dopperit parasta mitä on.

jee jee

Olen todella kyllästynyt ihmisten mollaamiseen dopperia kohtaan ja meillä vajaa 2-vuotias luomu poikeliin kotona ja kiltimpää saa etsiä kun on lenkillä ihmiset katsoo kummasti ja menee sivummalle ja lähes kaikki pikkusemmat koirat mummeleiden puudelit meinaa tunkea iholle , hammasrivistö näkyy , murisee yms. oma poika kävelee välittämästä mokomasta sätkijästä niin olen kyllä jo silloin kysynyt usealta että kumpi näistä on se pahempi peto.
dopperi paras ja uskollinen ystävä

19

1783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hauhauuuuuuu

      Mitä puolustelet ja selittelet?
      Ehkä se mummo tietää mihin dobberman pystyy pahimmillaan, pidä sä vaan " dopperisi" - aikanaan se kyllä näyttää mihin pystyy..

      • Hukka-Musti

        -Näytä kuule itte, mihin pahuuksiin pystys...


    • doobenomistaja

      Itsekin omistan dobberin ja harvoin tulee sellaisia ihmisiä vastaan jotka vaihtaisivat toiselle kadun puolelle meidät nähtyään. Missä ihmeessä te muut liikutte? Minä olen aina saanut liikkua koirani kanssa rauhassa vaikka niiden maine onkin median pilaama.

    • alexan

      hyvin harva ihminen edes tunnistaa nämä luomu dobberit dobermanneiksi, pitkähäntäiset ja luppakorvaiset ovat hyvin lupsakon näköisiä koiria, eivät muistuta ollenkaan näitä elokuvien verikoiria ja häntä heiluu kun meet moikkaamaan niitä ja hyvä niin.

      • ...

        minunkin toopea luultiin aamulla ajokoiraksi :D


    • tao mao

      Tosi on. luomudobberia tuskin tunnistaa elokuvien verikoiriksi, itselläni ollut vuosia sitten hännästä typistetty, luppakorvainen, ja ei sitäkään kukaan tunnistanut dobberiksi, saati pelännyt. Joskus kaupungilla olen nähnyt näitä luomudobberien omistajia ja närkästyneet kun olen halunnut käydä rapsuttamassa korvan takaa, sanoneet että tämä on dobermanni, eikö yhtään muka pelota, olen sanonut leikilläni että ihanko totta, luulin labratorinnoutajaksi, ja ihan on labbiksen näköinen, sekös näitä on kismittänyt, mutta olen myös törmännyt ihan asiallisiinkin omistajiin ja ovat huojentuneita ettei nämä luomudobberit enään ketään pelästytä ja rinnasteta näihin elokuvien verikoiriin vaan ihan mummotkin ovat pysähtyneet ja sanoneet kuinka mukavan oloinen koira heillä on, että näin nykyään.

      • Pitäisikö kokeilla

        Vastaantuleville dobsuille? Itse en mene silittelemään, koska en pidä siitä, ettei lupaa kysytä. Aina on yksilöitä, jotka suhtautuvat vieraisiin varautuneesti...

        Sanovatko tosiaan että eikö pelota?... Niiden dobbereiden omistajat tosiaan omaavat pienen pippelin, jos pitää koiralla uhota..


    • nedeira

      Niin ja ne jotka haluavat että dobberit näyttää dobbereilta ja siltä miltä pitääkin, ottavat typistetyn yksilön.

      • ...........

        Ja ne, jotka typistävät, joutaisivat menna ulkomaille. Täällä ei katella mitään kärsivää koiraa. Ehkäpä nämä "mummelit" menevät kauemmas typpä doberia vain siksi, koska niiden omistaja ällöttää niitä, ei niinkään koira. Hännän typistyksen tajuan juuri ja juuri, kun sillä ehkäistään myöhemmin, ettei koira satuta häntää.. Mutta sekin on aika vaikea hyväksyä. Korvst taas.. Siitä ei ole mitään hyötyä! Ja pentuna koiran pitäisi olla iloinen, leikkivä nassikka. Nämä teipatut koirat harvoin ovat eläneet pentuaikojaan, kun ovat joutuneet istumaan teipit päässä kipua tuntien.


      • sulle
        ........... kirjoitti:

        Ja ne, jotka typistävät, joutaisivat menna ulkomaille. Täällä ei katella mitään kärsivää koiraa. Ehkäpä nämä "mummelit" menevät kauemmas typpä doberia vain siksi, koska niiden omistaja ällöttää niitä, ei niinkään koira. Hännän typistyksen tajuan juuri ja juuri, kun sillä ehkäistään myöhemmin, ettei koira satuta häntää.. Mutta sekin on aika vaikea hyväksyä. Korvst taas.. Siitä ei ole mitään hyötyä! Ja pentuna koiran pitäisi olla iloinen, leikkivä nassikka. Nämä teipatut koirat harvoin ovat eläneet pentuaikojaan, kun ovat joutuneet istumaan teipit päässä kipua tuntien.

        sulla sit varmaan on typätty toope kun niistä ja niiden kivuista niin paljon tiedät että mitäs täälä huutelet...

        voin kertoo että meikäläisen pentu elää ja leikkii siinä missä luomutkin ja ikänä ei oo teipit menoo haitannu, tua se rallattaa meneen teippeineen päivineen..


      • ja tulee aina riittää
        ........... kirjoitti:

        Ja ne, jotka typistävät, joutaisivat menna ulkomaille. Täällä ei katella mitään kärsivää koiraa. Ehkäpä nämä "mummelit" menevät kauemmas typpä doberia vain siksi, koska niiden omistaja ällöttää niitä, ei niinkään koira. Hännän typistyksen tajuan juuri ja juuri, kun sillä ehkäistään myöhemmin, ettei koira satuta häntää.. Mutta sekin on aika vaikea hyväksyä. Korvst taas.. Siitä ei ole mitään hyötyä! Ja pentuna koiran pitäisi olla iloinen, leikkivä nassikka. Nämä teipatut koirat harvoin ovat eläneet pentuaikojaan, kun ovat joutuneet istumaan teipit päässä kipua tuntien.

        ja jos naapurin mummoo ällöttää niin ihan rauhassa, ei vois vähempää kiinnostaa koska onneksi minä en ole hänelle millään tavalla tilivelvollinen typätystä koirastani..


      • Mutta.....
        ja tulee aina riittää kirjoitti:

        ja jos naapurin mummoo ällöttää niin ihan rauhassa, ei vois vähempää kiinnostaa koska onneksi minä en ole hänelle millään tavalla tilivelvollinen typätystä koirastani..

        Olet velkaa koirallesi! Minä tulen mielelläni avustamaan sinun velanmaksussa.. nukutan sinut pesäpallomailalla ja leikkaan sitten mattoveitsella kosvat siistiksi. Katotaan tykkäätkö?

        Ja aikaisemmalle: Ei, minulle ei ole ollut typpää ikinä, mutta tuttavani hankki sellaisen. Ja se tasan tarkkaan oli typpäyksestään vaurioitunut.
        Ette taida koskaan omistaneet normaalia koiraa? Ne vasta iloisia ovatkin!


      • taaspas
        Mutta..... kirjoitti:

        Olet velkaa koirallesi! Minä tulen mielelläni avustamaan sinun velanmaksussa.. nukutan sinut pesäpallomailalla ja leikkaan sitten mattoveitsella kosvat siistiksi. Katotaan tykkäätkö?

        Ja aikaisemmalle: Ei, minulle ei ole ollut typpää ikinä, mutta tuttavani hankki sellaisen. Ja se tasan tarkkaan oli typpäyksestään vaurioitunut.
        Ette taida koskaan omistaneet normaalia koiraa? Ne vasta iloisia ovatkin!

        Olen nähnyt videon jossa typätään korvat sekä häntä, voin sanoo että aika hiton pahaa teki. Typättyhän on niiiin kovan näköinen että pakkohan se sellanen olla, koiraharrastajat (ipo, suojelu ym.) kyllä tietävät että suomesta ei tahdo vaan löytää oikeesti kovaa dobberia.


      • Vielä.....
        taaspas kirjoitti:

        Olen nähnyt videon jossa typätään korvat sekä häntä, voin sanoo että aika hiton pahaa teki. Typättyhän on niiiin kovan näköinen että pakkohan se sellanen olla, koiraharrastajat (ipo, suojelu ym.) kyllä tietävät että suomesta ei tahdo vaan löytää oikeesti kovaa dobberia.

        No ko typpäihmiset haluavat jatkaa tappokoiramainetta. Dobberihan pavelukoirana oli mitä oivallisin käyttää koiratappeluun, jolloin on kätevämpää, ettei koiralla olisi turhia ulokkeita, mitsta vastustaja voisi repiä.
        On se kiva jatkaa perinnettä.. Ettei ikinä unohdu, että koira on typpänä hyvä käyttää tappamiseen ja pelottamaan näin vahtikoirana muita ihmisiä.


      • niinpä niin..
        Mutta..... kirjoitti:

        Olet velkaa koirallesi! Minä tulen mielelläni avustamaan sinun velanmaksussa.. nukutan sinut pesäpallomailalla ja leikkaan sitten mattoveitsella kosvat siistiksi. Katotaan tykkäätkö?

        Ja aikaisemmalle: Ei, minulle ei ole ollut typpää ikinä, mutta tuttavani hankki sellaisen. Ja se tasan tarkkaan oli typpäyksestään vaurioitunut.
        Ette taida koskaan omistaneet normaalia koiraa? Ne vasta iloisia ovatkin!

        Kyllä sitä koiraa on tossa ollut niin typpää kun luomuakin.. sille en voi mitään jos tuttavasi koira on typpäyksestä vaurioitunut..se kun on mahdollista, siksi ehkä kannattaa ottaa koira luotettavalta taholta eikä miltään puoskarilta.. tätä paskanjauhantaa ny tulee varmasti aina olemaan, mutta pääasia että itse tiedän koirani olevan onnellinen..sitä kun taas sinä et tiedä kun et ole koskaan nähnyt..

        Teitä viherpiipertäjiä tuntuu olevan joka lähtöön ja ihailen kun joillain on niin paljon tarmoa puolustaa eettisiä mielipiteitään, mutta mitäpä jos suuntaisit tarmosi heihin jotka rotuvalinnallaan rääkkäävät koiraansa..jalostamalla on saatu paljon pahempaa aikaan kun typistämällä.. ehdottaisin että perehdyt aiheeseen..


      • Ja pysyn
        niinpä niin.. kirjoitti:

        Kyllä sitä koiraa on tossa ollut niin typpää kun luomuakin.. sille en voi mitään jos tuttavasi koira on typpäyksestä vaurioitunut..se kun on mahdollista, siksi ehkä kannattaa ottaa koira luotettavalta taholta eikä miltään puoskarilta.. tätä paskanjauhantaa ny tulee varmasti aina olemaan, mutta pääasia että itse tiedän koirani olevan onnellinen..sitä kun taas sinä et tiedä kun et ole koskaan nähnyt..

        Teitä viherpiipertäjiä tuntuu olevan joka lähtöön ja ihailen kun joillain on niin paljon tarmoa puolustaa eettisiä mielipiteitään, mutta mitäpä jos suuntaisit tarmosi heihin jotka rotuvalinnallaan rääkkäävät koiraansa..jalostamalla on saatu paljon pahempaa aikaan kun typistämällä.. ehdottaisin että perehdyt aiheeseen..

        Mielipiteessä. Olen aika lailla varma, että pystyisinkin leikkaamaan typpärin korvat suipoksi. Voi kun vain saisin siihen luvan! Te ette näytä ymmärtävän, että se on vaan väärin. Yksinkertaista, eikö totta ;)

        Tosiaan, jalostamalla on saatu paljon tuhoa aikaan sa se on vaikeampi asia ajaa kuin dobberin korvat. Kyseessä on rotu joka on mennyt liien pitkälle, esimerkiksi nämä lyhytkuonoiset koirat ja rodut, jotka eivät enää pysty edes synnyttämään luonnollisesti. Ja on myös niitä albiinodobbereita, joita kasvatetaan joissakin paikoissa laista huolimatta, vaikka koiralla on synnynnäisiä sairauksia. Koska kyseessä on ROTU, on vähän vaikeampi ojentaa mitään mielipidettä siihen. Oman korteni kannan sillä, etten ota sellaista koiraa.

        Ja onhan tuo sinunkin koirasi aika pilalle jalostettu... Lyhyt ikä ja kaikki. Että silleen. Olisiko sinulla ollut muuta? Se tuttavani koira? Se jouduttiin lopettamaan, koska se tosiaan oli arkaluonteisuuttaan niin arvaamaton, että helpostikin hyökkäisi lapsien kimppuun... Ja tämä löytyi yksilö oli todellakin otettu näiltä teidän suosimianne "luotettavia" kasvattajia. Paskat sanon minä. Pidä se lurppalinja vaan, ovat koiratkin sitten koiria, eikä mitään rättäkorva nöffejä.


    • Koirakuiskuri

      Ennakkoluulot ovat ikäviä. Doppereita kun vaan aina välillä päätyy väärien ihmisten käsiin ja niistä tulee sitten niitä arvaamattomia ja hyökkääviä yksilöitä -> dopperien yleinen maine kärsii tästä.
      Ihan sama logiikka kuin tuossa puudelijutussa. Pientä koiraa jos ei sosiaalisteta ja sen anneta olla koira vaan pidetään liian puudelina, tulee räksyjä, arvaamattomia yksilöitä -> pienten koirien yleinen maine kärsii tästä.

      Chihuahuaurokseni on hyvää pataa kahdenkin dobberin kanssa. Olivat tunnetusti mukavia tapauksia, samoin omani, joten kaveruus oli ok.

      Avoimuutta asenteisiin myös sinnekin. :)

      Ja tsekatkaa you tubesta Ramsesin ja Pablon videoita...

      • edellinen

        Korjaan, Ramseyn (dobermanni) ja Pablon (chihuahua) videoita. Yleistä koirista- palstalla linkkiä Parhaat ystävät-ketjussa.


    • Anonyymi

      kirjoitat täyttä asiaa minulla on kaksi luomudopperia tyttö ja poika jotka ovat todella kilttejä. kun lenkeillä mennään esim. koira tarhojen ohi niin eivät ole niistä jotka juoksevat siltä aidalle louskuttamaan. jos arvastelet dopperia niin suosittelen googlaamaan rotu tiedot, siellä mainitaan esim. että doobermannin on omattava korkea ärsytys kynnys mikä sillä myös on jos dopperi tekee pahojaan niin vika on siellä taluttimen toisessa päässä. siis suomeksi. siinä on väärä rotu väärällä henkilöllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe