon ja sitten luin oman selostuksenne. Kielenkäyttönne on sen verran värikästä, että selostuksenne on osittain epäselvä. Oikeudessa ei sitten kannata viljellä kovinkaan värikästä kieltä.

• pelkäämään?
        jaa kirjoitti:

tuosta pitäisi saada ehdotonta 2-3 vuotta.

• tämä kaveri
        jaa kirjoitti:

Raudat ovat huomattavan vaaralliset jos niitä ei osata käyttää oikein tai jos niitä osataan tarkoituksella käyttää väärin.

Ensinnäkin voimankäyttötilanteissa vaara aiheutuu jos raudat ovat toimintahäiriön takia takalukossa. Tällöin ne saatetaan painaa kiinniotetun ranteisiin stressin vaikutuksessa niin voimakkaasti että kohdehenkilön ranteet vahingoittuvat, tai niitä ei voida käyttää ilman takalukituksen avaamista joka vaarantaa sekä turvallisuuden että kiinnioton. Kiinniotetulle itselleen vaaraa voivat aiheuttaa myös liian tiukoiksi kiristyneet raudat.

Eli kyllähän se pelokas kenialaisen maratoonarin omaava nuori paskalakki teki selkeän virheen noiden rautojensa kanssa. Vaarallisia tuollaiset pelokkaat poliisit.

ei tiedä raudoista mitään.

Ota ensin selvää mitä "takalukitseminen" raudoissa tarkoittaa, ennekuin syötät tätä soopaa jostain viallisista takalukossa olevista raudoista. Takalukko on raudoissa oleva täysin normaali funktio.
        Raudat, joita ei saa takalukkoon ovat joko halvat paskat tai vialliset.
        Poliisi ei käytä halpoja paskoja (eivätkä juuri ketkään muutkaan kun kyse ei ole kuitenkaan hirveän kalliista välineestä), ja harvoin ne viallisiakaan ovat. Kuitenkin aika pomminvarma kapine.

Kyllä tosiasia on ja pysyy se, että ruhjeet raudoista asiakas saa omalla toiminnallaan. Liian kireät raudatkin aiheuttavat ongelmia lähinnä pitkissä tilanteissa, joloin verenkierto sormiin heikkenee. Tuostakin taas asiakas selviää olemalla nätisti raudoittamisen yhteydessä, jolloin raudat on helpompi asettaa oikealle kireydelle ja takalukita.

"Eli kyllähän se pelokas kenialaisen maratoonarin omaava nuori paskalakki teki selkeän virheen noiden rautojensa kanssa."

Mitä tämä lause tarkoittaa?
        Siis se nuori paskalakki omaa kenialaisen maratoonarin?
        Missä se sitä pitää? Kotonaan?

Kaikki tähän mennessä tässä ketjussa kirjoitettu on ennestään vahvistanut käsitystäni siitä, että ainoa tilanteessa väärintoiminut oli ketjun aloittaja.
        Katsokoot peiliin ja miettikööt oikeuttaako iso koko ja lihas käyttäytymään moukkamaisesti ja väkivaltaisesti. Lopulta llöytyy kuitenkin aina se taho, jolle jää kakkoseksi. Tässä tapauksessa poliisi.

• kovaan ääneen
        jaa kirjoitti:

"Vois harkita jutun nostoa noita paskalakkeja vastaan."
        Anna mennä, olet varmasti vahvoilla.

"ja noista käsirautojen laittamisesta on tarkat säännöt."
        Ja mistähän moiset säännöt löytyvät?
        Pistähän linkittäen.

Buahahahaa

• älä huoli

jos oot sopinu, ei mitään hätää, ei tuu juttuu

• älä huoli

niin siis sakot on maksimi

• sakoilla
        älä huoli kirjoitti:

niin siis sakot on maksimi

ikävä kyllä.Minulla on vastaavanlaisia kokemuksia.Uskon kyllä tuon,että poliisit laittoivat käsiraudat kireelle ja kaasutti turhaan,niin ne on tehnyt minullekin.ja lisäksi potkaistiin vielä putkassa pari kertaa kylkeen kun olin käsiraudoissa patjalla.

mutta fakta on se,että varsinkin jos sulla on yhtään aikaisempaa rikollisuutta taustalla,niin tuskin selviät ehdollisella tai sakoilla.niin perseestä kun se onkin.kerro sitten,mutta oma arvaukseni on,että saat ehdotonta,tosin et kuin ehkö 4kk.mutta sen verran tuo poliisin "vastustaminen"on paha juttu.mutta sun kannattaa kertoa oikeudessa,että et todellakaan tehnyt mitään niille.ja pyydä frendis todistajiksi...yleensä ei mene läpi,koska tämä on niin vitun poliisivaltio!

poliisin sana painaa ikävä kyllä aika paljon..

• äy
        sakoilla kirjoitti:

ikävä kyllä.Minulla on vastaavanlaisia kokemuksia.Uskon kyllä tuon,että poliisit laittoivat käsiraudat kireelle ja kaasutti turhaan,niin ne on tehnyt minullekin.ja lisäksi potkaistiin vielä putkassa pari kertaa kylkeen kun olin käsiraudoissa patjalla.

mutta fakta on se,että varsinkin jos sulla on yhtään aikaisempaa rikollisuutta taustalla,niin tuskin selviät ehdollisella tai sakoilla.niin perseestä kun se onkin.kerro sitten,mutta oma arvaukseni on,että saat ehdotonta,tosin et kuin ehkö 4kk.mutta sen verran tuo poliisin "vastustaminen"on paha juttu.mutta sun kannattaa kertoa oikeudessa,että et todellakaan tehnyt mitään niille.ja pyydä frendis todistajiksi...yleensä ei mene läpi,koska tämä on niin vitun poliisivaltio!

poliisin sana painaa ikävä kyllä aika paljon..

Jos tuosta istumaan joutuu nii ei jumalauta mikä poliisivaltio. Potkaset yhden vitun lasin paskaks nii ranteet vedetää paskaks ja linnaan ei helvetti.

• HUHHHH
        äy kirjoitti:

Jos tuosta istumaan joutuu nii ei jumalauta mikä poliisivaltio. Potkaset yhden vitun lasin paskaks nii ranteet vedetää paskaks ja linnaan ei helvetti.

Siis ihme jeesustelijoita kaikki!! mitä vitun täydellisii paskoi kaikki kuvittelee olevansa ?
        Jos tosta saat linnaa, nii käy läväyttää sitä poliisia vähän naamaan . onpaha joku syy sit oikeesti olla linnas.

• lauseet kertovat
        äy kirjoitti:

kaikkein selvemmin siitä, minkälaisen henkilön kanssa tässä ollaan juttusilla ja miten tilanne oikeasti on mennyt.

Noh, sitä saa mitä tilaa.

• Ari l

Nujakoitia,tuskin tulee linnaa..eikös se ole pippurikaasua?

• Poliisien tuttu

Varmaa tietoo on, että vaikka olisit vetänyt molempia poliiseja turpaan niin ei silti linnatuomiota tarvitisi pelätä. Sielt tulee max sakko ja merkintä rekisteriin.
        Sun kannattaa ottaa esillä se tosiseikka, että ne turvautu liialliseen voiman käyttöön. Eihän poliisitkaan saa käyttäytyä miten haluaa, heille lait pätevät siinä missä meille muille normi kansalaisillekin.

• Jugi

Olet ilmeisesti mennyt ulkomaille karkuun tuomiota ku ei ole Ä:tä tai Ö:tä tai sitten olet niin urpo, ettet ole niitä löytänyt näppäimistöltä. Ei ole olemassa rikosnimikettä virkavallan väkivaltainen vastustaminen. Käsiraudat menee nätisti ranteeseen jättämättä sen suurempia jälkiä, jos ei haraa vastaan. Mieti ens kerralla enneku alat riehumaan ja kuuntele mitä ne poliisit sanoo. URPO!

• kohtalontoverisi

olisit pistänyt kyttiä pataan vaan..se olis ollut ihan oikein,tosin täytyy sanoa,että linnaa mä luulen et sulle tulee jos syytteet menee läpi oikeudessa...se riippuu paljon myös tuomarista..Mutta vankilassa saa oikeesti ihan hyviä frendejä..kunhan osaat pitää puolesi ja olla tietyille vangeille nöyrä ja tehdä mitä he haluavat...yleensä uutta kaveria saatetaan vähän koetella.....ja joskus varsinkin kovanluokan väkivalta ja eteenkin huumausainerikolliset voi kyllä pyytää ns.palveluksia...tee ne suosiolla niin selviät ehkä hengissä takas,heh....:-)

• fwege

tää aloittaja mitä ilmeisemmin parhaansa yritti:
        "olisit pistänyt kyttiä pataan vaan"

Ei vaan rahkeet riittäneet. Nöyrtymään joutui.

• öööääääåååå :D
        fwege kirjoitti:

tää aloittaja mitä ilmeisemmin parhaansa yritti:
        "olisit pistänyt kyttiä pataan vaan"

Ei vaan rahkeet riittäneet. Nöyrtymään joutui.

Olin kyllä ihan duunipaikalta kirjottelemas ja siinä konees ei ollu ääkkösiä :) No tutkiva poliisi itse sanoi että en istumaan joudu. Paha siinä on mitään tehdä kun ensimmäisenä päästetää kaasua purkillinen päin näköö vaikka ei aihetta ollut. Ja kun ei tarkotuskaan ollut poliiseihin käsiksi käydä. Tottakai olisin halutessani voinut olla hyvinkin hankala mut eipä se mitään hyödytä.

• homonatsisaatana

Suomessa se menee sillain että se mitä poliisi tekee niin menee muiden syyks.
      Eli jos poliisi joutuu vetään sua vaikka kuonoon tai muuten vaan vääntää solmuun tai ampuun päähän "itsepuolustukseksi" niin sä saat syytteen siitä eikä ne polliisit.

Poliisit saa vaan mitalleja.

• 12+3

aseenkantolupaa kysellä jos on papruissa tuollainen käytös.Et tule ikinä saamaan kovennettujen lupakäytäntöjen takia.Samoin muutaman ammatin voi myös unohtaa ja jenkkeihin matkustamisen loppuelämksi.

• Hatehetro
        12+3 kirjoitti:

aseenkantolupaa kysellä jos on papruissa tuollainen käytös.Et tule ikinä saamaan kovennettujen lupakäytäntöjen takia.Samoin muutaman ammatin voi myös unohtaa ja jenkkeihin matkustamisen loppuelämksi.

_80 luvun alussa hakkasin pari poliisia sain 3,7 vuotta ehdotonta vankeutta.Syyttäjä vaati seitsemää.En kadu.

• Happyammo

Mulle tuli kanssa esitutkinta virkavallan väkivaltaisesta vastustamkisesta. Mielestäni hyvinkin köykäisesti. Oisko niin, että silloin kun poliisi päättää käyttää pippurikaasua, niin laittavat sitten pahimman syytteen? Mut herätettiin fikkarilla ja hieman pelästyin sitä. Rikoin lasin ja sanoin, että mä en tuu teikdän mukaan, kun en oo mitään tehnytkään. Laitoin sitten lasin pois ja popimin sirpaleita lattialta, kun tuli kaasut silmille. Tuli myös pari huolellista iskua päähän. Sanoivat, että 6 tunniksi pidätetyksi. Ja olin sitten lopulta 12 tuntia. Mun on ihan älyttömän vaikea ymmärtää poliisin ajattelumaailmaa ja toimintaa. En mä kyllä putkaan meekään vapaa ehtoisesti. Menisköhän joku?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe