Mietin noita kelan maksuja kun kotiäitinä tässä olen. Esikoisesta maksetaan nyt kotihoidon tukea. Sitten kun toinen lapsi syntyy, siitä kai maksetaan äitiys/vanhempainrahaa se ensimmäiset 9kk. Niin lakkaako esikoisen kotihoidon tuen maksaminen kun vauva syntyy vai maksaako kela sekä äitiysrahaa että kotihoidon tukea? Entäs sitten kun äitiysraha loppuu, maksetaanko kotihoidon tukea vain nuoremmasta lapsesta vai molemmista? Esikoinen on alle kolmevuotias siinä vaiheessa vielä ja periaatteessahan tukea pitäisi maksaa.
Kellään tietoa? Vaikka kyllähän se sitten aikanaan selviää kun vauva syntyy ja on nuo rahat nyt riittänyt tähänkin asti eikä toisesta lapsesta niin paljon lisää kuluja tule kun vauvatarvikkeetkin on esikoisen jäljiltä. Tuli vain mieleen että maksetaanko tukia joka lapsesta vai vaan yhdestä.
kotihoidontuki vain yhdestä?
4
489
Vastaukset
- Viiden äiti
Kotihoidontukea maksetaan aina 3v saakka kaikista lapsista. Tulevasta vauvasta saat ensin äitiysrahaa 9kk. ja sitten kotihoidontukea kunnes hänkin täyttää kolme vuotta.
- näin menee
Kun rupeet saamaan ä-rahaa kodinhoitoraha loppuu etkä saa muuta rahaa kuin ä-rahan.sit ku jäät hoitovapaalle ä-loman jälkeen saat kodinhoitotukea vain nuorimmasta tietenkin, ja vanhemmasta saat n.90e/kk kunnes vanhempi 3v, sen jälkeen saat hänestä n.60e/kk.
- mutta mutta
Jos perheenne on pieni tuloinen ja äitiyspäivärahasi ei ole suuri on mahdollista saada hoitolisää vanhempainrahan lisäksi, mutta koskee lähinnä minimi päivärahan saajia, sillä siinä tehdään suoraan matemaattista vähennys laskua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851758Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201174YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä581036- 62926
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74836- 57790
Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli78789Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029786Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.43756