ihmisten

käsitys sukupuolisuudest

Mutta ihmettelen miten ihmisten välistä sukupuolisuutta voidaan pitää vain jonain alempana eläimellisenä himona? Miksi telepatia alkaa toimia ja miksi ajatukset ovatkin yhtäkkiä ja ajatusmaailma yhteinen? Kaiken lisäksi jos uskaltaa hyväksyä itsensä kokonaan voi valaistua. Pitääkö silti uskoa, että vain meditoiminen on oikea tie ja sukupuolisuus eläimellistä?

7

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voinut valaistua

      katkeruudet hävisivät, aloin ymmärtämään eritavalla asioita, Jeesuksen sanoja mm. Mutta homma tyssäsi juuri itsesyytöksiin ja siihen, että energianikin olivat niin alhaisia. Sain tällaista palautetta pariltakin taholta. Tämän pahemmin ei voi pelissä käydä. Muistakaa olla toisianne kohtaan positiivisia, etteti tarvitse tällaista karmaa kokea.

      • harmitus...

        etsin syytä itseni ulkopuolelta. Annan anteeksi itselleni ja muille ja en oikein tiedä näistä jutuista...valaistuminen on kaikille mahdollista. Paskoillekin.


    • munkkilupaus

      Ei pidä uskoa. Voi itse oppia virheiden kautta. Mutta jos on vakavissaan harjoituksessa, luottaa perusasioihin. Ne himot tulevat sellaisesta osasta sinua, jossa on myös viha. Sinulla pitäisi olla kunnioittava asenne harjoitusta kohtaan ja viha pitäisi saada kuriin. Siis jos haluat harjoittaa vakavasti. Buddhalaisuudessa on ns viisi lupausta ja se joka harjoittaa buddhalaisuutta, yrittää noudattaa niitä. Munkeilla on 224 lupausta. Heidän tulee elää selibaatissa. Maallikon ei tarvitse.

      Ei pidä uskoa että meditointi on oikea tie vaan luottaa siihen. Try it and you´ll like it. Voi kokeilla ja siihen tarvitsee jonkinlaista luottamista. Valaistuminen on kaikille mahdollista.

      • tiiä nunnuka nunnuka lai

        Minusta tuntuisi kylmältä istua vaan lotus-asennossa. Olen kyllä yksinäni ollut onnellisin, mutta se oli joku alempi valaistuminen. Itsekäs. Taistelin itseni siitä irti, koska tajusin miten sairasta on olla vain itse yksin maailmannapa. Se on harhaa. Mukavaa ehkä, mutta harhaa, joka katoaa. Tie valaistumiseen kulkee joka tapauksessa rakkauden kautta, koska se on ainoa tosiasia maailmassa. Mitä hyötyä on istua yksin meren rannalla. No itse tein sitä juuri pari päivää, jotta sain ajatukset vähän kasaan. Mutta tarkoituksellisesti istua yksin selkä maailmaan päin? En jaksa innostua tästä maailmasta ja sen tarjoamista asioista, mutta yksinkö saavuttaa jotain? Ilman yhteyttä tai läheisyyttä kenenkään kanssa?


      • vihasta
        tiiä nunnuka nunnuka lai kirjoitti:

        Minusta tuntuisi kylmältä istua vaan lotus-asennossa. Olen kyllä yksinäni ollut onnellisin, mutta se oli joku alempi valaistuminen. Itsekäs. Taistelin itseni siitä irti, koska tajusin miten sairasta on olla vain itse yksin maailmannapa. Se on harhaa. Mukavaa ehkä, mutta harhaa, joka katoaa. Tie valaistumiseen kulkee joka tapauksessa rakkauden kautta, koska se on ainoa tosiasia maailmassa. Mitä hyötyä on istua yksin meren rannalla. No itse tein sitä juuri pari päivää, jotta sain ajatukset vähän kasaan. Mutta tarkoituksellisesti istua yksin selkä maailmaan päin? En jaksa innostua tästä maailmasta ja sen tarjoamista asioista, mutta yksinkö saavuttaa jotain? Ilman yhteyttä tai läheisyyttä kenenkään kanssa?

        rakastumisen myötä vihakin katosi. Siitä tuli ihan älytön tunne, jota ei vaan jaksanut kehittää, kun sitä ei ollut ei tarvinnut. Mutta se, että ei hyväksy itseään on este.


      • rakastumisen kohdetta
        vihasta kirjoitti:

        rakastumisen myötä vihakin katosi. Siitä tuli ihan älytön tunne, jota ei vaan jaksanut kehittää, kun sitä ei ollut ei tarvinnut. Mutta se, että ei hyväksy itseään on este.

        oliko se oikea. Ainakin tehokas. Entä jos hän olisikin vaikka siskoni? Luulen, että yhteys olisi. Sitten mietin, että olikohan hän ihminen ollenkaan?


    • Butternut

      Minulle meditoiminen on ollut oikea tie.

      Sukupuolisuus on kehittynyt vuosien myötä reittiä >> eläimellinen himo >>>
      totaalinen selibaatti >>> varovainen uudelleen kokeileminen >>> uudenlainen sukupuolisuus, toisen tarpeista lähtevä, vähemmän egoistinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3187
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      108
      1292
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1076
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1033
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      957
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      924
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe