Hei!
Onko kukaan ollut aikuisten kielimatkalla/kurssilla Speak & Fun -fiman kautta? Tarkoituksena olisi viettää ensi kesänä 1 kk Italiassa ja 1 kk Kanadassa italiaa ja ranskaa opiskellen.
Aikuisten kielimatka/kurssi
6
2269
Vastaukset
- olemmekin
ummikkosuomalaisia, pattipettereitä ja kuhmupirkkoja. Matkailemme vain pakettimatkoilla, pidämme oppaita kiinni helmoista ja käsistä, emmekä päästä heitä näkyvistä missään nimessä. Oppaamme ovat jumalaakin ylempänä, he tulkkaavat meille, mikä kukkula, mikä ranta, mikä palmu tai kaktus milloinkin näkyy. He tilaavat meille vessapaperitkin. Oooh Roomassa eksyisimme jo Terminin asemahallin sisällä, Venetsiassa jäisimme veneisiin ja Sisiliassa pötkisimme puskiin pakoon mahdollista maffiaa. Kanadaan emme uskaltaisi matkustaa mistään hinnasta. Italiaa osaamme sen verran kun on lauluissa kuultu: "Bella Tsau" "Petsame Muntso" jne. Ranskaa emme edes havittele osaavamme. Joku on kertonut että kiitos tarkoittaa "kratsia" mutta se voi olla "Mersi-kin" vai oliko Mersu? Mersu saattoi olla kiitos saksaksi. Oli miten oli, meistä ei ole kielimatkoille kuin Tallinnaan.
- Kymmer
Toisesta kirjoittajasta voi päätellä että todellakin suomi24:lla on outoa porukkaa.
Hyi saasta mitä porukkaa. On lohtu ettet ole ainoa. sama koskee auto palstoja ym.
onneksi on muitakin foormumeita.
Aloittajalle toivon asiallisia vastauksia. - KiitosKommentista
Kymmer kirjoitti:
Toisesta kirjoittajasta voi päätellä että todellakin suomi24:lla on outoa porukkaa.
Hyi saasta mitä porukkaa. On lohtu ettet ole ainoa. sama koskee auto palstoja ym.
onneksi on muitakin foormumeita.
Aloittajalle toivon asiallisia vastauksia.Mistä muista foorumeista puhut?
- kuullutkaan, mutta
Kielimatkoille voi myös lähteä esimerkiksi yliopistojen kursseille. Tiedossa on silloin laatuopetusta ja myös koeteltuja ja hyviksi havaittuja majoitusvaihtoehtoja. Majoitusvaihtoehdoksi kannattaa valita perhe, koska silloin kielikurssi jatkuu 24/7... Italiasta ja ranskasta ei ole kokemuksia, mutta olen ollut Espanjassa. Netistä löytyy yliopistojen kotisivuja. Sinne vain klikkailemaan - ja onnistunutta kielkurssia! Hinta-laatusuhdekin lienee paremmin kohdallaan!
toivottaa [email protected]- Susanna1975
Ei oikeen uponnut muhun tuo ketjuni toinen viesti. No, meitä on moneksi. "Petsame Mutso" on muuten espanjaa ihan vaan sille tyypille tiedoksi.
Olen kyllä selaillut netissä yliopistojen sivuja, mutta olisi niin hyvä kuulla kielikurssien käyneiden mielipiteitä. Jotkut kurssit voivat olla täyttä huuhaata, jotkut taas huippuhyviä. Yliopistojakin kun on niin moneen lähtöön..
- O - Orvokki
varmistaisin, että kyseessä on kansainvälinen kurssi ja ainakin suurin osa muista kurssilaisista tulee jostain muualta kuin Suomesta. Olen osallistunut joillekin kursseille ja huomannut, että suurin osa suomalaisista keskustelee jostain käsittämättömästä syystä tauoillakin vain suomeksi keskenään. Samasta syystä olen aina lähtenyt kielikursseille yksin, kiertänyt suomalaiset kaukaa ja olen kieltäytynyt käyttämästä suomen kieltä muulloin kuin yhteydenpidossa Suomeen. (Alkeiskurssille en lähtisi ulkomaille.)
Hieman epäröisin, jos Fun merkitsisi hauskanpitoa oman suomalaisen ryhmän kanssa. Ehkä kannattaisi esittää kysymyksiä kurssimatkojen järjestäjälle ennen sitovaa lähtöpäätöstä. Aina matkalla kuitenkin jotain oppii, ja omat päätökset ratkaisevat miten hyödylliseksi kurssimatka osoittautuu. Aktiivinen ihminen löytää aina enemmän valinnan mahdollisuuksia ja voi valita oman seuransa perillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882