Juska

pojalle?

Mitä pidätte nimestä Juska? Meillä ollut harkinnassa pojalle, joten olisi kiva kuulla mielipiteitä pidättekö vai ettekö pidä? :)
Kiitos.

24

3947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimi, mutta

      vielä niin harvinainen, että kun ilmoittaa pojan nimeksi "Juska" niin ihmiset tapaavat kysyä "Niin siis virallinen kutsumanimi?", koka luulevat lempinimeksi. Mutta jos tää ei haittaa, niin onnea hienosta nimivalinnasta.

    • poiux

      En ole koskaan pitänyt. On liian lempinimimäinen. Eikä sovi minusta aikuiselle.

    • tarkistaa

      nimipalvelusta, miehen nimi se näköjään on. Tunnen nimittäin tuon yhden naisen joka sen on nimekseen saanut. Ja olen kyllä aina vähän ihmetellyt sitä. Mutta ei se minun mielestäni huono nimi ole. Ja eihän se nimi miestä pahenna, jonsei mies nimeä! ;)

    • ...

      Minä en pidä, koska se on aika lempinimimäinen ja kuulostaa enemmän naisen nimeltä. Lisäksi tulee mieleen puska, jonka takia poika varmaan saisi kuulla paljon vinoilua.

      • linjoilla

        Itselle tuli heti väännökset puska, tuska ja ruska mieleen. Tietysti jopa sana p**ska rimmaa Juskan kanssa ihan samoin kuin Jaskankin.
        En antaisi omalle lapselleni.


    • mie vaan

      Jäävi vastaamaan koska oman pojan nimi on Juska. Ei ole vinoilua saanut osakseen tähän mennessä, mutta onkin vasta tarhassa. Mietittiin ensin Miskaa, joka sitten miehen mielestä oli liian venäläinen nimi, joten Juska tuli pojasta. Ihan joka nimestä saa väännettyä jotain eli sen vuoksi en jättäisi antamatta.

      • ------

        No ehkäpä murrosiässä saa kuulla kun muutenkin kaikki kaksimieliset vitsit kiinnostaa siinä iässä. Se miten poika ottaa kaikki "Onkos Juskan puskat trimmattu"-vitsit on varmasti pitkälti hänen luonteestaan kiinni. Toivon mukaan hänen kohdalleen ei satu mitään idioottimaista kiusaamista.

        Se on kyllä totta että mistä tahansa nimestä saa väännettyä mitä tahansa jos tarpeeksi luovuutta löytyy. Minua kutsuttiin aikoinaan pässiksi ihan vaan nimen kahden ekan kirjaimen mukaan. Muuten koko sana ei edes rimmannut nimeni kanssa.
        En heti olisi nimeämässä poikaani Jaskaksi, vaikka siitä nimestä sattuisin pitämään. Liian pieni yhden kirjaimen ero sanan paska kanssa.


    • jo on

      Nimi ollut pojallani jo vuodesta 1982 ja ei ihan tunnettu vieläkään.

      • JuskaA

        Ja myös minun avokilla tuo nimi on ollut jo vuodesta 1982, joten ettei vaan olisi samasta pojasta kyse ;D
        Tosiaan tuota nimeä luullaan hyvin yleisesti lempinimeksi, mutta mielestäni tuo on kaunein pojan/miehen nimi ikinä!! On siitä kuulemma vähän kuultu vinoilua mm tuskajuska ja puskajuska, mutta todella vähän! Tosin jos minulta kysytään, niin toivon ettei kukaan anna Juskaa lapselleen nimeksi, kun haluan ettei siitä tule niin yleistä kuin esim Miskasta on tullut!!! :)


    • karjalasta

      Juska on ainakin oman tiedon mukaan piipun pelti.Mut käyhän se nimestäkin.

    • Juska1990

      Oma nimeni on Juska eikä ole tähänkään 21 vuoteen vieläkään kukaan vinoillut. Ja Monet ihmeset jotka ovat kysyneet onko se oikea nimi vai lempinimi.. Ovat sanoneet hienoksi ja harvinaiseksi nimeksi. :D Ja vaikka joskus jos on kuullut vinoillua niin eipähän tuo ole haitannut.

      • Anonyymi

        Ja sitten kuului juskan pamahdus.


    • ncvodåws

      Yhden parikymppisen Juskan tunnen. Ihan kiva nimi, mitä ei joka ikätoverilla tule vastaan.

    • tuovi

      aivan ihana nimi. ytiiän yhden juskan - himin entinen kodkrtin sdoittsjs, jonka oikea nimi ol jusi-miko, muta sew itse otti käyttöön jusdkan. musta se onkiva ja persoonsalinen nimi, ei ihan tsavalinen kuitenkaan. katsokaa trkasti se toinen nimi, etä sointuu ja on hyvä yhdostelmä. esim. joonatan , juhani, samuli, miika, no kylä te tiedätte, kristiankinolisi kiva..onea vaan vauvanjohdosta ja hyviä elinvuosia taaperon kanssa. terkuin tuovi

      • pikkumyy

        Kuulehan tuovi, ei sun jutuistas saa mitään selvää ! Yritä huomenna selvinpäin uudelleen !


    • tarhan täti

      Kyllähän tuo on kiva nimi, mutta lapset on niin julmia (mistä lie oppineet) että jo tarhan portilla se poika on tuska tai paska, valitettavasti, on pitkä kokemus noista "näteistä" nimistä ja pikku hirviöistä.

    • Juskalta

      Heh, täällä yksi jo aikuisikään päässyt Juska. Nykyään otan ainaiset tuskapuska -jutut kovalla naurunrevakalla ja kehun kanssakeskustelijan luovuutta kun eipä ole kukaan muu ennen moisia sanaväännöksiä keksineet. Hauskoja tapauksia myös frendit, jotka vuosien tuttavuuden jälkeen saattavat kysyä "mä olen Juska hei aina miettinyt, että mikä sun oikea nimi on?"

    • Jiimies

      Tässä kohta eläkeiässä oleva Juska. Kukaan ei koskaan käyttänyt aiempaa nimeäni Veli, vaan toista nimeäni tai sen muunnosta Juska. En muista, mistä tai kuka Juska nimen käytön aloitti, se vaan tarttui minuun ja niinpä tein siitä virallisen - ja olen tyytyväinen!

    • Juska76

      Oon yks ensimmäisitä Juskista.
      Eipä oo juuri nimestä vinoiltu, mutta monesti kysytty sitä oikeaa nimeä.
      Eräs neito nuorena runoili minusta, että "Oli sänky tai puska, aina sama Juska." Tiiä sit oliko tuo hyvällä vai huonolla sanottu. 😂

    • Anonyymi

      Hyvä

    • Anonyymi

      Juska on semmonen uunipelti. ”Työnnä juska kiinni”, mutta nimenäkinhän ihan mukava!

    • Anonyymi

      Ulkoa kuului Juskan pamahdus.

    • Anonyymi

      minun nimen on Juska poikasi kannattaa varautua juska puska nimeen juska on onerityinen nimi

    • Anonyymi

      Yhden Juskan tiedän ja se oli kyllä niin elämässään epäonnistunut tyyppi ettei toista. Liekö enää hengissäkään, rikoksia huumeita sun muuta oli kuvioissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe