Kalasaalis Römpsänperällä.

Amalia*

Täältä Kutemajärven rannalta kuulumiset.

Se oli eilen, kun aamuhartauden jälkeen Anselmi sitten ilmoitti, että tänään saa suopotkupallo jäädä aittaan. Sanoi tarvitsevansa minua soutamaan verkkoja vedestä.

Minähän mielelläni soudan, vilpoisempaakin kun järvellä on.

Laiturilla oli jo iso saavi, jonka Anselmi nosti veneen keskelle.

Kävin veneeseen,joka Anselmin ansiosta ei pahemmin keikahtanut. Tervattu vene tuoksui, ja Anselmin
juuri ja juuri päästyä ohittamaan minut, kävi perätuhdolle istumaan.

Huopasin eteenpäin, ja kauempana käänsin veneen kohti pyyntipaikkaa. Minä siinä soutaessani katselin kotipellon vainioita
mielihyvää tuntien.

Kauniit on maisemat, pellot somasti talon takana ja länsisivulla, metsänreunaan saakka.
Navetan pääty, puimalato tuuheiden koivujen varjossa. Anselmin puupino on kuin taideteos,isojen kuusien välissä.

Niemenkärki jäi jo taaksemme, ja Anselmi käski soutamaan suoraan kohti yksittäistä kiveä kaunempana, ja hiljaa soudin,kunnes Anselmi näytti stopmerkkiä kädellään.

Kiven ja rannan väliin oli verkot illalla laskenut, viipynytkin pitkään
ja tullut sisälle minun heräämättä.

6

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amalia*

Styroks-sieni kädessään Anselmi innostui, niin minäkin, kun alkoi tulla kuhaa ,sekaisin meni vasen ja oikea.
      No saareenpäin souda, ei kun eteen hieman no voi sun... nyt on verkko veneen alla!

No minä kesk
      ityin ohjeisiin, ja sitten näinkin jo ensimmäisen hopeakylkisen siian!
      Toinen vielä heti perässä ja muutama nätti ahvenakin siinä pyristeli.

Jo onnistui taas yhteistyömme, ja kuinka nätisti Anselmi minuun katsahtikaan.
      Vaan suuni oli hämmästyksestä jäädä auki, kun verkon puolivälin jälkeen, tuli kuhaa poikineen.
      6 komeata kuhaa sätki ja kiilteli veden pisaroidessa varpailleni! Siinä poukkoiltiin verkossa. Ja oli tauon paikka.

Anselmi niitä vihellellen irroitteli verkosta ja heitti saaviin, laittoi verkon nätisti viereensä, ja jatkettiin nostamista.
      Ja kolme verkkoa vielä nostamatta! Aamupäivän ollessa puolessa välissä palasimme
      laiturille 9 kuhan, 7 siian ja parinkymmenen ahvenan kanssa.

Poikettiin pirtissä ennen kalaperkausta ja söimme mustikkapiirakkaa, jota oli uunipellillinen, maidon kanssa, ja sitten suut mustikkaisina nauratti meitä, toisiamme katsellessa.

Laiturilla oli sitten yhtä suomujen kimallusta ja sotkua, jonka Ansemi huuhtoi puhtaaksi, minun nousessa saavin kanssa mäkeä kissa kintereillä naukuen. Sisällekin kuului vielä lokkien kirkuna.

Terveiset Römpsänperältä kaikille ystävillemme! Olipa päivä!

Amalia ja Anselmi.

• Mukava kuulla, että suvi on suonut teille hyviä antejaan. Siellä kauniissa maalaiympäristössä on kalaakin noussut runsaasti.

Tuttavakseni tullut vanha maalaisseppä sanoi, että ahven on niin hyvä kala, että sitä kannattaa pyydystää vaikka ei saisikaan.

Ahvenen "sukulaiskala" ,kuha, on vielä paremman maineessa. Kalatiskien hintalapuissakin tuo näkyy.

Nyt alkaakin olla aika uistella kuhaa. Tämä kalahan nousee pintavesiin ja on uistelemallakin kalastettavissa.

Hyvää kesän jatkoa, terveyttä ja kaikkea hyvää. Varmaan koko tämä palsta yhtyy toivotuksiin.

• ootta

mahtava pari, Römpsänperän Amalia ja Anselmi. Yhteispelillä se sujuu.

• Pari päivää sitten pyörähdimme Kutemajärven maisemissa.
        Olisipa ollut mukava tavata teidät, Amalia ja Anselmi. Vai oikein Pietarin kalasaaliin saitte. Hieno juttu.
        En tässä minäkään ihan ilman kalaa jäänyt. Poikani toi syntymäpäivälahjaksi savusärkipurkin. En sitä vielä ole raatsinut avata, mutta olen lueskellut näiltä palstoilta, että se on hyvää, ja hyväähän kannattaa odottaa.
        Teimme reissullamme pienen saitsiiingin ulkomaille Ruotsiinkin, mutta ei siellä mitään näkemisen arvoista ollut. Kyllä on myönnettävä, että Kutemajärven maisemat ovat kauniimpia kuin ulkomaan.
        Siinäkin mielessä Kutemajärvi on ulkomaata parempi, ettei siellä ole tarjolla surströmmingiä.
        Että onnea vaan ja paljon terveisiä teille molemmille.

• dellessAmalia*
        Venlastiina kirjoitti:

Pari päivää sitten pyörähdimme Kutemajärven maisemissa.
        Olisipa ollut mukava tavata teidät, Amalia ja Anselmi. Vai oikein Pietarin kalasaaliin saitte. Hieno juttu.
        En tässä minäkään ihan ilman kalaa jäänyt. Poikani toi syntymäpäivälahjaksi savusärkipurkin. En sitä vielä ole raatsinut avata, mutta olen lueskellut näiltä palstoilta, että se on hyvää, ja hyväähän kannattaa odottaa.
        Teimme reissullamme pienen saitsiiingin ulkomaille Ruotsiinkin, mutta ei siellä mitään näkemisen arvoista ollut. Kyllä on myönnettävä, että Kutemajärven maisemat ovat kauniimpia kuin ulkomaan.
        Siinäkin mielessä Kutemajärvi on ulkomaata parempi, ettei siellä ole tarjolla surströmmingiä.
        Että onnea vaan ja paljon terveisiä teille molemmille.

Onnen päivä se tänään olikin, sai Anselmikin mieliruokaansa ,keitettyä kuhaa voikastikkeella, kananmuna silppua päällä.

Saunaa pitää hoitaa, kun kylvemme kalanhajut pois, kunhan Anselmi palaa kalanjakomatkaltaan naapurustoon. Tein jo pari tuoretta vihtaa saunalle, ja vein kylmän kotikaljan porstuaan.

Rappusilla usein istumme saunan jälkeen,ja ihailemme kaunista järvenselkää kuikan
        huudellessa.

Hyvää Yötä t. Amalia

• dellessAmalia* kirjoitti:

Onnen päivä se tänään olikin, sai Anselmikin mieliruokaansa ,keitettyä kuhaa voikastikkeella, kananmuna silppua päällä.

Saunaa pitää hoitaa, kun kylvemme kalanhajut pois, kunhan Anselmi palaa kalanjakomatkaltaan naapurustoon. Tein jo pari tuoretta vihtaa saunalle, ja vein kylmän kotikaljan porstuaan.

Rappusilla usein istumme saunan jälkeen,ja ihailemme kaunista järvenselkää kuikan
        huudellessa.

Hyvää Yötä t. Amalia

Avattiin uusien perunoitten lisäkkeeksi syntymäpäivälahja eli savusärkipurkki.
        Oli tosi hyvää. Siihen sitten lisäksi pari eri salaattia, ja ukko kuorsaa vieläkin olohuoneen sohvalla, vaikka aterioinnistamme on jo lähes kaksi tuntia.
        Hymyileekin onnellisen näköisena unissaan. Hän on niin romanttinen. Taitaa uneksia toisesta savusärkipurkista...

Oikein romanttista jatkoa teillekin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      150
      3344
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      59
      2658
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      30
      2080
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1667
    5. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1524
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      77
      1518
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      366
      1453
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      91
      1160
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1086
    Aihe