vieraallakin voi

olla ongelmia

niinpä niin,tätini menee naimisiin....
juhlat hän järjestää kotonaan,eli vain lähipiirihäät...
vihkiminen myös tapahtuu juhlapaikalla,ihan päiväsaikaan...

Mutta voinko pukeutua housuihin,vai onks pakko pynttäytyä johonkin hameeseen?
entä jos laitan hameen,niin kuinka pitkä hameen kaiken siveellisyys-sääntöjen mukaan tulee olla?käykö polvihame?
Jos laitan hameen niin onko pakko laittaa sukkahousut vai voiko käyttää legginssejä?

Tiedän että nämä kysymykset kuulostavat typeriltä mutta kun osa vieraista on ikäluokkaa yli 60,tätini kyllä on minua vain pari vuotta vanhempi,mutta en haluaisi siveettömällä pukeutumisellani joutua taas "mummojen"silmätikuksi...
Joten Suuri kiitos ja kumarrus jos joku vain viitsisi hiukan avittaa!

5

603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henni78

      Voit pukeutua siisteihin, juhlaviin housuihin, korkokengät tekevät asusta vieläkin juhlavamman. Juhlava ja kaunis yläosa on must. Nuorena ihmisenä en laittaisi kuitenkaan jakkua, se tekee asusta bisnesmäisen...

      Jos laitat hameen, se voi hyvin olla polvipituinen tai jopa muutaman sentin polven yli. Pääasia, ettei privaattipaikat pääse vahingossakaan vilkkumaan. Jos paljastat säärtä, on peittävämpi yläosa paikallaan.

      Legginsit eivät mielestäni kuulu juhlavaatteisiin. Eli jos sinulla on nätit sääret, jätä sukkikset kotiin, voit kuitenkin kauniin kiiltävät/puolikiiltäväpintaiset ihonväriset sukkahousut laittaa, jos välttämättä haluat. Jos kengät ovat sandaalit, jättäisin sukkikset pois. vanhemmat naiset, todennäköisesti kaikki käyttävät sukahousuja, koska jostain syystä Suomessa sen katsotaan olevan soveliaampaa, mutta toisaalta, kyllä nuorempia sääriä kehtaa usein enemmän esitelläkin.

    • häissä

      vieraana ja ihan turhaa stressasin omia vaatteitani. Häävieraiden joukossa näkyi kaikkia etikettimokia ja muutenkin sangen omituisesti pukeutunutta porukkaa:kokovalkoisissa oli sekä yksi mies- että naisvieras, mustia mekkoja todella runsaasti, samoin ledginnsejä, joku oli ostanut hienon mekon ja yhdistänyt siihen jotkut vanhat ja kuluneet keltaiset balleriinat:/ Mulla oli häissä oikein viihtyisää kun tarkastelin toisten pukeutumista. Eli jos joku kuvittelee, että ei sitä kuitenkaan kukaan muista mitä vieraalla on ollut päällä, niin kyllä aina joku muistaa;)

      • mekko...

        häissä ei ole mikään etikettivirhe. Huivi ja laukku jonkun muun väristä, niin ihan hyvin voi laittaa. Varsinkin, jos kyse syys- tai talvihäistä.


      • häissä
        mekko... kirjoitti:

        häissä ei ole mikään etikettivirhe. Huivi ja laukku jonkun muun väristä, niin ihan hyvin voi laittaa. Varsinkin, jos kyse syys- tai talvihäistä.

        se on kyllä ihan totta. Turhaan ehkä listasin ne mustat mekot etikettimokiin, mutta täällä on vain useasti pohdittu että voiko laittaa, niin siitä on jäänyt itsellekin sellainen käsitys että se on vähän niin ja näin. Mutta taitaa tosiaan olla niin, että nykyisin musta mekko on ihan ok. Tosin tuolla häissä missä olin, osa mustista mekoista oli tosi r u m i a tyyliin likaisia ja nuhjuisia- ihan niinku niissä ois matkustettu noin 1000 kilometriä juhlapaikalle tottakai mekko päällä! Mielestäni pitäisi kuitenkin kunnioittaa etenkin morsianta- joka pukeutuu tod.näk. elämänsä hienoimpaan asuun- sen verran, että myös vieras pukeutuu juhlavasti koska kyseessä ovat j u h l a t eikä mitkä tahansa bileet..


      • häissä
        häissä kirjoitti:

        se on kyllä ihan totta. Turhaan ehkä listasin ne mustat mekot etikettimokiin, mutta täällä on vain useasti pohdittu että voiko laittaa, niin siitä on jäänyt itsellekin sellainen käsitys että se on vähän niin ja näin. Mutta taitaa tosiaan olla niin, että nykyisin musta mekko on ihan ok. Tosin tuolla häissä missä olin, osa mustista mekoista oli tosi r u m i a tyyliin likaisia ja nuhjuisia- ihan niinku niissä ois matkustettu noin 1000 kilometriä juhlapaikalle tottakai mekko päällä! Mielestäni pitäisi kuitenkin kunnioittaa etenkin morsianta- joka pukeutuu tod.näk. elämänsä hienoimpaan asuun- sen verran, että myös vieras pukeutuu juhlavasti koska kyseessä ovat j u h l a t eikä mitkä tahansa bileet..

        ja ne ledginssit todella ihmetyttää. Nehän ovat sama asia kuin pitkät kalsarit. Itse käytän niitä talvella farkkujen alla lämmittämässä. Monet nuoret tytöt ja nykyisin myös vanhemmat pilaavat omat hienot mekkonsa laittamalla sinnne alle pitkät kalsarit! Voi nykymuotia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe