Ylipitkät kuukautiset ! HELP !

Eli siis, menkat alkoi normaalisti ja näytti et loppuu kanssa. No, toisin kävi. Melkein tässä kolmatta viikkoa menkat menossa, yöllä ei tule mitää. Alkaa pikku hiljaa tässä mietittymään et mitähän tämä on, koska koskaan ennen ei ole ollut mitään tälläistä :( eikä ole kipuja (normaalisti koskee päähän ja alavatsaan/alaselkään). Raskaustestiä on ehdoteltu, että saattaisi liittyä siihen, mutta kaikki vinkit olis hyviä. (netistä ei löytynyt tietoa)

10

1405

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mayura

Noh. Itselläni parhaimmillaan kuukautiset kestivät 1½ kuukautta. Täyttä helvettiä koko aika! Suosittelisin kipaisemaan lääkärillä, sieltä varmasti jokin keino löytyy. Siellä voidaan ehdottaa e-pillereiden käyttämistä. En uskoisi tuon johtuvan raskaudesta.

• niin, e-pillerit lopetin aikaa sitten (tuli liikaa mielialavaihteluita ja oli täyttä helevettiä!!) pitää tässä katsoa jos jostain löytäisi apua :) (eli toisin sanoen en tykkää käydä lääkärissä -.-)

• mayura

Hieman itselläkin kysyttävää, jos sattuisit tietämään : D Kun aloitin e-pillerit, vuoto kesti 3-4pv. Nykyisin 1½ vuoden käytön jälkeen vuoto kestää 7-8 päivää. Voiko teho häilyä tuolla tavalla? En ole kuullut muiden puhuvan tuollaisesta..

• jentsu...
        mayura kirjoitti:

Hieman itselläkin kysyttävää, jos sattuisit tietämään : D Kun aloitin e-pillerit, vuoto kesti 3-4pv. Nykyisin 1½ vuoden käytön jälkeen vuoto kestää 7-8 päivää. Voiko teho häilyä tuolla tavalla? En ole kuullut muiden puhuvan tuollaisesta..

En ole aloittaja, mutta voin nyt jotain sulle kertoa :) Mitä e-pilleri merkkiä käytät? Ja käytätkö yhdistelmäehkäisyä vai minipillereitä? Itse käytin ennen Yasmin- merkkisiä, mutta vaihdoin toisiin pillereihin, kun eivät oikeen mulle sopineet. Nyt käytössä Yasminelle- yhdistelmäehkäisypillerit, ja mulla sillon kun niitä aloin syömään, niin ekat pillerimenkat kesti n. 5 päivää ja alkoi muistaakseni taukoviikon toisena päivänä. Nyt olen niitä syönyt n. puoli vuotta, ja menkat alkaa joka kierrossa taukoviikon kolmantena päivänä ja kestää 2-3 päivää.

"Kun aloitin e-pillerit, vuoto kesti 3-4pv. Nykyisin 1½ vuoden käytön jälkeen vuoto kestää 7-8 päivää. Voiko teho häilyä tuolla tavalla?"

Mielestäni ehkäisyteho ei laske, vaikka menkat jatkuisivatkin pitkään. Voithan tietenkin lyhentään (koskaan ei pidentää) kiertoasi aloittamalla uuden pillerilaatan syömisen vaikka taukoviikon neljäntenä päivänä, jos haluat. Tai vaikka kolmantena, ei väliä. Sillä tavoin kierto lyhentyy ja seuraavat menkat luultavasti alkaa seuraavassa kierrossa aikaisemmin ja kestää vähemmän aikaa. Ainakin näin minä tekisin (siis tietenkin jos yhdistelmäehkäisypillereitä käytät). Kysy kuitenkin vielä lääkäriltä, jos mieitityttää. :)

• mayura
        jentsu... kirjoitti:

En ole aloittaja, mutta voin nyt jotain sulle kertoa :) Mitä e-pilleri merkkiä käytät? Ja käytätkö yhdistelmäehkäisyä vai minipillereitä? Itse käytin ennen Yasmin- merkkisiä, mutta vaihdoin toisiin pillereihin, kun eivät oikeen mulle sopineet. Nyt käytössä Yasminelle- yhdistelmäehkäisypillerit, ja mulla sillon kun niitä aloin syömään, niin ekat pillerimenkat kesti n. 5 päivää ja alkoi muistaakseni taukoviikon toisena päivänä. Nyt olen niitä syönyt n. puoli vuotta, ja menkat alkaa joka kierrossa taukoviikon kolmantena päivänä ja kestää 2-3 päivää.

"Kun aloitin e-pillerit, vuoto kesti 3-4pv. Nykyisin 1½ vuoden käytön jälkeen vuoto kestää 7-8 päivää. Voiko teho häilyä tuolla tavalla?"

Mielestäni ehkäisyteho ei laske, vaikka menkat jatkuisivatkin pitkään. Voithan tietenkin lyhentään (koskaan ei pidentää) kiertoasi aloittamalla uuden pillerilaatan syömisen vaikka taukoviikon neljäntenä päivänä, jos haluat. Tai vaikka kolmantena, ei väliä. Sillä tavoin kierto lyhentyy ja seuraavat menkat luultavasti alkaa seuraavassa kierrossa aikaisemmin ja kestää vähemmän aikaa. Ainakin näin minä tekisin (siis tietenkin jos yhdistelmäehkäisypillereitä käytät). Kysy kuitenkin vielä lääkäriltä, jos mieitityttää. :)

Yasminellea käytän. :) Olen kokeillutkin tuota uuden laatan aloittamista kesken taukoviikon, mutta eipä se vuoto loppunut. Vuoto lakkaa ehkä noin tunniksi pillerin ottamisen jälkeen ja sitten alkaa uudestaan yhtä runsaana. Alkaa ärsyttää tuo pikku hiljaa : /

• .....
        mayura kirjoitti:

Yasminellea käytän. :) Olen kokeillutkin tuota uuden laatan aloittamista kesken taukoviikon, mutta eipä se vuoto loppunut. Vuoto lakkaa ehkä noin tunniksi pillerin ottamisen jälkeen ja sitten alkaa uudestaan yhtä runsaana. Alkaa ärsyttää tuo pikku hiljaa : /

lääkärissä kertomassa tosta. Jos jotain on vialla, niin kannattaa hoitaa ajoissa kuntoon. Ihan varmuuden vuoksi kannattaa käydä. Ja siellä ne varmaan osaa muutenkin neuvoa sua paremmin mikä auttais tohon. :)

• R

moikka, olen 15v ja menkat kestäny nyt 19päivää.. oisko ideoita mitä tehdä? ja mistä johtuisi?

• pävö

tyttärelläni 16v.kun kuukautiset oli kestäneet 14 päivää ja pyykkikone oli lakanaa ja pikkareita täys raahasin hä'net lääkäriin hän sai reseptin jolla vuoto vähenisi. Itselläni on aina ollut runsaat vuodot ja 7 päivää.Ne geenit...Saa nyt sitten nähdä miten tehoo lääkitys.

• Mullakin

Itselleni lääkäri ei antanut mitään syytä. Sanoi, jos vuoto on runsasta, niin pitäisi huolehtia raudan saannista. Mutta ei ole sitä ongelmaa.. Vuoto on tosi niukkaa, jakautuu niin monelle päivälle.

Miksi?

Ei mullakaan aiemmin ollu tällasta ongelmaa.

• ----

Itselläni on nyt menkat kestäneet kolme viikkoa, eikä loppua näy. Tulee juuri samanlaista ruskeaa mönjää, mutta silti niin paljon ettei ilman tampoonia voi olla. Ikää on 20v... Gynelle aattelin mennä kyllä, mutta missä vika?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      68
      3362
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      4
      1194
    3. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      22
      974
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      970
    5. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      810
    6. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      744
    7. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      34
      725
    8. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      45
      709
    9. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      29
      663
    10. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      647
    Aihe