ihmisten

käsitys sukupuolisuudest

Mutta ihmettelen miten ihmisten välistä sukupuolisuutta voidaan pitää vain jonain alempana eläimellisenä himona? Miksi telepatia alkaa toimia ja miksi ajatukset ovatkin yhtäkkiä ja ajatusmaailma yhteinen? Kaiken lisäksi jos uskaltaa hyväksyä itsensä kokonaan voi valaistua. Pitääkö silti uskoa, että vain meditoiminen on oikea tie ja sukupuolisuus eläimellistä?

7

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voinut valaistua

katkeruudet hävisivät, aloin ymmärtämään eritavalla asioita, Jeesuksen sanoja mm. Mutta homma tyssäsi juuri itsesyytöksiin ja siihen, että energianikin olivat niin alhaisia. Sain tällaista palautetta pariltakin taholta. Tämän pahemmin ei voi pelissä käydä. Muistakaa olla toisianne kohtaan positiivisia, etteti tarvitse tällaista karmaa kokea.

• harmitus...

etsin syytä itseni ulkopuolelta. Annan anteeksi itselleni ja muille ja en oikein tiedä näistä jutuista...valaistuminen on kaikille mahdollista. Paskoillekin.

• munkkilupaus

Ei pidä uskoa. Voi itse oppia virheiden kautta. Mutta jos on vakavissaan harjoituksessa, luottaa perusasioihin. Ne himot tulevat sellaisesta osasta sinua, jossa on myös viha. Sinulla pitäisi olla kunnioittava asenne harjoitusta kohtaan ja viha pitäisi saada kuriin. Siis jos haluat harjoittaa vakavasti. Buddhalaisuudessa on ns viisi lupausta ja se joka harjoittaa buddhalaisuutta, yrittää noudattaa niitä. Munkeilla on 224 lupausta. Heidän tulee elää selibaatissa. Maallikon ei tarvitse.

Ei pidä uskoa että meditointi on oikea tie vaan luottaa siihen. Try it and you´ll like it. Voi kokeilla ja siihen tarvitsee jonkinlaista luottamista. Valaistuminen on kaikille mahdollista.

• tiiä nunnuka nunnuka lai

Minusta tuntuisi kylmältä istua vaan lotus-asennossa. Olen kyllä yksinäni ollut onnellisin, mutta se oli joku alempi valaistuminen. Itsekäs. Taistelin itseni siitä irti, koska tajusin miten sairasta on olla vain itse yksin maailmannapa. Se on harhaa. Mukavaa ehkä, mutta harhaa, joka katoaa. Tie valaistumiseen kulkee joka tapauksessa rakkauden kautta, koska se on ainoa tosiasia maailmassa. Mitä hyötyä on istua yksin meren rannalla. No itse tein sitä juuri pari päivää, jotta sain ajatukset vähän kasaan. Mutta tarkoituksellisesti istua yksin selkä maailmaan päin? En jaksa innostua tästä maailmasta ja sen tarjoamista asioista, mutta yksinkö saavuttaa jotain? Ilman yhteyttä tai läheisyyttä kenenkään kanssa?

• vihasta
        tiiä nunnuka nunnuka lai kirjoitti:

Minusta tuntuisi kylmältä istua vaan lotus-asennossa. Olen kyllä yksinäni ollut onnellisin, mutta se oli joku alempi valaistuminen. Itsekäs. Taistelin itseni siitä irti, koska tajusin miten sairasta on olla vain itse yksin maailmannapa. Se on harhaa. Mukavaa ehkä, mutta harhaa, joka katoaa. Tie valaistumiseen kulkee joka tapauksessa rakkauden kautta, koska se on ainoa tosiasia maailmassa. Mitä hyötyä on istua yksin meren rannalla. No itse tein sitä juuri pari päivää, jotta sain ajatukset vähän kasaan. Mutta tarkoituksellisesti istua yksin selkä maailmaan päin? En jaksa innostua tästä maailmasta ja sen tarjoamista asioista, mutta yksinkö saavuttaa jotain? Ilman yhteyttä tai läheisyyttä kenenkään kanssa?

rakastumisen myötä vihakin katosi. Siitä tuli ihan älytön tunne, jota ei vaan jaksanut kehittää, kun sitä ei ollut ei tarvinnut. Mutta se, että ei hyväksy itseään on este.

• rakastumisen kohdetta
        vihasta kirjoitti:

rakastumisen myötä vihakin katosi. Siitä tuli ihan älytön tunne, jota ei vaan jaksanut kehittää, kun sitä ei ollut ei tarvinnut. Mutta se, että ei hyväksy itseään on este.

oliko se oikea. Ainakin tehokas. Entä jos hän olisikin vaikka siskoni? Luulen, että yhteys olisi. Sitten mietin, että olikohan hän ihminen ollenkaan?

• Butternut

Minulle meditoiminen on ollut oikea tie.

Sukupuolisuus on kehittynyt vuosien myötä reittiä >> eläimellinen himo >>>
      totaalinen selibaatti >>> varovainen uudelleen kokeileminen >>> uudenlainen sukupuolisuus, toisen tarpeista lähtevä, vähemmän egoistinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      165
      3704
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      14
      3061
    3. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      25
      2781
    4. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      55
      2661
    5. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      53
      2543
    6. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      88
      2537
    7. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      11
      2310
    8. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      83
      1987
    9. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      202
      1827
    10. Nainen rakas

Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      141
      1809
    Aihe