näppy/vesikello silmässä

niklas555

Hei, ongelmani.
Silmänvalkuaisessa on pieni kirkas patti, tai vesikello, lisäksi silmä on hieman ärtyneen oloinen...

Mikähän mahtaa olla kyseessä? silmälääkärillekkin oli 3viikon jono

9

14016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niklas555

      Voisko olla yhteydessä kuiviin silmiin? olen viimeaikoina lentänyt paljon pitkiä lentoja, ja jotenkin tuntuu että saattaisi johtua kuivasta ilmasta.
      Tosin oireet ilmenivät pari viikkoa sitten malesiassa

      • itselläni riesana

        jo kahdeksatta kuukautta, sain Thaimaassa ja koneessa se paheni. Sinuna menisin tk:n kautta lähetteellä Silmäklinikalle jollet pääse yksityiselle.
        Testaisivat ettei ole esim. näölle vaarallinen herpes!

        Googlaa tuota adenovirusta


    • niklas555

      Joo, haku toiminnolla löytyikin jo tietoa, ja lisää googlessa hakusanalla "Pingueculum"
      Menenkin huomenna ostamaan kosteutustippoja, tuskin niistä haittaakaan on, ja varaan varmuudenvuoksi ajan silmälääkärille, ei ole tullut käytyäkään sitten v.2000 laserleikkauksen jälkeen :)

    • MadM

      Itselläni kanssa kaksi vesikelloa silmässä, optikon mukaan johtuvat kuivista silmistä. Laittoi lähetteen silmälääkärille, että saan kostuttavampia tippoja. Oma kyynelneste ei riitä kostuttamaan silmiäni tarpeeksi.
      Optikko käänsi myös yläluomen ja totesi, että siellä oli alkava GPC (Giant Papillary Conjunctivitis) eli arkikielellisesti sanottuna silmäluomen sisäpuolelle tulee näppyjä, jotka eivät haittaa näkökykyä, mutta ovat todella raivostuttavia. Yleisintä kuulemma niillä ketkä käyttää piilareita, mutta itse en käytä, joten johtuu luultavasti allergioistani. Käykää ihmeessä silmälääkärillä jos huomaatte saman vaivan kuin minä.

      • ahhahah

        Kuivat silmät mitään vesikelloja tee. Eikä kostuttavampiin tippoihin lääkäriä tarvita.

        Aika haparointia.


      • Noihamitevaa
        ahhahah kirjoitti:

        Kuivat silmät mitään vesikelloja tee. Eikä kostuttavampiin tippoihin lääkäriä tarvita.

        Aika haparointia.

        Täällä on näköjään taas "lääkäreitä" liikenteessä. Jos toinen silmä sokeutuu, niin suosittelen pesemään meikit ja unohtamaan koko asian. Älkääkä vaan missän nimessä menkö lääkäriin, vaan kaatakaa tärpättiä silmään, se poistaa kivun!


    • Anonyymi

      Mulla luomessa pieni kirkas vesi kellon näköinen rakkula ei oo kipeä. Aikansa oli ja katosi mitään lääketta en siihe käyttänyt. Silmät ei oo kuivat. En tiedä mistä tuli mutta itsekseen katosikin. Tuskin on mitään vaarallisia kun ei. ollut kipeä. Meen lääkäriin jos ei katoa tai kipeytyy. 😁

      • Anonyymi

        luultavasti oli vaaraton näärännäppy


    • Anonyymi

      Apteekista saa joka reikään kosteuttavia tippoja ja rasvoja. Taitaa suurin osa olla humpuukia. On nenä ja silmätippoja jos joka HELEVETIN tippoja ostaa kyllä rahaa kuluu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe