vieraallakin voi

olla ongelmia

niinpä niin,tätini menee naimisiin....
juhlat hän järjestää kotonaan,eli vain lähipiirihäät...
vihkiminen myös tapahtuu juhlapaikalla,ihan päiväsaikaan...

Mutta voinko pukeutua housuihin,vai onks pakko pynttäytyä johonkin hameeseen?
entä jos laitan hameen,niin kuinka pitkä hameen kaiken siveellisyys-sääntöjen mukaan tulee olla?käykö polvihame?
Jos laitan hameen niin onko pakko laittaa sukkahousut vai voiko käyttää legginssejä?

Tiedän että nämä kysymykset kuulostavat typeriltä mutta kun osa vieraista on ikäluokkaa yli 60,tätini kyllä on minua vain pari vuotta vanhempi,mutta en haluaisi siveettömällä pukeutumisellani joutua taas "mummojen"silmätikuksi...
Joten Suuri kiitos ja kumarrus jos joku vain viitsisi hiukan avittaa!

5

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henni78

      Voit pukeutua siisteihin, juhlaviin housuihin, korkokengät tekevät asusta vieläkin juhlavamman. Juhlava ja kaunis yläosa on must. Nuorena ihmisenä en laittaisi kuitenkaan jakkua, se tekee asusta bisnesmäisen...

      Jos laitat hameen, se voi hyvin olla polvipituinen tai jopa muutaman sentin polven yli. Pääasia, ettei privaattipaikat pääse vahingossakaan vilkkumaan. Jos paljastat säärtä, on peittävämpi yläosa paikallaan.

      Legginsit eivät mielestäni kuulu juhlavaatteisiin. Eli jos sinulla on nätit sääret, jätä sukkikset kotiin, voit kuitenkin kauniin kiiltävät/puolikiiltäväpintaiset ihonväriset sukkahousut laittaa, jos välttämättä haluat. Jos kengät ovat sandaalit, jättäisin sukkikset pois. vanhemmat naiset, todennäköisesti kaikki käyttävät sukahousuja, koska jostain syystä Suomessa sen katsotaan olevan soveliaampaa, mutta toisaalta, kyllä nuorempia sääriä kehtaa usein enemmän esitelläkin.

    • häissä

      vieraana ja ihan turhaa stressasin omia vaatteitani. Häävieraiden joukossa näkyi kaikkia etikettimokia ja muutenkin sangen omituisesti pukeutunutta porukkaa:kokovalkoisissa oli sekä yksi mies- että naisvieras, mustia mekkoja todella runsaasti, samoin ledginnsejä, joku oli ostanut hienon mekon ja yhdistänyt siihen jotkut vanhat ja kuluneet keltaiset balleriinat:/ Mulla oli häissä oikein viihtyisää kun tarkastelin toisten pukeutumista. Eli jos joku kuvittelee, että ei sitä kuitenkaan kukaan muista mitä vieraalla on ollut päällä, niin kyllä aina joku muistaa;)

      • mekko...

        häissä ei ole mikään etikettivirhe. Huivi ja laukku jonkun muun väristä, niin ihan hyvin voi laittaa. Varsinkin, jos kyse syys- tai talvihäistä.


      • häissä
        mekko... kirjoitti:

        häissä ei ole mikään etikettivirhe. Huivi ja laukku jonkun muun väristä, niin ihan hyvin voi laittaa. Varsinkin, jos kyse syys- tai talvihäistä.

        se on kyllä ihan totta. Turhaan ehkä listasin ne mustat mekot etikettimokiin, mutta täällä on vain useasti pohdittu että voiko laittaa, niin siitä on jäänyt itsellekin sellainen käsitys että se on vähän niin ja näin. Mutta taitaa tosiaan olla niin, että nykyisin musta mekko on ihan ok. Tosin tuolla häissä missä olin, osa mustista mekoista oli tosi r u m i a tyyliin likaisia ja nuhjuisia- ihan niinku niissä ois matkustettu noin 1000 kilometriä juhlapaikalle tottakai mekko päällä! Mielestäni pitäisi kuitenkin kunnioittaa etenkin morsianta- joka pukeutuu tod.näk. elämänsä hienoimpaan asuun- sen verran, että myös vieras pukeutuu juhlavasti koska kyseessä ovat j u h l a t eikä mitkä tahansa bileet..


      • häissä
        häissä kirjoitti:

        se on kyllä ihan totta. Turhaan ehkä listasin ne mustat mekot etikettimokiin, mutta täällä on vain useasti pohdittu että voiko laittaa, niin siitä on jäänyt itsellekin sellainen käsitys että se on vähän niin ja näin. Mutta taitaa tosiaan olla niin, että nykyisin musta mekko on ihan ok. Tosin tuolla häissä missä olin, osa mustista mekoista oli tosi r u m i a tyyliin likaisia ja nuhjuisia- ihan niinku niissä ois matkustettu noin 1000 kilometriä juhlapaikalle tottakai mekko päällä! Mielestäni pitäisi kuitenkin kunnioittaa etenkin morsianta- joka pukeutuu tod.näk. elämänsä hienoimpaan asuun- sen verran, että myös vieras pukeutuu juhlavasti koska kyseessä ovat j u h l a t eikä mitkä tahansa bileet..

        ja ne ledginssit todella ihmetyttää. Nehän ovat sama asia kuin pitkät kalsarit. Itse käytän niitä talvella farkkujen alla lämmittämässä. Monet nuoret tytöt ja nykyisin myös vanhemmat pilaavat omat hienot mekkonsa laittamalla sinnne alle pitkät kalsarit! Voi nykymuotia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2132
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      173
      1661
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1567
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1342
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1192
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1069
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1033
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      892
    Aihe