Aikuisten kielimatka/kurssi

Susanna1975

Hei!

Onko kukaan ollut aikuisten kielimatkalla/kurssilla Speak & Fun -fiman kautta? Tarkoituksena olisi viettää ensi kesänä 1 kk Italiassa ja 1 kk Kanadassa italiaa ja ranskaa opiskellen.

6

2323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olemmekin

ummikkosuomalaisia, pattipettereitä ja kuhmupirkkoja. Matkailemme vain pakettimatkoilla, pidämme oppaita kiinni helmoista ja käsistä, emmekä päästä heitä näkyvistä missään nimessä. Oppaamme ovat jumalaakin ylempänä, he tulkkaavat meille, mikä kukkula, mikä ranta, mikä palmu tai kaktus milloinkin näkyy. He tilaavat meille vessapaperitkin. Oooh Roomassa eksyisimme jo Terminin asemahallin sisällä, Venetsiassa jäisimme veneisiin ja Sisiliassa pötkisimme puskiin pakoon mahdollista maffiaa. Kanadaan emme uskaltaisi matkustaa mistään hinnasta. Italiaa osaamme sen verran kun on lauluissa kuultu: "Bella Tsau" "Petsame Muntso" jne. Ranskaa emme edes havittele osaavamme. Joku on kertonut että kiitos tarkoittaa "kratsia" mutta se voi olla "Mersi-kin" vai oliko Mersu? Mersu saattoi olla kiitos saksaksi. Oli miten oli, meistä ei ole kielimatkoille kuin Tallinnaan.

• Kymmer

Toisesta kirjoittajasta voi päätellä että todellakin suomi24:lla on outoa porukkaa.
        Hyi saasta mitä porukkaa. On lohtu ettet ole ainoa. sama koskee auto palstoja ym.
        onneksi on muitakin foormumeita.
        Aloittajalle toivon asiallisia vastauksia.

• KiitosKommentista
        Kymmer kirjoitti:

Toisesta kirjoittajasta voi päätellä että todellakin suomi24:lla on outoa porukkaa.
        Hyi saasta mitä porukkaa. On lohtu ettet ole ainoa. sama koskee auto palstoja ym.
        onneksi on muitakin foormumeita.
        Aloittajalle toivon asiallisia vastauksia.

Mistä muista foorumeista puhut?

• kuullutkaan, mutta

Kielimatkoille voi myös lähteä esimerkiksi yliopistojen kursseille. Tiedossa on silloin laatuopetusta ja myös koeteltuja ja hyviksi havaittuja majoitusvaihtoehtoja. Majoitusvaihtoehdoksi kannattaa valita perhe, koska silloin kielikurssi jatkuu 24/7... Italiasta ja ranskasta ei ole kokemuksia, mutta olen ollut Espanjassa. Netistä löytyy yliopistojen kotisivuja. Sinne vain klikkailemaan - ja onnistunutta kielkurssia! Hinta-laatusuhdekin lienee paremmin kohdallaan!
      toivottaa [email protected]

• Susanna1975

Ei oikeen uponnut muhun tuo ketjuni toinen viesti. No, meitä on moneksi. "Petsame Mutso" on muuten espanjaa ihan vaan sille tyypille tiedoksi.

Olen kyllä selaillut netissä yliopistojen sivuja, mutta olisi niin hyvä kuulla kielikurssien käyneiden mielipiteitä. Jotkut kurssit voivat olla täyttä huuhaata, jotkut taas huippuhyviä. Yliopistojakin kun on niin moneen lähtöön..

• O - Orvokki

varmistaisin, että kyseessä on kansainvälinen kurssi ja ainakin suurin osa muista kurssilaisista tulee jostain muualta kuin Suomesta. Olen osallistunut joillekin kursseille ja huomannut, että suurin osa suomalaisista keskustelee jostain käsittämättömästä syystä tauoillakin vain suomeksi keskenään. Samasta syystä olen aina lähtenyt kielikursseille yksin, kiertänyt suomalaiset kaukaa ja olen kieltäytynyt käyttämästä suomen kieltä muulloin kuin yhteydenpidossa Suomeen. (Alkeiskurssille en lähtisi ulkomaille.)

Hieman epäröisin, jos Fun merkitsisi hauskanpitoa oman suomalaisen ryhmän kanssa. Ehkä kannattaisi esittää kysymyksiä kurssimatkojen järjestäjälle ennen sitovaa lähtöpäätöstä. Aina matkalla kuitenkin jotain oppii, ja omat päätökset ratkaisevat miten hyödylliseksi kurssimatka osoittautuu. Aktiivinen ihminen löytää aina enemmän valinnan mahdollisuuksia ja voi valita oman seuransa perillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6458
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      360
      5994
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      2923
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      109
      2374
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      2048
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1774
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1653
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1320
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1217
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1178
    Aihe