Mondeo 97:n lämmityslaitteen puhallin...

VMK60

Jatkan uudestaan jo aikaisempaa ketjuani....

En saa kyseistä moottoria irti! Pelkääjän puolelta otin irti peitelevyn sekä "säilytyslokeron". Mötikkä näkyy. Siinä on yksi ruuvi sekä ympärillä (pahoissa paikoissa) klipsejä. Vaikuttaa siltä, että ne klipsit pitää alaosan yläosan kiinni. En kuitenkaan saa mötikkää irti. Lähteekö se torvineen päivineen vai pelkästää se alaosa?

Veli-Matti

13

2129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarvii irrottaa

      Moottori on se johon menee 2 johtoa, ja on alhaalta ylöspäin katsottuna pyöreä möllikkä heti hansikaslokeron takana (jota ei ees tarvi vetää irti). Kuvauksesta päätellen olet purkamassa kennokoteloa.
      moottori kierretään irti, ilman mitään klipsien irrottelua, ainoastaan sitä muoviliparetta moottorin ulkokehällä tarvii joko painaa tai vetää, että moottori pääsee pyörähtämään.

      • VMK60

      • VMK60 kirjoitti:

        Ei kai. Mielestäni olen oikean mötikän löytänyt. Laitan linkin valokuviin:

        http://www.digiprob.com/34

        V-M

        Pelkkä puhallinhan lähtee tosiaan vaan kiertämällä 30 astetta liitin irti.
        Btw millä hanskalokeron sait nätisti irti?


      • VMK60
        tersa kirjoitti:

        Pelkkä puhallinhan lähtee tosiaan vaan kiertämällä 30 astetta liitin irti.
        Btw millä hanskalokeron sait nätisti irti?

        Irti lähti! Sitä tosiaankin piti kiertää. Ehkä aikaisemmilla yrityksillä väänsin sitä sivuun. Moottori oli täynnä hiilenpölyä ja arvattavasti hiilet täysin loppu. Taitaa olla uuden moottorin hankinta, koska epäilen, ettei uusia hiiliä noihin saa.
        Hansikaslokero lähtee irti; avaamalla luukku ja vetämällä suhteellisen voimakkaasti (runko-osasta kiinni pitämällä) viistosti ylös.

        Kiitoksia teille.

        VMK


      • Alan mees
        VMK60 kirjoitti:

        Irti lähti! Sitä tosiaankin piti kiertää. Ehkä aikaisemmilla yrityksillä väänsin sitä sivuun. Moottori oli täynnä hiilenpölyä ja arvattavasti hiilet täysin loppu. Taitaa olla uuden moottorin hankinta, koska epäilen, ettei uusia hiiliä noihin saa.
        Hansikaslokero lähtee irti; avaamalla luukku ja vetämällä suhteellisen voimakkaasti (runko-osasta kiinni pitämällä) viistosti ylös.

        Kiitoksia teille.

        VMK

        Ota kontaktia johonkin kaveriin jolla autoromuja piha täynnä.

        Noita hiiliä ei ole kuin muutamaa kokoa ja monessa ajokissa on aivan uutta vastaavat hiilet.Ihan hyvin pelittää vanhoillakin.

        Jos laakerit väljät sitten kannattaa vaihdella toiseen.Mutta tässäkään kohdin ei kannata ylenkatsoa käytettyä moottoria jos halvalla saa.

        Luulisin tosin että hyvästä autosähkölikkeestä löytyisi noita hiiliäkin.


      • romuuu
        Alan mees kirjoitti:

        Ota kontaktia johonkin kaveriin jolla autoromuja piha täynnä.

        Noita hiiliä ei ole kuin muutamaa kokoa ja monessa ajokissa on aivan uutta vastaavat hiilet.Ihan hyvin pelittää vanhoillakin.

        Jos laakerit väljät sitten kannattaa vaihdella toiseen.Mutta tässäkään kohdin ei kannata ylenkatsoa käytettyä moottoria jos halvalla saa.

        Luulisin tosin että hyvästä autosähkölikkeestä löytyisi noita hiiliäkin.

        Nostellaans vanhaa. Missä toi ruuvi kuuluis olla? Tipahti meinaan koko mötikkä lattialle ku löi oven kiinni, mut mitään ruuvin paikkaa en näe :) ja miten pirus se voi tipahtaa itestään!? Tosta kehältä, missä se yksi klipsu on, niin on parista kohtaa lohjennut palat irti, vaikuttaako asiaan? Ei niis ilmeisesti mitään kiinnikkeitä kuulu kuitenkaan olla.


      • Sama vika rahikaisel
        romuuu kirjoitti:

        Nostellaans vanhaa. Missä toi ruuvi kuuluis olla? Tipahti meinaan koko mötikkä lattialle ku löi oven kiinni, mut mitään ruuvin paikkaa en näe :) ja miten pirus se voi tipahtaa itestään!? Tosta kehältä, missä se yksi klipsu on, niin on parista kohtaa lohjennut palat irti, vaikuttaako asiaan? Ei niis ilmeisesti mitään kiinnikkeitä kuulu kuitenkaan olla.

        oli,laitoin tipan liimaa kolmannen moottorin jälkeen!eli olis pari hyvää moottoria ilman siipiä.


      • mondeo 2000 farmari
        Sama vika rahikaisel kirjoitti:

        oli,laitoin tipan liimaa kolmannen moottorin jälkeen!eli olis pari hyvää moottoria ilman siipiä.

        tarvisin hiilet jos yli4mm pintaa ja pidikkeet, toinen oli jo sulanut ja rikki.


      • Sama vika rahikaisel
        mondeo 2000 farmari kirjoitti:

        tarvisin hiilet jos yli4mm pintaa ja pidikkeet, toinen oli jo sulanut ja rikki.

        löytyy reilust yli ja pidikkeet.siis on ehjä moottori,mist siivekkeet menny rikki kun ei pysyny paikoillaan.Mist päi maat?


      • mondeo 2000 farmari
        Sama vika rahikaisel kirjoitti:

        löytyy reilust yli ja pidikkeet.siis on ehjä moottori,mist siivekkeet menny rikki kun ei pysyny paikoillaan.Mist päi maat?

        nokialla. olin jo huomen menos ostaan uuden moottorin, mut ehkä odottelen
        [email protected]


      • blondi nainen
        mondeo 2000 farmari kirjoitti:

        nokialla. olin jo huomen menos ostaan uuden moottorin, mut ehkä odottelen
        [email protected]

        Tein ton saman homman muutama päivä sitten, ostin purkaamolta puhaltimen moottorin. Laiton itse paikoilleen!


    • voort monteo

      Vähän vanha ketju, mutta kokeillaan!

      Mitenkäs ton moottorin käyttö ilman noita siipiä, Taitaa olla melko turhaa touhua?
      Saako niitä erikseen hommattua mistää, että ei tarvis koko paskaa vaihtaa, ku kummiski toimii?

      • Sama vika rahikaisel

        Pöyrii muttei ilmaa puhalla,siipiä ei varmaan saa mistään erillisenä ja jos saa maksaa varmaan enemmä ku romuttamost toine.Moottori kannattaa säilyttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      184
      1392
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      80
      1070
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      876
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      77
      855
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      82
      767
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      744
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      705
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      116
      618
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      587
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      548
    Aihe