Aikuisten kielimatka/kurssi

Susanna1975

Hei!

Onko kukaan ollut aikuisten kielimatkalla/kurssilla Speak & Fun -fiman kautta? Tarkoituksena olisi viettää ensi kesänä 1 kk Italiassa ja 1 kk Kanadassa italiaa ja ranskaa opiskellen.

6

2234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olemmekin

      ummikkosuomalaisia, pattipettereitä ja kuhmupirkkoja. Matkailemme vain pakettimatkoilla, pidämme oppaita kiinni helmoista ja käsistä, emmekä päästä heitä näkyvistä missään nimessä. Oppaamme ovat jumalaakin ylempänä, he tulkkaavat meille, mikä kukkula, mikä ranta, mikä palmu tai kaktus milloinkin näkyy. He tilaavat meille vessapaperitkin. Oooh Roomassa eksyisimme jo Terminin asemahallin sisällä, Venetsiassa jäisimme veneisiin ja Sisiliassa pötkisimme puskiin pakoon mahdollista maffiaa. Kanadaan emme uskaltaisi matkustaa mistään hinnasta. Italiaa osaamme sen verran kun on lauluissa kuultu: "Bella Tsau" "Petsame Muntso" jne. Ranskaa emme edes havittele osaavamme. Joku on kertonut että kiitos tarkoittaa "kratsia" mutta se voi olla "Mersi-kin" vai oliko Mersu? Mersu saattoi olla kiitos saksaksi. Oli miten oli, meistä ei ole kielimatkoille kuin Tallinnaan.

      • Kymmer

        Toisesta kirjoittajasta voi päätellä että todellakin suomi24:lla on outoa porukkaa.
        Hyi saasta mitä porukkaa. On lohtu ettet ole ainoa. sama koskee auto palstoja ym.
        onneksi on muitakin foormumeita.
        Aloittajalle toivon asiallisia vastauksia.


      • KiitosKommentista
        Kymmer kirjoitti:

        Toisesta kirjoittajasta voi päätellä että todellakin suomi24:lla on outoa porukkaa.
        Hyi saasta mitä porukkaa. On lohtu ettet ole ainoa. sama koskee auto palstoja ym.
        onneksi on muitakin foormumeita.
        Aloittajalle toivon asiallisia vastauksia.

        Mistä muista foorumeista puhut?


    • kuullutkaan, mutta

      Kielimatkoille voi myös lähteä esimerkiksi yliopistojen kursseille. Tiedossa on silloin laatuopetusta ja myös koeteltuja ja hyviksi havaittuja majoitusvaihtoehtoja. Majoitusvaihtoehdoksi kannattaa valita perhe, koska silloin kielikurssi jatkuu 24/7... Italiasta ja ranskasta ei ole kokemuksia, mutta olen ollut Espanjassa. Netistä löytyy yliopistojen kotisivuja. Sinne vain klikkailemaan - ja onnistunutta kielkurssia! Hinta-laatusuhdekin lienee paremmin kohdallaan!
      toivottaa [email protected]

      • Susanna1975

        Ei oikeen uponnut muhun tuo ketjuni toinen viesti. No, meitä on moneksi. "Petsame Mutso" on muuten espanjaa ihan vaan sille tyypille tiedoksi.

        Olen kyllä selaillut netissä yliopistojen sivuja, mutta olisi niin hyvä kuulla kielikurssien käyneiden mielipiteitä. Jotkut kurssit voivat olla täyttä huuhaata, jotkut taas huippuhyviä. Yliopistojakin kun on niin moneen lähtöön..


    • O - Orvokki

      varmistaisin, että kyseessä on kansainvälinen kurssi ja ainakin suurin osa muista kurssilaisista tulee jostain muualta kuin Suomesta. Olen osallistunut joillekin kursseille ja huomannut, että suurin osa suomalaisista keskustelee jostain käsittämättömästä syystä tauoillakin vain suomeksi keskenään. Samasta syystä olen aina lähtenyt kielikursseille yksin, kiertänyt suomalaiset kaukaa ja olen kieltäytynyt käyttämästä suomen kieltä muulloin kuin yhteydenpidossa Suomeen. (Alkeiskurssille en lähtisi ulkomaille.)

      Hieman epäröisin, jos Fun merkitsisi hauskanpitoa oman suomalaisen ryhmän kanssa. Ehkä kannattaisi esittää kysymyksiä kurssimatkojen järjestäjälle ennen sitovaa lähtöpäätöstä. Aina matkalla kuitenkin jotain oppii, ja omat päätökset ratkaisevat miten hyödylliseksi kurssimatka osoittautuu. Aktiivinen ihminen löytää aina enemmän valinnan mahdollisuuksia ja voi valita oman seuransa perillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      121
      2940
    2. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      54
      2243
    3. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      55
      2171
    4. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      32
      2084
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      192
      1549
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1439
    7. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      121
      1382
    8. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      57
      1319
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      8
      1133
    10. Melankolian kosketus

      Olet ihana enkä saa sinua öisinkään mielestäni; olet se nouseva aurinko joka minua valvottaa. Rintaani pakottaa ja silmi
      Ikävä
      59
      1053
    Aihe