Onko bernhardinkoira hyvä uimaan ja kuinka sen turkki hylkii vettä? Hylkiikö lyhyt- vai pitkäkarvaisen (rodun karvamuunnokset) turkki vettä paremmin.
Sopisiko bernhardinkoira vepeen? Olisi mukava harrastusmuoto ja bernhardinkoira mukava rotu.
Tykkääkö bernhardinkoira uimisesta?
Millainen vedessä?
8
720
Vastaukset
- 177
Meidän koira ainakin tykkäis uida mutta kamala turkin kuivaaminen edessä jos se ui.Meillä on pitkäkarvainen ja jos turkin jättää märäksi on taatusti Hot spot koiralla.
Pitkä turkki ei siis hyljeksi vettä ainakaan.- iiihaana
Täytyypä alkaa etsiä lyhytkarvaisten bernhardinkoirien kasvattajia. Ihana rotu!
Kiitos! - lyhytkarvainen
iiihaana kirjoitti:
Täytyypä alkaa etsiä lyhytkarvaisten bernhardinkoirien kasvattajia. Ihana rotu!
Kiitos!säästy hotspotilta sen enempää kun pitkäkarvainen. Kyllä se pohjavillassa muhii yhtä hyvin molemmilla karvanlaaduilla. Merivesi on ystävällisempää, ei tuu hotspottia, eli jos uitat meressä, niin vaaraa ei ole.
- iiihaana
lyhytkarvainen kirjoitti:
säästy hotspotilta sen enempää kun pitkäkarvainen. Kyllä se pohjavillassa muhii yhtä hyvin molemmilla karvanlaaduilla. Merivesi on ystävällisempää, ei tuu hotspottia, eli jos uitat meressä, niin vaaraa ei ole.
En taida aivan kylmimmän veden/kelin aikaan mennä koiraani uiteskelemaan. Täällä sisämaassa kumminkin taiden koiraani harjoituttaa vepeen, koska merelle on minulla matkaa.
Kiitos neuvoista! - Tanja S
iiihaana kirjoitti:
En taida aivan kylmimmän veden/kelin aikaan mennä koiraani uiteskelemaan. Täällä sisämaassa kumminkin taiden koiraani harjoituttaa vepeen, koska merelle on minulla matkaa.
Kiitos neuvoista!"urbaanilegenda" ettei merivedestä tule hotspottia on saanut alkunsa?
Kyllä se tulee jos on tullakseen, ui sitten järvessä, meressä, lammessa, virtaavassa joessa tai seisovassa lutakkovedessä.
Kuumaa ja kosteaa, tiheä ja paksu karva, sopiva alusta hotspotin muhia :).
Itse aiheeseen.
Meidän nuorimmainen on Himo Uimari. Ui ihan ilokseen, omia kierroksia ja kaarroksia. Hakee myös veteen viskottuja esineitä. Kolme muuta onkin kahlaajia. - meilläkin!
Tanja S kirjoitti:
"urbaanilegenda" ettei merivedestä tule hotspottia on saanut alkunsa?
Kyllä se tulee jos on tullakseen, ui sitten järvessä, meressä, lammessa, virtaavassa joessa tai seisovassa lutakkovedessä.
Kuumaa ja kosteaa, tiheä ja paksu karva, sopiva alusta hotspotin muhia :).
Itse aiheeseen.
Meidän nuorimmainen on Himo Uimari. Ui ihan ilokseen, omia kierroksia ja kaarroksia. Hakee myös veteen viskottuja esineitä. Kolme muuta onkin kahlaajia....siis pitkäkarvaisemme polskii menemään ihan itsekseen
ja kepin heittelyn tuloksena. Parina ekana kesänä
meillä oli hot spottii, niin järvessä kuin meressäkin kroolaamisesta.
Veden laadulla ei siis käsittääkseni ole tekemistä.
Pohjavillan h-u-o-l-e-l-l-i-n-e-n poisharjaus on osottautunu
meillä ainoaksi keinoksi välttää tulehdukset.
Kun vaan jaksaa nyhtää sitä villaa päivä- ja viikkokausia kevään aikana
niin kesällä pääsee sit 'ihan vaan' kuivaamalla :-)
- pakumummo
meillä kaikki bernhardilaiset kovia uimaan(pitkäkarvaisia)huolellinen kuivaus uinnin jälkeen niin pysyy hot spot,poissa!
koirat nauttivat valtavasti kun pääsevät veteen!!!!!! - berttuliini
Meitin Bertta ei tykkää uida. Menee veteen, jos käsketään, hyppää sinne laituriltakin muttei ihan vapaaehtoisesti ja sitten pian rantaan. Yksilöitä siis nämäkin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061082- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161026Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949