Tukahdutetut tunteet !

On särkyneet rakkauden pitkospuut
jotka kulkivat tunteita pitkin,
niillä puilla nyt kulkevat tunteet muut
siksi mä lähteissäin itkin.

En itkenyt tunteita toisien
mä itkin itseltäin salaa,
kun rakkauden arvoa tiennyt en
siks` kyyneleet poskia valaa.

Ne mitenkä salaa vuotaa vois
sitä että ei itse tiedä?
Niitä kukaan ei koskaan pyyhkinyt pois
kun annoin ain toisten viedä.

Minä luotin sanaan ystävän
joka lupasi onnentuvat,
tein vääriä piirtoja elämän
niin särkyivät haavekuvat.

Käsi kädestä erkani rakkahan
löi silmää vain lammen laine,
sain elämältä kaikkein kovimman
meni kunnia, lisääntyi maine.

En siltikään olla voi katkera
vaikka kiviä elämä heittää,
voin vapaasti itkeä, rukoilla
ei tarvi mun tuskaani peittää.

Elin vankilassa tunteiden
oli kovuus tuo ristinpuuna,
nyt arvostan tunteita rakkauden
en esiinny minään muuna.

Meni kauan ennen kuin ymmärsin
ei rakkaus riitä vain valoin,
kun kylmyyden kukkia tallasin
kyynel`silmin ja paljain jaloin.

12

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin osuva runo.

      Hyvin vielä riimiteltykin. Kiitos siitä. Vaikka siitä tuli kovin surumielinen ja "lyöty" tunnelma,mutta toisaalta myös lohdullinen, ettei jäänyt siihen "lyötyyn" olotilaan.

      Itse olen monesti miettinyt sitä -60-70 luvunkin vähäistä rakkauden määrää
      eli lapsuudenkotia. Ja tähän päivään verrattuna niin "vääränlaista " kasvatus tapaa.
      Mistään ei kehuttu, tai annettu arvoa lapsen omille tärkeille asioille.

      • palautteestasi.
        Niistä huonoistakin asioista pitää puhua
        ei jättää niitä hautumaan,niin ne solmut
        aukeavat.

        On paljon ihmiskohtaloita joista voisi kirjoittaa
        tässä niistä yksi.

        Toivon Sinulle valoisia päiviä elämääsi
        sekä vilpitöntä rakkautta kohdallesi.

        KIITOS !


    • scarsoul

      Ne kertoo ihon arpisen
      mutta jos tuntee
      on elänyt

      Aarteet ovat erilaisia
      kun niitä ei etsi
      kohdalle osuessa
      uskalla elää

      kiitos kaunis runostasi.

      • Palautteestasi.

        Oikein hyvää kesänjatkoa.


    • elämä on

      Riipaisevan koskettava,tunteiden pitkospuut.....
      On kynäsi piirtänyt jäljen hienon,vaikka repaleisena
      olet ihmisen tärkeimmän kanssa ,,,tunteiden,,,
      Niin lähelle tuli niin syvimpiin tuntoihin asti..
      tuli tuntuma "ota kädestä kii ja ollaan hiljaa aivan"
      Rakkautta sulle toivon
      Elämäniloa monen monta kiloa...

      • Elämällä on aina tarkoitus
        vaikka se välillä riepotteleekin.

        Olkoon elämässäsi paljon
        rakkaudentäyteisiä ja
        valoisia päiviä.

        Hyvää mieltä Sinulle !


    • lindalinda1

      itkua, tukahdutettuja tunteita kannoin.
      En antanut katkeruudelle kuitenkaan valtaa,
      vaikka paino oli harteilla raskas.
      Itkin ja rukoilin, elin tunteiden vankilassa.

      En tiedä, mutta tässä runossa on jotain
      erityisen koskettavaa, syvälle minuun menevää
      tunnetta. Ja riimityksesi kruunaa sen
      aitouden ja tunnelman, jonka lukijalle suot.

      Elämää ja rakkauden satuttavuutta, kipua ja
      uudelleen nousua valoon.

      Kiitos Sinulle, Sinä suurien tunteiden mestari.

      • palautteestasi.
        Teksti tulee syvältä
        tunnepohjalta,
        ehkä jotain omakohtaistakin
        sisältyy runoon.

        Valoa päivääsi. J


    • usva2

      Miten kaunista,mieltä riipaisevaa,
      kerrassaan hyvin kirjoitettu.

      • palautteestasi.

        Hyvää päivänjatkoa.


    • diinaliin1

      Särkyneet tunteet rakkauden
      surun suuren sydämeen tuoden
      niiden arvon kun aina muistaa vois
      kyyneleet poskilta pyyhkiä pois.

      Väärät valinnat sydäntä satuttaa
      voi yrittää oikaista ne seuraavaan
      katkeruuskaan ei tuskaa poista
      on hyvä juoda rakkauden joista.

      Omana itsenä olla kannattaa aina
      näin jaksaa paremmin, se mieleesi paina
      ymmärryskin kyllä sieltä löytyy
      silloin itsellesi sanot, näin sen olla täytyy.

      Herkkää, koskettavaa oli jälleen runosi teksti,
      rakkaus ja tunteet eivät aina ole niin yksinkertaisia asioita
      ja olen sitä mieltä, että me emme aina itse hallitse tunteita,
      vaan tunteet hallitsevat meitä? Kiitos tästä lukuhetkestä! :)

      • diinaliin herkästä palautteestasi
        ja kauniista runosta.

        Rakkaus on kahden ihmisen
        taitolaji mitä ei aina ole niin
        helppo osata tai oppia.

        Valoa päiviisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe