Kun keskustellaan Jumalasta, sillä tarkoitetaan, ainakin meillä, kristnuskon Jumalaa.
Islaminuskoisilla on Allahinsa ja henkiuskonnoilla omat filosofiansa ilman konkreettista jumal' kuvaa.
Mikä on paras Jumala?
51
397
Vastaukset
- kristitty84
Kristinuskon Jumala (sama kuin Juutalaisuuden Jumala) on ainoa oikea Jumala, ja siksi paras. Muut uskonnot kuin Kristinusko ja Juutalaisuus, joissa on eri jumala/jumalia (siis epäjumala/epäjumalia) ovat paholaisen ja hänen enkeliensä tekemiä, ja niillä on vain tarkoitus johdattaa ihmiset kadotukseen!
- on olemassa
menkää sinne heittämään herjaa ja ottamaan mittaa uskonnoista,sairasta
tulla tänne vanhustenpalstalle - Seku
on olemassa kirjoitti:
menkää sinne heittämään herjaa ja ottamaan mittaa uskonnoista,sairasta
tulla tänne vanhustenpalstalleMielestäni palstakeskusteluissa voi sivuta mitä tahansa aihetta.
Esimerkiksi laihdutus-palsta on tuolla "omakanavalla", mutta mepä keskustelemme ylipainosta ja laihduttamisesta muuallakin, eikä kukaan ole pahemmin käräyttänyt hihojaan.
Mielestäni ei ole sairasta, mitä sanaa käytit, tulla tänne vanhustenpalstalle puhumaan iäisyysasioistakin.
Alamme olla kaikki jo "kalkkiviivoilla", joten asia on aktuelli.
Ihanteellisinta olisi tietenkin jos välimme ylöspäin olisi tullut tehtyä selväksi jo nuoruudessa. Olisimme monet säästyneet turhilta, vääriltä teiltä.
Omana vakaumuksenani voin ilmaista, että on vain yksi Jumala.
Ei islamilaisten, buddalaisten nk. Jumala, eikä hindujen jumalat ole kuolleet puolestani, että minä perisin iankaikkisen elämän.
Tämä oli kannanottoni ja todistus vakaumuksestani. - *Kukkahame*
Seku kirjoitti:
Mielestäni palstakeskusteluissa voi sivuta mitä tahansa aihetta.
Esimerkiksi laihdutus-palsta on tuolla "omakanavalla", mutta mepä keskustelemme ylipainosta ja laihduttamisesta muuallakin, eikä kukaan ole pahemmin käräyttänyt hihojaan.
Mielestäni ei ole sairasta, mitä sanaa käytit, tulla tänne vanhustenpalstalle puhumaan iäisyysasioistakin.
Ihanteellisinta olisi tietenkin jos välimme ylöspäin olisi tullut tehtyä selväksi jo nuoruudessa. Olisimme monet säästyneet turhilta, vääriltä teiltä.
Ei islamilaisten, buddalaisten nk. Jumala, eikä hindujen jumalat ole kuolleet puolestani, että minä perisin iankaikkisen elämän.
Tämä oli kannanottoni ja todistus vakaumuksestani.Eihän kaikkia ketjuja tarvitse lukea ja saada ahdistusta tekemällä vasten mielisiä tekoja.
Olen lukeutunut kristittyihin mielestäni koko elämän ajan, lapsuuteni oli turvattua, vaikka sodan jälkeen äiti olikin ainoa huolenpitäjä, isä oli 'kentillä' vielä rupeaman sodan loputtua, kunnes sitten joskus palasikin ontuvana ja väsyneenä.
Iltarukoukset, ruokarukoukset ja keskustelut kuuluivat jokaiseen päivään, uskosta ja uskomisesta oltiin samaa mieltä ja joskus reilusti eri mieltä.
Tavallinen ihminen kuitenkin heikkouksineen ja sortumisine olen, horjuvainen uskossa mutta palaan kuitenkin aina siihen turvalliseen.
Eläköidyttyä olen saanut pienen tuttavapiirin jossa on samoin ajattelevia ja eläviä sekä miehiä että naisia, ja se on antanut mielenkiintoa ja voimaa näissä uskon pyrkimyksissä.
Jumala on olemassa ja olemme hänen suojaamiaan, jos suurien pettymysten myötä uskomme häneen horjuu se on vain inhimillistä, anteeksi voi pyytää samoin kuin ystävältä tai keltä hyvänsä.
Uskonto mielestäni ei saa olla ahdasmielistä, ei rajoittavaa, eikä vakavaa, usko Jumalaan on iloinen asia. - vain me/minä
näitä: meidän uskomme on ainoa oikea, muut joutuu helvettiin. Kaikki muut uskoo väärin. Edes kristinusko aina ole oikea vaan siinäkin pitää jaotella oikeisiin ja vääriin.
- pilvi*
vain me/minä kirjoitti:
näitä: meidän uskomme on ainoa oikea, muut joutuu helvettiin. Kaikki muut uskoo väärin. Edes kristinusko aina ole oikea vaan siinäkin pitää jaotella oikeisiin ja vääriin.
kristinuskonkin lahkoineen karsinoiksi, joiden yli kurkin keskustellessani.
Ihmiset hakeutuvat sellaiseen uskoon, joka heille sopii. Niin yksinkertaista se on.
Mikäpä siinä, ainoa lahko, jota ei kirkko tunnusta on Jehovalaiset. Yllätyin hieman, mutta en oikein päässyt keskustelemaan sen enempää, sillä kertaa. Eikä se minulle merkitse mitään.
Oliskohan siinä se ,että he sanovat olevansa ainoat, jotka pelastuvat? Outoa ja julmaa. Seku kirjoitti:
Mielestäni palstakeskusteluissa voi sivuta mitä tahansa aihetta.
Tämä oli kannanottoni ja todistus vakaumuksestani.kuoltuani. Haihdun kun tuhka tuuleen. Siinä oli minun naallinen minäni.
Ikävä vaan jos ei olekkaan senkummemmin jäämistöä ,tarkoitan jakumaa DNA : merkeissä.
Mutta minullapa on, olen hoitanut senpuolen aikoinani ,sillon kun oli se aika tässä elävässä elämässä.
Ja muistojakin jää.
Jälkipolville.
Niitä en ole tarkoituksella jättänyt, ja senvuoksi ne ovatkin kuolemattomia.
Jumalasta en tiedä tuon taivaallista. .
Jos joku olisi sen nähnyt ,niin minäkin uskoisin.
Kuvitellahan saa sitä oikein laissa suojellaan ,Uskonvapaus.Onkoos se sama kun Uskonnonvapaus.
Onneksi ei ole pakko uskoa kehenkään.
- capt.cöpenick*
Eli kaikkialla oleva Luonnon väkevä ja alkuperäinen -ja voimainen Energia.
Se on siitä 'ohvakka' jumala, ettei se peri jäsenmaksuja, ei kyttää luonnonelävien aivoituksia tai niiden puutetta.
Siitäkin kantista se on Universaali-ilmiö, että nekin, jotka uskovat henkipersoonaiseen Jumalaan - nekin elävät ns. panteistisen jumalan säännöillä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Panteismi- *Kukkahame*
On olemassa ihmisiä jotka eivät halua siunattuun maahan tai mereen tuhkautuksen jälkeen, heitä varten on aivan omat hautausmaat.
Eipä ole pitkäkään aika kun törmäsin sellaiseen tuolla naapurikuntien ja kaupunkien rajoja ylitellessä, siellä on oma alue tuhkatuille ja oma alue arkkusiunaukselle.
Alue on tarkasti valvottu ja kaunis yksinkertaisuudessaan.
Vain yhdellä haudalla pieni kissankellokimppu. - okkigaam
*Kukkahame* kirjoitti:
On olemassa ihmisiä jotka eivät halua siunattuun maahan tai mereen tuhkautuksen jälkeen, heitä varten on aivan omat hautausmaat.
Eipä ole pitkäkään aika kun törmäsin sellaiseen tuolla naapurikuntien ja kaupunkien rajoja ylitellessä, siellä on oma alue tuhkatuille ja oma alue arkkusiunaukselle.
Alue on tarkasti valvottu ja kaunis yksinkertaisuudessaan.
Vain yhdellä haudalla pieni kissankellokimppu.Mitä vanhemmaksi tulen, sen vähiten kiinnostaa mihin kuopataan tuhka. Se että poltetaan on jo tarpeeksi.
Jumala on kummallinen kapistus, sekin menettää merkityksensä, millainen on.
Sen pidän tärkeänä että jälkeeni ihmiset sanovat- Olipa hauskat hautajaiset- - läheiseni
okkigaam kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi tulen, sen vähiten kiinnostaa mihin kuopataan tuhka. Se että poltetaan on jo tarpeeksi.
Sen pidän tärkeänä että jälkeeni ihmiset sanovat- Olipa hauskat hautajaiset-Minulla on lapsia ja lastenlapsia. Siinä on toivoa, rakkautta ja uskoa elämään. En tarvitse muuta, kun oman elämäni kanssa olen sinut ja tyytyväinen tähän asti. Elämän ohjeita on ollut monenlaisia, mutta sydämessäni olen toiminut juuri niin kuin minun elämäni on sujunut - 'Elämälle kiitos'.
- etsivivä-amadeus
okkigaam kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi tulen, sen vähiten kiinnostaa mihin kuopataan tuhka. Se että poltetaan on jo tarpeeksi.
Sen pidän tärkeänä että jälkeeni ihmiset sanovat- Olipa hauskat hautajaiset-Olen siitä joskus kirjoittanutkin palstalla.
Hautajaistoimistothan niistä kemuista vain nettoaa.
Maksoin kirkollisveroa,eli siis kuuluin kirkkoon 65vuotta.
Silmäni avautuivat,kun vanha enoni 85v.kuoli ja näin kuinka rahanahne oli pappi.
Enoni oli tehnyt testamentin kirkolle,eihän siinä mitään olisi ollutkaan,mutta sanoin ennen hautajaisia,että vien asian oikeuteen.
Dementoitunut vanhus ei ole täysissäjärjissään jättäessään omaisuutensa kirkolle.
Köyhälle kunnalle ja vaikka kulkukissoille olis ollut ihan yes.
Pappi ei osannut siunaustilaisuudessa,puhua muusta kuin rahasta ja kuinka vainajan viimeinen toive on toteutettava.
Tunsin olevani surussani aivan yksin,se rakas enoni oli minulle ihminen,ei vain välikappale jakaa perintö.
Kapakassa vietimme hauskat hautajaiset ja pappia sinne ei kutsuttu.
Muistelimme vainajaa kaikella lämmöllä,niinkuin teen vieläkin.
Olen sovussa luojani kanssa,kuka Hän sitten lieneekään.
Uskonto on kaikkien omaasia,en ymmärrä oveltaovelle tyrkyttämistä.
Ristiretket olivat todella verisiä
- lapselliseen
uskooni mahtuu se, että Jumala on kaikille sama.
Ihan sama, millä nimellä Häntä missäkin kutsutaan.
Hän on hyvä, rakastava, laupias, niinhän on kaikkialla.
Ei minkään uskonnon Jumala halua pahaa ihmiselle, kellekään.
Ei Hän halua sotia, ihmisen vihoissaan aloittamia kauheuksia.
Hän on rauhan Jumala.miten osaisin "jumalani" kuvata.
Minun jumalani on läsnä kun puhuttelen ääneen sitä,rauhoitan hengitykseni ja oloni.
Se on tavallaan kuin sisälläni...ja luonnossa;isona puuna,meren aalloissa,kallioluodolla,korkeassa kalliossa,viljapellolla,missä tähkät ovat kypsät.Siellä,missä minun on hyvä olla.
Se on energiaa minussa,jonka vain minä tunnen.
Kun aukaisen molemmat kämmeneni ja vaikkapa sanon:
sydämeni on sinulle avoin,tule sydämeeni,minulla on rauhallinen olo.- sinäkin,
susmorsian kirjoitti:
miten osaisin "jumalani" kuvata.
Minun jumalani on läsnä kun puhuttelen ääneen sitä,rauhoitan hengitykseni ja oloni.
Se on tavallaan kuin sisälläni...ja luonnossa;isona puuna,meren aalloissa,kallioluodolla,korkeassa kalliossa,viljapellolla,missä tähkät ovat kypsät.Siellä,missä minun on hyvä olla.
Se on energiaa minussa,jonka vain minä tunnen.
Kun aukaisen molemmat kämmeneni ja vaikkapa sanon:
sydämeni on sinulle avoin,tule sydämeeni,minulla on rauhallinen olo.hymistellä vaikka muita siitä moitit.
- pilvi*
sinäkin, kirjoitti:
hymistellä vaikka muita siitä moitit.
kun tarvitsen Häntä, hakeudun yksinäisyyteen ja olen vain vastaanottava, silloin koen läsnäolon ja pyhyyden.
Se riittää, luonossa koen sen tuulessa--- kaikessa. Myös silloin kun koen elämisen riemua ja kiitollisuutta, täyttää minut jokin" hyvä " juuri kiitollisuus, saa joskus vedet silmiini onnesta. - etsivivä-amadeus
sinäkin, kirjoitti:
hymistellä vaikka muita siitä moitit.
ja mikä oli sanoma?
Kerro hyvä ystävä,kuka hymistelee ja moittii.
Jollei ole varaa kirjoittaa täysiä lauseita,kannattaako kirjoittaa lainkaan.
Vai saako joku kiksejä näin kauniina kesäpäivänä palstahäirinnästä,en ymmärrä - sivullinen
etsivivä-amadeus kirjoitti:
ja mikä oli sanoma?
Kerro hyvä ystävä,kuka hymistelee ja moittii.
Jollei ole varaa kirjoittaa täysiä lauseita,kannattaako kirjoittaa lainkaan.
Vai saako joku kiksejä näin kauniina kesäpäivänä palstahäirinnästä,en ymmärrähyvä ihminen ota ja katso keskustelu'puusta', on se sulle vaikeaa..
- etsivivä-amadeus
sivullinen kirjoitti:
hyvä ihminen ota ja katso keskustelu'puusta', on se sulle vaikeaa..
pidät ja sinäkö olet palstavahti?
Tule sensijaan tekemään työtä Alzheimer mieheni kanssa.
Silloin olemme samoilla kalkkiviivoilla elvistelijä,siis esille kun täytyy pyrkiä,
Kaiketi saat jotain alaikäinen tai sairas,toivottavasti olen antanut Sinulle jotain omaakin ajateltavaa
- isä-ontrei
Jumala on tärkeä ja Jumalan äiti vielä tärkeämpi.
- isä-ontrei
Jumala on tärkeä ja Jumalan äiti vielä tärkeämpi.
- *Kukkahame*
Jumalan äiti on suuri esikuva, ja esirukoilija
*Kukkahame* kirjoitti:
tuonne "yläparruun".
Mutta kun otitte puheeksi ,niin ajattelin sanoa ,jos joskus olisin hurahtanut johonkin uskontoon ,se olisi ollut Ortodoksi kirkko. Olen huomannut että siinä kirkossa on rakkaus ,eikä tuomio!- *Kukkahame*
ullamirjami kirjoitti:
tuonne "yläparruun".
Mutta kun otitte puheeksi ,niin ajattelin sanoa ,jos joskus olisin hurahtanut johonkin uskontoon ,se olisi ollut Ortodoksi kirkko. Olen huomannut että siinä kirkossa on rakkaus ,eikä tuomio!Meillä kirkko kehoittaa iloitsemaan ja kiittämään unohtamatta rukousta, meidän palveluksissa ei ole paatosta ikinä.
Hyvillä mielin sinne kirkkoon mennään ja hyvillä mielin palataan. - capt.cöpenick*
ullamirjami kirjoitti:
tuonne "yläparruun".
Mutta kun otitte puheeksi ,niin ajattelin sanoa ,jos joskus olisin hurahtanut johonkin uskontoon ,se olisi ollut Ortodoksi kirkko. Olen huomannut että siinä kirkossa on rakkaus ,eikä tuomio!Katoliset uskonnot ovat vielä taantumuksellisempia kuin luterilaisuus. Siellä naispapit, jopa kondomin käyttö on kielletty.
Nyt kun watikaaninuskon kääntynyt Timo Soini valittiin euromepiksi, kai sanotaan: missä Soini siellä ääritaantumus. - *Kukkahame*
capt.cöpenick* kirjoitti:
Katoliset uskonnot ovat vielä taantumuksellisempia kuin luterilaisuus. Siellä naispapit, jopa kondomin käyttö on kielletty.
Nyt kun watikaaninuskon kääntynyt Timo Soini valittiin euromepiksi, kai sanotaan: missä Soini siellä ääritaantumus.Naispappeja ei ole kukaan kaivannut, eikä luterilainen kirkko ole muuttunut piiruakaan naispappeuden myötä, enempi vaan riitoja asiasta.
Eipä ole kirkko sänkyasioihini puutunut..miksköhän? - etsivivä-amadeus
capt.cöpenick* kirjoitti:
Katoliset uskonnot ovat vielä taantumuksellisempia kuin luterilaisuus. Siellä naispapit, jopa kondomin käyttö on kielletty.
Nyt kun watikaaninuskon kääntynyt Timo Soini valittiin euromepiksi, kai sanotaan: missä Soini siellä ääritaantumus.Soini mukana Eu:ssa,vastustaja siirtyi paholaisenleiriin,mitähän siitäkin seuraa?
Häntä tosin sivistää lääkärivaimo.. - Soini
Soini mukana Eu:ssa,vastustaja siirtyi paholaisenleiriin,mitähän siitäkin seuraa?
Häntä tosin sivistää lääkärivaimo..on valtiotieteen maisteri. Eiköhän hänellä ole sivitystä omasta takaa. Erittäin hyvä tyyppi!
- capt.cöpenick*
*Kukkahame* kirjoitti:
Naispappeja ei ole kukaan kaivannut, eikä luterilainen kirkko ole muuttunut piiruakaan naispappeuden myötä, enempi vaan riitoja asiasta.
Eipä ole kirkko sänkyasioihini puutunut..miksköhän?Mielestäni luterilaisuus on vähemmän seksuaalikielteinen kuin ortodokseilla. Eihän luterilaisilta miespapeiltakaan vaadita selibaattilupausta.
Niinpä ortodoksipapeilla on esiintynyt enemmän mieltymistä 'poikaseurakuntalaisiin'.
Mutta Jumalahan aloituksessa oli aiheena. Edistykselliset teologit sanovat, ettei J-ilmiön tuntijaksi tulla välttämättä teologian keinoin.
Kun ottaa huomioon ihmislajin biologisen taustan - hirmuisen vanha koko jumalakuvan muodostaminen/käsitys ei voi olla. - Varsinaisia tietäjiä
Soini kirjoitti:
on valtiotieteen maisteri. Eiköhän hänellä ole sivitystä omasta takaa. Erittäin hyvä tyyppi!
Älä välitä jos sanovat jotain näyttävät olevan aivan puskassa. ;-))
- etsivivä-amadeus
Soini kirjoitti:
on valtiotieteen maisteri. Eiköhän hänellä ole sivitystä omasta takaa. Erittäin hyvä tyyppi!
mielipiteistä kyllä,poikkeaa yheisestä linjasta.
Minä äänestin Eu vastaan,mieheni puolesta,että sillein ja mitenkähän se aloitukseen liittyy? *Kukkahame* kirjoitti:
Määritteletkö Jeesuksen äidin, neitsyt Marian, Jumalan äidiksi. Muuten en asiaa ymmärrä.
Äiti on varmasti neitsyt Maria, mutta onhan Jooseppi hyvinkin voinut kiksauttaa Mariaa ja jonkinlainen Pyhä Henki olisi sitten täyttänyt Jeesuksen.etsivivä-amadeus kirjoitti:
mielipiteistä kyllä,poikkeaa yheisestä linjasta.
Minä äänestin Eu vastaan,mieheni puolesta,että sillein ja mitenkähän se aloitukseen liittyy?tuli puheeksi ,tai tiedä häntä mistä.
Mutta TIMO SOINI on Ortodoksi.- ortodoksi
ullamirjami kirjoitti:
tuli puheeksi ,tai tiedä häntä mistä.
Mutta TIMO SOINI on Ortodoksi.vaan katolinen.
- etsivivä-amadeus
Ruuneperi kirjoitti:
Määritteletkö Jeesuksen äidin, neitsyt Marian, Jumalan äidiksi. Muuten en asiaa ymmärrä.
Äiti on varmasti neitsyt Maria, mutta onhan Jooseppi hyvinkin voinut kiksauttaa Mariaa ja jonkinlainen Pyhä Henki olisi sitten täyttänyt Jeesuksen.ja laumasta eksyneenä en ymmärrä,kuinka Timo Soini yhäkkiä vetääkin laumaa,kun piti keskustella uskonnoista
Varhaisheränneistä ei kukaan ole kommenttiaan ladannut,
Sielläntehtiin yhtäsuntoista Hymylehden mukaan.
Olen vain lukenut,en kokenut ortodoksi kirjoitti:
vaan katolinen.
Timo Soinin uskonnosta--hän on katolinen .
Muistiinsa ei saisi luottaa näin tärkeässä asiassa.
Kun on toisesta ihmisestä kysysymys.
Mutta olipa hyvä kun huomasit.- Missä keskustelusi
Ruuneperi kirjoitti:
Äiti on varmasti neitsyt Maria, mutta onhan Jooseppi hyvinkin voinut kiksauttaa Mariaa ja jonkinlainen Pyhä Henki olisi sitten täyttänyt Jeesuksen.Voiko sinun keskustelusi jota aina huudat perään, olla puolihuolimaton huutelu.
Toivottavasti olet nyt tyytyväinen, taas kerran näyttö pelkästä häirinnästä - pilvi*
Ruuneperi kirjoitti:
Äiti on varmasti neitsyt Maria, mutta onhan Jooseppi hyvinkin voinut kiksauttaa Mariaa ja jonkinlainen Pyhä Henki olisi sitten täyttänyt Jeesuksen.Raamattu sanoo tuon " synnittömän " alkuunpanon, ---Ja korkein varjosi Marian.
Josefin täytyi olla epäluuloinen , koska hänelle ilmestyi enkeli, joka kehoitti Josefia suojelemaan silti kihlattuaan.
Näin Raamattumme mukaan Vanhassa Testamentissa.
En ole koskaan tajunnut mitä syntiä on yleensä tuo kahden ihmisen yhtyminen!
Kyllä Uusi Testamentti oli todella tarpeellinen! - *Kukkahame*
pilvi* kirjoitti:
Raamattu sanoo tuon " synnittömän " alkuunpanon, ---Ja korkein varjosi Marian.
Josefin täytyi olla epäluuloinen , koska hänelle ilmestyi enkeli, joka kehoitti Josefia suojelemaan silti kihlattuaan.
Näin Raamattumme mukaan Vanhassa Testamentissa.
En ole koskaan tajunnut mitä syntiä on yleensä tuo kahden ihmisen yhtyminen!
Kyllä Uusi Testamentti oli todella tarpeellinen!Olin ihmeissäni miten ei voida käyttää googlea jos asiat ovat tietoa vailla, sieltä löytyy aina jotain tietoa ja totuutta.
Moni tekee jopa aloituksen sivuille googlen tekstiä hiukan muunnellen, että näyttäisi aloittajan olevan perillä asioista, nyt tämä kyllä kertoo jotain aivan muuta.
Kyllä suomalaisten vihkikaavassa (niitä on monta eri versiota), on kohta jossa vihkiparille sanotaan; "menkää ja täyttäkää maa", tuskin sitä muuksi muutetaankaan, se on ja pysyy.
Minä ihmettelen asiaa, meidän ikäisten kouluaikana ei lintsattu uskontotunneilta ja siellä piti minunkin ev.lut tunneilla olla, oli kyllä sitten erikseen ortod.
uskonnonopetusta, eli olen jo lapsena saanut tupla-annoksen ;-DD. - vihkikaavassa
*Kukkahame* kirjoitti:
Olin ihmeissäni miten ei voida käyttää googlea jos asiat ovat tietoa vailla, sieltä löytyy aina jotain tietoa ja totuutta.
Moni tekee jopa aloituksen sivuille googlen tekstiä hiukan muunnellen, että näyttäisi aloittajan olevan perillä asioista, nyt tämä kyllä kertoo jotain aivan muuta.
Kyllä suomalaisten vihkikaavassa (niitä on monta eri versiota), on kohta jossa vihkiparille sanotaan; "menkää ja täyttäkää maa", tuskin sitä muuksi muutetaankaan, se on ja pysyy.
Minä ihmettelen asiaa, meidän ikäisten kouluaikana ei lintsattu uskontotunneilta ja siellä piti minunkin ev.lut tunneilla olla, oli kyllä sitten erikseen ortod.
uskonnonopetusta, eli olen jo lapsena saanut tupla-annoksen ;-DD.Eevalle ja Aatamille näin Jumala sanoi.
- pilvi*
vihkikaavassa kirjoitti:
Eevalle ja Aatamille näin Jumala sanoi.
Ulalle menee koko tarusto! Hyvän ja pahan tiedon puustahan tuo myyttinen tarusto on.
Ensimmäinen sukupolvi epäonnistui, jonka jälkeen tämä eepos kertoo Noan valituksi tulemisesta, jotta syntyisi uusi ihmiskunta, muut saivat hukkua,eläimet säästettiin.
Sellainen Jahve jumala. Saatiin sentään evääksemme hyvän ja pahan tiedon eron!
Ei kai meidän tietämättömiä apinoitakaan pitänyt olla! Poimikaa nyt hyvät ihmiset faktatkin lukiessanne, eli käyttäkää järkeänne :D
Myyttinen tarusto on Vanha T, Siitä se kehittyi
edelleen ja kulminoitui Vapahtajan syntymiseen Niin kuin Uusi Testamentti kertoo. Sillä tiellä on kristinusko edelleen. Terve! - omituista
*Kukkahame* kirjoitti:
Olin ihmeissäni miten ei voida käyttää googlea jos asiat ovat tietoa vailla, sieltä löytyy aina jotain tietoa ja totuutta.
uskonnonopetusta, eli olen jo lapsena saanut tupla-annoksen ;-DD.vihkikaavassa: menkää ja täyttäkää maa? Nykyaikanako? En usko, tuskin kukaan enää tuollaista sanoo, kun maa (-pallo) on jo täytetty. Ihan liian kanssa.
- kaikkiaan
noin kuusi miljardia - jokaisella ihmisellä on aivan ikioma jumalansa omien korviensa välissä - oma mielikuvitus on sen sinne synnyttänyt.
Ja kaikkein paras noista jumalaista on tietenkin juuri se omien korvien välissä oleva ihmeolento.
Suuret totuudet ovat näin yksinkertaisia!- noin*
voi sen todella sanoa! Niinhän me koemme , ja se jos mikä antaa sen mitä tarvitsemme.
"Jokaisella ihmisellä on aivan ikioma jumalansa omien korviensa välissä- oma mielikuvitus on sen sinne synnyttänyt".
"Suuret totuudet ovat näin yksinkertaisia".
Noihin sanoihin ei ole mitään lisättävää!- pilvi*
capt.cöpenick kirjoitti:
"Jokaisella ihmisellä on aivan ikioma jumalansa omien korviensa välissä- oma mielikuvitus on sen sinne synnyttänyt".
"Suuret totuudet ovat näin yksinkertaisia".
Noihin sanoihin ei ole mitään lisättävää!Se täyttää mielen syvällä kiitollisuudella, elämää--- ja kanssaihmisiämme kohtaan.
- tuollainen ääni
pilvi* kirjoitti:
Se täyttää mielen syvällä kiitollisuudella, elämää--- ja kanssaihmisiämme kohtaan.
kellossa nyt, löytyykö nyt joistakin sitä INHIMILLISYYTTÄ, siis muistakin kuin itsestäsi?
- pilvi*
tuollainen ääni kirjoitti:
kellossa nyt, löytyykö nyt joistakin sitä INHIMILLISYYTTÄ, siis muistakin kuin itsestäsi?
joka näyttää inhimillisyytensä on sen arvoinen. Sinusta en voi olla varma, koska käännät kauniin asian minua vastaan. Sekö on inhimillisyyttä? Voit olla varma, että pystyn lukemaan TODELLISEN inhimillisyyden, vaikka en haluaisi huutaa!
- Atolfia
pilvi* kirjoitti:
joka näyttää inhimillisyytensä on sen arvoinen. Sinusta en voi olla varma, koska käännät kauniin asian minua vastaan. Sekö on inhimillisyyttä? Voit olla varma, että pystyn lukemaan TODELLISEN inhimillisyyden, vaikka en haluaisi huutaa!
opetti aikoinaan näin: Minä olen Herra sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Luterilainen uskoo siihen ainoaan oikeaan Jumalaan, jonka olemme oppineet tuntemaan jo äidin maidosta.
Ajattelevainen ihminen kuitenkin panee kyseenalaiseksi tuon Jumalan kaikkivoivan mahdin. Maailmassa tapahtuu niin paljon pahaa viattomille ihmisille. Herää kysymys: Missä on se Jumalan paljon puhuttu varjelus?
Inhimillisyyttä on empatia, jota tunnemme hätää kärsiviä ihmisiä ja eläimiä kohtaan. Inhimillisyyttä on auttaa vointimme mukaan kanssaihmisiämme.
En nyt tiedä, mistä tuo kiista inhimillisyydestä sai alkunsa. Miksi pitäisi huutaa? - etsivivä-amadeus
Atolfia kirjoitti:
opetti aikoinaan näin: Minä olen Herra sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Luterilainen uskoo siihen ainoaan oikeaan Jumalaan, jonka olemme oppineet tuntemaan jo äidin maidosta.
Ajattelevainen ihminen kuitenkin panee kyseenalaiseksi tuon Jumalan kaikkivoivan mahdin. Maailmassa tapahtuu niin paljon pahaa viattomille ihmisille. Herää kysymys: Missä on se Jumalan paljon puhuttu varjelus?
Inhimillisyyttä on empatia, jota tunnemme hätää kärsiviä ihmisiä ja eläimiä kohtaan. Inhimillisyyttä on auttaa vointimme mukaan kanssaihmisiämme.
En nyt tiedä, mistä tuo kiista inhimillisyydestä sai alkunsa. Miksi pitäisi huutaa?ja siunaan saaliin siis kalat joita pyydän,ennen teurastusta ja olen sovussa luojani kanssa,kuka Hän sitten lieneekään.
Kirkosta erosin,viisivuotta sitten,kun tulin järkiini,että voin avustaa järjestöjä samalla rahalla,kuin pitää yllä lahoavia kirkkoja - pilvi*
ja siunaan saaliin siis kalat joita pyydän,ennen teurastusta ja olen sovussa luojani kanssa,kuka Hän sitten lieneekään.
Kirkosta erosin,viisivuotta sitten,kun tulin järkiini,että voin avustaa järjestöjä samalla rahalla,kuin pitää yllä lahoavia kirkkojaTuo sanoma kaukaa menneisyydestä on säilynyt juuri kirkon suojassa.
Ihminen on halunut rakentaa Herran huoneen kauneimman rakennustaitonsa mukaan,ylös taivastakohti! Niin se vaan on minun nähtävä.
Toki kirkko kautta aikojen on harjoittanut hyväntekeväisyyttä suuressa mittakaavassa, jos siihen vähänkin syventyy.Reagoin ainoastaan "lahoava kirkko" sanontaasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 373361
- 971684
- 1361585
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa451470- 911290
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo291192- 571085
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2431034Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall125990Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270981