huohotin ongelman ratkaisu?

Beedron Ford

Onkos kenelläkään tietoa siitä, mitä Ford on aikonut tehdä huohotin ongelmille ennen talvea? Kirjoittelin aikaisemmin otsikolla "nuhainen kone".

Autoa harkitseville vinkiksi; huohottimen jäätymisen vuoksi nestettä pääsee moottoriöljyn sekaan. Kannattaa siis harkita valintaa ellei ongelmaa ratkaista. Muuten hyvä auto.

Itsellä ensimmäinen ja viimeinen Ford jos ongelmaa ei saada syksyllä ratkaistua!

83

14374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikaisemmin kuullut

      että focuksessa tuollaista ominaisuutta olisi. Mikä kone?

      • -----------------

        Huohotin jäätyy 2008-2009 ford focus 1.8 tdci koneessa .Itselläni tuo 2009 kauhulla odottelen talventuloa . fordilla ei tehdä mitään asian eteen ,eivatkä ilmoita kyseisestä viasta ei minulle ainakaan ilmoitettu ostohetkellä


      • ykspilkkunelosessa
        ----------------- kirjoitti:

        Huohotin jäätyy 2008-2009 ford focus 1.8 tdci koneessa .Itselläni tuo 2009 kauhulla odottelen talventuloa . fordilla ei tehdä mitään asian eteen ,eivatkä ilmoita kyseisestä viasta ei minulle ainakaan ilmoitettu ostohetkellä

        bensakoneessa esiintyi vuosikausia sama vaiva. Jotkut laittoivat omiin nimiin vastuksen lämmittämään ja pitämään huohotinputken auki.


      • Korjausta odotellaan
        ----------------- kirjoitti:

        Huohotin jäätyy 2008-2009 ford focus 1.8 tdci koneessa .Itselläni tuo 2009 kauhulla odottelen talventuloa . fordilla ei tehdä mitään asian eteen ,eivatkä ilmoita kyseisestä viasta ei minulle ainakaan ilmoitettu ostohetkellä

        Maahantuoja on informoinut Fordin tehdasta huohotinongelmasta. Tosin mitään ratkaisua ongelmaan tehdas ei vielä ole toimittanut. On kehoittanut syksyn tullen kyselemään Ford huollosta viimeisimmät uutiset.

        Oisko paikallaan antaa infoa ongelmasta omistajille, jotka eivät tästä vielä tiedä mitään? Auto lehdet, televisio, kirjeet, puhelin. Näin kukin omistaja voisi olla varpasillaan kun pakkaset taas pian alkavat ja käyttää autoa tihennetysti tarkastuksessa.

        Onko sama ongelma myös Mondeon 1,8 TDCi moottorissa???


      • EvvsvK
        ----------------- kirjoitti:

        Huohotin jäätyy 2008-2009 ford focus 1.8 tdci koneessa .Itselläni tuo 2009 kauhulla odottelen talventuloa . fordilla ei tehdä mitään asian eteen ,eivatkä ilmoita kyseisestä viasta ei minulle ainakaan ilmoitettu ostohetkellä

        Eikös se ole pösön kone?

        Itse en huoli ilmaiseksikaan commonrail-käryille lemuavaa kotteroa ees ilmaiseksi.

        Oma syy mitäs ostit


    • vvbb

      Jos jäätymistä ilmenee(auto sammuu) niin putkieristettä laitetaan huohotinputkien ympärille. Noin sentin paksuista, tulee aika tiukka paketti, hyödystä ei ole vielä kokemusta, ensimmäiset laitettiin viimetalven viimeisillä kylmillä.

      • Jos auto sammuu?

        Näistä huohotinongelmatapauksista on lisää tietoa FordClubin sivulla. Hakusanalla uusi focus löytyy tietoa.

        Onko jo laakerien ja muiden liukupintojen vaurio tai sen esiaste tapahtunut jos auto sammuu ja öljyssä on vettä, joka on kiertänyt moottorissa? Lyhentänee ainakin moottorin ja sen laakereiden käyttöikää tuo huonompi voitelu. Mutta jos vaihtaa auton takuuaikana (2v) niin vältyy ainakin itse ongelmilta.

        Toivotaan, että autonvalmistaja ja maahantuoja saavat toimivan korjaussarjan jo ennen talvea.


    • Vesi huono voiteluaine

      Moottoreita rikkoontunut useita eri puolilla Suomea. Osalla on vaihdettu öljyjä tihennetysti ja puhdistettu huohotinputkia. Eristyksenä laitettu kurttuputkea ja paksumpaa eristettä, sekä lämmitysvastuksella varustettuja letkuja. Myös viimasuojia etumaskiin laitettu, että viima ei jäähdytä moottoria.

      Moottorin käyntilämpötilaa kannattaa seurata tarkkaan sekä öljyn laatua "päivittäin". Öljynvesipitoisuuden nousu > 0,20 % on jo hälyyttävä taso voitelun kannalta. Öljynlaatua kannattaa seurata öljyanalyysillä, joka kertoo paljon arvokasta tietoa onko moottori kunnossa ja onko jo kulumametallipitoisuus noussut.

      Onko Fordilla käynyt niin, että huohotinjärjestelmän konstruktiota ei ole testattu riittävän hyvin Skandinaavian vaativissa ja vaihtelevissa olosuhteissa (pakkasta, leutoa, kosteutta jne.)

      Vika tuskin lienee käyttäjissä jos vettä rikastuu moottoriin, jolloin moottorissa on virhe, jolloin valmistajan myöntämä takuu jatkuu takuuajan päätyttyä.

      Hyvä katsoa onko ohjekirjassa varoitus moottoriin kertyvästä vedestä ja kehoitetaanko öljyä tarkistettavan päivittäin? Onko ohjetta tai varoitusta moottorin käynnistyksestä ilman sen esilämmitystä?


      Toivotaan, että maahantuoja ja autonvalmistaja perehtyvät ongelmaan ennen talvea, koska tietoa sillä lienee kyllä ollut käytettävissä. Hyvä olisi tietysti myös se, että omistajia varoitettasiin hyvissä ajoin ennen talvea.

    • muiskii

      Missäs kaikissa automerkeissä on tämä sama kone?
      Miten toiset ovat asian ratkaisseet?

      • Ei uusi asia

        Jo 2000 luvun alkupuolella Citroen ja Peugeot asensivat lämmitysvastuksia huohotinputkiin. Japanilaiset vievät putket koteloiden sisällä ja välttävät putkien vientiä moottorin etupuolelta, jossa ajoviima.

        Volvo käyttää joissakin malleissa samaa moottoria kuin Ford mutta ovatko tehneet lämmityksen putkiin kannattaa kysyä.

        Ongelmia on ollut mm. C-Maxissa.


    • Auton tulee kestää

      Kuluttajariitalautakunta on antanut ratkaisun moottorin rikkoonnuttuessa huohotinputken jäätymisen seurauksena.

      Kuluttajariitalautakunta on vakiintuneessa ratkaisukäytännössään katsonut, että auton moottorin tulee kestää huohotinputken jäätymistä Suomen tavanomaisissa talviolosuhteissa. Jos näin ei ole, autossa virhe. Lautakunta toteaa, että kuluttajan ostamassa autossa on huohotinjärjestelmän puutteellisen pakkaskestävyyden vuoksi ollut myyjän vastuulle, kuluttajasuojalain 5 luvun 14 §:n 3- kohdassa tarkoitettu virhe.

      Lisää tietoa kuluttariitalautakunnan www- sivulta sekä kuluttajasuojasta mm.
      12 §:n 5 kohdan mukaan auton tulee kestää useiden vuosien sekä muutaman sadantuhannen kilometrin ajon.

      • Asiaan Perehtynyt

        Nuo on suosituksia vaan .

        Autolikkeiden ei tarvitse mitään välittää noista.


    • ratkaisu,.

      ehdotus. Kokeilisin ainakin itse vesijohtoihin eristyksenä käytettävää ARMAFLEXI-solumuovieristystä.
      On palamaton ja löytyy 9, 13,19 mm paksuuksina kahden metrin pätkinä, jossa valmis saumanauha. Löytyy eri putkenhalkaisijamitoille, joten ainakin kannattaa kokeilla.

    • Pietu64

      Jos jäätyy ja hajoaa, haetaan uusi kone takuuseen taas talvella. Edellinen hajosi 19 tkm kohdalla tämän ongelman takia. Autoon tehtiin ensiöljyn vaihto 2500 km kohdalla, joka ei edes ole pakollinen. Takuuta vielä vajaa vuosi jäljellä sitten täytyy harkita, uskaltaako sitä kauempaa pitää. Itse en ala käsiäni uuden auton kanssa likaamaan ja mitään kurttuputkia virittelemään!!

      • Jotta takuu korvaa

        Itse ei pidä mennä sepittämään moottoritilaan, koska tällöin voidaan vedota vauriotilanteessa käyttäjän virheeseen. Kaikki ylimääräiset normaalista huolto-ohjelmasta poikkeavat huollot pitää mennä liikkeen piikkiin.
        Onnneksi tuotevirhe ei katkaise takuuta, koska ongelma voi olla edessä vasta seuraavalla omistajalla / liikkeellä.


      • vähemmän innokas

        juu, samoin aattelin ittekin. Vaihetaan pois kun takuu loppuu.


    • Ratkaisu tämäkin

      Ilmeisesti tuo 1,8 TDCi moottori jää kokonaan pois ja korvataan 1,6 TDCI moottorilla. Täytyy tutustua ja todentaa onko huohotinjärjestelmään tehty muutoksia, joilla jäätymiset ja tukkeentumiset estetään.

      Kuinka sitten Ford hoitaa ne asiakkaat, joilla on tuo 1,8 TDCi moottori? Tuleeko ajo-ohjeita, tihennettyä huolto-ohjelmaa, jatkuuko takuu, vai vaihtaako näihin uudet 1,6 TDCi moottorit?

    • koivja41

      Sain tänään fordin maahantuojalta viestin 1.8 tdi 2007 - 2009 koneilla olevia fordeja koskeva huohottimen jäätyminen .Viesti loka-marraskuussa tulee tieto mitä tehdään näille huohotinvikaisille

      • Ihan vaan varmuuden vuoksi

        Mikäli kylmät pakkaset ennättävät ennen korjausta, kannattaa tarkkailla öljynlaatua ja vedenmuodostumista moottorin öljypohjan kautta, koska vesi raskaampana laskeutuu pohjalle ja voi siten jäätyä. Moottorin esillämmitystä kannattaa suosia.

        Talveen kannattaa lähteä uusilla ja hyvälaatuisilla öljyillä, jotta ei voida vedota vanhaan tai heikkolaatuiseen öljyyn.


      • Tiedon janoinen

        Kiitos tiedosta. Kerrotko meille muillekin heti kun tiedät mitä tekevät ja milloin korjaukset aloitetaan niin tietää kysellä paikalliselta liikkeeltä korjausaikaa. Takuuseenhan nämä tietty menevät. Pian pakkaset tulevat ja lämpötilavaihtelut sen myötä.


      • Usko meni
        Tiedon janoinen kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. Kerrotko meille muillekin heti kun tiedät mitä tekevät ja milloin korjaukset aloitetaan niin tietää kysellä paikalliselta liikkeeltä korjausaikaa. Takuuseenhan nämä tietty menevät. Pian pakkaset tulevat ja lämpötilavaihtelut sen myötä.

        Tein ratkaisun ennen ongelmia kun pakkaset taas tulivat. Hyvitys hionta kehno ja tietoa oli jo eri liikkeillä Fordin ongelmasta. Takkiin tuli mutta nyt voin nukkua yöni rauhassa.

        Että tämmöinen tapaus.


      • Hondsaaja
        Usko meni kirjoitti:

        Tein ratkaisun ennen ongelmia kun pakkaset taas tulivat. Hyvitys hionta kehno ja tietoa oli jo eri liikkeillä Fordin ongelmasta. Takkiin tuli mutta nyt voin nukkua yöni rauhassa.

        Että tämmöinen tapaus.

        ei ne maksanu japskistakaan yhtään sen enmpää.


      • Toivo elää
        Hondsaaja kirjoitti:

        ei ne maksanu japskistakaan yhtään sen enmpää.

        Onko perää, että ongelmaa korjataan seuraavalla tavalla?
        Peittämällä alempi ilmanottoaukko mustalla pleksi-levyllä takapuolelta ja eristämällä huohotin putket jollain ohuella eritematolla jossa on ohut pelti pinta... Mutta koska ei ole maahantuojan virallinen korjaus ohje niin muutoksen joutuisi maksamaan asiakas. Moottoriöljyn laatu lienee vaihtumassa. Uusi moottoriöljy sietää enemmän vettä. Virallisia ohjeita tuon ongelman korjaamiseen pitäisi olla tuolossa maahantuojalta vielä tämän vuoden puolella.

        Hyvä, että tulee ja ongelma myönnetään, koska jos moottori leikkaa kiinni niin saa uuden takuuna. Pakkaset kun on taas saapuneet Suomeenkin. Mutta vähäinenkin vesi on haitaksi voitelussa ja lyhentää moottorin laakereiden ja liukupintojen kestoikää.


      • Ihmeiden aika ei ole
        Toivo elää kirjoitti:

        Onko perää, että ongelmaa korjataan seuraavalla tavalla?
        Peittämällä alempi ilmanottoaukko mustalla pleksi-levyllä takapuolelta ja eristämällä huohotin putket jollain ohuella eritematolla jossa on ohut pelti pinta... Mutta koska ei ole maahantuojan virallinen korjaus ohje niin muutoksen joutuisi maksamaan asiakas. Moottoriöljyn laatu lienee vaihtumassa. Uusi moottoriöljy sietää enemmän vettä. Virallisia ohjeita tuon ongelman korjaamiseen pitäisi olla tuolossa maahantuojalta vielä tämän vuoden puolella.

        Hyvä, että tulee ja ongelma myönnetään, koska jos moottori leikkaa kiinni niin saa uuden takuuna. Pakkaset kun on taas saapuneet Suomeenkin. Mutta vähäinenkin vesi on haitaksi voitelussa ja lyhentää moottorin laakereiden ja liukupintojen kestoikää.

        Kertokaa heti kun tiedätte mikä on tuo uusi ihmeöljy joka estää veden aiheuttamat ongelmat huohotinjärjestelmässä ja liukupintojen voitelussa niin ostan heti sellaista.


      • hya

        fordilta ei tarkkaa tietoa ole vieläkään tullut, mutta ilmeisesti jonkin mallinen eristys huohotinletkuille olisi tulossa. kaiketi joku lämpösukka letkun päälle?? tiiä sitte onko niistä hyötyä.


      • vihdoinkin2
        hya kirjoitti:

        fordilta ei tarkkaa tietoa ole vieläkään tullut, mutta ilmeisesti jonkin mallinen eristys huohotinletkuille olisi tulossa. kaiketi joku lämpösukka letkun päälle?? tiiä sitte onko niistä hyötyä.

        Ford jälleenmyyjällä ovat kertoneet että maahantuojalla on nyt valmiina korjaus / eristys ohjeet tuohon huohotin putkiongelmaan. Ja että siitä tulee ns. korjauskampanja johon jokainen auto jossa on kyseinen 1.8 TDCi moottori tullaan auton käyttäjälle kotiin lähtettävällä kirjeellä kutsumaan. Ongelma koskettaa ilmeisesti myös mondeoita jossa on 1.8 TDCi kone ja niihin tulee kuulemma vähän myöhimmin sitten tuo ohjeistus. Focuksessa on ongelma on huomattavampi.


      • Urpoturbo
        vihdoinkin2 kirjoitti:

        Ford jälleenmyyjällä ovat kertoneet että maahantuojalla on nyt valmiina korjaus / eristys ohjeet tuohon huohotin putkiongelmaan. Ja että siitä tulee ns. korjauskampanja johon jokainen auto jossa on kyseinen 1.8 TDCi moottori tullaan auton käyttäjälle kotiin lähtettävällä kirjeellä kutsumaan. Ongelma koskettaa ilmeisesti myös mondeoita jossa on 1.8 TDCi kone ja niihin tulee kuulemma vähän myöhimmin sitten tuo ohjeistus. Focuksessa on ongelma on huomattavampi.

        Lämmin talli estää ehkä sen pikkuhiljaa huohottimen umpeen jäätymisen kun se huurre sulaa joka päivä pois mitä on päivän aikaan kertynyt, mutta se menee sulaessaan öljy tilaan sitten vetenä suoraan. Ja ilmeisesti lyhyt pätkä ajo on vielä edesauttamassa tätä ongelmaa kun öljyt eivät kerkeä kunnolla lämmetä ja olla myös lämpimänä pitempää aikaa jotta se vesi ja kosteus kerkeisi höyrystyä öljyn joukosta pois ja palaa imuilman mukana pihalle kuten olis tarkoitus. Kun onglemaa ilmesesti ei ole niinkään ollut heillä ketkä ajavat jatkuvaa pitkää matkaa. Öljyn vaihto talvella älyttömän tiheästi olis konsti selvitä noista vesistä eroon, mutta sekin olis sitten asiakkaan maksettava omasta pussistaan ilmesesti, tosin kerran sain kyllä senkin Fordin piikkiin teetettyä. Ja voihan moni ajella tietämättään siitä että koneessa on voitelu vajaalla öljyssä olevan veden vuoksi mutta jos ei ongelmia ilmene niin eihän välttämättä sitä tiedä, ja eihän näitä foorumeita lue kuiteskaan kuin pieni osa autojen omistajista, vanhempana voikin sitten ilmetä nämä uudesta asti olleet voitelu häröt jo selvinä laakeri,turbo,ym vikoina.


    • 12345678901234

      Aina tämä ensimmäinen ja viimeinen Ford,mitä sitten.Keksi muuta sanomista,haluat kuitenkin Fordin eihän muilla ilkeä ajaa.

      • Beedron ford

        ennenkuin joku paskahousu liittyi ketjuun.


      • kyllä se siitä
        Beedron ford kirjoitti:

        ennenkuin joku paskahousu liittyi ketjuun.

        Nyt kannattaa puhdistaa ja tarkistaa huohotinputket ja kotelo kerran viikossa. Sinne syntyy kosteutta ja kertyy öljyä joka tukkii systeemin. Kertynyt kosteus valuu öljypohjaan ja ohentaa öljyä. Näillä ohjeilla voi estää moottorivaurion. Toki öljyä kannattaa tarkkailla mittatikusta päivittäin.

        Kumma kun näitä juttuja ei ole ohjeistettu käyttöohjeessa???


      • Kyllä harmittaa
        kyllä se siitä kirjoitti:

        Nyt kannattaa puhdistaa ja tarkistaa huohotinputket ja kotelo kerran viikossa. Sinne syntyy kosteutta ja kertyy öljyä joka tukkii systeemin. Kertynyt kosteus valuu öljypohjaan ja ohentaa öljyä. Näillä ohjeilla voi estää moottorivaurion. Toki öljyä kannattaa tarkkailla mittatikusta päivittäin.

        Kumma kun näitä juttuja ei ole ohjeistettu käyttöohjeessa???

        Lehdessä juttu huohotinongelmista talvella. Sielläkin oli Ford mainittu merkkinä, joissa näitä huohotinongelmia on esiintynyt. Ohjeena systeemin säännöllinen puhdistus talvella ja öljyjen vaihto.


    • Maantiekiitäjä...

      2.0i 16V Zetec (Focus 1) 240 000 km
      - koskaan ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin lisätä lasinpesunestettä käyttää normaalihuolloissa. Tiestysti on tankattu ja vaihdettu renkaita. Siinä kaikki!

      Enpä uskallakaan vaihtaa dieseliin, kun näyttää polttoainesäästöt valuvan ylimääräisiin korjailuihin ja hermojen kiristelyyn. Sama juttu muillakin merkeillä.

      • uusi pelokas

        Nyt tuli ne pakkaset. Missä viipyy takuukorjaus huohotinjärjestelmän osalta? Oisko viisainta pistää pakkasien ajaksi seisomaan, ettei mene moottori? Jos menee niin korvaako takuu uuden?


      • focus 1,8 tdci
        uusi pelokas kirjoitti:

        Nyt tuli ne pakkaset. Missä viipyy takuukorjaus huohotinjärjestelmän osalta? Oisko viisainta pistää pakkasien ajaksi seisomaan, ettei mene moottori? Jos menee niin korvaako takuu uuden?

        Minun ainakin on pakko ajaa työni takia ja pakkasta on -26. Ja jos auto pettää niin aletaan kysymään kuka korvaa täyttämättä jääneistä sopimuksista aiheutuvat vahingot. Adekvaattisuusteoriaa jos aletaan tulkitsemaan niin jossain vaiheessa voivat katseet kääntyä myös Fordin, maahantuojan ja autoliikkeen suuntaan.


      • Läpätys
        focus 1,8 tdci kirjoitti:

        Minun ainakin on pakko ajaa työni takia ja pakkasta on -26. Ja jos auto pettää niin aletaan kysymään kuka korvaa täyttämättä jääneistä sopimuksista aiheutuvat vahingot. Adekvaattisuusteoriaa jos aletaan tulkitsemaan niin jossain vaiheessa voivat katseet kääntyä myös Fordin, maahantuojan ja autoliikkeen suuntaan.

        Volkkarissa oli samat ongelmat.Siihen ei huohotinputkien eristäminen auta.Öljypohjan suojaus viimalta ja hyvä maskisuoja tarvitaan, putkien eristämisen lisäksi.En saanut itsekään apua huoltoorganisaatiolta.Lisäksi vaihdoin öljymerkkiä Mobil 3000.Ei ole limaa sen jälkeen näkynyt.Tämä ongelma on tänäpäivänä monessa automerkissä.Talvitestaus puttuu


      • kylmälimaa
        Läpätys kirjoitti:

        Volkkarissa oli samat ongelmat.Siihen ei huohotinputkien eristäminen auta.Öljypohjan suojaus viimalta ja hyvä maskisuoja tarvitaan, putkien eristämisen lisäksi.En saanut itsekään apua huoltoorganisaatiolta.Lisäksi vaihdoin öljymerkkiä Mobil 3000.Ei ole limaa sen jälkeen näkynyt.Tämä ongelma on tänäpäivänä monessa automerkissä.Talvitestaus puttuu

        Korjaussarjana kevyesti eristetyt huohotinputket. Ensimmäiset kommentit, että kylmälimaa edelleen. Vaatiiko lämmitysvastukset huohotinputkeen ja eristeen öljypohjaan?


      • odotellaan rauhassa
        kylmälimaa kirjoitti:

        Korjaussarjana kevyesti eristetyt huohotinputket. Ensimmäiset kommentit, että kylmälimaa edelleen. Vaatiiko lämmitysvastukset huohotinputkeen ja eristeen öljypohjaan?

        FordClubissa olleiden tietojen mukaann olisi tulossa kutsut omistajille?

        Lisää tietoa:
        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/varo-huohottimen-jaatymista


      • PPrr:kele
        odotellaan rauhassa kirjoitti:

        FordClubissa olleiden tietojen mukaann olisi tulossa kutsut omistajille?

        Lisää tietoa:
        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/varo-huohottimen-jaatymista

        Vaihtoivat huohotin putket nyt viime viikolla, kun taas kerran focus oli sähkö ongelmien takia huollossa. Puolentoista vuoden aikana tähän pikkuvikaiseen on vaihdettu:
        -moottori
        -turbo
        -laturi
        -akku
        -jotain kaapeleita
        -päivitetty ohjelmia eberiin 3 krt
        -moottorinohjaus päivitetty 3 krt
        ei muita pikkuhiluja jaksa luetella.


      • Armeijan käynyt
        PPrr:kele kirjoitti:

        Vaihtoivat huohotin putket nyt viime viikolla, kun taas kerran focus oli sähkö ongelmien takia huollossa. Puolentoista vuoden aikana tähän pikkuvikaiseen on vaihdettu:
        -moottori
        -turbo
        -laturi
        -akku
        -jotain kaapeleita
        -päivitetty ohjelmia eberiin 3 krt
        -moottorinohjaus päivitetty 3 krt
        ei muita pikkuhiluja jaksa luetella.

        Meillä kaksi focusta vm 2001 ja 2005 eikä ole mitään tollaisia eikä muitakaan ongelmia,kysyppä audi miehiltä.


      • ddfd

      • sam..ri
        ddfd kirjoitti:

        http://www.rovaniemi.fi/?showmodul=149&deptid=26871&newsid=63f0581b-4a86-4eff-8e4f-7a59210a184f Teinit puhuu paskaa,oisko vielä edes mopokortti?

        Kyllä öljynvaihdossa löytyy vettä moottorin öljypohjasta. Toivottavasti ei pääse jäätymään? Kyllä näitä huohotinongelmia on esiintynyt 2007 jälkeen valmistuneissa dieseleissä. En ihmettele, koska putkissa ei ole mitään suojausta tai vastusta ja ajoviima tulee aukoista juuri putkia kohti. Turbo nyt ei tykkää huonosta voitelusta laakereista puhumattakaan. Toivottavasti saavat testikeskuksessa parannuksia aikaan jo seuraaviin malleihin?


      • kp
        sam..ri kirjoitti:

        Kyllä öljynvaihdossa löytyy vettä moottorin öljypohjasta. Toivottavasti ei pääse jäätymään? Kyllä näitä huohotinongelmia on esiintynyt 2007 jälkeen valmistuneissa dieseleissä. En ihmettele, koska putkissa ei ole mitään suojausta tai vastusta ja ajoviima tulee aukoista juuri putkia kohti. Turbo nyt ei tykkää huonosta voitelusta laakereista puhumattakaan. Toivottavasti saavat testikeskuksessa parannuksia aikaan jo seuraaviin malleihin?

        jäätyy se vesi siel öljypohjas. muutama konerikko tullut juurikin siitä kun vesi jäätynyt öljypohjassa ja tukkinut öljysihdin. mua aika paljon nauratti ku näin ne kampanjamallin huohotinletkut. ne ei sitä vettä poista sielt öljypohjasta ei sitte millää.. sääliks käy teitä kellä uus 1.8 tdci on. ilmasen vinkin annan. vaihtakaa bensakoneesee ni loppuu ongelmat


      • vinkki2
        kp kirjoitti:

        jäätyy se vesi siel öljypohjas. muutama konerikko tullut juurikin siitä kun vesi jäätynyt öljypohjassa ja tukkinut öljysihdin. mua aika paljon nauratti ku näin ne kampanjamallin huohotinletkut. ne ei sitä vettä poista sielt öljypohjasta ei sitte millää.. sääliks käy teitä kellä uus 1.8 tdci on. ilmasen vinkin annan. vaihtakaa bensakoneesee ni loppuu ongelmat

        Tosiaan ei toi ohut eristys riitä tai auta juurikaan. Hyvällä tuurilla voi päästä ilmann turbon tai moottorin rikkoontumista kesään. Riippuu tietysti ajosta ja ajomääristä.

        Jos haluaa välttämättä ajaa Fordilla niin kannattaa ottaa kaskoon oikeusturva, ihqann vaann varmuuden vuoksi.

        Japanilasissa autoissa ei ole mitään moottori- ja huohotinongelmia. Osaavat edelleen tehdä luotettavia autoja.


      • Pprr:kele
        Armeijan käynyt kirjoitti:

        Meillä kaksi focusta vm 2001 ja 2005 eikä ole mitään tollaisia eikä muitakaan ongelmia,kysyppä audi miehiltä.

        Joo mulla oli aikaisemmin 2005 mallin focus, jossa ei ollut mitään vikaa mutta tämä 2008 vuoden 1.8 tdci on ollut kyllä korjaamolla ihan riitävästi! Ei tarvii Audi miehiä vaivata. Pakko tää on vaihtaa ennen takuuajan umpeutumista.


      • helpottunut
        Pprr:kele kirjoitti:

        Joo mulla oli aikaisemmin 2005 mallin focus, jossa ei ollut mitään vikaa mutta tämä 2008 vuoden 1.8 tdci on ollut kyllä korjaamolla ihan riitävästi! Ei tarvii Audi miehiä vaivata. Pakko tää on vaihtaa ennen takuuajan umpeutumista.

        Pitääkö paikkansa, että kiirellisiä kutsuja huohotinjärjestelmän korjaukseen olisi tippunut postilaatikoista? Jo on aikakin, koska moottoreita poksahteli ja ongelmat olivat tiedossa jo talvella 2008. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan? Näkyykö kutsut AKE:n sivulla? "takaisinkutsut" ?


      • ei ikinä voortia
        Pprr:kele kirjoitti:

        Joo mulla oli aikaisemmin 2005 mallin focus, jossa ei ollut mitään vikaa mutta tämä 2008 vuoden 1.8 tdci on ollut kyllä korjaamolla ihan riitävästi! Ei tarvii Audi miehiä vaivata. Pakko tää on vaihtaa ennen takuuajan umpeutumista.

        2008 mallin 1,8 tdci ja ollut korjattavana n. 90 päivää, eikä vieläkään ole kunnossa. Seuraavat osat ainakin vaihdettu:
        - turbo
        - akku
        - polttoainepumppu 2 krt
        - mittaristo
        - eri ohjelmistopäivityksiä ajettu useamman kerran
        - lokilämmittimen vaihtoa odotellaan
        - EGR -venttiili vaihdettu

        Kahdesti on öljyt vuotaneet pihalle ja kerran polttoaine. Kolme kertaa on jääty autolla tien päälle. Tällä hetkellä auto nykii ja siihen ei löydetä vikaa.


      • kyllä se siitä
        ei ikinä voortia kirjoitti:

        2008 mallin 1,8 tdci ja ollut korjattavana n. 90 päivää, eikä vieläkään ole kunnossa. Seuraavat osat ainakin vaihdettu:
        - turbo
        - akku
        - polttoainepumppu 2 krt
        - mittaristo
        - eri ohjelmistopäivityksiä ajettu useamman kerran
        - lokilämmittimen vaihtoa odotellaan
        - EGR -venttiili vaihdettu

        Kahdesti on öljyt vuotaneet pihalle ja kerran polttoaine. Kolme kertaa on jääty autolla tien päälle. Tällä hetkellä auto nykii ja siihen ei löydetä vikaa.

        Oletko pyytänyt, että auto vaihdetaan toimivaan? Taitasi jo tulla halvemmaksi tämäkin vaihtoehto. Johan tosta on syntynyt sinullekkin kustannuksia?


      • Kuulin naapurin kuul
        kyllä se siitä kirjoitti:

        Oletko pyytänyt, että auto vaihdetaan toimivaan? Taitasi jo tulla halvemmaksi tämäkin vaihtoehto. Johan tosta on syntynyt sinullekkin kustannuksia?

        Nyt kun talvea on kestänyt jo toista kuukautta, niin onko moottoreita hajonnut?
        Minun ainakin toimii moitteetta ja oireetta.


      • kuluttaja2
        Kuulin naapurin kuul kirjoitti:

        Nyt kun talvea on kestänyt jo toista kuukautta, niin onko moottoreita hajonnut?
        Minun ainakin toimii moitteetta ja oireetta.

        Saisko tästä huohotinongelmasta juttua telkkariin? Esim. kuningaskuluttaja voisi käsitellä aihetta.


      • ei ikinä voortia
        kyllä se siitä kirjoitti:

        Oletko pyytänyt, että auto vaihdetaan toimivaan? Taitasi jo tulla halvemmaksi tämäkin vaihtoehto. Johan tosta on syntynyt sinullekkin kustannuksia?

        vaihtoa vastaavaan toimivaan malliin. Autoliike olisikin sen vaihtanut, olisi ainostaan pitänyt maksaa 6 000 euroa välirahaa!

        Kustannuksia on syntynyt itselle ihan riittämiin ja mieliharmia vielä kaupanpäälle. Asian käsittely on käynnissä kuluttajariitalautakunnassa, joten katsotaan mikä päätös sieltä tulee, kaupan purku, vahingonkorvauksia vai ei mitään.


      • laatu hoi!
        ei ikinä voortia kirjoitti:

        vaihtoa vastaavaan toimivaan malliin. Autoliike olisikin sen vaihtanut, olisi ainostaan pitänyt maksaa 6 000 euroa välirahaa!

        Kustannuksia on syntynyt itselle ihan riittämiin ja mieliharmia vielä kaupanpäälle. Asian käsittely on käynnissä kuluttajariitalautakunnassa, joten katsotaan mikä päätös sieltä tulee, kaupan purku, vahingonkorvauksia vai ei mitään.

        Moni onkin jo vaihtanut merkkiä, ettei jäisi auto käsiin. Kerro kun tulee päätös lautakunnasta.


      • tällasta
        laatu hoi! kirjoitti:

        Moni onkin jo vaihtanut merkkiä, ettei jäisi auto käsiin. Kerro kun tulee päätös lautakunnasta.

        Focus 08,1.8 tdci eikä mitn huonoa sanottavaa.


      • fokkeri
        tällasta kirjoitti:

        Focus 08,1.8 tdci eikä mitn huonoa sanottavaa.

        harmittaa nuo lukemattomat viat ja takuukorjaamon onneton sähellys, koskapa auto on muutoin todella loistava ajaa ja varsinkin juuri tuo 1,8 tdci kone suorituskyvyltään ja kulutukseltaankin juuri soppeli.


      • harmittaa juu
        fokkeri kirjoitti:

        harmittaa nuo lukemattomat viat ja takuukorjaamon onneton sähellys, koskapa auto on muutoin todella loistava ajaa ja varsinkin juuri tuo 1,8 tdci kone suorituskyvyltään ja kulutukseltaankin juuri soppeli.

        Ihmeellistä kun käytännöt eri puolilla Suomea vaihtelevat suuresti. Onneksi maahantuoja rohkeni laittaa kutsut omistajille, vaikka onhan ongelma ollut tiedossa jo talvella 2008. Kaippa noiden eristettyjen putkien kehittely sitten vei lopulta aikaa sen kaksi vuotta. Uusissa moottoreissa huohotinputket ovat yleensä moottorin takapuolella, jossa jäätyminen ja kylmä ajoviima eivät aiheuta ongelmia. Onkohan muuten se huohotinkotelo myös eristetty?????


      • Kärsivällisyyttä
        harmittaa juu kirjoitti:

        Ihmeellistä kun käytännöt eri puolilla Suomea vaihtelevat suuresti. Onneksi maahantuoja rohkeni laittaa kutsut omistajille, vaikka onhan ongelma ollut tiedossa jo talvella 2008. Kaippa noiden eristettyjen putkien kehittely sitten vei lopulta aikaa sen kaksi vuotta. Uusissa moottoreissa huohotinputket ovat yleensä moottorin takapuolella, jossa jäätyminen ja kylmä ajoviima eivät aiheuta ongelmia. Onkohan muuten se huohotinkotelo myös eristetty?????

        Huohotiputkia vaihdettu mutta edelleen riskinä moottorivaurio.
        Kts. FordClub, hakusana "uusi focus"

        http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopic.php?f=2&t=15676&p=144973&hilit=uusi focus#p144973

        Mitäs sitten tehdään? Moottorin vai auton vaihto?


      • Voiko luottaa?

      • Tuotekehittelyäkö?
        Voiko luottaa? kirjoitti:

        Tuliko huohotinongelma kuntoon eristetyillä putkilla? Täytyykö katsoa seuraava talvi kun korjaus tehtiin vasta kun pakkaset oli jo ohi?

        Onko kellään tietoa?

        Maahantuojan onneton putkien eristyssarja ei ongelmaa ratkaise. Vaikka kuinka putket viimalta eristää ei se kondensioveden pääsyä moottoriöljyn sekaan estä. Voit vaikka kokeilla itse: uusilla öljyillä auto pakkasessa tyhjäkäynnille ja annat välillä hieman kaasuakin. N. 15 min ja tikku handyyn ja väri on mukavan keltaruskea. (Onneksi pakkasiin on vielä paljon aikaa)

        Jällenmyyjä kehottaa lisäksi laittamaan viimasuojaa eteen. Ts. sun pitää sellainen uuteen koslaan tehdä itse (vaikka pahvista kuten merkkihuolto kehottaa) koska sopivia ei Fordilla kuulemma ole.

        Itse välitän ilosanomaa tästä huohotin ongelmasta niin laajalti kuin vain mahdollista. Tehkää samoin.


      • Tämä oli se korjaus?
        Tuotekehittelyäkö? kirjoitti:

        Maahantuojan onneton putkien eristyssarja ei ongelmaa ratkaise. Vaikka kuinka putket viimalta eristää ei se kondensioveden pääsyä moottoriöljyn sekaan estä. Voit vaikka kokeilla itse: uusilla öljyillä auto pakkasessa tyhjäkäynnille ja annat välillä hieman kaasuakin. N. 15 min ja tikku handyyn ja väri on mukavan keltaruskea. (Onneksi pakkasiin on vielä paljon aikaa)

        Jällenmyyjä kehottaa lisäksi laittamaan viimasuojaa eteen. Ts. sun pitää sellainen uuteen koslaan tehdä itse (vaikka pahvista kuten merkkihuolto kehottaa) koska sopivia ei Fordilla kuulemma ole.

        Itse välitän ilosanomaa tästä huohotin ongelmasta niin laajalti kuin vain mahdollista. Tehkää samoin.

        Onko kenelläkään tietoa, jääkö huohotinjärjestelmän virheen korjaus pelkästään noihin vaihtoputkiin? Epäilen kovasti, että tämä ei riitä. Vastusta ja viimasuojaa pitäisi saada myös maahantuojan lukuun. Kauhulla odotan taas talven pakkasia.


      • Eipä huolta
        Tämä oli se korjaus? kirjoitti:

        Onko kenelläkään tietoa, jääkö huohotinjärjestelmän virheen korjaus pelkästään noihin vaihtoputkiin? Epäilen kovasti, että tämä ei riitä. Vastusta ja viimasuojaa pitäisi saada myös maahantuojan lukuun. Kauhulla odotan taas talven pakkasia.

        Takuuajan päättyminen ei vapauta valmistajaa tai takuunantajaa virhevastuusta. Siten kuluttaja voi nukkua yönsä rauhassa. Ennakkotapauksia on jo Suomessa useita, joten tietämättömyyteen ei enää voi vedota. Ja Suomen kesä on lyhyt ja pian taas tulee ne syksyn kosteat ja kylmät ilmat.


      • ei kinä voortia
        laatu hoi! kirjoitti:

        Moni onkin jo vaihtanut merkkiä, ettei jäisi auto käsiin. Kerro kun tulee päätös lautakunnasta.

        Niinhän siinä kävi, että kun tuo "takaisinkutsu" tuli, niin auto olimuiden ongelmien vuoksi paikallisessa merkkihuoltoliikkeessä. Hakiessani sitä sieltä, kysyin että tehtiinkö siihen samalla takainsinkutsun mukaiset toimenpiteet. Vastaus: joo on ne kaikki tehty, joo. No, joopa joo, kun pääsin kotiin, niin tarkastin suojakopan alle. Voi olla, että en paljon ymmärrä autoista, mutta eipä siellä näyttänyt mitään eristeitä olevan. Vein sitten auton määräaikaishuoltoon toiselle paikkakunnalle merkkiliikkeeseen ja pyysin tarkistamaan onko ko. asiat niin kuin niiden pitäis olla. Lopputulos: autoon ei oltu tehty lisäeristyksiä, mutta tämä toinen liike ne teki.

        Toinenkin iloinen tarina: autosta hävisivät virrat eikä akku latautunut. Diagnoosi, apulaitehihna eli laturinhihna rispaantunut hajalle. Auto hinurilla korjaamolle ja hihna vaihtoon. Kun hain autoa, kysyin miksi hihna oli kulunut jo nyt hajalle. Autolla ajettu alle 40 tkm. Niin vain oli kuulemma käynyt. Pyysin kysymään maahantuojalta, että olisivatko mahdollisesti valmiita tulossa vastaan korjauskuluissa (n 230 euroa). Ei suostunut merkkiliike soittamaan sinne. Niinpä tein sen itse ja lopulta sain 30% takaisin kustannuksista. Toki tuon hihnan olisi pitänyt kestää 300 tkm. "Korjauksen" jälkeen hihna on pitänyt outoa rahinaa, tuskin uutuuttaan, sillä on ajettu jo 5 tkm. Oliskohan liian kireällä.

        No, tässä odotellaan vieläkin lautakunnan ratkaisuesitystä. Yksi asia on kuitenkin varma: ensi talvea en tällä autolla aja.


      • Syvästi pettynyt
        ei kinä voortia kirjoitti:

        Niinhän siinä kävi, että kun tuo "takaisinkutsu" tuli, niin auto olimuiden ongelmien vuoksi paikallisessa merkkihuoltoliikkeessä. Hakiessani sitä sieltä, kysyin että tehtiinkö siihen samalla takainsinkutsun mukaiset toimenpiteet. Vastaus: joo on ne kaikki tehty, joo. No, joopa joo, kun pääsin kotiin, niin tarkastin suojakopan alle. Voi olla, että en paljon ymmärrä autoista, mutta eipä siellä näyttänyt mitään eristeitä olevan. Vein sitten auton määräaikaishuoltoon toiselle paikkakunnalle merkkiliikkeeseen ja pyysin tarkistamaan onko ko. asiat niin kuin niiden pitäis olla. Lopputulos: autoon ei oltu tehty lisäeristyksiä, mutta tämä toinen liike ne teki.

        Toinenkin iloinen tarina: autosta hävisivät virrat eikä akku latautunut. Diagnoosi, apulaitehihna eli laturinhihna rispaantunut hajalle. Auto hinurilla korjaamolle ja hihna vaihtoon. Kun hain autoa, kysyin miksi hihna oli kulunut jo nyt hajalle. Autolla ajettu alle 40 tkm. Niin vain oli kuulemma käynyt. Pyysin kysymään maahantuojalta, että olisivatko mahdollisesti valmiita tulossa vastaan korjauskuluissa (n 230 euroa). Ei suostunut merkkiliike soittamaan sinne. Niinpä tein sen itse ja lopulta sain 30% takaisin kustannuksista. Toki tuon hihnan olisi pitänyt kestää 300 tkm. "Korjauksen" jälkeen hihna on pitänyt outoa rahinaa, tuskin uutuuttaan, sillä on ajettu jo 5 tkm. Oliskohan liian kireällä.

        No, tässä odotellaan vieläkin lautakunnan ratkaisuesitystä. Yksi asia on kuitenkin varma: ensi talvea en tällä autolla aja.

        Minäkän en Fordilla enää aja. Ikinä. Mulla ei ole varaa käyttää jatkuvasti uutta autoa korjaamolla ja takuuta ei ole???


    • Harmillista

      Taas ne pakkaset ja riski veden kertymiseen huohotinsysteemissä. Täytyy vain jaksaa tarkkailla öljyä ja vaihtaa ne tiheämmin talven aikana.

    • vesi ei kuulu öljyyn

      Olen pohtinut josko kieputtasi lämmitysvastuksen alimman huohotinletkun päälle ja pistäisi vielä eristettä päälle. Voisiko tämä estää huohotinputken jäätymisen ja veden kondensoitumisen huohotinkoteloon. Pelkään vain sitä, että vesi sulaessaan valuu moottoriin öljypohjaan ja jonakin kauniina päivänä moottori leikkaa kiinni.

    • Vesi ei kuulu öljyyn

      Nyt taas pitää seurata lähes päivittäin huohotinjärjestelmän puhtautta ja öljynlaatua. Taitaa olla tyyppivika 1,8 TDCi moottoreissa, jotka yllättäen hävisivät myynnistä vuoden 2010 alussa?

      Olkaapa omistajat tarkkoina, ettei moottori kilahda kiinni !

    • Vesi ei kuulu öljyy

      Nyt taas pitää seurata lähes päivittäin huohotinjärjestelmän puhtautta ja öljynlaatua. Taitaa olla tyyppivika 1,8 TDCi moottoreissa, jotka yllättäen hävisivät myynnistä vuoden 2010 alussa?

      Olkaapa omistajat tarkkoina, ettei moottori kilahda kiinni !

      • Onko ratkaisu?

        Voiko öljymäärä kasvaa moottorissa? Siis jos öljypinta nousee mittatikussa niin mistä tämä voi johtua? Voiko vettä kertyä öljyyn joka lisää tilavuutta? Olisiko syytä teettää öljyanalyysi? Minua viisaammat ovat sanoneet, että vesi ohentaa öljyä ja voi pahimmillaan huonontaa voitelua ja onpa FordClubin sivulla kerrottu tapauksista, joissa moottori on leikannut kiinni ja mennyt vaihtoon. Aika kallista.


      • hosu
        Onko ratkaisu? kirjoitti:

        Voiko öljymäärä kasvaa moottorissa? Siis jos öljypinta nousee mittatikussa niin mistä tämä voi johtua? Voiko vettä kertyä öljyyn joka lisää tilavuutta? Olisiko syytä teettää öljyanalyysi? Minua viisaammat ovat sanoneet, että vesi ohentaa öljyä ja voi pahimmillaan huonontaa voitelua ja onpa FordClubin sivulla kerrottu tapauksista, joissa moottori on leikannut kiinni ja mennyt vaihtoon. Aika kallista.

        Olen autiollut yli 40v. Siinä on ollut monenlaista huohotin ongelmaa. Suurin ongelma kun moottorista
        tehtiin suljettujärjestelmä. On jäätynyt huohottimia vaikka on ollut 2 kpl sähkölämmittimiä vaikka
        viimasuoja keulassa. maantielle valui 2.5l moottoriöljyä olimuuten dieselkoneelle tulla täystuho.


      • agfae
        hosu kirjoitti:

        Olen autiollut yli 40v. Siinä on ollut monenlaista huohotin ongelmaa. Suurin ongelma kun moottorista
        tehtiin suljettujärjestelmä. On jäätynyt huohottimia vaikka on ollut 2 kpl sähkölämmittimiä vaikka
        viimasuoja keulassa. maantielle valui 2.5l moottoriöljyä olimuuten dieselkoneelle tulla täystuho.

        jep tuo suljettu järjestelmä on perseestä, siitä kyllä voi tehdä helposti avoimenkin jos vähän asiaa miettii silloin se ei jäädy ainakaan niin herkästi.


      • Tdci 2008
        hosu kirjoitti:

        Olen autiollut yli 40v. Siinä on ollut monenlaista huohotin ongelmaa. Suurin ongelma kun moottorista
        tehtiin suljettujärjestelmä. On jäätynyt huohottimia vaikka on ollut 2 kpl sähkölämmittimiä vaikka
        viimasuoja keulassa. maantielle valui 2.5l moottoriöljyä olimuuten dieselkoneelle tulla täystuho.

        Olimme viikoksi 8 ajelemassa 950km matkan Sallaan, pakkasta oli -17 asteesta -23 asteeseen. 150km ennen määränpäätä ajoi 2008 2.0Tdci Mondeo öljyt pihalle. Onneksi oli vaimo hereillä ja veti sivuun samantein ja sammutti. Koko konehuone yltäpäältä öljyssä. Oli puhaltanut mittatikun ulos ja siitä öljyt ulos. Auto hinattiin kuusamoon ford huoltoon. Ei sille mitään korjauskonstia sanottu oli pesty ja sulatettu ja vaihdettu öljyt. En tiä sit, mahtaako tehdä koska taas uusiksi?


      • se huohotinputki
        Tdci 2008 kirjoitti:

        Olimme viikoksi 8 ajelemassa 950km matkan Sallaan, pakkasta oli -17 asteesta -23 asteeseen. 150km ennen määränpäätä ajoi 2008 2.0Tdci Mondeo öljyt pihalle. Onneksi oli vaimo hereillä ja veti sivuun samantein ja sammutti. Koko konehuone yltäpäältä öljyssä. Oli puhaltanut mittatikun ulos ja siitä öljyt ulos. Auto hinattiin kuusamoon ford huoltoon. Ei sille mitään korjauskonstia sanottu oli pesty ja sulatettu ja vaihdettu öljyt. En tiä sit, mahtaako tehdä koska taas uusiksi?

        Kuinkahan pitkään sulla on kiertänyt vesipitoiset öljyt koneessa? Onko sinun autossa jo eristetyt huohotinputket? Jos on niin edelleen puutteellinen huohotinjärjestelmän tuuletus. Nyt kannattaa seurata öljynlaatua ja tihentää vaihtoväliä.


    • oma apu

      Nyt huohotinputket on lisäeristetty Armaflexillä.

    • öljy paras voitelija

      Uusilla öljyilla tulevaan talveen.

    • ex fordisti

      Oletteko tarkkaileet voiteluöljyn laatua ja ulkonäköä? Onko putkien eristykset auttaneet?

    • En o kuullunna

      MIKÄ IHMEEN JÄÄTYMINEN??
      2.0 TDCI Mondeovm. 2008 ollut uudesta ja ajettu nyt 257tkm..Ei ole kertaakaan jäätynyt tai ollut ongelmia moottorin kanssa?? Onko vain 1.8 ongelma?

      Lisälämmittimen päivityksiä on ollut 2kpl, normaali huoltojen lisäksi....

    • jaakellätuuriaonkell

      Kyllä Japsienkin autoissa on huohotinputkiongelmia. Carismassakin on pitkä kuminen putki joka menee ilmanpuhdistajaan . Suunnilleen samanlaiset -putket , on auto kun autossa.

      • vaahtoaa

        Muuten . Jos moottoriöljyn täyttöaukossa olevassa korkissa on vaaleaa vaahtoa on se merkki että moottoriöljy vaahtoaa. Vaahtoon kun sekoittuu vielä vettä niin ongelma valmis. Korkin sisäpinnalla ei saisi olla moottoriöljystä peräisin olevaa vaahtoa. Syy. Huono öljy.


    • voorttimies

      Mitähän porukka oikein vaahtoo...
      Ittelläni 270tkm ajettu 1.8 tdci mondeo ja öljynvaihtoväli oli viimeksi 45tkm "unohtu"
      eikä koskaan mitään ongelmia

    • 5- vuoden takuu

      1,8 TDCi vaihtui Hyundain I40 farkkuun. Tämä oli ratkaisuni huohotinongelmaan ennen talven pakkasia.

    • vettä öljyssä

      Muistakaa tarkkailla öljynlaatua !

    • Ryöväristi

      Myös Rover 75:ssa on tämä ongelma,käykää katsomassa Rover ystävät sivuilla miten ovat yksinkertaisesti ongelman hoitaneet.

    • moottorivaurio

      Onko ollut vettä öljyssä?

    • Påål

      Jos ajatte lyhyttä matkaa, jolloin auton moottori ei ehdi lämpenemään riittävästi - tai jos ette käytä moottorinlämmitintä pakkasilla, saattaa käydä juurikin tuolla lailla.

      Jos ajatte lyhyttä matkaa, jolloin moottori ei lämpene kunnolla, eikä kondensoitunut vesi pääse haihtumaan pois, saatte olla tarkkana tuon huohottimen kanssa.

      Kannattaa ottaa jo selvää etukäteen, kuinka letkut ja kotelon saa aika-ajoin putsattua, niin ei tule kallista remppaa.

      • Viisaat kirj

        Joku viisas voi varmaan kirjoittaa muutaman rivin tuosta putsausoperaatiosta.
        Borasta putsasin pari kertaa möhnät pois kun siinä oli samaa vikaa. Ei tietääkseni laihentanut öljyjä mutta putki meni tukkoon pikkuhiljaa.

        Miten tämä homma menee fokussa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe