Dobbermanni on paha koira

ja omistajat????????

Jos " dopperin" omistajat jotka kävelee tuolla nokka pystyssä kun on pystytty hankkimaan oikeeeeein dopperi - tietäisivät mitä hyvin, hyvin monet heistä ajattelevat...

voisi se nokka vähän alemmas mennä.
Ei se, että ostaa dopperin tee ketään fiksua - päinvastoin fiksuuttaa osoittaa se, että hankkii sellaisen koiran jota pystyy pitämään kunnialla.

Dopperi yksin kotona about 8-10 h -
liikkumista, tekemistä vaativa iso rotu -
mitä se saa?
Ensin kotona puolet vuorokaudesta
omistaja sauhuaa paikalle väsyneenä ja eikun lenkille ja valmiiksi asenteella että
kaikki dopperia pienemmät on rottia - sillä ajattelutavalla voisi ihan yhtä hyvin sanoa että kaikki dopperit on
järjestään hyvin vaarallisia koska eivät ole omistajinsa hallinnassa.
Ai, ovat ?
Mistä sitten kaikki raatelu & puremistapaukset tulevat?
Kun katselee dopperin taluttajaa tuolla kartsalla ei voi
välttyä ajatukselta että sen naama jo sanoo:

katsokaa minua ! minulla SENTÄÄN on dopperi
ja mä määrään, missä muut kulkee ja ilmanmuuta kaikki dopperia pienemmät väistäät koska minullapa on dopperi....
ei voi juma....mutta niin vain on.........

17

1310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkemääräys

      Ei saa unohtaa ottaa pilleriä ennen päiväunia. hyi hyi.

    • koiravihaaja

      Tuo on asiapuhetta hävitetään kaikki koirat maailmasta!

    • sateessa istuu

      Taitaapi olla trollipeikko taas asialla:)

    • Sirpa & Eki

      koiran kasvattaja on myynyt sen väärälle henkilölle. Ostimme dopperimme 12 ½ sitten. Kävimme katsomassa pentuetta n. 100 km:n päässä kodistamme paikkakunnalle, jossa pentue oli syntynyt. Pennun varauksen jälkeen me kävimme n. 90 km:n pässä tapaamassa ja haastattelussa pentueen omistajaperheen luona. Tuossa tapaamisessa/haastattelussa olimme mieheni kanssa tarkassa syynissä, olemmeko soveltuvia dopperin omistajiksi. Meidät todettiin kelvollisiksi omistajiksi dopperillemme ja hän on ollut loistava, uskollinen kaveri, ystävä ja perheenjäsen tämän 12½-vuoden ajan.
      Nyt kyynelihdin tätä kirjoittaessani, koska on tullut aika päästää iäkäs dopperimme vanhuuden tuomien sairauksien vuoksi koirien taivaaseen.
      Mikään koira ei ole paha vaan ainoastaan sen holtiton omistaja, jolle koiraa ei saisi myydä. Kaipauksella dopperillemme Sipe & Eki

      • 32432432423432432

        "Mikään koira ei ole paha "....... jne.... tota samaa ollaan kuultu aina. Jos koira ei olisi paha niin ei se ihmisiä raatelis. Naurettavaa että lähdette etsimään syytä puremiselle jostain ihan liian kaukaa. Asia on niin yksinkertainen että koirat on eläimiä jotka ei tajua mikä on oikein ja mikä väärin.


    • Trollintappaja!

      "Jos " dopperin" omistajat jotka kävelee tuolla nokka pystyssä kun on pystytty hankkimaan oikeeeeein dopperi - tietäisivät mitä hyvin, hyvin monet heistä ajattelevat..."

      En ymmärrä. Olen tavannut paljon enemmän dobberinomistajia elämässäni, kun minkään muun rodun omistajia. Järjestäen dobberinomistajat ovat melko holjaa ja huumorintajuista porukkaa. Ei saisi omien alemmuuskompleksiensa antaa määritellä näkemäänsä tuolla lenkkipoluilla...

      "voisi se nokka vähän alemmas mennä.
      Ei se, että ostaa dopperin tee ketään fiksua - päinvastoin fiksuuttaa osoittaa se, että hankkii sellaisen koiran jota pystyy pitämään kunnialla."

      En näe mitään syytä miksi kukaan koiranulkoiluttaja kulkisi nokka pystyssä. Kyllä toopenomistajat tietävät, ettö dobberi on koira siinä missä muutkin. Dobberissa kuitenkin on ylivertaista se, että se on dobberi ja dobberinomistajalle se on ihan yhtä tärkeä seikka kun vaikkapa kultaisennoutajan omistajalle se oman koiran rotu.

      "Dopperi yksin kotona about 8-10 h -
      liikkumista, tekemistä vaativa iso rotu -
      mitä se saa?"

      Ihan mitä mikä tahansa muu aktiivinen koira, jonka omistaja käy töissä. Nämä asiat on ajateltava etukäteen, että varmasti jaksaa!

      "Ensin kotona puolet vuorokaudesta
      omistaja sauhuaa paikalle väsyneenä ja eikun lenkille ja valmiiksi asenteella että
      kaikki dopperia pienemmät on rottia - sillä ajattelutavalla voisi ihan yhtä hyvin sanoa että kaikki dopperit on
      järjestään hyvin vaarallisia koska eivät ole omistajinsa hallinnassa."

      Hetkinen... Miten omistajan mieltymys isoihin koiriin vaikuttaa siihen onko koira hallinnassa vai ei? En minäkään pikkukoiraa haluaisi. Minulla on oikeus haluta koirani olevań koiran kokoinen. Ei kääpiöjalostuksen tuote! Tekeekö se koirastani hallitsemattoman? No kummasti se kuitenkin osaa kulkea remmissä siivosti räyhäämättä ja vetämättä. Saman voi valitettavasti sanoa äärimmäisen harvoista pikkukoirista!

      "Ai, ovat ?
      Mistä sitten kaikki raatelu & puremistapaukset tulevat?"

      Mielikuvituksesta. Eikö sinua lainkaan kummastuta lukea suuria lööppejä raateluista ja hyökkäyksistä, joista "uhrit" kuitenkin ovat selvinneet naarmuitta? Jos dobermann tosissaan hyökkäisi, niin voin luvata, että tuloksena olisi muutakin kun kurainen tassunjälki verkkatakissa! Ei tosiaan kannata uskoa kaikkea mitä keltainen lehdistö lehtiinsä raapustaa. Johan se on nähty, että tappajakoiramyytti on lehdistön luoma ja motiivi koko hössötykselle on myyntilukujen nostaminen. Monet muutkin koirarodut purevat. Itseasiassa puremistilastojen kärjessä komeili mäyräkoira! Suloinen mäykky kuitenkaan ei ole suuri ja leffateollisuuden pelottavaksi muokkaama, niin eihän sellainen otsikko lehtiä myy!

      "Kun katselee dopperin taluttajaa tuolla kartsalla ei voi
      välttyä ajatukselta että sen naama jo sanoo:

      katsokaa minua ! minulla SENTÄÄN on dopperi"

      Jokaisen koiranulkoiluttajan tulisi olla ylpeä hyvinkäyttäytyvästä ja upeasta koirastaan. Ihan rotuun ja kokoon katsomatta. Sensijaan, että kärsisit alemmuuskompleksista ota seuraavalla lenkillä hymy naamallesi ja nauti koirastasi, jos sen kanssa voi ulkoilla niin, että se nautinto on!

      "ja mä määrään, missä muut kulkee ja ilmanmuuta kaikki dopperia pienemmät väistäät koska minullapa on dopperi....
      ei voi juma....mutta niin vain on........."

      Ei kukaan määrää yhtään mitään. Koska muka olet dobberinomistajan kuullut komentavan ketään sivuun? Kyllä me kaikki tänne mahdutaan, etenkin mun kiltit dobberit voi ohittaa vieras koira hyvinkin läheltä. Ei tarvitse väistää!

    • !

      Aloittaja vaikuttaa katkeralta ihmiseltä...

      • toope

        vähän siltä tunnustaa. Onkohan hän seurannut muiden rotujen omistajia, samanlailla ne hekin voivat kävellä nokka pystyssä..itse asiassa en minä ainakaan ole nokka pystyssä dopperini kanssa kävellyt ja miksi kävelisin :o ihme sontaa sitä ihmiset luulee aina tietävänsä...


      • Minäpässs
        toope kirjoitti:

        vähän siltä tunnustaa. Onkohan hän seurannut muiden rotujen omistajia, samanlailla ne hekin voivat kävellä nokka pystyssä..itse asiassa en minä ainakaan ole nokka pystyssä dopperini kanssa kävellyt ja miksi kävelisin :o ihme sontaa sitä ihmiset luulee aina tietävänsä...

        Minä ainakin olen ylpeä omasta koirasta. Varmasti kaikki kunnolliset omistajat ovat? Paras hurtta on oma hurtta. Sellainen joka kyttää toisen koiraa ärjyvästi on varmana kateusongelmia tahi muuten vain pitää päästä päkistelemään


      • !
        toope kirjoitti:

        vähän siltä tunnustaa. Onkohan hän seurannut muiden rotujen omistajia, samanlailla ne hekin voivat kävellä nokka pystyssä..itse asiassa en minä ainakaan ole nokka pystyssä dopperini kanssa kävellyt ja miksi kävelisin :o ihme sontaa sitä ihmiset luulee aina tietävänsä...

        Millä tavoin tämä aloittaja pitäisi sitten ohittaa? Ei ole tapana hymyillä kaikille vastaan tulijoille... Ihmisethän luulisivat hulluksi=) Ja lenkillä kun ollaan, niin silloin kävellään reippaasti ja koira yleensä sivulla, ei ole tapana myöskään se, että koira päästetään kaikkia vastaan tulijoita nuuhkimaan, siitäpä vasta meteli tulisi!
        Voisitko aloittaja hieman tarkentaa tätä asiaa, miksi nyt oikeastaan haluat doobermannien taluttajien huomion?


      • muutenkaan kumpuaa?
        ! kirjoitti:

        Millä tavoin tämä aloittaja pitäisi sitten ohittaa? Ei ole tapana hymyillä kaikille vastaan tulijoille... Ihmisethän luulisivat hulluksi=) Ja lenkillä kun ollaan, niin silloin kävellään reippaasti ja koira yleensä sivulla, ei ole tapana myöskään se, että koira päästetään kaikkia vastaan tulijoita nuuhkimaan, siitäpä vasta meteli tulisi!
        Voisitko aloittaja hieman tarkentaa tätä asiaa, miksi nyt oikeastaan haluat doobermannien taluttajien huomion?

        Kyllä sääliksi käy kun pääkoppa on ihmisellä tuossa kunnossa. Itsetuntoa voisi kasvattaa positiivisemmin kuin muita mollaamalla.

        Justiinsa tuossa nuorimman lapsen kaverit kikattaa kun dobberi nuolee innoissaan. Maistelee varmaan, että onko kypsää;).

        Aloittajalle toivotan lisää liikuntaa ja positiivisia ajatuksia ja hanki ystäviä.


    • dopperin omistaja<3

      miullapa on dopperi ja oon niin ylyppee siitä,et nokka kohoaa kokoajan ylemmäs ku tätä siun tohinaas kuuntelen..=D voi että miten naurettavaa! yhdyn aikasempiin kommentteihin,että mitä sitten jos ihminen on ylpeä koirastaan?mitä pahaa siinä on? onko se sinulta jotenki pois? taitaa olla kateellisten panettelua taas tämä tämmönen...=P ei voi muuta kun nauraa!

    • just-82

      Aina vaan yleistetään..taidat olla vaan kateellinen, jos tuollaista kuvittelet.
      Dobermanni itsessään on aivan mahtava rotu. Koirilla on upea luonne, ja sillä ei ole mitään tekemistä omistajan luonteen kanssa.

    • ölksdöfläsdöfä'södf

      Ikävää että sinulla on näin huono kuva dobermanneista. Oletko koskaan tutustunut yhteenkään rodun hyvin pidettyyn yksilöön lähemmin ? Jos (Kun) et , niin olisit hiljaa sillä et jo tekstisikään perusteella selkeästi tiedä mistä puhut.

      "omistajat jotka kävelee tuolla nokka pystyssä kun on pystytty hankkimaan oikeeeeein dopperi"
      / Mistä päättelet heidän ajattelevan näin kävelyttäessään koiraansa ulkona?

      -> Toisekseen ikävä kyllä kuka tahansa voi hankkia dobermannin.

    • Vittuuntunut

      Voi vittu mikä tyyppi sä oikein olet et taida tietää dobbereista thtään mitään vittu!!!
      se ei ole koiran vika jos on sellainen mitä kuvailet että ovat järjestään hyvin vaarallisia se ei ole koiran vika vaan se on omistajasssa se vika saatana älä syytä koiraa siitä!!!!!! ota asioista ensin selvää ennen kuin rupeet laikomaan tollsata paskaa. Dobberi on kistti ja lauhkea koira pohjimmiltaan se on ihminen joka siitä tekee vaarallisen ja se pätee ihan samalla lailla muihinkin koiriin ei ainoastaan dobbereihin!!!!!

      • ll

        Niinpä,agressiiviset ihmiset halajavat agressiivisia rotuja,ja huonosti käy


    • Yue

      Luuletko oikeasti, että ihmiset ottaa koiran vain, että voisivat kävelyttää sitä ympäriinsä nokka pystyssä? Salli mun nauraa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      80
      1483
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1235
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1148
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      964
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      144
      960
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      174
      931
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      842
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      814
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      80
      716
    Aihe